Урок з основ здоров’я у 6 класі

Про матеріал

Конспект уроку основ здоров'я у 6 класі з використанням скрайбінгу та елементів кейс-технології.

Тема: Правда про тютюн

Мета: учні після уроку зможуть:

  • Розповісти про причини паління серед підлітків;
  • Розповісти про наслідки активного й пасивного паління для здоров'я;
  • Розвінчувати поширені міфи про тютюн;
  • Навести причини, з яких люди не курять;
  • Аналізувати поширені міфи про тютюн;
  • Пояснювати необхідність відмови від вживання тютюну.

Розвивати ключові компетентності учнів: розвивати вміння аналізу, синтезу, вміння робити висновки при розв'язуванні проблемних ситуацій (інформаційна, самоосвіти, саморозвитку); розвивати вміння працювати в групах, домовлятися(комунікативна, соціальна); виховувати бажання вести здоровий спосіб життя (здоров'язбережувальна).

Перегляд файлу

УРОК

(Основи здоров’я 6 клас)

Тема:  Правда про тютюн

Мета: учні після уроку зможуть:

  •        Розповісти про причини паління серед підлітків;
  •        Розповісти про наслідки активного й пасивного паління для здоровя;
  •        Розвінчувати поширені міфи про тютюн;
  •        Навести причини, з яких люди не курять;
  •        Аналізувати поширені міфи про тютюн;
  •        Пояснювати необхідність відмови від вживання тютюну.

 

Розвивати ключові компетентності учнів: розвивати вміння аналізу, синтезу, вміння робити висновки при розв’язуванні проблемних ситуацій (інформаційна, самоосвіти, саморозвитку); розвивати вміння працювати в групах, домовлятися(комунікативна, соціальна); виховувати бажання вести здоровий спосіб життя (здоров’язбережувальна).

Обладнання: Підручник  для  6-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.    К.:  Видавництво

«Алатон»,  2014.    200  с., наочність.

Тип уроку: комбінований

Поняття та терміни:«тютюн»,  тютюнопаління

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  •         розповісти про наслідки куріння для здоров’я людей (негайні, протягом двох років, віддалені).
  •         розвінчувати поширені міфи;
  •         пояснити причини, з яких люди не палять;

 

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент

  •        Привітання.
  •        Визначте свій емоційний настрій за смайликами на картах самооціювання.
  •        Які ваші очікування від уроку? Запишіть на чобітках і почепіть на імпровізований камін.
  •        Давайте повторимо  правил роботи в групах. «Спільна угода»
  •        Давайте потремо долоньки, посміхнемось один одному і почнемо наш урок. «Вправи налаштування»

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Епіграфом до уроку стали слова англійського письменника У. Теккерея:

 

Посійте вчинок- і ви пожнете звичку,

Посійте звичку – і ви пожнете характер,

Посійте характер – і ви пожнете долю.

 

  1.     Що таке здоров’я?
  2.     Що таке звичка? Наведіть приклади.
  3.     Чи впливають звички на здоров’я? Як саме?

 

 

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Вчитель: Від наших вчинків та звичок, які маємо сьогодні, часто залежить все наше подальше життя.

Це може продемонструвати сценка, підготована вашими однокласниками. Готові?

«Театралізація»

Сценка Молодий і старий

Молодий: Як справи, шановний чоловіче?

Старий: Як бачиш, справи мої кепські. Став усе забувати, постійно хворію, більше лежу, ніж ходжу. Лікуюся на курорті, та все марно. Ноги болять, почалася гангрена, мабуть не обійдеться без ампутації.

 

Молодий: Да ти що, а як це сталося?

 

Старий: А все почалося зі звичайної цигарки: викурив одну - потягнувся за іншою. ….І так усе життя.

 

Молодий: Так тепер курити хоч кинув?

 

Старий: Та тепер вже кинув

 

Молодий: Пам’ятаю, як ще в 6 класі ти потайки почав курити потайки від батьків та вчителів. А в старших класах часто позичав гроші в знайомих на цигарки.

Старий. А невже ти за все своє життя не викурив жодної цигарки?

 

Молодий: Ні, не викурив. Шкода, що ти палив з дитинства.

 

Старий. Тепер це я вже розумію. Бачиш, на мене кажуть старий, а ми ж з тобою за однією партою сиділи.

 Дякуємо акторам. Які питання викликала у вас дана сценка?

Про яку звичку йдеться?

«Займи позицію»

Хто вважає, що це сценка могла бути в житті? А хто вважає, що це неправда? Чому ви так вважаєте?

 

Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Тема урок: правда про тютюн.

 

 Завдання:

  •        зясувати правду про наслідки тютюнопаління для здоровя людини;
  •        розвінчати поширені міфи про тютюн;
  •        прийняти рішення палити чи ні.

 

Відеоролик Скрайбінг . Текст:

З історії Куріння тютюну.

