Конспект уроку з основ здоров'я у 4 класі "Безпека у побуті" з використанням інтерактивних технологій, що сприяють кращому формуванню навичок безпечного поводження в побуті з газовими та електричними приладами.
Тема. Безпека у побуті.
Мета: формувати в учнів поняття про небезпечні ситуації, які можуть виникнути на кухні внаслідок недбалого користування газовими та електричними приладами. Формувати навички безпечного поводження в побуті з газовими та електричними приладами. Виховувати обережність, пильність, винахідливість, вміння виходити з небезпечних ситуацій.
Обладнання: демонстраційний матеріал, робочі зошити, тестові завдання, картки для роботи в парах, індивідуальні завдання.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу.
Тестові завдання
1. Небезпека – це …
к) рухлива гра;
з) те, що може зашкодити здоров’ю і життю людини.
2. Безпека – це …
н) умови, в яких людина почувається добре, немає ніяких загроз для її здоров’я та життя;
у) те, що може зашкодити здоров’ю і життю людини.
3. Які люди можуть бути небезпечними для дітей, що залишаються вдома самі?
а) незнайомці;
б) родичі.
4. Що робити, коли незнайомець вдається до вмовлянь?
л) погодитись на вмовляння та відчинити двері;
н) не піддаватись на вмовляння.
5. Що робити, коли незнайомець намагається відчинити двері?
м) панікувати;
н) подзвонити сусідам, батькам на роботу, в міліцію.
6. Де слід зберігати ключі від дому?
ю) на гачечку біля дверей;
я) у шухляді шафи.
Ключове слово: знання.
– Саме знання, які ви отримуєте на уроках основ здоров’я при вивченні теми «Безпека життя», допоможуть вам уникнути загрози вашому життю та здоров’ю.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Що зараз майже в кожнім домі
Є необхідним, безперечно,
Бо варить їжу всім без втоми,
Хоч він отруйний, небезпечний.
Ним користуємось щораз…
Вже здогадалися? Це … (газ).
Що дім освітлює щоднини,
Без полум’я вечерю зварить,
Працює в електромашинах,
А необачних сильно вдарить. (Струм.)
– Без електрики і газу вдома ніяк не можна обійтися. Вже багато років ці речі служать людині. Вони приносять багато користі, але поводитися з ними треба дуже обережно, дотримуватися правил безпечного користування, бо за найменшої необережності можна наробити великої біди.
ІV. Оголошення теми і завдань уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь учителя про газ.
Газ – легкозаймиста речовина. Від найменшої іскорки він вмить займається і починає горіти. Газ невидимий, але має специфічний запах. Заповнивши приміщення, він може вибухнути. Газ отруйний. Дихати ним навіть незначний час небезпечно для життя.
Запам’ятайте!
2. Робота з ілюстрацією «Газ у квартирі» (1 частина).
3. Опрацювання пам’ятки «Як запалити газову плиту».
Щоб запалити газову плиту, треба:
1) повернути вентиль на газовій трубі;
2) запалити сірник, або взяти запальничку, піднести до пальника, а потім відкрити кран відповідної конфорки;
3) оглянути, чи всі інші крани закриті;
4) після користування газовою плитою необхідно газ перекрити на газовій трубі та виключити конфорки.
4. Робота з ілюстрацією «Газ у квартирі» (2 частина).
5. Поетична хвилинка.
Мама донечці-малечі
Варить кашу кожний вечір
І говорить їй щоразу:
«Обережно, доню, з газом!
Витік газу небезпечний,
Газ отруйний, і до речі,
Навіть від іскринки газ
Може вибухнути враз.
Від його вогню пожежі…
Будь уважна з ним – без межі!
Будь обачна з ним завжди!
І не станеться біди».
6. Фізкультхвилинка.
7. Робота з ілюстрацією «Електроенергія та електроприлади».
8. Опрацювання пам’ятки «Техніка безпеки під час користування електроприладами».
1) Перед включенням електроприладу необхідно оглянути, чи немає ніяких пошкоджень.
2) Забороняється працювати з електроприладами вологими руками.
3) Не можна залишати електроприлад без нагляду на довгий час.
4) Всі електроприлади після користування потрібно негайно вимкнути.
5) Не можна користуватися зіпсованими електроприладами.
9. Робота з підручником, с. 84–85 (робота з ілюстраціями).
10. Опрацювання статті «Як надати першу допомогу при опіках», с. 86 підручника.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота в робочих зошитах, с. 43, 2 завдання (в парах).
2. Робота в групах «Джерела небезпеки».
3. Гра на увагу «Електроприлади в домі».
VІІ. Підсумок уроку.
Кросворд
По горизонталі:
По вертикалі: