Виховна година "Як здорово жити!"

Про матеріал

Тема виховної години присвячена такій важливій, значимій для всіх темі, як здоров'я, адже здоров'я – одна з основних умов щастя людини. Зберегти здоров'я на довгі роки допоможе дотримання правил здорового способу життя про, що й піде мова.

Перегляд файлу

УКРАЇНА

ТОМАКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 2

ТОМАКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Б.Хмельницького,66а, смт. Томаківка, Дніпропетровська обл., 53500 тел.(05668) 2-22-51,

e-mail: tomakivska.zosh2@gmail.com     Web: http://zosh-2.osvita-tomakivka.dp.ua    Код ЄДРПОУ 34893988

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект виховної години

 «Як здорово жити!»

 

 

 

 

Суліменко Віта Василівна,

вчитель географії та економіки,

класний керівник 6-Б класу

Томаківської ЗОШ І-ІІІ ст. №2

 

 

 

Томаківка

2018р.

Мета заходу: закріпити у вихованців знання про те, що здоров'я - головна умова щасливого життя; пропагувати позитивне ставлення до здорового способу життя; формувати в школярів прагнення бути здоровим та розвиток навичок здорового способу життя; сприяти формуванню знань про шкоду шкідливих звичок; допомогти учням усвідомити згубність дії шкідливих звичок та їх наслідки; виробити почуття негативного ставлення до шкідливих звичок; розвивати уміння і навички в сфері спілкування, творчу активність; виховувати почуття прекрасного, почуття колективізму.

 

Завдання заходу:

1) закріпити у свідомості учнів розуміння того, що здоров'я - найважливіша цінність, воно формується протягом усього життя;

2) формувати стійке ставлення до прийняття учнями тільки здорового способу життя;

3) пропагувати здоровий спосіб життя;

4) виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.

5) озброїти учнів знаннями про шкоду шкідливих звичок на здоров'я людини;

6) формувати негативне ставлення до шкідливих звичок.

 

Засоби навчання: мультимедійна дошка, проектор, тлумачний словник, ручки, кольорові олівці, скринька, яйце, листки заготовки у вигляді яйця, картки для ігор, плакати із зображенням потяга, хмар, сонця, крапель, картки-яблука із завданнями, заготовки для будівництва будинка, конверт з літерами,  написи про шкоду шкідливих звичок.

 

 

Структура заходу:

  1. Організаційний момент: психологічне налаштування
  2. Актуалізація опорних знань
  3. Мотивація навчаль­ної діяльності
  4. Вивчення нового матеріалу:

Бесіда про корисні та шкідливі звички через :

-гра «Будівництво Храму здоровя»;

-гра «Яблука»;

-гра «Піраміда»;

-торнадо з літер «Склади слово»;

- інформаційний блок «Злива шкідливих звичок»;

  1. Закріплення нового матеріалу:

-«Сонечко життя»;

-складання «Рецептів здоровя».

  1. Підведення підсумків (рефлексія):

-розгадування загадок;

-голосування.

  1. Заключне слово вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ:

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

вчитель:

    Доброго дня!  Діти, поверніться один до одного, посміхніться, побажайте один одному здоров'я.

    А щоб дізнатися  з яким настроєм  і як ви налаштувалися на роботу уроку  виберіть піктограму вашого настрою на даний момент і підніміть значок.

( діти піднімають піктограми додаток 1 )

    Отже, я визначилась з вашим настроєм  і я думаю, що він у вас не погіршиться, а покращиться  до завершення уроку.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ  ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.

Вчитель:

 У скриньці всім знайомий предмет. Щоб зрозуміти, що там, потрібно відгадати загадку:

1 варіант - «Живе родить мертве, а мертве родить живе»;

2 варіант - Може і розбитися, може і зваритися;

3 варіант - Якщо хочеш, може в птицю перетворитися…? Про що йде мова?

(Відповідь учнів: яйце)

Чому? З якою метою принесла я цей предмет? Бо яйце – це початок життя.

