Урок з основ здоров'я "Щоб мати здорові зуби..."

Про матеріал

Ніколи не пізно говорити про гігієну ротової порожнини.

"Розболілись в зайця зуби,

З болю в зайця спухли губи,

Як м'ячі, набрякли щоки,

Сів і стогне косоокий.

— Ох, яке у зайця лихо! —

Ходить-журиться зайчиха,

Зайця кутає у хустку..."

Перегляд файлу

Тема: ЩОБ МАТИ ЗДОРОВІ ЗУБИ... ГІГІЄНА ПОРОЖНИНИ РОТА

Мета: ознайомити учнів з групами зубів та їхніми функціями, з правилами гігієни порожнини рота; формувати уявлення про правильний і неправильний прикуси; розвивати гігієнічні навички; виховувати вміння правильно доглядати за ротовою порожниною.

Обладнання: зошит, підручник, відео фізхвилинки, мультфільм «Маша і Ведмідь»

Хід уроку

І. Організаційний момент

- Доброго дня, діти! Рада вас бачити. Мене звуть Ольга Олександрівна і сьогодні ми разом попрацюємо на уроці основ здоровя.

ІІ. Повторення вивченого.

1. Гра «Викресли зайве».

На дошці записано твердження.

- Закресліть ті твердження, з якими ви не згодні.

Учні по черзі виходять до дошки, читають твердження, якщо не погоджуються з ним, закреслюють його.

Для попередження порушення постави треба:

1) Виконувати зарядку щодня.

2) Носити важкі речі в сумці на одному плечі.

3) Носити ранець чи рюкзак.

4) Сидіти за столом, що не відповідає зросту.

5) Щоб парта і стілець відповідали зросту.

6) Спати на м’якому ліжку, яке прогинається до підлоги.

7) Спати на жорсткому ліжку з низькою подушкою.

8) Сидіти рівно.

9) Сидіти із зігнутим, як колесо, хребтом.

10) Сидіти, спираючись на стіл.

11) Ходити не сутулячись.

12) Виконувати фізичні вправи.

2. ПРАКТИЧНА РОБОТА.

- Покажіть, як треба правильно сидіти за партою. (Учні показують ).

- Які вправи для постави ви виконуєте? (Деякі учні показують ).

- Покажіть, які вправи для запобігання плоскостопості ви робите. (Деякі учні показують).

II. Повідомлення теми уроку.

- Молодці, гарно засвоїли вивчений матеріал. А сьогодні на уроці ми поговоримо про групи зубів, їхні назви, функції зубів, гігієну порожнини рота.

III. Актуалізація опорних знань.

- Скажіть мені, для чого потрібні зуби людині?

- Скільки зубів у дітей? (20)

- Скільки зубів у дорослої людини? (32)

- Чи знаєте ви назви груп зубів?

- Розкажіть, як ви доглядаєте за зубами.

- Що може статися із зубами, якщо за ними не доглядати?

- Які засоби гігієни ви використовуєте для догляду за порожниною рота?

- Щоб дізнатись більше, ми відкриєм наші підручники та прочитаємо, як на це питання відповіли автори підручника.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1.     Ознайомлення з мультфільмом «Маша і ведмідь» (Сладкая жизнь)

2. Ознайомлення з правилами догляду за зубами та ротовою порожниною.

Правила догляду за зубами та ротовою порожниною

ü  Щодня вранці та ввечері чистити зуби.

ü  Перед чищенням зубну щітку обов’язково помити.

ü  Наносити на щітку невелику кількість пасти.

ü  Ретельно чистити всі зуби.

ü  Сильно не натискати на щітку.

ü  Чистити зуби не менше ніж три хвилини.

ü  Почистити язик.

ü  Після чищення зубів ретельно ополоснути водою порожнину рота, користуючись склянкою з водою.

ü  Помити зубну щітку з милом і поставити в склянку щетиною догори.

ü  Зубну щітку слід міняти кожні 3-4 місяці.

ü  Після їди ополіскувати рот теплою водою.

ü  Видаляти залишки їжі між зубами, використовуючи зубочистку або зубну нитку.

ü  Двічі на рік відвідувати стоматолога для огляду порожнини рота.

3. Бесіда.

- Що для зубів корисно, а що - шкідливо? (Корисно їсти сирі овочі та фрукти, наприклад моркву, капусту, яблука. Шкідливо для зубів їсти багато солодощів, вживати одразу після гарячої їжі холодну, і навпаки. Не можна розкушувати ними горіхи, кісточки від ягід, льодяники, карамельки, відкушувати нитки тощо).

4. Робота за підручником на с. 45-46.

5. Фізкультхвилинка. відео

6. Розповідь учителя про прикус. Малюнки на 46 сторінці.

- Прикус - співвідношення верхніх і нижніх зубних рядів при їхньому змиканні. За правильного прикусу верхній ряд зубів має частково перекривати зуби нижньої щелепи.

Порушенням прикусу вважається зміщення верхніх і нижніх щелеп відносно одна одної. Неправильний прикус може бути вродженим, а може формуватися з віком. Причини виникнення неправильного прикусу різні: захворювання, при яких дитина дихає ротом, а не носом; шкідливі звички - смоктати пальці, гризти олівці, ручки, нігті, підпирати щоку рукою тощо. Неправильний прикус впливає не лише на зовнішній вигляд обличчя, але й призводить до порушень травлення, мови тощо. За неправильного прикусу слід звернутися до ортодонта - лікаря, який займається профілактикою виникнення неправильного прикусу і його лікуванням.

V. Закріплення матеріалу.

1. Робота за підручником на с. 46.

·       Відгадування загадок.

2. Робота в зошиті на с. 15-17.

·       Обговорення і виконання завдання 1.

·       Розгадування ребуса і запис відповіді (завдання 2).

·       Самостійне виконання завдань 3, 4 з подальшим обговоренням.

3. Робота над літературними творами. Обговорення казки-вірша Михайла Стельмаха «Чому в зайця не болять зуби».


Розболілись в зайця зуби,

З болю в зайця спухли губи,

Як м'ячі, набрякли щоки,

Сів і стогне косоокий.

— Ох, яке у зайця лихо! —

Ходить-журиться зайчиха,

Зайця кутає у хустку,

Подає йому капустку,

Моркву з перцем, баклажани —

Все найкраще із баштана.

Відгортає заєць страви,

Сів, зітхаючи, на лаві

І в зайчат питає тихо:

— Де взялось на мене лихо? —

А зайчатка хором з хатки:

— Цього ми не знаєм, татку,

Не боліли в нас ще зубки... —

Та й вдягаються у шубки,

Бо їм час іти в долину

На нову кінокартину.

Заєць гроші їм виймає,

Щоки лапками стискає,

Бо йому не до картини:

Сльози, наче горошини,

Із очей течуть на щоки...

Сів і оха косоокий.

Тут прийшла шептуха-жаба,

Зупинилась біля граба:

— Чуєш, зайче, в цьому гаю

Я всім зуби замовляю,

Не скупись лише на плату! —

Та й до зайця суне в хату.

Узяла з водою миску,

Запалила смільну тріску,

Тріску кинула у воду,

Важко всілась на колоду,

Пошептала, поплювала,

Заробіток в зоб сховала

Та й говорить до зайчихи:

— Від горілки в зайця лихо.

— Не кажіть мені такого:

Не куштує він спиртного,

Росу п'є лишень з травиці...

— Хай не п'є він і росиці!

Хай не їсть він і капусти,

Тоді зайцеві відпустить! —

Розпустила жаба рота

Та й полізла у болото.

Дрізд їй крикнув з деревини:

— Гнати жабу з медицини!

Ви, зайчихо, в цюю ж мить

До аптеки, звісно, мчіть.

До аптеки мчить зайчиха,

Срібні гроші губить з лиха.

У аптеці дятел бурий

Готував комусь мікстуру,

А зайчиха в плач з порога:

— Дайте, дятле, допомогу!..

Дятел швидше до зайчихи:

Що за горе, що за лихо?!

Чим я зможу, пособлю:

Зайця вашого люблю.

Дайте вашу рецептуру, —

Йде до ліків дятел бурий.

А йому зайчиха глухо:

— Не дала її шептуха... —

Тут як вдарить дятел дзьобом:

— Сором вам перед народом

Досі вірить в забобони!

А шептуху по закону

Передам на суд звірячий.

На суді нехай закваче! —

Дятел скинув Тапочки,

Одягнув червону Шапочку,

Взувся в чорні черевики,

Спакував у торбу ліки,

Взяв ціпка і окуляри

Та й з зайчихою у парі

Йде скоріш до зайця в хату:

Треба ж зайця рятувати.

Біля хати на стежині

Стогне заєць у хустині.

Дятел зайця утішає,

Зайцю рота розкриває

І здіймає зразу ж крик:

— Ви відсталий чоловік!

Ви лінивий нечепура!

Ви цураєтесь культури!..

І загинуть зуби ваші,

Не в'їсте тоді і каші,

Не кажу вже про капусту,

Хай вам, зайче, буде пусто!

— Чим я, дятле, провинився? —

З жаху заєць затрусився.

Сів на призьбу, гірко плаче.

— Ти не чистиш зуби, зайче.

І все лихо йде від цього, —

Каже дятел зайцю строго, —

І твої погані зуби

Доведуть тебе до згуби.

Ось тобі шалфей пахучий —

Від шалфею стане лучче.

Ну, а потім... думать треба,

А тепер піду від тебе,

Бо й дивитися не хочу

На запухлий ніс і очі...

Ліки зайцю пособили,

Знову ходить заєць в силі,

Знову бігає по рясту,

Закупив в аптеці пасту,

Щіточки і порошок

І для себе, й для діток.

І щоранку

До сніданку

Із дітками -

Малюками

Чистить зуби коло дуба, —

Й не болять у зайця зуби!


1)       Бесіда.

Після завершення вчитель ставить запитання:

- Що трапилося із зайцем?

- Як зайчиха допомагала зайцю?

- Куди пішла зайчиха?

- Що їй сказав дятел в аптеці? Що порадив?

- Чи дотримується заєць порад дятла?

- Чи болять зуби в нього тепер?

2. Обговорення ситуацій.

1) У Іванка на городі росте горіх. Хлопчик часто розкушує горіхи зубами.

- Чи правильно він чинить? Дайте йому поради.

2) Оленка полюбляє морозиво. Вона його їсть і взимку, і влітку. Часто можна спостерігати, як вона п’є гарячий чай та одночасно їсть морозиво.

- Яких помилок вона припускається? Дайте їй корисні поради.

3) У Марійки розболівся зуб. Вона побачила, що в ньому утворилася дірочка, але нікому нічого не сказала.

- Чи правильно вона вчинила? Що їй слід було зробити? і До кого звернутися? А як би вчинили ви?

VI. Підсумок уроку.

- Як називаються тимчасові зуби в дітей? Скільки їх?

- Скільки зубів у дорослої людини?

- За допомогою яких зубів ми відкушуємо їжу?

- Які зуби слугують для розривання й утримування їжі?

- Які зуби подрібнюють і перетирають часточки їжі?

- Чи можна розкушувати зубами горіхи, тверді цукерки?

- Які правила догляду за зубами ви знаєте? Яких з них ви дотримуєтеся?

- Чи можна попередити захворювання зубів?



doc
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку