Урок з предмету Я досліджую світ

Про матеріал
На уроці учні досліджували значення добрих вчинків в житті людини, розмірковували, якими рисами характеру має володіти людина і чому. Діти вчилися виготовляти новорічного сніговика своїми руками, ознайомилися з історією виникнення сніговиків та його традиціями. Формували практичні уміння та навички з декорування. Здобувачі освіти продовжили знайомитися з технікою виготовлення аплікації. удосконалювали вміння різати ножицями штучні матеріали та правильно передавати ножиці, акуратно користуватися клеєм. Розвивали спостережливість, уяву, фантазію, естетичний смак, охайність. Формували позитивне ставлення до новорічних свят та сімейних традицій. Виховували відповідальність, працелюбність, акуратність, основи культури праці
Перегляд файлу

Тема. Як протидіяти негідним учинкам? Значення добрих вчинків в житті людини. Етика спілкування. Виготовлення сніговичка.

Мета: Дослідити значення добрих вчинків в житті людини, розмірковувати з учнями, якими рисами характеру має володіти людина і чому. Навчити учнів виготовляти новорічного сніговика своїми руками, ознайомити з історією виникнення сніговиків та його традиціями. Формувати  практичні  уміння та навички з декорування. Продовжити знайомити здобувачів освіти з технікою виготовлення аплікації. удосконалити  вміння різати ножицями штучні матеріали та правильно передавати ножиці, акуратно користуватися клеєм. Розвивати спостережливість, уяву, фантазію, естетичний смак, охайність.

Формувати позитивне ставлення до новорічних свят та сімейних традицій.

Виховувати відповідальність, працелюбність, акуратність, основи культури праці

Очікувані результати:

здобувачі освіти знатимуть:

     цікаві факти про сніговика;

здобувачі освіти вмітимуть:

     працювати з ножицями та клеєм, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії;

     виготовляти виріб дотримуючись інструкцій поетапної роботи;

     презентувати власну роботу;

     здійснювати самооцінювання та взаємооцінювання

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1.  Відгадування загадки

Кружляє ніжно білий пух,

Міняє зайчик свій кожух,

Вдягає лиска рукавички,

Співають невесело синички,

Ведмідь в барлозі вже дріма,

Яка пора скажіть? …(Зима)

Дітки, кожна пора року по своєму чарівна і неповторна. Кожна дарує нам приємні моменти в житті та розваги. Наша гостя прийшла до нас не сама. Вона прийшла разом зі своїми дітками – Сніжинками.  Вони приготували для вас завдання.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.  Вправа «Мікрофон»

        Якою ви уявляєте зиму?

        Скільки місяців має зима? Назвіть їх.

        Хто з вас народився взимку?

        Чим радує вас зима?

        Що принесла зима?

        Чому вам подобається зима?

        Що приносить нам зима ?

        На які свята ми з нетерпінням чекаємо ?

        Який ви знаєте атрибут святкування Нового року? (Ялинка)

        Що допомагає створити в оселі святковий настрій? (Новорічні  прикраси)

        Чи любите ви дітки прикрашати ялинку ?

        Які ви знаєте новорічні прикраси? (Ялинкові іграшки, світлові та паперові гірлянди, серпантин, конфетті, бенгальські вогні)

        А чому не подобається?

Які розваги можна знайти для себе взимку?

Топ-3 найпопулярніших розваг.

– А тепер визначимо ТОП-3 найпопулярніших зимових розваг, відгадавши загадки.

Перша сніжинка приготувала нам завдання - відгадати загадки.

Мороз ніс щипає трішки.

Взимку діти грають в ... . (сніжки)

Задоволені малята,

Коли з гір біжать ... . (санчата)

В мене тепла кожушина

Темні очі, ніс морквина

До морозів з малку звик

Хто я діти? ... . (Сніговик)

        Що може бути небезпечним?

        Що полюбляють ліпити взимку із снігу і діти, і дорослі? (Сніговика)

        Це добре, якщо зима вчасно принесе снігу, а якщо – ні? В останні роки ми спостерігаємо безсніжні зими. А якщо в морозну пору сніг не ліпиться? Що ж робити?

2. Розглядання малюнків

     Давайте розглянемо малюнки і знайдемо відмінність. Веселий сніговик | Конспект. Трудове навчання

   Правильно, діти, а чому в наших сніговиків різний настрій?

   Тому що одного сніговика скривдили.

   А у нас в класі є такі діти, які можуть скривдити товариша.

3. Робота з підручником. С 117

Розглянь малюнок, що могло стати приводом.

Перегляд відео телеканалу «ПЛЮС ПЛЮС2 і бесіда Корисні підказки «Якщо ти  вчинив поганий вчинок»

4. Робота у зош.с.61. Вправа «Запиши у вежу власні гідні вчинки»

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.

 Найприємніше з усіх свят, повне надій і очікувань, звичайно ж, -

Новий рік Різдво.

 Діти, для того, щоб зробити оселю гарною перед новорічними святами, зовсім не обов’язково витрачати багато грошей на придбання новорічних прикрас. Чимало іграшок можна виготовити і власноруч. Такі прикраси несуть заряд позитиву, радість, тепло і святковий настрій.

 Друже! Чи замислювався ти над тим, що символізує сніговик за твоїм вікном та кому вперше в цілому світі спало на думку зліпити такого зимового красеня?

ІV. Повідомлення теми  і мети уроку.

 Сьогодні на уроці:

-         Навчимося виготовляти аплікацію із ватяних дисків;

-         Пригадаємо правила техніки безпеки під час роботи з ножицями та клеєм;

Отримаємо максимум задоволення від уроку.

V. Вивчення нового матеріалу. 

Сніговичок – один із символів новорічних свят. Сніжною зимою сніговики всіх розмірів і форм з’являються майже в кожному дворі.  Сьогодні ми з вами будемо робити декоративного сніговика зі шкарпеток.  Він стане гарною прикрасою вашого новорічного столу або ви зможете поставити його під ялинку.

Гра «Асоціативний ряд». (На фліпчарті намальовано сніговика. Які асоціації? Зима, новий рік веселий, холодно, мороз, сніг….Діти відповідають).

Історія сніговика

1 Сніжинка. Уявіть собі, наших улюблених, милих сніговичків раніше зображали величезними, злими сніговими монстрами. І не дарма — адже колись зими були затяжними і набагато холоднішими, тож приносили в домівки чимало клопоту. Вважалося, зліпити снігову бабу в час повного місяця — накликати на себе нещастя і нічні кошмари.

2 Сніжинка.  А в Норвегії вірили, що розглядати сніговиків уночі з-за штор небезпечн Представлення сніговиків, виготовлених з різних матеріалів.

о! Зустріти снігову фігуру ввечері вважалось поганим знаком. Тому в темний час доби її намагалися обійти стороною.

3 Сніжинка.  На Русі сніговиків ліпили з давніх-давен та поважали, як і володаря зими -Мороза. Сніговиків просили про зменшення лютих морозів. Наші предки вірили, що хурделицею, снігопадами керують духи-жінки. Тому і ліпили на своїх подвір’ях снігових баб.

4 Сніжинка. Цікаво, що інші європейці завжди вважали снігову бабу чоловіком. Англійською це звучить«snowman».

5 Сніжинка. Християнська легенда розповідає, що сніговики - це янголи. Адже сніг - дар з неба.

6  Сніжинка. В Європі сніговиків завжди розкішно прикрашали: вбирали в гірлянди, закутували в шарфи та давали в руки великі, густі мітли. Ніс із морквини задобрював духів урожаю та родючості. Перевернуте відро символізувало достаток в сім’ї.

7 Сніжинка. Цікавий звичай прикрашати сніговика намистом  з голівок часнику (для здоров’я родини і захисту від злих духів) існував у Румунії.

8  Сніжинка. Лише в XIX сніговики «стали» добрими героями новорічних казок, з’явилися на вітальних листівках та завоювали любов дитячих сердець.

Цікавинки про сніговиків.

VІ. ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ

1. Повідомлення теми практичної роботи. «Щоб робота кипіла    працювати будемо дружно і вміло

Давайте зробимо себе  друга - Сніговичка добрим та веселим, таким, яким ви його собі уявляєте.

1.Рецепт виготовлення  сніговика.

•Починати виготовлення варто, тільки якщо є бажання і гарний настрій, інакше грудки будуть розвалюватися, а сніговик вийде кривобоким.

• Найпростіший сніговик

складається з двох снігових куль.

Нижня  куля стає його тулубом

Верхня  –головою.

 Замість носа – традиційна морквинка.

Щоб він не змерз, на голову надягнемо шапочку. Залишилося приклеїти очі та намалювати рот.

  На сьогоднішній урок ви підготували матеріали та інструменти, з  яких буде виконано Сніговика..

Але перш ніж ми почнемо працювати,  друга сніжинка принесла  завдання -  повторити правила техніки безпеки та правила роботи з ножицями, клеєм

2. Повторення правил техніки безпеки на уроках праці.

Інструктаж. Правила роботи з ножицями.

Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводься з ним обережно.

     ножиці не повинні виходити за край парти;

     не тримай ножиці вістрями догори;

     не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця;

     передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

Інструктаж. Правила роботи з клеєм.

     клей потрібно наносити від середини до країв;

     при потрапляння клею на одяг, його слід негайно змити водою;

     для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися серветкою;

     закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

Сніжинка  хоче, щоб ми трішки відпочили.

                                   Фізкультхвилинка

                                  Очі щоб відпочивали

                                  Дивимось ми вліво – вправо.

                                  Потім блимаєм очима.

                                  І знову ними  вправо-вліво.

 

Сніжинка запрошує нас до виконання

завдання «Виготовлення сніговичка».

3. Послідовність створення композиції «Веселий сніговик»

Перегляд відео.

Вибір матеріалу, який найкраще підходить для зображення сніговика.

Послідовність виконання роботи:

  1. Вибір розташування аркуша (вертикальне чи горизонтальне) залежно від компонування сніговиків.
  2. Продумування композиції (де і як будуть розташовані сніговики та інші природні об’єкти).
  3. Поступове виготовлення аплікації (3 варіанти на вибір учнів). Практична робота (учитель допомагає обвести і правильно вирізати додаткові деталі).
  4.  Виготовлюємо шапочку.
  5.  Оформлюємо обличчя,  вставляємо ніс та малюємо рот.

VІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

Презентація результатів власної творчості – аплікації.

Рефлексія.

– А з яким настроєм ви закінчуєте урок? Що вам найбільше сподобалося? Чи все вдалося? Чи були якісь труднощі під час виконання аплікації? 

Її сестричка - сніжинка запрошує вас до виконання завдання

«Оздоблення виробу «Мода сніговиків».

Презентація (зразки сніговиків)

На цьому етапі слід показати слайд шоу

новорічних іграшок

VІІІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Рефлексія

Ви зараз   її прикрасите  вашими враженнями від уроку – капелюхами сніговичку різного кольору.

Червоний капелюх  -  усе сподобалося;  усе вийшло; вдома ще буду робити іграшки.

Жовтий капелюх  - усе вийшло, але було складно; більше робити не хочу.

Синій капелюх  -  нічого не вийшло; більше робити не буду.

 

 

 

 

                                         

docx
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку