Мета:
формування предметних компетентностей: ознайомити дітей із бібліотекою, її відділами, правилами користування бібліотекою; пояснити значення слів: бібліотека, абонемент, читальна зала; формувати вміння самостійно вибирати книгу; працювати над навичкою уважного слухання та говоріння, надобувати уміння сформувати та висловити думку; виховувати інтерес до читання;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: швидко змінювати види роботи, чередувати їх ;послідовно працювати над матеріалом за вчителем;бути здатним висловлюватись та оцінвати інформацію;здобути навички прогнозування та моделювання, користуватись і нструкцією для виконання завдання;
комунікативної: здатність передати зміст прочитаного, почутого або побаченого, уміти висловити послідовно та зв’язно особисту думку,ефективно сплкуватися в команді при виконанні завдання;
інформаційної: здобувати необхідну інформацію із презентації, тексту, малюнків, схем; вміти визначити факти або точні відомості;
здоров'язбережувальної: правильне положення спини під та голови під час роботи за партою;
загальнокультурної: дотримуватися правил етики та вихованої поведінки під час уроків;
соціальної/громадянської: співпрацювати у команді, координувати взаємодію зі всіма учасниками діяльності в групі.
Обладнання: Віртуальні екскурсії: національна бібліотека України для дітей
«20 найкрасивіших бібліотек світу»
7 найкращих бібліотек світу
, картки зі словами — назвами відділів бібліотеки для стіни слів, книжки (бажано різножанрові) із класної бібліотеки, конверти із завданням для роботи в групах, альбомний аркуш, олівці, фломастери для роботи в групах.
Тип уроку: урок набуття нових знань.
Форма проведення: віртуальна екскурсія.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров'язбережувальна.
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організація класу
Я весела дівчинка.
У мене гарна одежинка.
Книжки всім треба читати.
Щоб потім гарно відповідати.
Я люблю дітей навчати.
І цікавє розказати.
2. Психологічна настанова на урок.
Дерево успіху
Одягнемо наше дерево. Ті, хто обрав зелені листки, буде успішним на уроці.
Ті, хто обрав жовті листки - активним; оранжеві листки - буде гарно спілкуватися на уроці. Яке буде дерево успіху залежить від вас.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Робота над загадкою
У неї мільйони історій,
Але не може їх розповісти,
Всю світову мудрість береже вона,
Здогадайтесь що за будівля? (Бібліотека)
- Про який будинок ідеться?
- Що таке бібліотека?
2. Повідомлення теми та завдань уроку
- Сьогодні ми здійснимо віртуальні екскурсії до найбільшої дитячої бібліотеки України, також віртуально відвідаємо 20 найкращих бібліотек світу та 7 найкращих бібліотек світу, дізнаємося, як улаштована бібліотека, як вона працює, ознайомимося із правилами користування бібліотекою та порадами щодо вибору книжок.
3. Словникова робота. Вивішування картки на стіні слів
Бібліоте́ка — це унікальне місце, де зібрано багато книжок, де дорослі і діти, читають книги, журнали, спілкуються з однолітками.
Вправа «Асоціативний кущ»
4. Віртуальні екскурсії
А зараз ми вирушимо на віртуальну екскурсію до найбільшої дитячої бібліотеки України.
Національна бібліотека України для дітей - головна дитяча книгозбірня України. Вона є національним книгосховищем дитячої літератури, науковим, довідково-бібліографічним, інформаційним і консультаційним центром для спеціалізованих дитячих, шкільних і сільських бібліотек, що обслуговують дітей.
«20 найкрасивіших бібліотек світу»
,
Фонди найбагатших бібліотек світу налічують мільйони томів. Звичайно, їм доводиться нелегко під натиском аудіо-електронних книг, але бібліотекам, які представлені в цій добірці, безумовно вдається зберігати атмосферу справжніх храмів слова.
Можливо, колись паперові книги залишаться тільки в спеціальних музеях, і в цьому випадку ми сподіваємося, що вони будуть виглядати якось так. До Всеукраїнського дня бібліотек показуємо вам добірку ВСВІТІ (зайти за посиланням) найкрасивіших з них у різних куточках світу.
5. Вправа «Скласти правила поведінки у бібліотеці»
Кожен відвідувач бібліотеки зобов'язаний дотримуватися таких правил:
6. Практична робота в групах
1) Вправа «Оберіть книгу».
— Об'єднайтесь у групи. У класній бібліотеці оберіть книгу на задану тематику. Під час презентації своєї роботи поясніть, на що ви орієнтувалися, вибираючи книгу (зміст, малюнки, автор, назва тощо)
І група. Оберіть книгу українських народних казок.
ІІ група. Оберіть книгу про тварин.
ІІІ група. Оберіть оповідання про дітей.
Презентація роботи групи.
2) Створення листівки про користь читання
Презентація роботи груп.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ
Вправа «Незакінчене речення»