Запропонований матеріал буде цікавим для вчителів початкових класів, адже його метою є формування якостей особистості, які дозволяють учню успішно навчатися, тримати в порядку своє робоче місце, розподіляти і берегти час, самостійно складати режим дня та навчальної роботи з урахуванням ступеня складності предметів, формування навичок раціонального читання, уміння свідомого переказу прочитаного.
Тема. Згаяного часу і конем не доженеш.
Мета: продовжити роботу над формуванням якостей особистості, які дозволяють учню успішно навчатися, тримати в порядку своє робоче місце, розподіляти і берегти час, самостійно складати режим дня та навчальної роботи з урахуванням ступеня складності предметів, продовжити роботу над формуванням навичок раціонального читання, умінням свідомого переказу прочитаного;
розвивати пам'ять, мислення учнів, уміння працювати у групах змінного складу, дотримуватися заданого темпу роботи;
виховувати волю,уміння боротись з труднощами, бажання вчитися на «відмінно».
Хід уроку
Усміхнімось сонечку: «Здрастуй, золотаве!»
Усміхнімось один одному, погляньмо ласкаво.
Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,
А ми гостям усміхнімось, побажаємо добра.
Вчитель. Наш урок розпочався з усмішки. Тож нехай на ньому запанує атмосфера доброзичливості, щирості, тепла і взаєморозуміння.
У якості девізу нашого уроку, я пропоную Вам вірш української поетеси Надіїї Красовської:
Я думаю про дивний час,
Який він швидкоплинний.
Він вдаль несе і кличе нас.
Сам по собі — неспинний.
Початку теж немає в нім,
Він без кінця і краю.
Час безконечний, але втім,
Для нас кінець він має.
Тим і безцінний для людей,
Що треба все зуміти.
Від втілення своїх ідей
До вміння добре жити.
Час не вкладеш на депозит
На потім, на відсотки.
Його не візьмеш у кредит,
Щоб збудувать висотки.
Час непідкупний, він іде,
Пливе, летить, вирує.
Його не взяти нам ніде,
А він своє диктує.
То ж треба встигнути усе,
Змістовно час прожити.
Бо він так швидко вдаль несе,
Не можна ґав ловити.
Вчитель. Сьогодні ми продовжимо нашу подорож у країну Добра і Мудрості. Сьогоднішня наша зупинка – місто Хранителів Часу.
Поміркуйте, чого ви чекаєте від цієї подорожі і нашого уроку?
Фронтальна бесіда
«Мудрий розподіл часу є підґрунтям успішної діяльності.»
(Якщо людина добре розподіляє свій час, то всі його плани обов’язково справдяться)
Вчитель: Перегляньте презентацію з висловами мудрих людей і напишіть їх по пам’яті.
«Час часто вбиває тих, хто намагається вбити його»
П’єр Буаст (П'єр-Клод-Віктор Буаст (1765 - 1824 рр.) — французький лексикограф і поет. Відомий як редактор Універсального словника французької мови.
«Час і випадок нічого не можуть зробити для тих, хто нічого не робить для себе самого»
Фелікс Мендельсон (1809 — 1847) — німецький композитор єврейського походження, піаніст,органіст, диригент, музично-громадський діяч.
ІІІ. Робота над темою уроку.
Попрацюйте над завданням 4. Прочитайте перелік справ і пронумеруйте їх у порядку важливості.
Попрацюйте у групах і складіть Ваші групові списки «жорстких» і «гнучких» справ на завтра. «Гнучкі» справи записуйте у порядку важливості.
Прокоментуйте отримані щоденники.
А завтра ми з вами зможемо перевірити, чи всі справи ми стигли зробити і чи можемо назвати себе організованими людьми.
Фізкультхвилинка. (Пісня «У нас на Україні»)
А) Перегляньте фрагмент фільму. Розфарбуйте кружечки біля зображень, що ілюструють побачене вами у відео фрагменті.
Розкажіть, що вам стало відомо з відео фрагменту.
Б) Пропоную вам перевірити наскільки добре ви навчилися читати.
В) Вправа «Учитель»
Прочитайте текст і перекажіть його собі стільки разів, скільки потрібно, щоб вільно та зрозуміло розповісти своїм учням.
Г) Вправа «Броунівський рух»
Переміщаючись по класу, перекажіть уривок своїм однокласникам.
Об’єднайтесь у групи , згадайте алгоритм підготовки до конкурсу. Попрацюйте у групі.
ІV. Підсумок уроку.
Вчитель. Ось і закінчується наша сьогоднішня подорож.
Сьогодні ви були і вчителями, і дикторами, і учнями. І я впевнена, що ці уміння стануть вам у пригоді у подальшому житті.
~ 1 ~