Урок з основ здоров'я у 7 класі "Вплив комерційної реклами на здоров’я".

Про матеріал
Мета уроку: ввести поняття «хвороби цивілізації», розширити уявлення про соціальні чинники ризику їх виникнення; сформувати уявлення про рекламу, познайомити з видами реклами, пояснити, як реклама може вплинути на рішення і поведінку людини. Вчити критично ставитися до реклами, приймати правильні самостійні рішення.
Перегляд файлу

 Тема.  Вплив комерційної реклами на здоров’я.

Мета: ввести поняття «хвороби цивілізації», розширити уявлення про соціальні чинники ризику їх виникнення; сформувати уявлення про рекламу, познайомити з видами реклами, пояснити, як реклама може вплинути на рішення і поведінку людини.  Вчити критично ставитися до реклами, приймати правильні самостійні рішення. Розвивати уважність, мислення, вміння аналізувати, робити висновки. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.

Урок: засвоєння нових знань

Обладнання. Картки , фломастери,

Видумуй, пробуй і твори

Фантазію та розум прояви!

Активним і уважним будь!

І про кмітливість не забудь!

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент.

Вч.: Доброго дня. Рада всіх бачити. А чи раді ви бачити один одного? Якщо так то посміхніться один одному. І нехай це допоможе вам бути активними і уважними на уроці. (зачитування девізу уроку)

Працювати ми будемо в малих групах. Правила ви знаєте.(пригадування правил)

  1. Актуалізація опорних знань.

Вч.: На минулому уроці ми з вами говорили про «хвороби цивілізації».

Опитування ми проведемо в два етапи:

  • Виконання тестів
  1. «Хворобами цивілізації» спричинили:

а) спадковість          б)інфекція                в)вигоди цивілізації

  1. До «хвороб цивілізації» відносять:

а) тиф, цукровий діабет, гіподинамія, ожиріння, онкохвороби, серцево-судинні хвороби

б) цукровий діабет, гіподинамія, ожиріння, онкохвороби, серцево-судинні хвороби

в) цукровий діабет, вітряна віспа, гіподинамія, ожиріння, онкохвороби, серцево-судинні хвороби

            3. 90% випадків раку легень пов’язані:

                а)вживання Соса-соlи         б)куріння               в)перекус фаст-фудами

             4.Захворювання, що загрожує людям, які ведуть малорухливий спосіб    життя:     а) рак легень       б) гіподинамія          в)вітряна віспа

             5. Наслідок куріння, який з’являється одразу:

                 а) сірі шкіра    б)ранні зморшки       в)неприємний запах з рота

             6. Стрес виникає від:

                а) надмірного емоційного навантаження   б)інфекції   в) куріння

            7. Хвороби, які раніше були притаманні переважно літнім людям:

              а) гіподинамія           б) серцево-судинні          в)наркоманія

             8. Щоб уникнути гіподинамії, потрібно:

                  а) висипатися         б)раціонально харчуватися        в) швидко ходити      

             9. Наслідки надмірної ваги:

                 а) судома         б)підвищення матеріального тиску       в)безсоння

              10. Щоб не захворіти на «Хворобу цивілізації» потрібно:

                а) багато рухатися    б) багато спати      в) багато їсти

  • Складання асоціативного куща: першій групі потрібно  скласти асоціативний кущ «Хвороби цивілізації», а другій  «Причини виникнення»

 

  • Обговорення методів профілактики цих захворювань(повноцінний сон, здорове харчування, сприятливий психо - емоційний фон, фізична активність, загартовування)

Вч.: Отже, чи бути здоровим, чи ні вирішувати саме вам.

 

ІІІ. Мотивація . Повідомлення теми і мети уроку.

Вч.: А що ж найчастіше впливає на наші рішення. Давайте пограємо в гру

 « Магазин» і дізнаємося.

Умови гри: На полиці магазину банан, яблуко, апельсин, лимон , ківі та певний невідомий предмет, загорнутий у пакувальний непрозорий пакетик. Запропонувати учням «купити» собі продукти.

  •   Який товар ви б купили і чому , поясніть свій вибір.
  •   – А чому ніхто із вас не купив  ось цей пакетик?( Не знаємо , що в ньому.)
  • А якщо я скажу, що в пакеті дуже смачний екзотичний фрукт, його смак неповторний. Хто виявить бажання купити цей товар?
  • Чому ви змінили свою думку? ( Тому, що ми отримали інформацію про товар.)
  • Як назвати отриману інформацію? (реклама)
  • Отже, інформація про товар, тобто реклама вплинула на наш рішення.

    Отже, завдяки рекламі ми купуємо певні товари.

    Згадаємо з уроків 6 класу які є види реклами існують(соціальна (приверта увагу до проблем суспільства і комерційна – спонукає придбати товар)

Темою нашого уроку є: «Вплив комерційної реклама і здоров’я людини»

Ми будемо вести розмову про комерційну рекламу, як про одне з найвпливовіших          джерел інформації, познайомимося з історією виникнення реклами,  способами  поширення реклами, її перевагами та недоліками, дізнаємося, як реклама може вплинути на поведінку людини, їїздоров’я, навчимося критично ставитися до реклами.   (Учні записують тему уроку)

  1. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.
    1. Гра « Шифрувальник»

Вч.:Спершу давайте дізнаємось, що ж таке реклама.

