Я досліджую світ. Дизайн і технології
Тема. На лужку. Робота з папером. Виготовлення сюжетної аплікації за зразком.
Мета. Дати елементарне поняття про симетричну форму та сформувати розуміння ролі осі симетрії. Ознайомити учнів з різноманітним світом метеликів та дати певний об’єм знань про їх життя. Закріплювати навички роботи з папером та ножицями. Розвивати творчі здібності, наполегливість, уяву, художній смак. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до світу комах, розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.
Обладнання. Альбом-посібник «Маленький трудівничок», зразок виготовленої аплікації, ілюстративний матеріал, записи дитячих пісень, клей, ножиці.
Тип уроку: комбінований.
Перебіг уроку
1. Створення емоційного настрою.
Сядьте, дітки, всі рівненько.
Посміхніться тим, хто справа.
Посміхніться тим, хто зліва.
Сьогодні дружно будем працювати
І роботи гарні виготовляти.
2. Актуалізація опорних знань учнів.
Відгадування загадки.
Гаряча і спекотна,
Весела і смішна.
Фруктова, многоцвітна
До нас прийшла пора.
Створення асоціативного куща.
-Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте про літо?
Слухання казки.
Пропоную сісти зручно, заплющити очі і уявляти все, про що розповідається в казці.
Настав літній ранок. Приємно світить сонечко. Я підставляю своє личко під його теплі промінці. Вдихаю свіже повітря. В мене під вікном - велика клумба з квітами. Тут і троянди, і ромашки, і герань, і флокси. Я нахиляюся, вдихаю їх аромат. Аж раптом…. одна квітка здіймається в небо, за нею – ще одна.
-Що ж це за квітка здійнялася в небо?
Так, це метелик.
II. Етап цілевизначення і планування.
III. Етап опрацювання навчального матеріалу.
У світі налічується близько ста двадцяти тисяч видів метеликів. Серед них є і нічні, які літають тільки в темну пору доби.
А ви знали, що метелики нічого не чують, тільки можуть відчувати вібрацію?
Найбільший нічний метелик в світі — Attacus Atlas. Розмах крил досягає 30 см і його часто помилково приймають за птицю.
У Стокгольмі є спеціальні клініки, в яких пацієнти лікуються від стресів в оранжереях з метеликами і квітами.
Бразильський метелик калліго вибрав цікавий спосіб захисту від своїх численних ворогів — комахоїдних птахів. У разі небезпеки він перевертається, відкриваючи для погляду птахів виворіт своїх крил, на якому - точний портрет їх заклятого ворога сови, з великими очима і гострим дзьобом. Птахи з жахом тікають.
Це - махаон, його ще називають «хвостатим метеликом». Як ви думаєте, чому?
Цей метелик занесений в Червону книгу.
Це – павичеве око. Якщо придивитися до метелика, то можна побачити на крильцях дві пари різнокольорових очей. А «павичевими» їх називають тому, що вони нагадують плями на пір’нах хвоста павича.
Це - кропив’янка. Цей метелик може передбачити погоду: якщо залітає в приміщення – значить буде дощ.
Це - лимонниця. Вона має лимонне забарвлення.
Це – аполлон. Цей метелик занесений в Червону книгу.
Якщо ми уважно придивимся до цих метеликів, то побачимо, що вони мають однакову будову. Кожен метелик має голову,груди,черевце. На голові- вусики. Метелики мають 6 ніжок та дві пари гарних крилець.
Якщо подивитись на цю комаху- зверху, то можна побачити, що і ліва, і права частини тільця однакові. Така будова називається симетричною.
Уявна лінія, що ділить будь- які предмети на дві рівні частини- називається вісь симетрії.
-Роздивіться навкруги, що ще має симетричну форму?
Як же з’являється метелик? Виявляється, він не відразу з’являється таким красавцем, як ми його бачимо. Спочатку з яйця з’являється гусінь, з неї – нерухома лялечка і тільки потім з неї – прекрасний метелик.
Ось який довгий шлях народження метелика!
Серед метеликів є дуже багато занесених в Червону книгу. Тому треба берегти цих комах! Не можна їх ловити, тому що крильця в них дуже тендітні.
5. Діаграма Венна
- Порівняємо метелика та іншу тварину (на вибір учнів)
- Чим вони схожі? Чим відрізняються? (колективне заповнення діаграми)
6. Фізкультхвилинка.
Під веселу пісеньку Наталії Май «Метелик» виконаємо фізкультхвилинку https://www.youtube.com/watch?v=l0LSOBzKyEM
6. Робота з альбомом – посібником ( с. 95)
Розгляд зразка виробу.
7.Повторення правил користування ножицями і клеєм.
8. Самостійна робота учнів.
IV. Рефлексія. Демонстрація робіт.
- На уроці я навчився (навчилася)….
- Хотів би ще навчитися (навчилася)…
- Найскладніше було…
- Найлегше було….
Ви сьогодні виготовили чудові картини! Вони стануть гарною окрасою вашої кімнати або ж чудовим подарунком для ваших друзів!