Запропонована розробка є ще одним уроком з серії "Раціональне використання часу". Четверокласники стоять на порозі основної школи. І однією з важливих задач вчителя є навчити дітей раціонально розподіляти час на уроці , щоб перехідний період пройшов для них достатньо безболісно. Уроки цього циклу є суттєвою допомогою у рішенні цього питання.
Комунальний заклад освіти
«Середня загальноосвітня школа № 74»
Дніпровської міської ради
ТЕМА. Відстанеш годиною – не доженеш родиною
МЕТА: продовжити роботу над формуванням якостей особистості, які дозволять учню успішно навчатися, самостійно складати графік навчальної роботи з урахуванням ступеня складності предметів; продовжити роботу над формуванням навичок раціонального читання, умінням свідомого переказу прочитаного;
розвивати пам'ять, мислення учнів, уміння працювати у групах змінного складу;
виховувати бажання вчитися на «відмінно».
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
УСМІХНІМОСЬ СОНЕЧКУ: «ЗДРАСТУЙ, ЗОЛОТАВЕ!»
УСМІХНІМОСЬ ОДИН ОДНОМУ, ПОГЛЯНЬМО ЛАСКАВО.
ХАЙ СЬОГОДНІ В КОЖНЕ СЕРЦЕ НАШ УРОК ДОДАСТЬ ТЕПЛА,
А МИ ГОСТЯМ УСМІХНІМОСЬ, ПОБАЖАЄМО ДОБРА.
ІІ. Повідомлення теми уроку
ВЧИТЕЛЬ. Наш урок розпочався з усмішки, тож нехай на ньому запанує атмосфера доброзичливості, щирості, тепла і взаєморозуміння.
У якості девізу нашого уроку, я пропоную Вам послухати вірш української поетеси Надії Красовської у виконанні переможниць класного конкурсу читців Монагарової Анни та Макарченко Катерини:
Я ДУМАЮ ПРО ДИВНИЙ ЧАС,
ЯКИЙ ВІН ШВИДКОПЛИННИЙ.
ВІН ВДАЛЬ НЕСЕ І КЛИЧЕ НАС.
САМ ПО СОБІ — НЕСПИННИЙ.
ПОЧАТКУ ТЕЖ НЕМАЄ В НІМ,
ВІН БЕЗ КІНЦЯ І КРАЮ.
ЧАС БЕЗКОНЕЧНИЙ, АЛЕ ВТІМ,
ДЛЯ НАС КІНЕЦЬ ВІН МАЄ.
ТИМ І БЕЗЦІННИЙ ДЛЯ ЛЮДЕЙ,
ЩО ТРЕБА ВСЕ ЗУМІТИ.
ВІД ВТІЛЕННЯ СВОЇХ ІДЕЙ
ДО ВМІННЯ ДОБРЕ ЖИТИ.
ЧАС НЕ ВКЛАДЕШ НА ДЕПОЗИТ
НА ПОТІМ, НА ВІДСОТКИ.
ЙОГО НЕ ВІЗЬМЕШ У КРЕДИТ,
ЩОБ ЗБУДУВАТЬ ВИСОТКИ.
ЧАС НЕПІДКУПНИЙ, ВІН ІДЕ,
ПЛИВЕ, ЛЕТИТЬ, ВИРУЄ.
ЙОГО НЕ ВЗЯТИ НАМ НІДЕ,
А ВІН СВОЄ ДИКТУЄ.
ТО Ж ТРЕБА ВСТИГНУТИ УСЕ,
ЗМІСТОВНО ЧАС ПРОЖИТИ.
БО ВІН ТАК ШВИДКО ВДАЛЬ НЕСЕ,
НЕ МОЖНА ҐАВ ЛОВИТИ.
ВЧИТЕЛЬ. На цьому уроці ми продовжимо нашу подорож у Країну Мудрості. Чергова зупинка – місто «Хранителів Часу»
Поміркуйте, чого вичекаєте від нашої подорожі та цього уроку?
ФРОНТАЛЬНА БЕСІДА
ВЧИТЕЛЬ: Перегляньте презентації. Запишіть речення з пам’яті і запам’ятайте, адже вони вам стануть у пригоді і не тільки на цьому уроці.
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ.
Отже, сьогодні ми з Вами будемо продовжувати вчитися цінувати власний час, раціонально його використовувати, щоб встигнути зробити все, що плануємо і обов’язково стати найкращими учнями нашої школи, якими пишатимуться батьки, вчителі і рідна Україна.
Фізкультхвилинка
РОБОТА У ПАРАХ.
Фізкультхвилинка для очей.
ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ РОЗУМНИЦІ.
А) Перегляньте відео фрагменти. Розфарбуйте кружечки біля зображень, що ілюструють побачене Вами у відеофрагментах. Розкажіть, що Вам стало відомо з відео фрагментів.
Б) Пропоную Вам перевірити наскільки добре Ви навчилися читати.
В) Вправа «Учитель»: прочитайте текст, перекажіть його собі, сусіду, доберіть питання, які поставите своїм учням, щоб перевірити, чи зрозуміли вони вашу розповідь.
Г) Вправа «Броунівський рух» ( при наявності часу)
Переміщаючись по класу, перекажіть уривок своїм однокласникам.
ІV. Підсумок уроку.
Вчитель. Ось і закінчується наша сьогоднішня подорож.
- Чи була вона для вас корисною? Чим?
- Чи справдилися ваші сподівання?
- Що нового, корисного, цікавого було для вас на уроці?
Сьогодні ви були і вчителями, і учнями. Вчилися долати труднощі – справи-жаби. І я впевнена, що ці уміння стануть вам у пригоді у подальшому житті.