12 жовтня 1492 року Колумб відкрив не тільки Америку, а й тютюн. Туземці скручували листя рослини і підпалювали, вдихаючи дим. Незважаючи на заборону великого мореплавця, деякі з його моряків таємно привезли листя та насіння тютюну в Європу. Особливо популярним тютюн став у XVII–XVIII століттях.

Спочатку цій рослині приписували дивовижні цілющі властивості. Наприклад, французький посол Жан Ніко (від його імені походить слово «нікотин») приписав нюхання тютюну французькій королеві, як засіб від головного болю. В Англії, під час епідемії чуми, тютюн заставляли курити для профілактики.

 Проте йшов час, і люди стали помічати негативну дію тютюну на здоровя. Зявилися випадки смертельного отруєння тютюном.  В різних країнах почалися заборони на куріння. Наприклад, в 1680 році король Франції Людовик XIV видав наказ, згідно з яким торгівля тютюном дозволялася виключно аптекарям. В Англії курцям відрубували голови і виставляли їх на площі з люльками в роті. В Туреччині вийшов закон султана Мурада IV про смертну кару за куріння. Там за цей злочин саджали на кілок. В Персії - виривали ніздрі.

Ймовірно, Паління тютюну було принесене в Україну в кінці 16 століття козаками з Туреччини. А самі османці перейняли цю шкідливу звичку безпосередньо у іспанців, з якими торгували. Тоді ж тютюн почали розповсюджувати купці далі на схід. 

Познайомтесь з повчальною легендою, яка прийшла до нас із Кавказу.
 "У далекому минулому, коли тютюн тільки-но завезли у Вірменію з далеких країн, біля підніжжя Арарату жив добрий та мудрий дідусь. Він відразу не злюбив оте задурманливе зілля і переконував людей не вживати його.
 Одного разу старий побачив, що навколо чужоземних купців, які розклали свій отруйний товар, збігалася юрба. Купці кричали: "Божественний лист! У ньому — засіб від усіх хвороб!"
 Підійшов мудрий дідусь і каже:
—Цей "божий лист" приносить людям і іншу користь: до хати курця не зайде злодій, його не вкусить собака, і він ніколи не постаріє.
Купці із задоволенням подивилися на нього.
—Ти правий, мудрий старий! — сказали вони. — Але звідки ти знаєш про такі чудові властивості "божественного листа"?
Як старий пояснив свої Слова?

 


Мозковий штурм. (Відображаємо на дошці відповіді учнів).

Щоб знайти правильну відповідь, пропоную попрацювати в групах над такими проблемами:

1 група: Який склад тютюнового диму? Який моментальний ефект від куріння?

2 груп а: Які наслідки куріння протягом двох років? Як впливає тютюновий дим пасивних курців ( людей,що не палять, але перебувають поряд)?

3 група: Які віддалені наслідки куріння? Оцініть вартість  шкідливої звички.

4 група: Розвяжіть ситуативні задачі.

 

Кожна група отримує кейс з матеріалами з даного питання і лист з завданням, яке необхідно виконати.

За результатами роботи групи повинні заповнити опорну схему до уроку.

 

Робота в групах над  інформацією

 

Представлення результатів роботи груп, створення опорного конспекту.(на дошці з частинок на аркушах заповнених учнями).

Найбільш активні учні отримують наліпки.

Мозковий штурм:

 Але біда в тому, що абсолютна більшість курців, безтурботно палячи, все-таки тішать себе: "Той дзвін дзвонить ще не по мені... може пронесе, неторкнеться, мало чого буває, не всім же помирати..." Центральний інститут онкологічних захворювань Німеччини пропонує до уваги курців ще одну закономірність:

"В авіакатастрофах фатальний випадок серед мільйона людей чекає своєї жертви не частіше, ніж раз у 50 років.

При автомобільних катастрофах фатальний випадок  трапляється серед мільйона людей кожні 2-3 дні. Серед мільйона людей смерть від паління — кожні 2-3 годин."

Паління - це найбільша з причин смерті, яку можна відвернути!

Чому ж саме людина починає палити, якщо паління супроводжується серйозними захворюваннями?

Розділити класну дошку навпіл. На одній половині записати причини, з яких люди палять, на другій — чому не палять.

 

Проаналізувати міфи і факти про  тютюн (підручник, с. 83–84), викреслити

відповідні причини паління.

 Руханка

Робота в групах:

Поміркуйте, чому тютюнопаління  найпоширеніше в бідних країнах і серед бідних людей.

Однією з причин поширення куріння є рекламні компанії тютюнових компаній.

Створення антиреклами.

Ось деякі із закликів антитютюнових програм інших країн:

«Не піддавайся шкідливій звичці!»

«Не спалюй своє майбутнє!»

«У Європі сьогодні курити не модно!»

«Вибирай сам — бути здоровим чи курити?»

