ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ
Урок «____» ________________ 20___ р.
Предмет: Матеріалознавство
Тема уроку: Пластмаси,, їх класифікація та властивості
Мета:
Навчальна: Навчити видам плстмас
Розвиваюча: Розвивати навики систематичного самоконтролю
Виховна: Вчити правильній організації робочого часу
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Методичне забезпечення: підручники
Міжпредметні зв’язки: спецтехнологія, хімія, фізика
ХІД УРОКУ
1. Організація учнів до роботи.
1.1. Рапорт чергового про відсутність на уроці.
1.2. Перевірка готовності учнів до уроку.
2. Актуалізація опорних знань.
3. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми та мети уроку (запис на дошці і в зошитах).
Для чого вам потрібно знати властивості пластмаси?
4. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
4.1. Пояснення матеріалу вчителем.
Пластмаси - матеріали, що одержують на основі природних або синтетичних полімерів, здатні при нагріванні переходити до пластичного стану і під тиском здобувати форму, що стійко зберігається після охолодження або тужавіння і при подальшій експлуатації.
В залежності від складу:
Прості (ненаповнені) пластмаси складаються тільки з полімерів (іноді з добавкою пластифікатора). До них відноситься поліетилен, полівінілхлорид, полістирол, органічне скло.
Складні (наповнені) пластмаси містять, крім полімерів, ряд компонентів в залежності від вимог до властивостей матеріалу. До них відносяться фенопласти, амінопласти і т. п., наприклад, пластикат полівінілхлориду, що містить полівінілхлорид, пластифікатор, наповнювач і інші компоненти.
Основні компоненти складних пластмас: сполучні речовини, наповнювачі,пластифікатори, змащувальні речовини, речовини, що сприяють затвердінню, каталізатори, стабілізатори, барвники та ін.
Загальні властивості пластмас
Найважливіші фізико-механічні властивості пластмас — мала густина, легкість, досить високі міцність та електроізоляційна властивість, хімічна стійкість, низька теплопровідність. Крім того, пластмаси можуть бути оптично- і радіопрозорими, пружними або еластичними. З них легко формуються вироби.
1. Механічні властивості пластмас значною мірою залежать від наявності в їхньому складі наповнювачів. Найбільш високу міцність мають пластмаси з волокнистими або шаруватими наповнювачами (азбест, скловолокно, скляна або бавовняна тканина, папір, деревна шпона).
2. Пластмаси не проводять електричний струм, окремі види їх є найкращими діелектриками в сучасній техніці.
3. Не взаємодіють з кислотами, лугами, що використовується в хімічному машинобудуванні.
4. Пластмаси, що характеризуються низьким коефіцієнтом тертя і швидкістю зношування, використовуються для виготовлення підшипників ковзання, що не вимагають змащення або в яких в якості мастильного матеріалу використовуються вода та водні емульсії.
Недоліки:
1. Низька теплостійкість (70...250 °С), хоча деякі пластмаси перебувають у робочому стані при нагріванні до 300...350 °С.
2. При нагріванні пластмас відбувається значне збільшення їхнього об’єму. Це в поєднанні з малою теплопровідністю пластмас обумовлює значні залишкові внутрішні напруження у виробах, появу в них тріщин при різких змінах температури.
3. Здатність до старіння, тобто зниження з часом показників деяких фізико-механічних властивостей.
Технологія одержання виробів із пластмас
Вироби з пластмас найчастіше одержують методами: гарячого пресування, лиття під тиском, екструзії (видавлювання), видування, обробки різанням.
4.2. Робота з підручником.
Виписати основні призначення пластмас
5. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності.
5.1 Скласти таблицю властивостей пластмас
5.6. Самостійна робота (тестова або фронтальна перевірка знань).
1. Що таке пластмаси?
2. Як поділяють пластмаси в залежності від складу?
3. Які фізико-механічні властивості пластмас
4. Переваги та недоліки у використанні пластмас
6. Домашнє завдання.
6.1. Вивчити:
6.2. Підручник:
7. Підсумок уроку:
а) перевірка виконання завдання уроку (аналіз відповідей по тестовій, фронтальній перевірці знань учнів, аналіз усних відповідей);
б) поурочне узагальнення:
- Чому навчились?
- Для чого це треба знати?
в) Оголошення оцінок.
ВИКЛАДАЧ: ( _________________)