В розробці надані практичні вправи, які дають можливість застосовувати знання у різних життєвих ситуаціях, згуртовують колектив, дають можливість дізнатися учням щось нове один про одного.
Стилі спілкування. Значення впевненої поведінки для здоров'я.
Урок у 6 класі.
Мета: відпрацювати навички ефективного спілкування; способи та етапи конструктивного розв'язання конфліктів; розвивати вміння обгрунтовувати необхідність дружніх стосунків з однокласниками, виховувати поважне ставлення до оточуючих людей.
Хід заняття.
Учасники вільно рухаються. Ведучий називає який-небудь колір або предмет. Усі повинні торкнутися цього предмета, але не на собі, а на комусь іншому.
Ведучий. Я хочу показати вам чарівну паличку. Той, хто її тримає, бачить тільки гарне в інших, навіть те, що людина приховує від інших. Ось зараз я доторкнусь паличкою... Ой, які ви всі гарні, веселі, розумні! Підходячи до кожного учасника, ведучий називає якусь його гарну якість. А тепер хочу, щоб ви по черзі доторкнулись один до одного та ретельно розглянули свого сусіда. Можливо, ви помітите те, чого ви раніше не помічали. Є одна умова: ця паличка є чарівною, коли торкнеться кожного.
Один з учасників залишає кімнату. Ті, хто залишилися, у цей час обирають когось, уважно його розглядають та запам'ятовують. Ведучий повертається і ставить запитання про зовнішність обраної людини. Решта можуть відповідати тільки «Так» чи «Ні». Потім гру продовжують із новим учасником.
Частини паперу із написаними рядками з віршів перемішують. Кожний учасник отримує частину та шукає «товаришів». Вони разом повинні відновити послідовність вірша. На звороті аркуша може бути написано завдання, що необхідно виконати.
Усі учасники за командою ведучого повинні швидко вишукуватися в шеренгу:
за зростом;
за абеткою;
за кольором очей і т. ін.
Вчитель шляхом рахування обирає 6 учасників. Всі учасники виходять за двері. Інші колективно створюють картину, описують її словами.
Потім викликають одного учасника, переказують йому картину, він повинен почути, запам'ятати та передати наступному учаснику. Гра триває до останнього учасника. Після того, як останній учасник описав картину, учні розповідають якою картина була спочатку.
Приклад картини
Є ліс, у лісі доріжка, ліворуч казковий будиночок, праворуч отруйний гриб, за лісом озеро, а в озері жабеня.
Учасники сидять по колу. Ведучий стоїть у центрі. Він каже: «Мені подобаються всі мої сусіди, особливо ті, хто має...» (біленькі шкарпетки; червоні хусточки; зелені очі; штани і т. ін.). Ті, хто має названі ознаки, повинні помінятися місцями. Ведучий теж намагається сісти. Той, кому забракло місця, стає ведучим.
Підведення підсумків уроку.
Що сьогодні нового ви дізнались?
Яка вправа сподобалась найбільше?
А що було зробити складно?
Чому виникають конфлікти?
Чим допоможе впевнена поведінка?
Додаток
В житті усім потрібна дружба:
І для розваг, і для журби, й для служби.
Із другом легше в світі жити,
Але й дружити треба вміти.
тобі віддасть усе:
і свій квиток на карусель,
і цвях, і ґудзик, і літак,
та не за щось —
а просто так.
Півцукерки другу дам.
Якщо груша є у мене
Значить грушу пополам.
І тепер танцюють парою.
Ллється дощ, і сонце світить,
Усміхаються їм діти.
У мудреця спитали якось люди.
Не довго думав мудрий чоловік:
– Дорожча дружба – є, була і буде!
чи не вірте –
найкраще на санчатах
зимовим днем
із гірки удвох із другом
мчати.
Дружба радість нам несе.
Дружба всім нам дорога,
Дружба жити помога.
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити,
Тож без друга не прожити.
Є один
Він завжди поруч буде
і в біді він допоможе