(На партах лежать заготовлені листки у вигляді яйця)

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Вчитель:

Діти,   ви,   напевне,   вже   здогадалися,   про   що   ж   піде   мова   на сьогоднішньому уроці?

А щоб точно знати - не гадати позбираємо розсипанку слів та  дізнаємось тему нашого уроку:

 

                   Як                      здо

 

                               во                                    ро

                                          жи                     ти!

("Як здорово жити!")

Так, дійсно, наша сьогоднішня класна година називається "Як здорово жити!" І як ви здогадуєтеся тема ця вибрана не випадково. Ми поговоримо про те, яким захоплюючим, яскравим, корисним може бути наше життя, і про те, як уникнути небезпечних спокус, які згубно впливають на нас.

Сьогодні ми вирушаємо в подорож по життю на чудовому потязі «Здоров'я».

(На екран виводиться картинка потяга)

 Після цієї поїздки на вас чекає сюрприз, бо потяг приїде не порожній, а наповнений новими знаннями, новими думками, новими враженнями. Якою буде подорож - залежить від вас. Отже, поїхали!

ІY.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

Вчитель:

Щоб вирушити в подорож, необхідно заповнити проїзний документ. Кожен знає незаперечний факт , що здоров'я необхідне кожній людині. А, що ж таке здоров'я?

(Учні пишуть відповідь на заготовлених листочках-яйцях.

Орієнтовна відповідь: Здоров'я - це стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб. )

Особисто для мене проїзд поїздом є завжди чимось новим та цікавим. Дякую за цікаві визначення, відчувається, що проблема здоров'я знаходиться в полі вашої уваги.  У нашому вагоні панує весела атмосфера , судячи з ваших посмішок, так чи ні?!

(учні посміхаються)

А ось, нарешті, і перша зупинка! І перед нами визначне місце – Храм Здоровя, але він не добудований, а тільки закладений. Кожен із вас протягом життя будуватиме для себе такий будинок. Яким він буде - красивим, косим, міцним, довговічним це залежатиме від кожного з вас?! А зараз давайте спробуємо разом спроектувати цей Храм Здоров'я. Що на ваш погляд становить фундамент здоров'я додаток 2?

 (На партах знаходяться різні фрагменти будинка. Учні висловлюють свою думку.) 

Це - спадковість. (На звороті фундаменту написана інформація, учні зачитують і вішають на дошку, таким чином, складають будинок).

Фундамент закладено, необхідно звести стіни. Наступна складова здоровя це - правильне харчування. У вас на партах знаходяться цеглинки із вказаними продуктами, які мають корисні якості.

(Учні вішають цеглинки з назвами продуктів,

а на звороті вказані корисні якості, які зачитуються додаток 2) 

Далі будівництво передбачає зведення вікон це – загартування, дверей – режим, даху – спорт та димаря – музика додаток 2.

Рухаємось далі. Тільки   вирушили  у дорогу, а   тут   перешкоди -  зарості, які не  пускають  далі. Нелегка подорож! Але ж життя - це потяг, який ніколи не повертається назад, тому тільки вперед! У нашому житті багато світлих и темних сторін, мова йде про наші звички. Вони бувають корисними і шкідливими. Але перш ніж говорити про них, скажіть, що ж таке звичка?

(відповіді учнів)

Звернемося до словника:

Звичка - неусвідомлене повторення однієї і тієї ж дії.

Зарості розступаються, а за ними видніється плодове дерево. Та це ж яблунька! Але ж чому всі плоди на землі? Давайте розберемося!

Гра "Яблука".

  Перед вами яблука-картки, на яких написані корисні і шкідливі для здоров'я звички. Уважно розгляньте кожне яблуко. Візьміть зелений олівець і розфарбуйте листочки яблук з корисними для здоров'я звичками. Коричневим олівцем розфарбуйте листочки яблук з шкідливими для здоров'я звичками і помістіть на фрукт черв'яка, який зображує згубну дію шкідливих звичок. Якщо ви не знаєте, шкідлива або корисна для здоров'я звичка зображена на яблуці, залиште листочок НЕ розфарбованим додаток 3

(учні фарбують листки яблука, а потім зачитують результати)

Вчитель:

Усі корисні і шкідливі звички людина "вирощує" в собі сама. Діти, скажіть, а ось для вас на даний момент яка шкідлива звичка найнеприємніша?

(Орієнтовна відповідь учнів: лінь)

- А як ви думаєте з лінню можна боротися?

- Яким чином?

- Як можна перемогти лінь?

(Мати силу волі, наполегливість, часом навіть впертість, іноді проявляти свій характер).

Наша подорож не обмежується часом і простором, і ми, весело погойдуючись наближаємось до єгипетських пірамід, одних з семи чудес світу! Ви собі це тільки уявіть!!! А, щоб не нудьгувати я пропоную пограти у гру, яка так і називається «Піраміда».

Умови гри:  Я виберу одного з вас. Він вийде на середину і запросить до себе двох інших. Ті двоє виберуть кожен собі ще по двоє гравців і т. д. Таким чином, кожен запрошений повинен запросити до себе ще по дві людини. Гра закінчується, коли не залишається нікого, хто ще сидить на своєму місці.

http://www.raskrasdetstvo.com/upload/shop_1/4/1/4/item_414/shop_items_catalog_image414.jpghttp://www.i2clipart.com/cliparts/c/6/b/e/clipart-zamalek-boy-smiley-emoticon-512x512-c6be.pngУчні закріплюють на дошці смайлики "дівчинка", "хлопчик", таким чином  вибудовують на дошці "піраміду".

 

 

 

Подивіться, як мало часу вам знадобилося, щоб підняти всіх присутніх зі своїх місць! Ось з такою ж швидкістю, немов епідемія, поширюються і шкідливі звички. Кожна людина знає, яке страшне горе вони приносять. Але чомусь людей, які ними зловживають стає все більше і більше?

Як ви вважаєте, чому люди вибирають такий незавидний життєвий шлях?

(Відповіді учнів: - не звик ні в чому собі відмовляти; - він виріс безпорадною людиною; - ймовірно, у нього не було справжніх друзів, які допомогли б його застерегти від поганих вчинків; - йому з дитинства не пояснили, що таке добре і що таке погано)

Ви тільки подивіться на небо. Як швидко  набігають хмаринки, піднімається вітер і … перешкоджає нам рухатись! Та це ж торнадо з літер! Я пропоную зібрати їх до купи і зясувати чи загрожує це здоровю?

Гра на швидкість «Склади слово». У конверті знаходяться літери з яких ви повинні скласти словосполучення, яке стане підказкою наступного пункту нашої подорожі, дві літери зайві.

(Шкідливі звички)

Чи несуть загрозу здоровю шкідливі звички? Яку?

(Орієнтовні відповіді: залежність, порушується робота абсолютно всіх органів і систем організму, розвиваються важкі хронічні захворювання, втрачається зв’язок із зовнішнім світом, смерть, страждають рідні та близькі)

Вчитель:

Поступово починає накрапати дощ…

Класний керівник поміщає на дошку хмари, краплі дощу

А ось і  злива… злива шкідливих звичок. Я запрошую, по бажанню, підійти до дошки і озвучити шкідливу звичку, що зазначена на крапельці. додаток 4

(на одній стороні краплі назва звички, а на іншому коротка її характеристика)

Залишаємо ми її на небосхилі чи може раз і назавжди приберемо з нашого шляху?

(відповіді учнів: «Прибираємо!».

По черзі учні підходять до дошки називають звичку, читають її характеристику і знімають краплю з дошки)

Подивіться, наш дощ вже припинився. Погода поліпшується і наш настрій теж.
Що ж посприяло цьому?

(Відповіді дітей: зміна погоди, бо ми налагоджували «погоду», а погода це  наше життя. Озвучили шкідливі звички, щоб «прогнати дощ», більш конкретніше розібрали кожну з них.)

Ось і хмаринки розсіялися на нашому небосхилі.

(Вчитель знімає хмари з дошки).

Скільки корисного ми все-таки відкрили для себе! А ось і сонечко!

(на дошку вішається коло)

Y. ЗАКРІПЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ.

Перед вами Сонечко додаток 5, які корисні поради ви можете записати на його промінцях аби уникнути спокуси шкідливих звичок?

(діти по черзі записують свої поради біля дошки)

Тепер можна продовжити нашу подорож. Рушаємо! Зараз саме час перекусити. Я запрошую пройти до вагону ресторану, де чекає смачне меню у вигляді заданої рими слів: 

(на екран дошки виводиться  рима слів)

-не купити - стежити - почати - не втрачати;

-вирішувати - вибирати - дихати – відпочивати.

Вам необхідно скласти свої рецепти здоров'я і поділитися з нами.

(учні  складають рецепти, а потім їх зачитують)

YI. ПІДСУМОК УРОКУ

І остання станція носить назву “Загадкова”, але  щось   не видно   нашого  потягу, щоб зявилися вагони,  необхідно розгадати   загадки. Ви готові ?

( діти розгадують загадки)

  1. Знають і дорослі й діти, що не все корисно пити. В житті погану грає роль. Здоров'я ворог -... (алкоголь)

( На дошці з’являється кабіна машиніста і перший потяг. На першому потязі відкривається відгадка «Алкоголь» )

  1. На ньому бавитись не слід, бо дуже небезпечний ... (лід)

( На цьому потязі відкривається відгадка  «Лід» )

  1. Рослина містить нікотин, здоров’ю дуже шкодить він... (тютюн)

( На цьому потязі відкривається відгадка  «Тютюн» )

Як одним словом ми можемо назвати відгадки? (шкідливі звички)

( На цьому потязі відкривається назва  «Шкідливі звички» )

А ось і наступний потяг під назвою «Корисні звички».

( На дошці приклеюю другий потяг і поруч третій, але пустий)

Тож наступне завдання: зафарбуй зеленим кольором корисні звички.

 

 

 

 

 

 

Отож прибув наш потяг на кінцеву станцію. А  приїхав  він не  порожній, а із   сюрпризом, бо містить цінну  інформацію.

(вчитель показує на назву вагонів)

Та це ж все, про що ми сьогодні говорили на уроці?  А про що ми говорили, давайте пригадаємо!

(відповіді учнів)

На цьому закінчується наша подорож, покидаючи потяг ви повинні здати проїзні квитки бажань. Перед вами два потяги «Шкідливі звички» і «Корисні звички». Яке життя в майбутньому ви собі бажаєте? Шляхом голосування виявіть своє бажання, приклейте свій квиток на один з двох потягів.

(учні приклеюють листки у вигляді яйця на обраний потяг)

Якщо яйце розбивається силою ззовні, життя припиняється. Якщо яйце розбивається силою зсередини, життя починається. Усе велике завжди починається зсередини, з себе. Прислуховуйтесь до свого тіла, до свого «Я». Цінуй і бережи його!

 Дивлячись на ваш вибір можна сформулювати гасло нашої сьогоднішньої подорожі

(вчитель відкриває гасло на третьому потязі)

«Я обираю життя! Як здорово здоровим жити!» і закликаю всіх, щоб не забували, що життя дається один раз!

YIІ. ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ.

Дякую, діти,  за вашу чуйність, розуміння і роботу. Сьогодні ви багато чому навчилися і багато чого дізналися. Напевно ці знання прослужать вам добру службу. Наша класна година підійшла до кінця.

Всього вам найкращого!

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАННОЇ ЛІТЕРАТУРИ:

  1. Пометун О., Пироженко Л. / Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання./ Київ «Видавництво А.С.К.» 2004р.
  2. Т.Є. Бойченко, С.В. Василашко, Н.І. Гущина. «Основи здоров`я». 5 клас// Київ «Ґенеза»  2013.
  3. Т.Є. Бойченко, І.П. Василашко, С.В. Василенко. «Основи здоров`я». 6 клас// Київ «Ґенеза» 2014.
  4. Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання.-К., 2007.
  5. Пилипенко В., Коваленко О. Особистісно орієнтовані технології у школі. – Харків, „Основа”, 2007.
  6. Бочарова Г., Александрова В. Классный час "Будьте добрыми и человечными". - //Воспитание школьников, 1993. - № 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://npu.edu.ua/!e-book/book/html/D/ikpp_kkp_Dmitrieva_Svit%20musteztva/img/img_10.jpghttp://npu.edu.ua/!e-book/book/html/D/ikpp_kkp_Dmitrieva_Svit%20musteztva/img/img_9.jpgДОДАТОК 1 

ПІКТОГРАМИ НАСТРОЮ

http://npu.edu.ua/!e-book/book/html/D/ikpp_kkp_Dmitrieva_Svit%20musteztva/img/img_13.jpg

 

 

 

ДОДАТОК 2

Фундамент - Спадковість

На думку вчених, від 10 до 20% здоров'я закладено в нас генетично, 20 відсотків залежить від навколишнього середовища, 5-10% від розвитку медицини, а на 50% здоров'я залежить від нас самих. Без здоров'я дуже важко зробити життя цікавим і щасливою. Доведено, що більше половини всіх хвороб дорослих придбані в дитячі роки. Причому найбільш небезпечний вік - від народження до 16 років. Заощаджені і укріплене в дитинстві і юності здоров'я дозволить жити довго і активно, дасть можливість вибрати професію до душі і покликанням, не обмежуючи вибір станом здоров'я.

Стіна - Правильне харчування

При здоровому харчуванні знижується захворюваність, поліпшується психологічний стан, піднімається настрій, а найголовніше - підвищується працездатність і інтерес до навчальної діяльності.

Цеглинки із вказаними продуктами, які мають корисні якості:

Салат, кріп, петрушка

Зелень - хороша профілактика інфаркту, покращує водний баланс, благотворно впливає при недокрів'ї, авітамінозі.

Селера

Стародавні греки і римляни не обходилися без нього ні в будні, ні в свята. Високі харчові та цілющі гідності цієї рослини визначають більш ніж сорок смакових, вітамінних і біологічно активних речовин. Дослідження вчених показали, що коріння цієї рослини - ідеальний засіб для зниження артеріального тиску.

Топінамбур

У бульбах цієї рослини вітамінів С і В вдвічі, а солей заліза утричі більше, ніж у картопляних.

Особливо корисно це рослина для хворих на діабет, які страждають недокрів'ям, порушеннями обміну речовин і шлунковими захворюваннями.

Морква

Вживання цього овоча дуже корисно для зору і для профілактики ракових захворювань.

Капуста

Цей овоч покращує обмін холестерину і є сильним антиалергенним засобом.

Буряк

А цей овоч покращує роботу кишечника, знижує артеріальний тиск. Наявність йоду в цьому коренеплоді робить її цінним для профілактики захворювання щитовидної залози і зміцнення імунітету. Забезпечує організм фосфором, калієм, кальцієм, натрієм і хлором.

Баклажани

Цей овоч малокалорійний, зате в ньому багато фолієвої кислоти, а це значить, що він прискорює виведення з організму холестерину, надлишку води і куховарської солі, підсилює здатність інсуліну знижувати рівень цукру і сприяє процесу утворення еритроцитів в крові.

Яблука

Мають загальнозміцнюючу дію. Гарні для нирок, серцево-судинної системи. Обміну речовин.

Вікна це – загартування

Основний засіб профілактики простудних захворювань, який підвищує фізичну працездатність людини, знижує рівень захворюваності, зміцнює здоров'я.

 

Двері– режим

Це раціональне використання сну, особистої гігієни, роботи, відпочинку, занять спортом і фізичної активності. Планування розпорядку дня і дотримання його робить людину дисциплінованим, розвиває організованість і цілеспрямованість.

Дах – спорт

Це організована за певними правилами діяльність людей, що полягає в зіставленні їх фізичних та інтелектуальних здібностей, а також підготовка до цієї діяльності та міжособові стосунки, що виникають в процесі гри.

 Димарь – музика

Це  мистецтво організації музичних звуків. Музичним може бути практично будь-який звук з певними характеристиками, які відповідають естетиці тої чи іншої епохи, та може бути відтвореним. Джерелами такого звуку можуть бути: людський голос, музичні інструменти , електричні генератори тощо.

ДОДАТОК 3

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 4

Токсикоманія

- це не просто шкідлива, а й дуже небезпечна звичка. «Манія» - це психічна хвороба, коли людина постійно думає про щось одне. Токсикоман постійно думає про отруту. «Токсикоманія» з латині так і перекладається як «манія до отрути» (токсин - значить отрута). Ці отрути потрапляють в організм людини при вдиханні отруйних парів і викликають сильні отруєння. Дуже швидко з'являється звикання, наступають зміни в психіці, але головне - руйнується здоров'я людини, оскільки отрути поступово накопичуються в організмі.

Наркоманія

Наркотики - отрута ще більш серйозна, вона розрахована на простаків, які, звикнувши до них, не зможуть без них жити і стануть платити великі гроші, щоб скоріше померти. Наркотики нюхають, курять, вколюють, приймають у вигляді пігулок. Вони моментально потрапляють в кров. Наркоманія діє своїми отрутами сильно і швидко - буквально з першого разу людина може стати наркоманом! У людини з'являються галюцинації, кошмари.

Алкоголізм

Ще одна шкідлива звичка - пияцтво. Пияцтво дуже швидко переростає в манію - алкоголізм. Алкоголь - найпоширеніший наркотик, щорічно вбиває сотні людей. Це теж отрута, він порушує роботу всіх внутрішніх органів. П'яна людина –«зрєліще» відразливе. Але алкоголіку байдужа думка оточуючих, він втрачає людську подобу і стає рабом своєї шкідливої ​​звички. Від алкоголізму страждають не тільки самі п'яниці, але і близькі їм люди: матері, дружини, діти. Величезна кількість злочинів скоюється на ґрунті пияцтва, руйнується багато сімей, ламаються долі.

Куріння

- це залежність від наркотика, ім'я якого нікотин. За своєю отруйністю нікотин дорівнює синильній кислоті -смертельній отруті. Вчені підрахували, що курець скорочує своє життя на 6 років. Всі органи людського тіла страждають від тютюну. У тютюні міститься 1200 отруйних речовин. Науково доведено, що куріння викликає 25 захворювань. У курців погана пам'ять, погане фізичне здоров'я, нестійка психіка, вони повільно думають, погано чують. Навіть зовні курці відрізняються від некурящих: у них швидше в'яне шкіра, спинити голос, жовтіють зуби. Від куріння страждають і не курці. Половина шкідливих речовин, які є в сигареті, курець видихає, отруюючи повітря. Цим повітрям змушені дихати оточуючі, які стають пасивними курцями.

Ігроманія

- шкідлива звичка починається ненав’язливо - ігрові автомати, комп'ютерні ігри, карти, рулетка. А може закінчитися руйнуванням психіки, злочином, навіть самогубством. Ігроманія не щадить ні дітей, ні дорослих. Навіть розсудливі бабусі стають ігроманками і закінчують своє життя в голоді й убогості.

лихослів'я

Сьогодні нерідко можна зустріти людей, які не лаються, а розмовляють матом. А тим часом ця шкідлива звичка - лихослів'я - дуже небезпечна для здоров'я людини. Причому шкідливо не тільки говорити, а й слухати матюки.

ДОДАТОК 5

C:\Users\Вита\Desktop\Основи здоров'я\Я обираю життя\Image7848.gif 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жадько Юлія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
2172
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку