Тема Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації.
Мета Розкрити поняття самореалізації. Ознайомити зі складовими самореалізації
Обладнання:
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання, встановлення позитивного настрою
II. Перевірка готовності до сприйняття нового матеріалу. (даю кольорові листочки)
Вправа «Я добре вмію…»
Ця вправа спрямована на розвиток самооцінки, демонструючи різноманітність і солідарність у групі.
Інструкція
Поради
Спочатку зробіть дуже велике коло з тим, щоб з кожним новим раундом коло поступово звужувалося. Зрештою учасники будуть стояти дуже близько один до одного.
ІІІ. Розкриття теми уроку
Об’єднання в групи «Кольори» (5 хв.)
Різнокольорові листочки (червоні, жовті, зелені) за кількістю учасників. До заняття необхідно підготувати жетончики двох або більше кольорів. Перед початком занять перемішати жетончики і роздати по одному кожному учаснику. Коли необхідно буде розділити групу, потрібно просто повідомити учасникам, що один колір жетончиків-це перша команда, а другий колір-друге. Вправи-розминки
Ці гри необхідні ведучому, щоб підтримувати учасників у робочому стані. Вони проводяться в ті моменти, коли учасники втомлюються сидіти або робота в групі проводиться в лекційній формі і вимагає великої зосередженості та уваги. Зазвичай, ці вправи включають в себе багато активних рухів: стрибки, рухи головою, руками, ногами і т. д. У цих вправах, ведучий, зазвичай показує певні рухи або вимовляє слова. Завдання учасників повторювати все за ведучим.
Мета: активізувати, «розігріти» членів групи, створити у них певний емоційний настрій, зняти напруженість, яка може виникнути на початкових етапах роботи групи.
Нагадуються правила роботи в групі. Ці правила вивішені на дошці
Правила роботи на тренінгу
Думати швидко,
Говорити правильно,
Відповідати чітко,
Відпочивати з посмішкою.
Правило толерантності та поваги до учасників тренінгу
ПРОПОНУЮ ДОДАТИ
Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Дев'ятикласнику Миколі подобається малювати, він може створити на папері неймовірно цікаві сюжети. Але його друзі вважають це заняття несерйозним, а батьки кажуть, що треба думати про справжню професію, наприклад займатися комп'ютерним програмуванням.
Як ви вважаєте, хто відповідає за вибір професії підлітком? Що б ви порадили Миколі?
ОТОЖ ТЕМА НАШОГО ЗАНЯТТЯ Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації
Стартове завдання
Запишіть ваші очікування від життя: що ви хотіли б зробити впродовж свого життя, яких духовних і матеріальних благ набути, що відчути:
Здійснити |
Набути |
Відчути |
Зробити відкриття; Вивчити три мови; Мандрувати світом |
Затишний дім; Вірних друзів; Чудову родини; Цікаву родину |
Кохання; Натхнення; Радість спілкування; Дух пригод |
Самореалізація в підлітковому та юнацькому віці
Розповідь з елементами бесіди
Самореалізація — це здатність людини пізнати себе і здійснити своє покликання. Кожна людина має потребу у самореалізації, однак не всі усвідомлюють її значення.
самореалізація відбувається в таких сферах: у побутовому житті, у соціальних взаємозв’язках і стосунках, у процесі саморозвитку. Складовими самореалізації і життєвого самовизначення
Стратегія самореалізації має п'ять складових: 1) самопізнання і самооцінка; 2) самовизначення; 3) саморегуляція; 4) самоосвіта; 5) самовиховання.
Як може самореалізовуватися людина? Наприклад, у процесі свого звичайного побутового існування за принципом «живу собі й живу, мої потреби повністю реалізовуються, усе добре». Це — пасивний варіант самореалізації. А можна реалізовуватися в соціальних між-особистісних стосунках, відкривати для себе різноманіття світу, розкривати свої ще невідомі таланти, долучатися до процесів зміни світу на краще. Це активний варіант самореалізації.
Отже, самореалізація відбувається в таких сферах: у побутовому житті, у соціальних взаємозв’язках і стосунках, у процесі саморозвитку. Складовими самореалізації і життєвого самовизначення є:
• професійна самореалізація;
• соціальна самореалізація;
• творча самореалізація.
ВПРАВА «У ЯКІЙ СФЕРІ ВОНИ САМОРЕАЛІЗУЮТЬСЯ»
Розгляньте фотоілюстрації
ФІЗКУЛЬТ ХВИЛИНКА. СЯДЬТЕ, ЗАКРИЙТЕ ОЧІ
Уявіть собі, що у вікно заглянув веселий сонячний промінчик. Простежте очима та рукою за його рухом по стіні навпроти. Ось він пробігся по парті, дошці, зробив хитромудру фігуру у вигляді знака нескінченності, в одну і другу сторону, потім лагідно торкнувся вашого носа і вислизнув у тому ж напрямку, звідки і з’явився. Проводьте його удалечінь і відкрийте очі.
До нас звернувся учень для 9 класу якій прагне реалізуватися у житті, що ви йому порадите (на стікерах запишіть варіанти і прикрипіть до силуету учня)
Вправа «БУДИНОК УСПІХУ» (у нас є новобудова але в ній є лише фундамент та дах, а стіни ми збудуємо з цеглинок , що у вас на парті на яких ви запишете, що впродовж життя ви хотіли б мати, здійснити, чого навчитися, набути, якою людиною стати. Оцініть, що вам справді цікаво, що надихає, з чого радієте. У якій сфері життя ви хотіли б отримати визнання? Чим ви із задоволенням займаєтеся нині? Порівняйте записи зі зробленим раніше малюнком власного колеса життя. Зробіть висновок, у якій сфері життя, на вашу думку, ви можете реалізуватися на цеглинках будинку успіху (керуючись схемою на сторінці 53 )
Мета: закріплення позитивних результатів тренінгу.
Хід вправи. Усі учасники стають у коло, кладуть ліву руку на плече сусіда і по черзі один за одним дякують сусідові зліва за гарну роботу, позитивні емоції, висловлюють побажання тощо.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ;10
1