– Розшифруйте за допомогою підказки.

А -1          О -2       Л -3

Рек31м1 – це п2пу3яриз1ція  т2в1рів,  п2с3уг, вид2вищ з мет2ю привернути  ув1гу п2купців, з1м2вників,  г3яд1чів.(реклама – популяризація товарів, послуг, видовищ з метою привернути увагу покупців, замовників і глядачів)

Вч.: «О знову реклама. І хто її придумав?», - саме таке питання ми часто задаємо собі, коли вона в черговий раз перервала перегляд цікавого фільму чи улюбленого телешоу.  Відповідь на це питання ви намагалися знайти самостійно вдома.

  1. Випереджуване завдання  «Відомості про історію виникнення реклами»

- Перші рекламні повідомлення з'явилися ще за часів Стародавнього Єгипту.  Археологи виявили папірус господаря  якогось раба.  Документ розхвалював фізичну витривалість, відмінне здоров'я і інші якості невільника, щоб для нього швидше знайшовся покупець. 

-  Перші «рекламщики» з'явилися пізніше - в епоху Древньої Греції.  Вже тоді по міських вулицях і площах бродили глашатаї, зазивали народ піснями, що спонукають купити що-небудь або скористатися якоюсь послугою. 

-  Перші близькі до сучасних рекламні оголошення народилися в Стародавньому Римі.  Їх писали прямо на стінах будинків.  Переходячи від хати до хати, городяни могли дізнатися про місце і час гладіаторських боїв, про продаж невільників, домашньої худоби і будь-яких товарів. 

-  Винахід друкарського верстата ознаменував новий період у розвитку реклами.  Вважається, що першу офіційну рекламу випустила  лондонська газета, яка пообіцяла нагороду за повернення 12 вкрадених коней.

 

Вч.: Дякую за цікаву інформацію.

 Дуже часто в рекламі перебільшують позитивні якості товару і нічого не говорять про негативні. Ми з вами споживачі, повинні навчитися критично ставитися до всього, про що говорять і показують у рекламі. Щоб протистояти впливу реклами на наше рішення і не купувати непотрібне. Ми повинні добре знати деякі рекламні хитрощі.

Група  «Журналісти».  «Комерційні хитрощі»

- Перша рекламна хитрість називається « Ефект зірки» Відомі актори, співаки, спортсмени розказують, що вони користуються цим товаром.

- Друга хитрість має назву « Ефект експерта» Актори в ролі лікарів розповідають про ефективність ліків чи зубної пасти.

- Дуже часто в рекламах використовується  хитрість « Ефект розпродажу»: :Оголошують останній день акції, що кількість товару обмежена, а знижка діє - купиш товар – отримаєш подарунок, першим п’ятьом покупцям подарунки, акційна ціна вже закінчується завтра.

Вчитель   – Дякуємо учням, які познайомили нас із рекламними хитрощами.

Ми візьмемо цю інформацію до уваги і будемо критично ставитися до реклами. Щоб  не купувати те, що тобі не потрібно або не підходить,чи навіть те, що для тебе небезпечне, треба навчитися розпізнавати правдиву і неправдиву інформацію, а також рекламні хитрощі.

  1. Робота з підручником
  1. Опрацювання  таб.ст 98. виведення «Формули  реклами»
  2. Опрацювання ст. 99 і складання пам’ятки «Методи протидії негативному впливу реклами»
  1. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Вправа «Реклама» і «Антиреклама»

Групам видаються різні картинки

Першій групі необхідно скласти з них загальновідомі реклами.

Другій змінити щось у загальновідомій рекламі (назву, зображення, деталь) так, щоб вона стала антирекламою.

 Зробити колаж чи малюнок. Наприклад: «Їжте на ніч багато тістечок, цукерок, чіпсів і хотдогів – і скоро не будете проходити в жодні двері», «Дивіться ТБ цілодобово – і матимете півроку новенькі окуляри, дедалі міцніші …»;

 

Презентація роботи групи

 

.– Які висновки можна зробити, виконавши цю вправу?

2.Складання Нетбука «Реклама»

  1. Підсумок уроку

Вч. Важливо розрізняти позитивний і негативний вплив реклами.

Адже якісно зроблена реклама одразу захоплює нашу увагу, зачіпає  емоції і надовго залишається у пам'яті, і це саме те, чого хоче досягнути рекламщик. Але сьогодні ми навчилися як цьому протистояти і не потрапити на гачок комерційної реклами. Завжди обирайте зважені рішення і будьте розумними та здоровими. Дякую за урок.

  1. Домашнє завдання. Вивчити § 25

Підготувати повідомлення про проблеми наркоманії.

docx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
2 вересня 2021
Переглядів
2307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку