Урок з основ здоров’я у 6 класі

Про матеріал

Конспект уроку основ здоров'я у 6 класі з використанням скрайбінгу та елементів кейс-технології.

Тема: Правда про тютюн

Мета: учні після уроку зможуть:

  • Розповісти про причини паління серед підлітків;
  • Розповісти про наслідки активного й пасивного паління для здоров'я;
  • Розвінчувати поширені міфи про тютюн;
  • Навести причини, з яких люди не курять;
  • Аналізувати поширені міфи про тютюн;
  • Пояснювати необхідність відмови від вживання тютюну.

Розвивати ключові компетентності учнів: розвивати вміння аналізу, синтезу, вміння робити висновки при розв'язуванні проблемних ситуацій (інформаційна, самоосвіти, саморозвитку); розвивати вміння працювати в групах, домовлятися(комунікативна, соціальна); виховувати бажання вести здоровий спосіб життя (здоров'язбережувальна).

Перегляд файлу

УРОК

(Основи здоров’я 6 клас)

Тема:  Правда про тютюн

Мета: учні після уроку зможуть:

  •        Розповісти про причини паління серед підлітків;
  •        Розповісти про наслідки активного й пасивного паління для здоровя;
  •        Розвінчувати поширені міфи про тютюн;
  •        Навести причини, з яких люди не курять;
  •        Аналізувати поширені міфи про тютюн;
  •        Пояснювати необхідність відмови від вживання тютюну.

 

Розвивати ключові компетентності учнів: розвивати вміння аналізу, синтезу, вміння робити висновки при розв’язуванні проблемних ситуацій (інформаційна, самоосвіти, саморозвитку); розвивати вміння працювати в групах, домовлятися(комунікативна, соціальна); виховувати бажання вести здоровий спосіб життя (здоров’язбережувальна).

Обладнання: Підручник  для  6-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.    К.:  Видавництво

«Алатон»,  2014.    200  с., наочність.

Тип уроку: комбінований

Поняття та терміни:«тютюн»,  тютюнопаління

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  •         розповісти про наслідки куріння для здоров’я людей (негайні, протягом двох років, віддалені).
  •         розвінчувати поширені міфи;
  •         пояснити причини, з яких люди не палять;

 

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент

  •        Привітання.
  •        Визначте свій емоційний настрій за смайликами на картах самооціювання.
  •        Які ваші очікування від уроку? Запишіть на чобітках і почепіть на імпровізований камін.
  •        Давайте повторимо  правил роботи в групах. «Спільна угода»
  •        Давайте потремо долоньки, посміхнемось один одному і почнемо наш урок. «Вправи налаштування»

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Епіграфом до уроку стали слова англійського письменника У. Теккерея:

 

Посійте вчинок- і ви пожнете звичку,

Посійте звичку – і ви пожнете характер,

Посійте характер – і ви пожнете долю.

 

  1.     Що таке здоров’я?
  2.     Що таке звичка? Наведіть приклади.
  3.     Чи впливають звички на здоров’я? Як саме?

 

 

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Вчитель: Від наших вчинків та звичок, які маємо сьогодні, часто залежить все наше подальше життя.

Це може продемонструвати сценка, підготована вашими однокласниками. Готові?

«Театралізація»

Сценка Молодий і старий

Молодий: Як справи, шановний чоловіче?

Старий: Як бачиш, справи мої кепські. Став усе забувати, постійно хворію, більше лежу, ніж ходжу. Лікуюся на курорті, та все марно. Ноги болять, почалася гангрена, мабуть не обійдеться без ампутації.

 

Молодий: Да ти що, а як це сталося?

 

Старий: А все почалося зі звичайної цигарки: викурив одну - потягнувся за іншою. ….І так усе життя.

 

Молодий: Так тепер курити хоч кинув?

 

Старий: Та тепер вже кинув

 

Молодий: Пам’ятаю, як ще в 6 класі ти потайки почав курити потайки від батьків та вчителів. А в старших класах часто позичав гроші в знайомих на цигарки.

Старий. А невже ти за все своє життя не викурив жодної цигарки?

 

Молодий: Ні, не викурив. Шкода, що ти палив з дитинства.

 

Старий. Тепер це я вже розумію. Бачиш, на мене кажуть старий, а ми ж з тобою за однією партою сиділи.

 Дякуємо акторам. Які питання викликала у вас дана сценка?

Про яку звичку йдеться?

«Займи позицію»

Хто вважає, що це сценка могла бути в житті? А хто вважає, що це неправда? Чому ви так вважаєте?

 

Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Тема урок: правда про тютюн.

 

 Завдання:

  •        зясувати правду про наслідки тютюнопаління для здоровя людини;
  •        розвінчати поширені міфи про тютюн;
  •        прийняти рішення палити чи ні.

 

Відеоролик Скрайбінг . Текст:

З історії Куріння тютюну.

12 жовтня 1492 року Колумб відкрив не тільки Америку, а й тютюн. Туземці скручували листя рослини і підпалювали, вдихаючи дим. Незважаючи на заборону великого мореплавця, деякі з його моряків таємно привезли листя та насіння тютюну в Європу. Особливо популярним тютюн став у XVII–XVIII століттях.

Спочатку цій рослині приписували дивовижні цілющі властивості. Наприклад, французький посол Жан Ніко (від його імені походить слово «нікотин») приписав нюхання тютюну французькій королеві, як засіб від головного болю. В Англії, під час епідемії чуми, тютюн заставляли курити для профілактики.

 Проте йшов час, і люди стали помічати негативну дію тютюну на здоровя. Зявилися випадки смертельного отруєння тютюном.  В різних країнах почалися заборони на куріння. Наприклад, в 1680 році король Франції Людовик XIV видав наказ, згідно з яким торгівля тютюном дозволялася виключно аптекарям. В Англії курцям відрубували голови і виставляли їх на площі з люльками в роті. В Туреччині вийшов закон султана Мурада IV про смертну кару за куріння. Там за цей злочин саджали на кілок. В Персії - виривали ніздрі.

Ймовірно, Паління тютюну було принесене в Україну в кінці 16 століття козаками з Туреччини. А самі османці перейняли цю шкідливу звичку безпосередньо у іспанців, з якими торгували. Тоді ж тютюн почали розповсюджувати купці далі на схід. 

Познайомтесь з повчальною легендою, яка прийшла до нас із Кавказу.
 "У далекому минулому, коли тютюн тільки-но завезли у Вірменію з далеких країн, біля підніжжя Арарату жив добрий та мудрий дідусь. Він відразу не злюбив оте задурманливе зілля і переконував людей не вживати його.
 Одного разу старий побачив, що навколо чужоземних купців, які розклали свій отруйний товар, збігалася юрба. Купці кричали: "Божественний лист! У ньому — засіб від усіх хвороб!"
 Підійшов мудрий дідусь і каже:
—Цей "божий лист" приносить людям і іншу користь: до хати курця не зайде злодій, його не вкусить собака, і він ніколи не постаріє.
Купці із задоволенням подивилися на нього.
—Ти правий, мудрий старий! — сказали вони. — Але звідки ти знаєш про такі чудові властивості "божественного листа"?
Як старий пояснив свої Слова?

 


Мозковий штурм. (Відображаємо на дошці відповіді учнів).

Щоб знайти правильну відповідь, пропоную попрацювати в групах над такими проблемами:

1 група: Який склад тютюнового диму? Який моментальний ефект від куріння?

2 груп а: Які наслідки куріння протягом двох років? Як впливає тютюновий дим пасивних курців ( людей,що не палять, але перебувають поряд)?

3 група: Які віддалені наслідки куріння? Оцініть вартість  шкідливої звички.

4 група: Розвяжіть ситуативні задачі.

 

Кожна група отримує кейс з матеріалами з даного питання і лист з завданням, яке необхідно виконати.

За результатами роботи групи повинні заповнити опорну схему до уроку.

 

Робота в групах над  інформацією

 

Представлення результатів роботи груп, створення опорного конспекту.(на дошці з частинок на аркушах заповнених учнями).

Найбільш активні учні отримують наліпки.

Мозковий штурм:

 Але біда в тому, що абсолютна більшість курців, безтурботно палячи, все-таки тішать себе: "Той дзвін дзвонить ще не по мені... може пронесе, неторкнеться, мало чого буває, не всім же помирати..." Центральний інститут онкологічних захворювань Німеччини пропонує до уваги курців ще одну закономірність:

"В авіакатастрофах фатальний випадок серед мільйона людей чекає своєї жертви не частіше, ніж раз у 50 років.

При автомобільних катастрофах фатальний випадок  трапляється серед мільйона людей кожні 2-3 дні. Серед мільйона людей смерть від паління — кожні 2-3 годин."

Паління - це найбільша з причин смерті, яку можна відвернути!

Чому ж саме людина починає палити, якщо паління супроводжується серйозними захворюваннями?

Розділити класну дошку навпіл. На одній половині записати причини, з яких люди палять, на другій — чому не палять.

 

Проаналізувати міфи і факти про  тютюн (підручник, с. 83–84), викреслити

відповідні причини паління.

 Руханка

Робота в групах:

Поміркуйте, чому тютюнопаління  найпоширеніше в бідних країнах і серед бідних людей.

Однією з причин поширення куріння є рекламні компанії тютюнових компаній.

Створення антиреклами.

Ось деякі із закликів антитютюнових програм інших країн:

«Не піддавайся шкідливій звичці!»

«Не спалюй своє майбутнє!»

«У Європі сьогодні курити не модно!»

«Вибирай сам — бути здоровим чи курити?»

Завдання .  Придумати свій заклик і створити антирекламу тютюну.

Захист групами проектів антиреклами тютюну.

 

Індивідуальна робота з тестами(в опорних конспектах).

Тести

1. Перша спроба закурити завершується:

а) сильним кашлем;

б) зблідненням;

в) запамороченням;

г) нудотою.

2. Найнебезпечнішою речовиною у складі тютюну є:

а) нікотин;

б) вода;

в) хімічні речовини.

3. Нікотин для організму є:

а) корисною речовиною;

б) отрутою;

в) речовиною, яка впливає на психіку;

г) речовиною, яка спричиняє залежність.

4. Куріння впливає на організм:

а) знімає напруження;

б) заспокоює нервову систему;

в) знижує апетит;

г) сприяє респіраторним захворюванням.

5. Унаслідок куріння відбувається:

а) спазм кровоносних судин;

б) поліпшується кровопостачання органів і систем;

в) погіршується постачання кров’ю залоз, які регулюють розвиток організму.

 

Обговорення епіграфу уроку. Що ж відпові старий у вірменській легенді?

І старий пояснив:
— Злодій не прийде у хату курця тому, що той буде багато грошей віддавати за тютюн, стане бідним, і в нього не буде чого красти. До того ж, через куріння він буде кахикати всю ніч, а злодій не заходить у дім людини, яка не спить. Через декілька років куріння людина заслабне, у неї почнуть боліти ноги, і вона ходитиме з палицею. А який собака вкусить людину, в руці якої палиця? І, нарешті, курець ніколи не постаріє, бо помре молодим...
Відійшли люди від купців..."
 На жаль, не кожному з нас у житті зустрічається такий мудрий старий.

 

 

 


Вправа «Heзaкінчeнe речення»

Кожен з учасників по черзі продовжує речення.

Завдання:

1) Паління — це…

2) Для мене паління — це...

3) Цигарка в руці — це ознака...

4) Не палити — це значить не...

5) Паління в нашій родині — це...

6) Для того щоб покинути палити, потрібно…

Чи здійснилися ваші очікування? Якщо так, то давайте прикрасимо нашу ялинку різдвяною зіркою.

Вправа «Клубок». Побажання одноліткам.

 

 

 

 

 

 


Додаток 1

Опорний конспект

 Тема уроку:     Правда про тютюнопаління

«Посійте вчинок- і ви пожнете звичку,

Посійте звичку – і ви пожнете характер,

Посійте характер – і ви пожнете долю. «

У. Теккерей

 

1. Який склад тютюнового диму? Який моментальний ефект від куріння?

 

 

 

 

http://svitppt.com.ua/images/56/55003/960/img10.jpg

 

 

 

курение2. Які наслідки куріння протягом двох років?

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

3. Які віддалені наслідки куріння?

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  

 

«Вартість шкідливої звички».

Підрахуйте, скільки грошей витрачає людина, що дня купуючи 2 пачки

сигарет за середньою ціною (за тиждень, місяць, рік, десять років)

 

Термін

Кошти, які витрачає курець на цигарки

 Що корисного можна купити

Тиждень

 

 

місяць

 

 

рік

 

 

десять років

 

 

Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________

 

4. Ситуативні задачі

1. Ти сам не палиш, але провів пару годин у накуреному приміщенні. Чи вплинуло це на твій фізичний стан?_____________________________________________________________

_______________________________________________________________________

2.Шестикласник вирішив, що коли він буде курити, то виглядатиме дорослішим і його будуть більше поважати. Чи так це? Чи завжди добре робити “як усі”? Наприклад, усі курять і я закурю? ____________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Ви вийшли на прогулянку і потрапили до компанії однолітків, які палять цигарки. Вас починають запрошувати приєднатись, а ви відмовляєтесь. На відмову чуєте:

- Слабак!  -     Він ще маленький!  -  Мамин синок! -  Хиляк!   

         Ваші дії? ____________________________________________________________________________________________________________________________________

Тести

1. Перша спроба закурити завершується:

а) сильним кашлем;

б) зблідненням;

в) запамороченням;

г) нудотою.

2. Найнебезпечнішою речовиною у складі тютюну є:

а) нікотин;

б) вода;

в) глюкоза.

3. Нікотин для організму є:

а) корисною речовиною;

б) отрутою;

в) речовиною, яка впливає на психіку;

г) речовиною, яка спричиняє залежність.

4. Куріння впливає на організм:

а) знімає напруження;

б) заспокоює нервову систему;

в) знижує апетит;

г) сприяє респіраторним захворюванням.

5. Унаслідок куріння відбувається:

а) спазм кровоносних судин;

б) поліпшується кровопостачання органів і систем;

в) погіршується постачання кров’ю залоз, які регулюють розвиток організму.

 

Головна причина паління-

 

Я не буду палити, тому що …..

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Полюга Наталія Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
19 лютого
Переглядів
240
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку