Урок з основ здоров'я у 4 класі на тему: "Безпека у побуті".

Про матеріал

Конспект уроку з основ здоров'я у 4 класі "Безпека у побуті" з використанням інтерактивних технологій, що сприяють кращому формуванню навичок безпечного поводження в побуті з газовими та електричними приладами.

Перегляд файлу

Тема. Безпека у побуті.

Мета: формувати в учнів поняття про небезпечні ситуації, які можуть виникнути на кухні внаслідок недбалого користування газовими та електричними приладами. Формувати навички безпечного поводження в побуті з газовими та електричними приладами. Виховувати обережність, пильність, винахідливість, вміння виходити з небезпечних ситуацій.

Обладнання: демонстраційний матеріал, робочі зошити, тестові завдання, картки для роботи в парах, індивідуальні завдання.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу.

Тестові завдання

1. Небезпека – це …

 к) рухлива гра;

 з) те, що може зашкодити здоров’ю і життю людини.

 

2. Безпека – це …

 н) умови, в яких людина почувається добре, немає ніяких загроз для її здоров’я та життя;

 у) те, що може зашкодити здоров’ю і життю людини.

 

3. Які люди можуть бути небезпечними для дітей, що залишаються вдома самі?

 а) незнайомці;

 б) родичі.

 

4. Що робити, коли незнайомець вдається до вмовлянь?

л) погодитись на вмовляння та відчинити двері;

 н) не піддаватись на вмовляння.

 

5. Що робити, коли незнайомець намагається відчинити двері?

м) панікувати;

 н) подзвонити сусідам, батькам на роботу, в міліцію.

 

6. Де слід зберігати ключі від дому?

ю) на гачечку біля дверей;

 я) у шухляді шафи.

 

Ключове слово: знання.

 

 – Саме знання, які ви отримуєте на уроках основ здоров’я при вивченні теми «Безпека життя», допоможуть вам уникнути загрози вашому життю та здоров’ю.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Відгадування загадок.

Що зараз майже в кожнім домі

   Є необхідним, безперечно,

   Бо варить їжу всім без втоми,

   Хоч він отруйний, небезпечний.

   Ним користуємось щораз…

   Вже здогадалися? Це … (газ).

        

  Що дім освітлює щоднини,

  Без полум’я вечерю зварить,

  Працює в електромашинах,

  А необачних сильно вдарить. (Струм.)

  1. Вступне слово вчителя.

– Без електрики і газу вдома ніяк не можна обійтися. Вже багато років ці речі служать людині. Вони приносять багато користі, але поводитися з ними треба дуже обережно, дотримуватися правил безпечного користування, бо за найменшої необережності можна наробити великої біди.

 

ІV. Оголошення теми і завдань уроку.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя про газ.

Газ – легкозаймиста речовина. Від найменшої іскорки він вмить займається і починає горіти. Газ невидимий, але має специфічний запах. Заповнивши приміщення, він може вибухнути. Газ отруйний. Дихати ним навіть незначний час небезпечно для життя.

 

Запам’ятайте!

  • Газ – легкозаймиста речовина. Від найменшого вогника чи навіть іскринки він вмить займається і починає горіти.
  • Газ – невидимий, і якщо він витікає, не можна визначити, скільки його є в приміщенні.
  • Газ отруйний. Дихати ним навіть незначний час небезпечно для життя.
  • З газом потрібно поводитися обережно!

 

2. Робота з ілюстрацією «Газ у квартирі» (1 частина).

 

3. Опрацювання пам’ятки «Як запалити газову плиту».

 

 Щоб запалити газову плиту, треба:

 1) повернути вентиль на газовій трубі;

 2) запалити сірник, або взяти запальничку, піднести до пальника, а потім відкрити кран відповідної конфорки;

 3) оглянути, чи всі інші крани закриті;

 4) після користування газовою плитою необхідно газ перекрити на газовій трубі та виключити конфорки.

 

 4. Робота з ілюстрацією «Газ у квартирі» (2 частина).

 

 5. Поетична хвилинка.

    Мама донечці-малечі

    Варить кашу кожний вечір

    І говорить їй щоразу:

    «Обережно, доню, з газом!

Витік газу небезпечний,

Газ отруйний, і до речі,

Навіть від іскринки газ

Може вибухнути враз.

Від його вогню пожежі…

Будь уважна з ним – без межі!

Будь обачна з ним завжди!

І не станеться біди».

 

6. Фізкультхвилинка.

 

7. Робота з ілюстрацією «Електроенергія та електроприлади».

 

8. Опрацювання пам’ятки «Техніка безпеки під час користування електроприладами».

 

 1) Перед  включенням електроприладу необхідно оглянути, чи немає ніяких пошкоджень.

 2) Забороняється працювати з електроприладами вологими руками.

 3) Не можна залишати електроприлад без нагляду на довгий час.

 4) Всі електроприлади після користування потрібно негайно вимкнути.

 5) Не можна користуватися зіпсованими електроприладами.

 

 9. Робота з підручником, с. 84–85 (робота з ілюстраціями).

 

 10. Опрацювання статті «Як надати першу допомогу при опіках», с. 86 підручника.

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

 

1. Робота в робочих зошитах, с. 43, 2 завдання (в парах).

2. Робота в групах «Джерела небезпеки».

3. Гра на увагу «Електроприлади в домі».

 

VІІ. Підсумок уроку.

 

 

Кросворд

 По горизонталі:

  1. Те, що може зашкодити здоров’ю і життю людини. (Небезпека.)
  2. Усе, що працює за допомогою електричного струму, має бути … (справним).

По вертикалі:

  1. Легкозаймиста речовина. (Газ.)
  2. Яке з приміщень у помешканні є найнебезпечнішим? (Кухня.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
4 липня 2018
Переглядів
1878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку