Урок № 4
Тема. Режим дня. Ознаки втоми. Вчимося і відпочиваємо. Організація куточка
відпочинку в класі та вдома.
Мета: ознайомити учнів з ознаками втоми, вчити самостійно визначати в себе.
Продовжити роботу над виробленням необхідності навичок дотримання
розпорядку дня. Розвивати вміння організовувати свою працю і
відпочинок. Виховувати бажання утримувати довкола порядок і чистоту.
Обладнання: іграшка ведмедик, зошити, підручники, таблиця „Розпорядок
дня”, мікрофон.
План уроку
І. Організаційний момент.
Психоформула
Бачу, що ви всі здорові,
Бо веселі та бадьорі,
Кажу: „Добрий день вам, діти,
Щоб трудитись і творити.”
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Чорна корова всіх людей зборола,
А білий віл усіх звів
/Ніч та день/
Іде років двісті, а стоїть на місці
Лічить людський вік, а не чоловік
/Годинник/
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
IV. Актуалізація опорних знань.
Гра „Обери правильну відповідь” (схвалення - оплески)
Як твій організм підказує тобі, що час відпочивати:
- Отже, щоб бути здоровим і нормально працювати в школі просто необхідно дотримуватись режиму дня.
V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.
- Послухайте розповідь про дівчинку і скажіть, чи існує вона насправді.
У 8 років дівчинка вчиться у 4 класі. Досконало знає англійську мову, мову есперанто, шкільні предмети вивчає на високому рівні, вчиться у музичній школі, займається хореографією, легкою атлетикою, карате.
Насправді така дівчинка існує її звати Настя Макарчик, живе дівчинка в Одесі. У 2003році їй було 14років. Однолітки Насті тільки закінчують 8класів, а вона вже студентка Університету. Як могла все встигнути? В сім’ї Насті кожен день розписаний по хвилинках. Прокидаються раненько, а спати лягають рівно о 9-ій вечора. Переглядом телепередач не зловживають, віддають перевагу інтелектуальним передачам.
Отже, якщо хочеш багато знати і вміти, потрібно правильно спланувати свій час і дуже хотіти, щоб прагнення і мрії здійснилися. (За матеріалами газети „Факти” від 10 червня 2003року).
гру „Режим дня”.
(Кожен третій учень отримує картку з малюнком і виходить до дошки. завдання: побудувати режим дня школяра за малюнками).
Всі інші діти розучують фізкультхвилинку:
Скільки пальців на руках?
Десять!
(показують долоні)
Скільки пальців на ногах?
(вказують руками на ноги)
Десять тихих ведмежат
Дуже тихо тут сидять.
(присідають)
Почали вони вставати
Ми їх будеш рахувати
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
(присідають - встають)
„Всі ми трішечки – тік-так!”
Кажуть, півень – це живий годинник, і тут не можна не погодитися. А чи знаєте ви, любі друзі, що й кожен з нас - теж своєрідний годинник, який природа від народження „завела” на певну роботу? Про це розповідає наука хронобіологія, яка вивчає людей з точки зору роботи нашого організму в часових вимірах.
Отже, запам’ятайте, що:
Словом, звіряйте свій внутрішній „годинник” з годинником звичайним і вам усе вдаватиметься! (Із журналу „барвінок”, 1993р.)
Намалюйте річ, яка допоможе тобі та твоїм друзям організувати куточок відпочинку в класі.
(Конкурс найкращих малюнків організовує гість уроку – ведмедик).
VІ. Рефлексія.
вірша „Нове життя”
Вчора Вітя так промовив:
От вам слово: Я почну
Життя нове!
Аркуш взяв та олівець,
Сів – і пише по порядку:
„В сім встаю, роблю зарядку,
Чищу зуби, мию шию,
Неодмінно вуха милю.
Потім – кухня. Там сніданок
Всім готую сам, без мами.
Потім мию, підмітаю
І до школи поспішаю...”
Ще у плані пунктів двадцять,
Та не варто зупиняться...
„Чому?” - питаєте.
Все просто, бо знову мама
Миє посуд, підмітає та готує...
А Вітько? Вітько й не чує,
Він у ліжку досі спить,
Зате над ліжком план висить.
VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.
Ведмедик хоче подякувати особисто таким учням.......