Урок з основ здоров'я ''Режим дня. Ознаки втоми. Вчимося і відпочиваємо. Організація куточка відпочинку в класі та вдома''

Про матеріал
Розробка містить загадки, ігри, вірші, рубрику"Довідкове бюро", які допоможуть організовувати свою працю і відпочинок.
Перегляд файлу

Урок № 4

Тема. Режим дня. Ознаки втоми. Вчимося і відпочиваємо. Організація куточка
відпочинку в класі та вдома.

Мета: ознайомити учнів з ознаками втоми, вчити самостійно визначати в себе.
            Продовжити роботу над виробленням необхідності навичок дотримання
            розпорядку дня. Розвивати вміння організовувати свою працю і
            відпочинок. Виховувати бажання утримувати довкола порядок і чистоту.

Обладнання: іграшка ведмедик, зошити, підручники, таблиця „Розпорядок
                        дня”, мікрофон.

План уроку

  1. Країна Загадайлівка.
  2. Гра „Обери правильну відповідь”.
  3. Розбір ситуації.
  4. Робота з таблицею „Розпорядок дня”.
  5. Гра „Режим дня”.
  6. Фізкультхвилинка.
  7. Робота з підручником с.10-12.
  8. Довідкове бюро.
  9. Вірш „Юркова біда”.
  10. Гра „Розшифруй”.
  11. Гра „Намалюй річ”.
  12. Вірш „Нове життя”.

 

І. Організаційний момент.

                                    Психоформула

Бачу, що ви всі здорові,

Бо веселі та бадьорі,

Кажу: „Добрий день вам, діти,

Щоб трудитись і творити.”

 

  • Ведмедику дуже сподобалось, тому він хоче всьому у вас навчатись, щоб розповісти учням лісової школи.

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Відгадайте загадки:

 

Чорна корова всіх людей зборола,

А білий віл усіх звів

/Ніч та день/

 

Іде років двісті, а стоїть на місці

Лічить людський вік, а не чоловік

/Годинник/

  • Як ці відгадки поєднати?
  • Отже, тема нашого уроку: „Режим дня”

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Чому нам про це потрібно спілкуватись, адже ми вже знайомились з цією темою у першому класі?

 

IV.  Актуалізація опорних знань.

  • Навіщо потрібен режим дня?

Гра „Обери правильну відповідь” (схвалення - оплески)

Як твій організм підказує тобі, що час відпочивати:

  • болять очі,
  • хочеться з’їсти цукерку,
  • часто кліпаєш очима,
  • голова стала важкою,
  • хочеш погратися з кошеням,
  • болить спина,
  • заніміли пальці на руках,
  • лінь вчити уроки,

     - Отже, щоб бути здоровим і нормально працювати в школі просто необхідно дотримуватись режиму дня.

 

V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.

     -  Послухайте розповідь про дівчинку і скажіть, чи існує вона насправді.

 

У 8 років дівчинка вчиться у 4 класі. Досконало знає англійську мову, мову есперанто, шкільні предмети вивчає на високому рівні, вчиться у музичній школі, займається хореографією, легкою атлетикою, карате.

 

Насправді така дівчинка існує її звати Настя Макарчик, живе дівчинка в Одесі. У 2003році їй було 14років. Однолітки Насті тільки закінчують 8класів, а вона вже студентка Університету. Як могла все встигнути? В сім’ї Насті кожен день розписаний по хвилинках. Прокидаються раненько, а спати лягають рівно о 9-ій вечора. Переглядом телепередач не зловживають, віддають перевагу інтелектуальним передачам.

Отже, якщо хочеш багато знати і вміти, потрібно правильно спланувати свій час і дуже хотіти, щоб прагнення і мрії здійснилися. (За матеріалами газети „Факти” від 10 червня 2003року).

 

  • Погляньте на таблицю „Розпорядок дня” і пригадайте свій.
  • Аби переконатись, що ви нічого не забули давайте пограємось у

                                           гру „Режим дня”.

(Кожен третій учень отримує картку з малюнком і виходить до дошки. завдання: побудувати режим дня школяра за малюнками).

Всі інші діти розучують фізкультхвилинку:

Скільки пальців на руках?

Десять!

  (показують долоні)

Скільки пальців на ногах?

(вказують руками на ноги)

Десять тихих ведмежат

Дуже тихо тут сидять.

(присідають)

Почали вони вставати

Ми їх будеш рахувати

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

(присідають - встають)

  • Будемо дивись, що вийшло у наших учнів.
  • Подякуємо всім.
  • А які поради дасть наш помічник – підручник на сторінці 10-12.
  • У нас сьогодні працює Довідкове бюро

                              „Всі ми трішечки – тік-так!”

Кажуть, півень – це живий годинник, і тут не можна не погодитися. А чи знаєте ви, любі друзі, що й кожен з нас  - теж своєрідний годинник, який природа від народження „завела” на певну роботу? Про це розповідає наука хронобіологія, яка вивчає людей з точки зору роботи нашого організму в часових вимірах.

Отже, запам’ятайте, що:

  • мозок найкраще працює з 10 до 12 години, тож не гайте часу на щось інше, а уважно слухайте вчителів на уроках,
  • шлунок найкраще працює о 13 годині, то ж не забудьте в цей час підкріпитися,
  • руки найкраще працюють з 15 до 16 години, тож робіть в цей час якісь саморобки, майструйте, допомагайте по господарству,
  • уроки найкраще робити з 16 до 18години: по-перше, в цей час найкраще працюють ваші легені, живлячи мозок киснем; по-друге, в цей час, що б ви не робили, все у вас росте – і волосся, й нігті, і звичайно, мозок! А по-третє, в цей час найкраще працюють ваші відчуття: зір, нюх, дотик і т.д.

Словом, звіряйте свій внутрішній „годинник” з годинником звичайним і вам усе вдаватиметься! (Із журналу „барвінок”, 1993р.)

  • Щоб не було такої біди, як в Юрка (в картинках).
  • Зробити  висновок допоможе зашифроване прислів’я, пограємось, хто швидше прочитає прислів’я.
  • У кожного з вас є не тільки робоче місце, але й куточок відпочинку.

Намалюйте річ, яка допоможе тобі та твоїм друзям організувати куточок відпочинку в класі.

 

(Конкурс найкращих малюнків організовує гість уроку – ведмедик).

 

  • А у нас в гімназії також і в коридорів є куточок відпочинку, де на перерві можеш розповісти однокласникам цікаву історію, погратись іграшками, які відпочивали у портфелі.

 

VІ. Рефлексія.

  • Що ви сьогодні для себе зрозуміли на уроці?
  • Дивіться, щоб не було так, як у Віті з

 вірша „Нове життя”

Вчора Вітя так промовив:

  • З мене – досить,

От вам слово: Я почну

Життя нове!

Аркуш взяв та олівець,

Сів – і пише по порядку:

„В сім встаю, роблю зарядку,

Чищу зуби, мию шию,

Неодмінно вуха милю.

Потім – кухня. Там сніданок

Всім готую сам, без мами.

Потім мию, підмітаю

І до школи поспішаю...”

Ще у плані пунктів двадцять,

Та не варто зупиняться...

„Чому?”  - питаєте.

Все просто, бо знову мама

Миє посуд, підмітає та готує...

А Вітько? Вітько й не чує,

Він у ліжку досі спить,

Зате над ліжком план висить.

 

VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.

Ведмедик хоче подякувати особисто таким учням.......

docx
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку