Урок з основ здоров'я ''Формування негативного ставлення до куріння, алкоголю''

Про матеріал
Розробка містить цікаві ребуси, оповідання, тести, шаради, ситуації, які допоможуть формувати негативне ставлення до куріння, алкоголю.
Перегляд файлу

Урок №13

Тема. Формування негативного ставлення до куріння, алкоголю.

Мета: формування в учнів уявлення про згубну дію шкідливих звичок на                                                                                                             

            дитячий організм. Розвивати вміння відстоювати власні переконання;
            оцінювати і приймати рішення відповідно до ситуації. Виховувати в
            учнів здатність говорити «Ні!» шкідливим звичкам.
Обладнання: посібники « Охорона життя», посібник  «Здоровятко»,

                         підручники, зошити, картки, ребуси.
                                                   План уроку

  1.  Країна Ребусляндія.
  2.  Оповідання «Дикий кінь і приручений».
  3.  Схема «Шкідливі звички».
  4.  Шаради.
  5.  Розбір ситуації.
  6.  Робота з підручником с. 64-67.
  7.  Фізкультхвилинка.
  8.  Шкідливі поради пані Шапокляк.
  9.  «Ні» стратегії.
  10.  Розігрування сценок.
  11.  Тестові завдання.

 

І. Організаційний момент.

         Психоформула
     Діти радісні й щасливі,

     Бачу маєте всі силу,

     І привітні, і здорові,

     «Добрий день!» - вам зичу знову.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Розгадайте ребуси і скажіть тему нашого уроку. 

 

C:\Users\Alex\Desktop\Створити папку (2)\451.thumbnail.jpgC:\Users\Alex\Desktop\Створити папку (2)\Sugar_Pine_Bark.jpgC:\Users\Alex\Desktop\Створити папку (2)\full-picture (1).jpg’’’ ’’  ’’ь                                      

 

C:\Users\Alex\Desktop\Створити папку (2)\korini.gif  О   У

C:\Users\Alex\Desktop\Створити папку (2)\81658-178x122.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Р

 

- Як їх можна назвати одним словом? Чому шкідливі?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.


- Англійський філософ Томас Пен вважав, що у людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це алкоголь, куріння і наркотики.

- Наше завдання на уроці дослідити, чому людина робить такий вибір?

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

- Для чого вам, учням четвертого класу, про це знати?

 Які наслідки у здоровї дітей залишають шкідливі звички?

 Як ти вмієш казати «ні», коли тобі запропонують закурити цигарку, можливо навіть з наркотичною травою, випити пива?

 

V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.

- Послухайте оповідання і дайте відповідь на питання: « З ким порівнюється кінь?»

                                               Дикий кінь і приручений

   Якось дикий кінь зустрів прирученого і почав ганьбити його за рабство. Але той твердив, що він – вільний, як вітер.

- Якщо так, - сказав дикий кінь, - тоді для чого служить те знаряддя, що маєш між зубами?

- Це -  уздечка, - відповів приручений кінь. – Один з найкращих засобів, що дає силу.

- Так, але що означають ті паски, які привязані до неї?
- Вони не дають їй впасти мені з рота, коли я надто лінивий.

- А що скажеш про сідло? – питав далі дикий кінь.

- Часто полегшує мої муки, - відповів приручений кінь. – Коли сили зовсім покидають мене, я сідаю в нього і їду верхи.

   Нема нікого гіршого від раба, який цілує свої кайдани, і від людини, яка вибачає собі недобрі звички, в’язнем яких вона є.

   Ніхто не є вільним, якщо не є паном самого себе.

- Що ви зрозуміли?

 

     Шкідливі звички – це такі звички людини, що шкодять її здоров’ю.
- У посібнику «Охорона життя і здоров’я  учнів» на с.31- 33 ви дізнаєтесь як саме вони шкодять .

- Складемо схему, щоб дізнатись який орган найбільше вражається.
                                           шкідливі звички

 

                   куріння   алкоголізм   наркоманія   токсикоманія

 

                   серце        мозок            мозок              мозок

                   легені       серце                                     легені

                                    печінка                                  нирки

- Мозок – це компютер, який керує нашим організмом. Якщо він виходить з ладу, тоді в організмі відповідно відбуваються зміни.

- Розгадайте шаради і поясніть значення прислівїв.

 

                                      Алкоголь – викрадач розуму.

           Спочатку людина пє вино, а потім вино пє людину.

 

       Ситуація. Наталка, Марійка і Юрко сиділи на лавочці у дворі і роздивлялися нову книжку. Раптом Наталка сказала: «Чим так погано пахне? Мені навіть очі защипало». Виявляється, поруч із ними на лавочку присіли незнайомі чоловіки. Вони щось говорили й курили, не звертаючи уваги на дітей. Юрко запропонував дівчаткам пересісти на іншу лавочку. Але Наталка раптом почала впиратися: «Чому ми повинні йти. Адже ми першими зайняли цю лавочку». Юрко їй пояснив.
- Що відповів Юрко?
- Які наслідки у здоров’ї дітей залишають шкідливі звички, ви дізнаєтесь зі статті підручника: с. 67.

 

- Пригадайте, яка пора року? Показуємо рухами. Весна. Літо. Осінь. Зима.

- Далі на вас чекають поради пані Шапокляк на с.68, 69 посібника «Здоровятко».

- Як казати «ні» таким людям ?

                                                   «Ні» стратегії

  1. Просто «ні». Впевнено скажіть «ні».
  2. Повторюйте. Повторіть неодноразово: «Ні, ні, ні!»
  3. Ідіть геть. Якщо хтось продовжує чинити на вас тиск, скажіть: «Ні, мені потрібно йти».
  4. Пошуткуйте.
  5. Знайдіть причину «Ні, я не буду цього робити, тому що…»
  6. «Кращий захист – це напад». Якщо на вас чинить тиск якась особа, спробуйте напасти на неї, запитуйте, запитуйте, запитуйте / «А чому ти до мене пристав? Навіщо це тобі? Що я тобі такого зробив? Чому це так важливо для тебе? Чому це я повинен тебе слухати? /
  7. Залучіть союзника. Зверніться до товариша, чи до людини, яка поруч:

 « Слухай,  поясни йому, що я не буду». «Подивіться на нього, він пропонує мені…». « Скажи ж йому, що я не по цій справі». «Люди, ви тільки послухайте, що він мені пропонує…»

  1.  Зверніться до авторитету якоїсь людини чи видання. «Знаєш, я хочу бути схожим на …, а він не курить». «Я читала в журналі, що …». «Мені сказали друзі…»
  2. Посилайтесь на стан здоров’я, стать тощо. «Ти знаєш я сьогодні не дуже добре почуваюся». «Ні, я цього не робитиму, бо ж я дівчина / хлопець/»
  3. Застосуйте погрозу. «Ні, якщо наполягатимеш, то я скажу \ закричу, подзвоню, напишу…/»


- В парах розіграйте ситуації: І – пропонують закурити цигарку;
                                                   ІІ – пропонують випити пива;

                                                  ІІІ – пропонують нюхати клей.

     Китайський філософ Лао-то говорив: «Той, хто може подолати іншого – сильний, той, хто може подолати себе, - могутній».

VІ. Рефлексія.

- Тестові завдання 8, 9 с.39, 41.( Тестові завдання з інтегрованого курсу Основи здоров’я” Ольга Струк)

 

VІІ. Цінування субєктивного досвіду учнів.

- Дякую за гарні звички таким учням…
- Подякуємо собі бурхливими оплесками.

 

docx
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку