Урок за таксономією Блума "Гігієна порожнини рота.Практична робота"

Про матеріал
Розробка уроку за таксономією Блума 4 клас Тема:. Гігієна порожнини рота. Практична робота. Гігієнічний догляд за порожниною рота.
Перегляд файлу

Тема. Гігієна порожнини рота.

Практична робота. Гігієнічний догляд за порожниною рота.

Мета: формувати ключові компетентності: уміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в своїй системі знань – відрізняти нове від уже відомого); здоров’язбережувальну компетентність (усвідомлення здоров’я як вищої життєвої цінності, взаємозв’язок організму людини з природним і соціальним середовищем) та соціальну;

Формувати предметні компетентності: розширити уявлення учнів про групи зубів; пояснити негативний вплив шкідливих звичок на стан зубів і прикус; вчити учнів виконувати правила догляду за зубами; виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я.

Когнітивні рівні

 

 

Конкретизовані навчальні цілі

 

Перелік завдань-запитань, які забезпечують досягнення конкретизованих цілей

 

Навчально-методичне забезпечення

 

Знання

Відгадують

Перевірка знань учнів

Відгадують загадки,  про зуби

Технологія РАФТ

Презентація

Дошка

 

Розуміння

Встановлюють взаємозв’язки

 

Розрізняють

 

 

 

Пояснюють

-Чому потрібно доглядати за порожниною рота?

Робота в групах

-Які групи зубів призначені для подрібнення їжі?

Технологія РАФТ

Що таке прикус?

Підручник

Презентація

 

Застосування

Використання нових знань на практиці

- Що корисне, шкідливе?

 

Робота в групах

 

Практична робота

 

Робота з паперовими щіточками

Аналіз

 

Аналізують як потрібно зберігати зуби

Робота в парах

Складання діалогу

Гра “Чому”

 

 

Синтез

Досліджують як потрібно доглядати за порожниною рота

Практична робота.

Робота в групах

Складання пам'ятки про догляд за зубами

Аркуші паперу

 

Оцінювання

Оцінюють свою роботу на уроці

Вправа ”5речень”

Робота зі щоденниками вражень

Щоденники вражень

Малюнки зуба

 


І. Організаційний момент

Дзвоник нас усіх покликав,
Бо до праці час настав.
Тож і ми часу не гаймо
На заняття з основ зддоровя поспішаймо,
Бо здоров'я — основа усього на світі,
Здоровими бажають бути всі діти.
Діти, посміхніться всім довкола:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов'язково
День для вас здоровим буде.

 ІІ. Актуалізація опорних знань        слайд


На екрані — малюнки із людей, які посміхаються.


- Чи подобаються вам ці малюнки?


- Чим вони подобаються?


- Чи хочете мати таку посмішку?


►► Робота над загадками


● Повен хлівець білих овець. (Зуби)  слайд


● Білий, та не сніг, гострий та не ніж. (Зуб)


● Невеличке корито білими гусьми набито. (Зуби)


- Що є спільного в змісті цих загадок? (Слово «білий»)


- Здавна люди цінували і берегли зуби. Зуби називають візитівкою здоров'я.

 

            


ІІІ. Повідомлення теми і завдань заняття


- Сьогодні ми поговоримо про правила догляду за зубами, адже зуби відіграють значну роль у нашому організмі.


Завдання          слайд


1. Розширити знання про зуби, їх значення для загального здоров'я.


2. Навчитися правильно доглядати за зубами.


3. Удосконалити навички особистої гігієни кожного.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1.Знання.

1. Розповідь учителя та дітей про зуби .

 

Згадаємо все, що ми знаємо про зуби.   Одягаємо коронку стоматолог.

Граємо в гру «РАФТ»                                                 дошка

 Р  - роль  .       Зараз ми з вами виберемо собі роль- стоматолога.

А     - аудиторія  гості, учні

Ф     -  форма - розповідь

Т      - тема    - зуби

 

Давайте дамо тлумачення  слова стоматолог.           слайд

►► Довідкове бюро. Стоматолог — слово грецького походження, що означає «лікар, який лікує захворювання ротової порожнини». Якщо є хворі зуби, він на основі вивчення симптомів та аналізів поставить діагноз, зробить висновок про хворобу.

Вчитель розпочинає:

 
- Для підтримання своєї життєдіяльності людина щодня повинна вживати їжу. У ротовій порожнині їжу смакують, подрібнюють, перетирають, і вона потрапляє до шлунку. Механічна переробка їжі здійснюється за допомогою зубів і язика.


Зуби — найтвердіші частини нашого організму. Шар білої емалі, яким вони вкриті, не поступиться твердістю слоновій кістці.

 

 Людині від початку життя дано два комплекти зубів — 20 тимчасових (молочних) і 32 постійних зуба.

 20 зубів — це повний комплект молочних зубів, що починає змінюватися на постійні зуби у віці 6–9 років. Зміна зубів починається зазвичай з 6 років, коли постійні  зуби готові до зростання, коріння тимчасових зубів розсмоктується, вони стають рухомими і випадають. На місці молочного зуба, що випав, прорізується постійний. Спочатку змінюються нижні різці, а потім — верхні. До 12–14 років у людини повинні прорізатися всі постійні зуби, за винятком зубів мудрості, які з’являються у віці від 16 до 25 років

 Зміна зубів — природний процес, який відбувається в усіх людей, і не потрібно цього боятися.

Підсумок .

- Яка ж робота чекає на стоматолога?

Так, лікувати різці, ікла, малі кутні та великі кутні зуби.

2.Розуміння.

Робота в групах.

-Зараз перевіримо , як ви навчилися розрізняти групи зубів,призначені для подрібнення їжі.

Міняємо ролі у РАФТі

Р оль — зуби

А — аудиторія- учні. Гості

Ф - форма — казка

Т- тема -групи зубів

Інсценування (познайомити з класифікацією і значенням зубів)

Роздати дітям аркушики зі словами «РІЗЦІ», «ІКЛА», «МАЛІ КУТНІ», «ВЕЛИКІ КУТНІ».

Діти об’єднані в 4 групи і готують інсценівку про призначення зубів своєї групи, їх кількість.

Презентація-інсценізація робіт.

Ми малі «кутні зуби», з’являємося ми у дітей у віці від 1 до півтора року. Хлопотів теж від нас чимало і температура і нежить, але які ми помічники для дитини, адже ми служимо їй для жування їжі.

Тому ми дуже полюбляємо смачненько поїсти, але зазначимо, що тільки корисну їжу - сметанку, молочко, різні овочі та фрукти. Тож щоб ми не псувалися їжте корисну їжу!!!!

Здогадалися, ми «великі кутні зуби»

Ми з’являємося у людини постійними, і властивості випадати не маємо. Ми беремо участь у жуванні їжі. Одна у нас проблема, ми першими починаємо псуватися. Тож слідкуйте за нами!!! Не допускайте нашого псування!!

Ми - «різці». Ми з’являємося найпершими у малюків у віці від 6 до 10 місяців. У малюків нас виростає не один і не два, а 8.

Хоч часто ми і додаємо хлопоту матусям, то від нас з’являється нежить, то температура, проте яку радість вони відчувають коли у їхнього малючка з’являється перший зубчик! Саме різцями дитина починає відкушувати їжу!

А ми «ікла» з’являємося у віці 10-12 місяців і виростаємо по два на нижній і на верхній щелепі. Ми теж незамінні помічники для дітей, адже ми теж беремо участь у відкушуванні їжі.

Але , діти, ми вас просимо, не розкушуйте нами горішки, адже ми можемо зламатися.

Підсумок


Та хоч які тверді зуби, вони, як і інші частини тіла, також бояться мікробів.

 

3.Використання


Пригадаймо рекламу по телебаченню про збереження зубів. Яке слово звучить найчастіше? (Карієс)


Довідкове бюро               слайд


Слово карієс — латинського походження, дослівно означає «гниття». Це порожнина в зубах, що з'являється внаслідок руйнування зубної емалі та гниття зубів. Причини карієсу: неправильні харчування та догляд за зубами.

 слайд
(Розглядання малюнка на таблиці «Проникнення інфекцій в організм через хворий зуб».)

 

Робота в групах

Учні об’єднуються у 2 групи («корисне» і «шкідливе»).Краса і сила

 

 За допомогою табл. 5 визначають, які продукти корисні для зубів та ясен, а які — шкідливі.

Готують короткі презентації про це.

 

Знову визначимо ролі. Слайд малюнок карієсу

Р- роль карієс

А — аудиторія — учні,гості

Ф — форма -казка

Т- тема карієс

 

Говорити від імені карієса

 

- Зуби дуже не люблять солодкого. Через деякий час вони перетворюються на кислоту, що руйнує тверду тканину зубів .

Тому їжте його більше, щоб  мені було сприятливе середовище для розмноження.

Особливо шкідливі залишки печива і цукру.

 Споживайте солодке перед сном;

Зубами розлущуйте горіх, розгризайти кістки і тверді цукерки.

Ми дуже не любимо різкої зміни температури.

Не можна морозиво запивати гарячим чаєм.

 

Підсумок. Причини карієсу: неправильні харчування та догляд за зубами.

 

 Який відомий дитячий вірш ви пам'ятаєте? («Ой, болить у мене зуб»)


Фізкультхвилинка

 Слухання вірша з інсценізацією


Ой,болить у мене зуб,
Бо не хоче їсти суп.
Хоче меду, хоче грушку
Ще й смачненької пампушки.
А як дасте ще й сметани —
Вмить боліти перестане.

 

Руханка (виконати рухливі вправи)

Пограти в гру «Що ви, зубки, любите?».

 Вчитель називає продукти.

Діти відповідають: «Це ми любимо!», плескають у долоні.

Або «Цього ми не любимо!», присідають.

 (Кефір, молоко, цукерки, торти, смажене насіння, морква, нелущені горіхи, капуста, риба, сир, хот-дог, кола).
 

 

V. Продовження роботи над новим матеріалом

 

Продовжимо розмову про догляд за зубами.


1. Гігієнічні засоби захисту зубів (бесіда)


- Залишки їжі між зубами створюють сприятливе середовище для розмноження мікробів.


- Як можна запобігти розмноженню мікробів?


- Я вважаю, що не потрібно вживати їжу. Чи маю я рацію? Доведіть свою думку. (Відповіді учнів.)


- Щодня перед сном потрібно чистити зуби, а після їжі полоскати рот теплою водою.


- Відгадайте загадку.


Кістяна спинка,
На черевці щетинка,
По брамі стрибала,
Всі крихти виганяла. (Зубна щітка)
         

 Слухання віршів


У ч н і  (по черзі)

1. Кроленята — глянуть любо:
Об морквини чистять зуби.
І тому в них зубки цілі —
Гострі-гострі, білі-білі.

2. В мене щіточка зубна,
Подивіться: ось вона!
Зверху вниз і навпаки
Чищу зуби залюбки.

- Зубну щіточку придумали ще первісні люди. Це була звичайна паличка з розжованим кінцем.

Кожна людина повинна мати власну зубну щітку.

Дітям слід придбати спеціальну, дитячу.

Вона менша і зручніша.

Лікарі вважають, що для дорослих потрібно використовувати маленьку щіточку, що зможе дістатися найвіддаленіших зубів, які іноді залишаються недочищеними.

Щітку потрібно вибирати з рівною, м’якою щетиною. Регулярно її мити. Міняти раз на 3–4 місяці.

- Але що можна зробити однією сухою щіткою? Що потрібно покласти на щіточку перед тим, як чистити зуби? (Відповіді дітей.)

- Пасти є різноманітні. Назвіть свою зубну пасту.

- Усі ці  пасти забезпечують здоров'я вашим зубам.

Крім усіх цих заходів профілактики зубів потрібно не рідше, ніж двічі на рік відвідувати лікаря.
VI. Узагальнення та систематизація знань

 

 Практична робота     . Щітки паперові у дітей.

 «Гігієнічний догляд за порожниною рота»

 

— Як правильно чистити зуби?      слайд

 Показує учень

 

 ПОРЯДОК ЧИЩЕННЯ ЗУБІВ

1 Зубну щітку розташувати вздовж ліній ясен.

Рухи зубної щітки — згори вниз.

Слід ретельно чистити кожен зуб.

 2. Очистити внутрішню поверхню кожного зуба. Рух зубної щітки — знизу вгору.

 3.Почистити жувальну поверхню кожного зуба. Рух щітки — вперед-назад.

4. Кінчиком щітки почистити внутрішню сторону передніх зубів круговими рухами.

5. Не забути почистити язик.

— Що означає словосполучення нормальний прикус?

 

— Який вигляд мають ясна здорової людини?

— Який вигляд має язик здорової людини?

 

         


4.Аналіз.

 

1. Порівняння зубів (на дошці — малюнок хворого та здорового зубів)


Робота за схемою «Порівнюй так»


1. Уважно розглянь малюнок хворого та здорового зубів.


2. Знайди між ними спільне та відмінне.


3. Зроби висновок.


Слухання діалогу хворого та здорового зубів.  2 учні

 

Спробуйте будувати діалог за допомогою запитання

 

-Чому?

 

Починає вчитель.


-Чому у тебе на зубі  утворилося щось таке маленьке чорненьке  ?


- А це у мене карієс починається.


- То чому ж ти не скажеш про це господареві?


- Йому байдуже. Він не дбає про мене, псує мене.


- Як?

- Постійно гризе ручку, а одного разу навіть розкусив горіх.

 

- Співчуваю тобі.

 


- Діти, що хлопчик зробив неправильно?

- До кого йому потрібно звернутися?

 

 Гра «Чому?»

Спробуємо сформулювати запитання , що починаються словом чому,на які ви знаєте відповіді.

 

 -Чому не можна гризти ручки й олівці?

-Чому не можна смоктати пальці?

-  Чому не можна закушувати губи?

  -Чому не можна дихати з відкритим ротом?

 -Чому не можна спиратися щокою на руку?

 -Чому не можна спати на одному боці з рукою під щокою?

 -Чому не можна горбитися під час сидіння й ходьби?

 Підсумок.

-Чому дуже важливо для збереження здоров’я стежити за своїми зубами?

 

 Народні методи лікування зубів


- Зуби можна лікувати народними методами. Ось послухайте.


У ч н і (по черзі)читають уривки тексту


1. Шалфей заварити і теплим відваром полоскати хворе місце.


2. Кусочок не солоного свинячого сала покласти на хворе місце між яснами і щокою. Тримати в роті 15-20 хвилин, поки біль не вщухне.

3. Листки малини, м'яти порізати і додати 30 г винного оцту. Усе це три дні настоювати в скляному посуді. Потім настій процідити і ним полоскати ротову порожнину.

4.Існують інші засоби захисту зубів: жувальна гумка; вітаміни  «Піковіт», які містять кальцій і фосфор, що сприяють зростанню і зміцненню зубів.


5. