Мета предмета: формування здатності дитини на саморозвиток відповідно до своїх здібностей, інтересів і потреб; виховання молодшого школяра як громадянина України – вільної, демократичної, освіченої людини, здатної до незалежних моральних дій; формування навчальних вмінь і навичок та потреби в навчанні, а також здатності до практичного і творчого використання набутих знань; сприяння збагаченню духовного світу та моральної культури дитини, становленню її світогляду.
Календарно-тематичне планування
з курсу «Я у світі» 3-4 клас
( ЗІ Змінами )
(За наказом МОН УКраїни від 05.08.2016 р. № 948 "Про затвердження змін до навчальних програм 1-4-х класів ЗНЗ" та оновленими навчальними програмами початкової школи)
Підручники, за якими проводиться викладання предмета
Клас
|
Предмет |
Інформація про підручник |
3
|
Я у світі
|
Автори - О.В. Тагліна, Г.Ж. Іванова (Харків.Видавництво «Ранок 2013р.) |
4
|
Я у світі |
Автор - Н.М.Бібік (Харків.Видавнича група «Основа»2015р.) Автори - О.В. Тагліна, Г.Ж. Іванова(Харків. Видавництво «Ранок» 2015р.) |
Календарне планування уроків
з курсу «Я у світі» ( 3 клас)
За підручником О.В. Тагліна, Г.Ж. Іванова
1 год на тиждень (всього 35 годин)
№ |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год |
Дата |
Прим |
||||
|
Я - Людина |
|||||||
1-2 |
Я – частина природи і суспільства |
2 |
|
|
||||
3-4 |
Моє зовнішнє «Я». |
2 |
|
|
||||
5-6 |
Складові мого внутрішнього «Я»: світосприймання, характер,ідентичність (приналежність). |
2 |
|
|
||||
7 |
Самостійність та відповідальність. |
2 |
|
|
||||
8-9 |
Обговорення можливостей досягнення успіху. Практична робота (на вибір учителя та учнів): складання правил успішного навчання |
|
|
|
||||
10-11 |
Обов’язкові умови успішного розвитку сучасної людини: навчання, праця |
2 |
|
|
||||
|
Я та інші |
|
||||||
12 |
Сім’я. Склад сім’ї. Соціальна акція(тематика за вибором учителя). «Здорова сім’я – здорова нація» |
1 |
|
|
||||
13 |
Мої основні права та обов’язки в сім’ї. Родинні стосунки. Практична робота Моделювання способів поведінки поштивого ставлення до старших та інших членів сім’ї. |
1 |
|
|
||||
14 |
Школа. Традиції рідної школи. Права і обов’язки учня/ учениці. Навчальний проект(колективний) Історія та традиції моєї школи (мого класу). |
1 |
|
|
||||
15 |
Людські чесноти. Навчальний проект (груповий, за вибором учителя, учнів) «Чи важко бути стриманим?», «Чому так важливо бути господарем свого слова», «Людина має творити добро». |
1 |
|
|
||||
16 |
Ми – споживачі. Рольова гра «Супермаркет», «Рекламна агенція» (за вибором учителя) |
1 |
|
|
||||
17 |
Погоджено___________________________
Стосунки з однокласниками. Учнівське самоврядування класу. Основні права і обов’язки членів учнівської громади класу. Практична робота Складання і застосування узагальнених правил поведінки, пов’язаних з виконанням соціальних ролей пішохода, пасажира, покупця, відвідувача бібліотеки, кінотеатру тощо.
|
1 |
|
|
||||
18-19 |
Рольові ігри Складання і застосування узагальнених правил поведінки в різних ситуаціях, з якими найчастіше зустрічаються діти в класі, у школі, під час екскурсії, походу і т.д. |
2 |
|
|
||||
|
Я – українець |
|
||||||
20 |
Суспільство як єдність людських спільнот, їх різноманітність. Відносини людей у суспільстві. |
1 |
|
|
||||
21 |
Україна – незалежна демократична держава. |
1 |
|
|
||||
22 |
Символи держави: Герб, прапор, Гімн, їх значення. |
1 |
|
|
||||
23 |
Громадяни України. |
1 |
|
|
||||
24 |
Якими правами я наділений/наділена як громадянин/ громадянка України? |
1 |
|
|
||||
25 |
Конституція України,Декларація прав дитини, Конвенція ООН про права дитини (робота з адаптованими текстами цих документів) |
1 |
|
|
||||
26 |
Практична робота Розв’язання прогностичних задач «Що буде, якщо…» Моделювання правомірних способів поведінки |
1 |
|
|
||||
27 |
Навчальний проект (груповий, за вибором учителя, учнів) «Славетні українці». |
1 |
|
|
||||
|
Я – європеєць |
|
||||||
28 |
Європейський Союз – співтовариство народів Європи |
11 1 |
|
|||||
29 |
Україна – європейська держава. |
1 |
|
|
||||
30 |
Я – член європейської спільноти. |
1 |
|
|
||||
31 |
Земля – спільний дім для людей. Необхідність взаємодопомоги, співпраці, охорони природи спільними зусиллями |
1 |
|
|
||||
32 |
Навчальний проект (груповий, за вибором вчителя, учнів) «Винаходи людства, що змінили світ» |
1 |
|
|
||||
33 |
Навчальний проект (груповий, за вибором вчителя, учнів) «Винаходи людства, що змінили світ» |
1 |
|
|
||||
34-35 |
Соціальна (екологічна) акція «Зазирнути в майбутнє»(тематика за вибором учителя). Практична робота Що я можу розповісти про Україну своїм ровесникам за кордоном?
|
2 |
|
|
||||
Календарне планування уроків
з курсу «Я у світі» 4 клас
за підручниками О.В. Тагліної, Г.Ж. Іванової та Н.М.Бібік
1 год на тиждень ( всього 35 год)
№ з/п |
Тема уроку |
Год |
Дата |
Прим. |
|
|
І семестр |
|
|
|
|
|
Я-ЛЮДИНА (7 год) |
|
|
|
|||
1 |
Я - неповторна людина
|
1 |
|
|
|||
2 |
Навчальний проект (індивідуальний проект) Постать, що подолали життєві труднощі (за вибором учнів).
|
1 |
|
|
|||
3 |
Життя — найвища цінність Практична робота (Обговорення ст. 6 Конвенції ООН про права дитини, ст. 3, ст. 21, ст. 27 Конституції України).
|
1 |
|
|
|||
4 |
Особистісний розвиток людини упродовж життя. Навчання як засіб досягнення життєвої мети. Як самому себе виховувати? Практична робота (за вибором учителя)
|
1 |
|
|
|||
5 |
Плануємо пізнавальну діяльність (пізнавальну тему обирає учень). Практична робота: «Я хочу пізнати…»
|
1 |
|
|
|||
6 |
Планування самонавчання, взаємонавчання |
1 |
|
|
|||
7 |
.Навчальний проект (індивідуальний, за вибором учня) «Історія досягнень людини (в науці, спорті чи мистецтві)»,або «Мої досягнення». |
1 |
|
|
|||
|
Я та інші (7 год) |
|
|
|
|||
8 |
Роль сім’ї в моєму житті. Мій родовід.
|
1 |
|
|
|||
9 |
Бюджет сім’ї. Економія і збереження майна. Навчальний проект (дослідницький, індивідуальний) Дослідження своїх витрат за тиждень (які товари чи послуги були потрібними і якісними, а на покупці яких можна було зекономити)
|
1 |
|
|
|||
10 |
Культура поведінки. |
1 |
|
|
|||
11 |
Засоби масової інформації мого міста/села/селища. Практична робота:Написання замітки до місцевої газети про важливі події, що відбулися в місті/селі |
1 |
|
|
|||
12 |
|
1 |
|
|
|||
13 |
Конфлікти Як налагодити хороші взаємини? Практична робота:Складання правил ведення дискусії. «Чи може неправда бути рятівною?»,
|
1 |
|
|
|||
14 |
Підсумкове заняття по темі «Я та інші» Практична робота Дискусія за вибором«Чим відрізняється стійкість від упертості?», «Де закінчується щедрість і розпочинається марнотратство?», «В яких випадках бути хитрим добре, а в яких – погано». |
1 |
|
|
|||
|
Я – українець (7год) |
|
|
|
|||
15 |
Україна – незалежна, демократична, правова держава.
|
1 |
|
|
|||
16 |
Національні та державні символи України. Конституція України (ст.10, ст. 20, ст. 67).
Погоджено:_______________________________________
|
1 |
|
|
|||
|
ІІ семестр
|
Год
1 |
Дата |
Прим. |
|||
18 |
Практична робота. Створення фотоколажу :проведення конкурсу малюнків: ): «Державні символи у моєму житті», «Хліб і сіль - символи української гостинності», «Свята нашої держави».
|
1 |
|
|
|||
20 |
Приклади правопорушень серед дітей і юридична відповідальність за їх скоєння. |
1 |
|
|
|||
21 |
Моделювання різних соціальних ролей (учень-вчитель-директор школи-продавець-екскурсовод-водій-міліціонер і т.д.)
|
1 |
|
|
|||
22 |
Навчальний проект (груповий, за вибором учнів) «Я пізнаю Україну», «Сім чудес України»,.
|
1 |
|
|
|||
23 |
Навчальний проект (груповий, за вибором учнів) «Визначні місця мого краю».
|
1 |
|
|
|||
|
Я – європеєць (12 год) |
|
|
|
|||
24 |
Україна на карті світу. Найбільші українські спільноти в інших країнах світу.
|
1 |
|
|
|||
25 |
Європейський Союз – співтовариство народів Європи.
|
1 |
|
|
|||
26 |
Найближчі сусіди України. Запрошення до подорожі
|
1 |
|
|
|||
27 |
Навчальний проект : (груповий, за вибором учнів)«Подорожуємо країнами Євросоюзу» |
1 |
|
|
|||
28 |
Навчальний проект «Подорожуємо країнами світу» |
1 |
|
|
|||
29 |
Навчальний проект«Українці, яких знає світ», «Знані в усьому світі українські вироби» (за вибором учнів) |
1 |
|
|
|||
30 |
Волонтерство як добровільна суспільно корисна діяльність.
|
1 |
|
|
|||
31 |
|
1 |
|
|
|||
32 |
|
1 |
|
|
|||
33 |
Усім світом охороняємо природні багатства |
1 |
|
|
|||
34 |
Усім світом охороняємо культуру різних народів Практична робота: «Складання листа до ровесника-іноземця про свою країну».
|
1 |
|
|
|||
35 |
Підсумковий урок |
1 |
|
|
|||
Погоджено:_____________________