Урок з позакласного читання "Міфи народів світу" 4 клас

Про матеріал

На уроці "Міфи народів світу" я ставила за мету закріпити і розширити читацький світогляд учнів, поглиблювати їх знання про такий жанр літератури, як міф. Учні класу були поділені на групи за інтересами, працювали в центрах діяльності.

Перегляд файлу

Інтерактивні методи роботи на уроці позакласного читання  у 4 класі

Т е м а . Міфи народів світу.

М е т а . Розширювати читацький світогляд учнів; вчити дітей систематизувати й узагальнювати прочитане; вдосконалювати вміння працювати у групах в центрах діяльності; сприяти розвиткові інтересу до книги.

О б л а д н а н н я : серія книжок «Стародавні міфи»,  улюблені герої міфів на малюнках учнів, тлумачні словники, матеріал для роботи у центрах діяльності ( інструкції, уривки міфу, навчальний інвентар).

                                                        Х і д   у р о к у .

  1. Організаційна частина.
  2. Робота з виставкою прочитаних книг.

А) Опитування учнів про міф, прочитаний вдома, та його головного героя («Мікрофон», 2 бали);

Б) Групова робота . Опрацювання кросворду  за матеріалами прочитаних на уроках міфів.

К р о с в о р д.

  1. Головний герой міфу «Гнів Перуна», нащадок могутніх гукрів.
  2. Ім’я сина великого митця Дедала.
  3. Місто, в якому жив Дедал.
  4. Квітка, в якій було сховане маля, що згодос стало богом Ра.
  5. Птахи, в яких Перун перетворив Мисливця та його дружину.
  6. Давньоукраїнські жерці, служителі релігійного культу.
  7. Перший чоловік у світі, прабатько людей.
  8. Ким була богиня Нюйва для людей.
  9. Ким був  митець Дедал.

Відповіді:

                      М и с л и в е ц ь

                        І к а р

                   А ф і н и

                   Л о т о с   

                      Л а с т і в к и

                   В о л х в и

                       Г у к

   П р а м а т і р

        Р і з ь б я р

Якщо по вертикалі виходить слово «міфологія», кросворд розв’язаний вірно ( 2 б.)Вчитель пояснює значення цього слова (наука, що вивчає міфи, та сукупність міфів певного народу).

  1. Перевірка якості самостійного читання.

А) Самостійне опрацювання учнями  уривку зі статті А.Білецького (додаток 1).

Читаючи, діти роблять наступні  позначки:

+  ( я це вже знав);

  • ( про це я дізнався із статті);

?   (ці  слова або вирази я не зрозумів).

Б) Аналіз тексту.

- Назвіть слова, які ви не зрозуміли. (Запис слів на дошці: символ,  фасад, атрибут, фонд).

- Знайдіть значення цих слів за тлумачним словником. (Перечитування речень , у яких зустрілися ці слова і пояснення їх у  контексті).

- Поясніть грецькі вислови «авгієві стайні», «гераклові стовпи», «ахілесова п’ята» за матеріалами статті .

В) Аналіз змісту тексту ( вибіркове читання за запитаннями):

- Які саме уявлення людей відображали міфи?

- Як римська міфологія позначилась на нашій дійсності?

- Де у повсякденному житті ми можемо бачити образи стародавніх богів?

- Як позначилась міфологія на мистецтві?

( Розгляд репродукцій з творів давньоримських митців).

  • Чим вважає автор статті міфи для людства?
  • - Для чого ми вивчаємо міфологію? Що нового дізналися ви з цієї статті? ( 2 б. )
  1. Опрацювання давньогрецького міфу «Пігмаліон» у навчальних центрах.

А) Група дітей у центрі малювання читає уривок міфу та ілюструє його (додаток 2)

Б) Група учнів у центрі мистецтва читає наступний уривок та готується інсценізувати його (додаток 3).

В) Група учнів у центрі читання перечитує  увесь текст, крім кінцівки, і складає кінцівку самостійно (додаток 4).

       5.   Виступи кожної групи. Оцінювання своєї  роботи в групі за такими критеріями:

              - вніс великий вклад в роботу групи – 6 б.

              - вніс посильний вклад в роботу групи – 4 б.

               -  був спостерігачем – ( 2 б.)

         6. Підсумок уроку. Підрахунок отриманих балів.

 

 

                         Д о д а т о к 1

     Міфи відображали уявлення людей про добро і зло, про життя і смерть. Завдяки міфам нам відомі погляди наших предків на світ природи, на людські стосунки, а також  їхні  вірування.

     Міфологія стала колискою європейської культури. Багато поколінь письменників, художників та музикантів брали і досі беруть образи для своїх творів із грецьких міфів. Згадаємо твори української літератури: поему «Прометей» Андрія Малишка, драму «Іфігенія» Лесі Українки.

     Багато висловів з грецьких міфів увійшли в нашу мову і стали фразеологічними зворотами. Про занедбану справу ми говоримо «авгієві стайні», про край світу – «гераклові стовпи», про слабке місце  людини – «ахілесова п’ята», про самозакохану  людину – «нарцис».

     Пов’язані з міфологією образи у повсякденному житті ми можемо побачити  на фонтанах у Львові, на фасадах старовинних будинків та театрів міст.

     Імена римських богів носять планети Сонячної системи: Меркурій, Венера, Юпітер, Сатурн, Уран. Назви місяців в англійській та російській мовах пов’язані з іменами римських богів Януса, Марса, Майї, Юнони. А чаша із змією – атрибут бога лікування Асклепія – символ сучасної медицини.

