Тема. Вплив комерційної реклами на здоров’я.
Мета: ввести поняття «хвороби цивілізації», розширити уявлення про соціальні чинники ризику їх виникнення; сформувати уявлення про рекламу, познайомити з видами реклами, пояснити, як реклама може вплинути на рішення і поведінку людини. Вчити критично ставитися до реклами, приймати правильні самостійні рішення. Розвивати уважність, мислення, вміння аналізувати, робити висновки. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.
Урок: засвоєння нових знань
Обладнання. Картки , фломастери,
Видумуй, пробуй і твори
Фантазію та розум прояви!
Активним і уважним будь!
І про кмітливість не забудь!
ХІД УРОКУ
Вч.: Доброго дня. Рада всіх бачити. А чи раді ви бачити один одного? Якщо так то посміхніться один одному. І нехай це допоможе вам бути активними і уважними на уроці. (зачитування девізу уроку)
Працювати ми будемо в малих групах. Правила ви знаєте.(пригадування правил)
Вч.: На минулому уроці ми з вами говорили про «хвороби цивілізації».
Опитування ми проведемо в два етапи:
а) спадковість б)інфекція в)вигоди цивілізації
а) тиф, цукровий діабет, гіподинамія, ожиріння, онкохвороби, серцево-судинні хвороби
б) цукровий діабет, гіподинамія, ожиріння, онкохвороби, серцево-судинні хвороби
в) цукровий діабет, вітряна віспа, гіподинамія, ожиріння, онкохвороби, серцево-судинні хвороби
3. 90% випадків раку легень пов’язані:
а)вживання Соса-соlи б)куріння в)перекус фаст-фудами
4.Захворювання, що загрожує людям, які ведуть малорухливий спосіб життя: а) рак легень б) гіподинамія в)вітряна віспа
5. Наслідок куріння, який з’являється одразу:
а) сірі шкіра б)ранні зморшки в)неприємний запах з рота
6. Стрес виникає від:
а) надмірного емоційного навантаження б)інфекції в) куріння
7. Хвороби, які раніше були притаманні переважно літнім людям:
а) гіподинамія б) серцево-судинні в)наркоманія
8. Щоб уникнути гіподинамії, потрібно:
а) висипатися б)раціонально харчуватися в) швидко ходити
9. Наслідки надмірної ваги:
а) судома б)підвищення матеріального тиску в)безсоння
10. Щоб не захворіти на «Хворобу цивілізації» потрібно:
а) багато рухатися б) багато спати в) багато їсти
Вч.: Отже, чи бути здоровим, чи ні вирішувати саме вам.
ІІІ. Мотивація . Повідомлення теми і мети уроку.
Вч.: А що ж найчастіше впливає на наші рішення. Давайте пограємо в гру
« Магазин» і дізнаємося.
Умови гри: На полиці магазину банан, яблуко, апельсин, лимон , ківі та певний невідомий предмет, загорнутий у пакувальний непрозорий пакетик. Запропонувати учням «купити» собі продукти.
Отже, завдяки рекламі ми купуємо певні товари.
Згадаємо з уроків 6 класу які є види реклами існують(соціальна (приверта увагу до проблем суспільства і комерційна – спонукає придбати товар)
Темою нашого уроку є: «Вплив комерційної реклама і здоров’я людини»
Ми будемо вести розмову про комерційну рекламу, як про одне з найвпливовіших джерел інформації, познайомимося з історією виникнення реклами, способами поширення реклами, її перевагами та недоліками, дізнаємося, як реклама може вплинути на поведінку людини, їїздоров’я, навчимося критично ставитися до реклами. (Учні записують тему уроку)
Вч.:Спершу давайте дізнаємось, що ж таке реклама.
– Розшифруйте за допомогою підказки.
А -1 О -2 Л -3
Рек31м1 – це п2пу3яриз1ція т2в1рів, п2с3уг, вид2вищ з мет2ю привернути ув1гу п2купців, з1м2вників, г3яд1чів.(реклама – популяризація товарів, послуг, видовищ з метою привернути увагу покупців, замовників і глядачів)
Вч.: «О знову реклама. І хто її придумав?», - саме таке питання ми часто задаємо собі, коли вона в черговий раз перервала перегляд цікавого фільму чи улюбленого телешоу. Відповідь на це питання ви намагалися знайти самостійно вдома.
- Перші рекламні повідомлення з'явилися ще за часів Стародавнього Єгипту. Археологи виявили папірус господаря якогось раба. Документ розхвалював фізичну витривалість, відмінне здоров'я і інші якості невільника, щоб для нього швидше знайшовся покупець.
- Перші «рекламщики» з'явилися пізніше - в епоху Древньої Греції. Вже тоді по міських вулицях і площах бродили глашатаї, зазивали народ піснями, що спонукають купити що-небудь або скористатися якоюсь послугою.
- Перші близькі до сучасних рекламні оголошення народилися в Стародавньому Римі. Їх писали прямо на стінах будинків. Переходячи від хати до хати, городяни могли дізнатися про місце і час гладіаторських боїв, про продаж невільників, домашньої худоби і будь-яких товарів.
- Винахід друкарського верстата ознаменував новий період у розвитку реклами. Вважається, що першу офіційну рекламу випустила лондонська газета, яка пообіцяла нагороду за повернення 12 вкрадених коней.
Вч.: Дякую за цікаву інформацію.
Дуже часто в рекламі перебільшують позитивні якості товару і нічого не говорять про негативні. Ми з вами споживачі, повинні навчитися критично ставитися до всього, про що говорять і показують у рекламі. Щоб протистояти впливу реклами на наше рішення і не купувати непотрібне. Ми повинні добре знати деякі рекламні хитрощі.
Група «Журналісти». «Комерційні хитрощі»
- Перша рекламна хитрість називається « Ефект зірки» Відомі актори, співаки, спортсмени розказують, що вони користуються цим товаром.
- Друга хитрість має назву « Ефект експерта» Актори в ролі лікарів розповідають про ефективність ліків чи зубної пасти.
- Дуже часто в рекламах використовується хитрість « Ефект розпродажу»: :Оголошують останній день акції, що кількість товару обмежена, а знижка діє - купиш товар – отримаєш подарунок, першим п’ятьом покупцям подарунки, акційна ціна вже закінчується завтра.
Вчитель – Дякуємо учням, які познайомили нас із рекламними хитрощами.
Ми візьмемо цю інформацію до уваги і будемо критично ставитися до реклами. Щоб не купувати те, що тобі не потрібно або не підходить,чи навіть те, що для тебе небезпечне, треба навчитися розпізнавати правдиву і неправдиву інформацію, а також рекламні хитрощі.
1.Вправа «Реклама» і «Антиреклама»
Групам видаються різні картинки
Першій групі необхідно скласти з них загальновідомі реклами.
Другій змінити щось у загальновідомій рекламі (назву, зображення, деталь) так, щоб вона стала антирекламою.
Зробити колаж чи малюнок. Наприклад: «Їжте на ніч багато тістечок, цукерок, чіпсів і хотдогів – і скоро не будете проходити в жодні двері», «Дивіться ТБ цілодобово – і матимете півроку новенькі окуляри, дедалі міцніші …»;
Презентація роботи групи
.– Які висновки можна зробити, виконавши цю вправу?
2.Складання Нетбука «Реклама»
Вч. Важливо розрізняти позитивний і негативний вплив реклами.
Адже якісно зроблена реклама одразу захоплює нашу увагу, зачіпає емоції і надовго залишається у пам'яті, і це саме те, чого хоче досягнути рекламщик. Але сьогодні ми навчилися як цьому протистояти і не потрапити на гачок комерційної реклами. Завжди обирайте зважені рішення і будьте розумними та здоровими. Дякую за урок.
Підготувати повідомлення про проблеми наркоманії.