Завдання .  Придумати свій заклик і створити антирекламу тютюну.

Захист групами проектів антиреклами тютюну.

 

Індивідуальна робота з тестами(в опорних конспектах).

Тести

1. Перша спроба закурити завершується:

а) сильним кашлем;

б) зблідненням;

в) запамороченням;

г) нудотою.

2. Найнебезпечнішою речовиною у складі тютюну є:

а) нікотин;

б) вода;

в) хімічні речовини.

3. Нікотин для організму є:

а) корисною речовиною;

б) отрутою;

в) речовиною, яка впливає на психіку;

г) речовиною, яка спричиняє залежність.

4. Куріння впливає на організм:

а) знімає напруження;

б) заспокоює нервову систему;

в) знижує апетит;

г) сприяє респіраторним захворюванням.

5. Унаслідок куріння відбувається:

а) спазм кровоносних судин;

б) поліпшується кровопостачання органів і систем;

в) погіршується постачання кров’ю залоз, які регулюють розвиток організму.

 

Обговорення епіграфу уроку. Що ж відпові старий у вірменській легенді?

І старий пояснив:
— Злодій не прийде у хату курця тому, що той буде багато грошей віддавати за тютюн, стане бідним, і в нього не буде чого красти. До того ж, через куріння він буде кахикати всю ніч, а злодій не заходить у дім людини, яка не спить. Через декілька років куріння людина заслабне, у неї почнуть боліти ноги, і вона ходитиме з палицею. А який собака вкусить людину, в руці якої палиця? І, нарешті, курець ніколи не постаріє, бо помре молодим...
Відійшли люди від купців..."
 На жаль, не кожному з нас у житті зустрічається такий мудрий старий.

 

 

 


Вправа «Heзaкінчeнe речення»

Кожен з учасників по черзі продовжує речення.

Завдання:

1) Паління — це…

2) Для мене паління — це...

3) Цигарка в руці — це ознака...

4) Не палити — це значить не...

5) Паління в нашій родині — це...

6) Для того щоб покинути палити, потрібно…

Чи здійснилися ваші очікування? Якщо так, то давайте прикрасимо нашу ялинку різдвяною зіркою.

Вправа «Клубок». Побажання одноліткам.

 

 

 

 

 

 


Додаток 1

Опорний конспект

 Тема уроку:     Правда про тютюнопаління

«Посійте вчинок- і ви пожнете звичку,

Посійте звичку – і ви пожнете характер,

Посійте характер – і ви пожнете долю. «

У. Теккерей

 

1. Який склад тютюнового диму? Який моментальний ефект від куріння?

 

 

 

 

http://svitppt.com.ua/images/56/55003/960/img10.jpg

 

 

 

курение2. Які наслідки куріння протягом двох років?

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

3. Які віддалені наслідки куріння?

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  

 

«Вартість шкідливої звички».

Підрахуйте, скільки грошей витрачає людина, що дня купуючи 2 пачки

сигарет за середньою ціною (за тиждень, місяць, рік, десять років)

 

Термін

Кошти, які витрачає курець на цигарки

 Що корисного можна купити

Тиждень

 

 

місяць

 

 

рік

 

 

десять років

 

 

Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________

 

4. Ситуативні задачі

1. Ти сам не палиш, але провів пару годин у накуреному приміщенні. Чи вплинуло це на твій фізичний стан?_____________________________________________________________

_______________________________________________________________________

2.Шестикласник вирішив, що коли він буде курити, то виглядатиме дорослішим і його будуть більше поважати. Чи так це? Чи завжди добре робити “як усі”? Наприклад, усі курять і я закурю? ____________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Ви вийшли на прогулянку і потрапили до компанії однолітків, які палять цигарки. Вас починають запрошувати приєднатись, а ви відмовляєтесь. На відмову чуєте:

- Слабак!  -     Він ще маленький!  -  Мамин синок! -  Хиляк!   

         Ваші дії? ____________________________________________________________________________________________________________________________________

Тести

1. Перша спроба закурити завершується:

а) сильним кашлем;

б) зблідненням;

в) запамороченням;

г) нудотою.

2. Найнебезпечнішою речовиною у складі тютюну є:

а) нікотин;

б) вода;

в) глюкоза.

3. Нікотин для організму є:

а) корисною речовиною;

б) отрутою;

в) речовиною, яка впливає на психіку;

г) речовиною, яка спричиняє залежність.

4. Куріння впливає на організм:

а) знімає напруження;

б) заспокоює нервову систему;

в) знижує апетит;

г) сприяє респіраторним захворюванням.

5. Унаслідок куріння відбувається:

а) спазм кровоносних судин;

б) поліпшується кровопостачання органів і систем;

в) погіршується постачання кров’ю залоз, які регулюють розвиток організму.

 

Головна причина паління-

 

Я не буду палити, тому що …..

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Полюга Наталія Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
3380
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку