ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ
Урок № «____» ________________ 20___ р.
Предмет: Технології: Будова та обслуговування кранів металургійного виробництва
Тема уроку: Улаштування козлових і консольних кранів
Мета:
Навчальна: Навчити відрізняти козлові та консольні крани від кранів інших типів
Розвиваюча: Розвивати навички систематичного самоконтролю
Виховна: Виховувати любов до обраної професії
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Методичне забезпечення: Підручники, роздатковий матеріал, плакати
Міжпредметні зв’язки: Читання креслень, електротехніка
ХІД УРОКУ
1. Організація учнів до роботи.
1.1. Рапорт чергового про відсутність на уроці.
1.2. Перевірка готовності учнів до уроку.
2. Актуалізація опорних знань.
1. Крани яких типів ви знаєте?
2. Чим відрізняються крани с закритою кабіною і відкритою?
3. Конструкція моста крана
3. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми та мети уроку (запис на дошці і в зошитах).
Ця тема вам потрібна для того, щоб знати улаштування козлових та консольних кранів, їх особливості конструкції та способи роботи на них
4. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
4.1. Пояснення матеріалу вчителем.
Козловий кран складається з наступних елементів:
• металевий міст;
• візок, встановлена або підвішена на мосту і здатна по ньому пересуватися;
• дві опори, кожна з яких включає одну або дві стійки;
• платформи опор для пересування по підкранових шляху;
• механізм підйому вантажу;
• механізм пересування візка;
• механізм пересування крана.
Козлові крани за призначенням підрозділяють на:
• перевантажувальні (загального призначення);
• будівельно-монтажні;
• крани спеціального призначення (наприклад, крани для гідротехнічних споруд
За конструкцією моста козлові крани ділять на:
• крани з Однобалочний мостом;
• крани з Двобалочний мостом.
За кількістю стійок козлові крани поділяють на:
• крани з одностоєчне опорами;
• крани з двухстійкові опорами.
Найбільш поширені козлові крани з двухстійкові опорами. Одна з опор може бути жорстко з'єднана з мостом (жорстка або просторова опора), а інша - шарнірно (гнучка або плоска опора). У козлових кранів з прольотом менше 25 м обидві опори виконують жорсткими. Рейковий шлях кожної з опор важкого крана (вантажопідйомністю 1000 т і більше) може складатися з 2-х і більше рейок. Ходові візки мають в цьому випадку просторову балансирних підвіску. У деяких випадках рейки укладають на різних рівнях при різній висоті опор.
Кран називають напівкозлового, якщо міст однією стороною спирається на підкранових шлях, а інший - на опорні стійки.
Вантажний візок переміщається по мосту крана. Механізм пересування візка, як і механізм підйому, може бути встановлений на візку (автономна вантажний візок) або на металевій конструкції моста. Нерідко механізм підйому встановлений на металоконструкції, а візок лише забезпечена механізмом пересування.
Грейферні козлові крани (див. Грейфер (грузозахвата)) обладнані спеціальною грейферной лебідкою і при наявності механізму підйому мають механізм замикання грейфера.
Якщо є необхідність орієнтації вантажу, то візок постачають поворотною частиною, як візок металургійних кранів.
Для зменшення розгойдування вантажу може бути використаний жорсткий підвіс вантажозахватного пристрою.
4.2. Робота з підручником.
5. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності.
5.1. Накреслити електричні схеми козлового та консольного кранів
5.2. Скласти схему основних механізмів цих типів крана
5.6. Самостійна робота (тестова або фронтальна перевірка знань).
1. Основні елементи козлового крана
2. Які опори є на козловому крані?
3. Особливості візка на консольного крана
6. Домашнє завдання.
6.1. Вивчити: конспект
6.2. Підручник А.В.Камишев «Мостовые краны»
7. Підсумок уроку:
а) перевірка виконання завдання уроку (аналіз відповідей по тестовій, фронтальній перевірці знань учнів, аналіз усних відповідей);
б) поурочне узагальнення:
- Чому навчились?
- Для чого це треба знати?
в) Оголошення оцінок.
ВИКЛАДАЧ: ( ____________________)