     Міфологія народів світу – це той золотий фонд, що ого в скарбниці своєї пам’яті повинна

мати кожна освічена людина.

 

 

 

                                                                                                             Андрій Білецький

 

 

 

Д о д а т о к 2

Ц е н т р   м а л ю в а н н я

І н  с т р у к ц і я

  1. Уважно прочитайте уривок та обговоріть його зміст.
  2. Підготуйтесь до ілюстрування уривка:

А ) обговоріть , чим саме ви будете малювати, як розташуєте папір;

Б ) детально розподіліть, хто який фрагмент ( уривок) буде малювати.

  1. Демонструючи ілюстрацію, детально перекажіть уривок.

Дотримуйтесь дисципліни!

Висловлюйся сам і вислуховуй думку іншого!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              П і г м а л і о н

                                              Перша частина

     Колись на острові Кіпр жив великий митець Пігмаліон. Був він самотній, родини не мав і навіть не думав одружуватись, бо гордував жінками.

     Єдиною втіхою Пігмаліонові було різьбярство. В довгі години виснажливої праці він був справді щасливий.

     Якось узявся він різьбити із найкращого  мармуру жіночу постать. Пігмаліон працював натхненно, невтомно, забуваючи про все на світі. І з кожним днем, що далі він різьбив, то виразніший ставав обрис прекрасної жінки.

     Нарешті сніжно – біла статуя готова! Якої дивної вроди в неї обличчя, яке високе чоло, які променисті очі! Вона наче жива, і здається, що зараз її вуста усміхнуться, а ніжні дівочі руки простягнуться до нього, її творця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               Д о д а т о к 3

І н с т р у к ц і я

Центр мистецтв

  1. Уважно прочитайте уривок та обговоріть його зміст.
  2. Підготуйтесь до інсценізації уривка:

А ) розподіліть ролі : автор, Пігмаліон, статуя, масовка;

Б) знайдіть у скриньці необхідні для інсценізації предмети.

Дотримуйтесь дисципліни!

Висловлюйся сам і вислуховуй думку іншого!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                П і г м а л і о н

                                 Друга частина

     Пігмаліон промовляє ласкаві слова до статуї, прикращає її самоцвітами, стрічками, коралями, - і все їй личить.

      Де б не пішов митець – душа його завжди прагне додому. Повертаючись, він завжди приносить своїй красуні дарунки, що їх полюбляють молоді дівчата, - пахучі квіти, браслети, намиста. Але дарма – ніщо не могло зворушити статую, вона стояла мовчазна і нерухома, байдужа до прикрас і подарунків.

     Настало свято богині кохання – Афродити. По всьому острову запалали жертовні вогні. І Пігмаліон почав палко молитися :

           - О могутня Афродито! Тобі усе підвладно у світі! Зроби ж так, щоб моєю дружиною стала …(і, засоромившись, додав) …та, яку я вирізьбив з мармуру!

           Повернувшись додому, він схопив своє створіння в обійми. І сталося диво! Від його дотику твердий мармур почав м’кшати, і вже не статуя, а жива дівчина зашарілася і підвела на нього ясні очі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                Д о д а т о к 4

І н с т р у к ц і я

Центр читання

  1. Уважно прочитайте міф мовчки.
  2. Обговоріть незнайомі слова та вирази, у разі потреби зверніться до словника або до вчителя.
  3. Складіть кінцівку міфу колективно або індивідуально. В останньому випадку оберіть найкращий варіант, який представить вашу групу.

Дотримуйтесь дисципліни!

Висловлюйся сам і  вислуховуй думку іншого!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     П і г м а л і о н

Колись на острові Кіпр жив великий митець Пігмаліон. Був він самотній, родини не мав і навіть не думав одружуватись, бо гордував жінками.

     Єдиною втіхою Пігмаліонові було різьбярство. В довгі години виснажливої праці він був справді щасливий.

     Якось узявся він різьбити із найкращого  мармуру жіночу постать. Пігмаліон працював натхненно, невтомно, забуваючи про все на світі. І з кожним днем, що далі він різьбив, то виразніший ставав обрис прекрасної жінки.

     Нарешті сніжно – біла статуя готова! Якої дивної вроди в неї обличчя, яке високе чоло, які променисті очі! Вона наче жива, і здається, що зараз її вуста усміхнуться, а ніжні дівочі руки простягнуться до нього, її творця.

 

     Пігмаліон промовляє ласкаві слова до статуї, прикращає її самоцвітами, стрічками, коралями, - і все їй личить.

      Де б не пішов митець – душа його завжди прагне додому. Повертаючись, він завжди приносить своїй красуні дарунки, що їх полюбляють молоді дівчата, - пахучі квіти, браслети, намиста. Але дарма – ніщо не могло зворушити статую, вона стояла мовчазна і нерухома, байдужа до прикрас і подарунків.

     Настало свято богині кохання – Афродити. По всьому острову запалали жертовні вогні. І Пігмаліон почав палко молитися :

           - О могутня Афродито! Тобі усе підвладно у світі! Зроби ж так, щоб моєю дружиною стала …(і, засоромившись, додав) …та, яку я вирізьбив з мармуру!

           Повернувшись додому, він схопив своє створіння в обійми. І сталося диво! Від його дотику твердий мармур почав м’кшати, і вже не статуя, а жива дівчина зашарілася і підвела на нього ясні очі.

 

docx
Додано
6 квітня 2018
Переглядів
18506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку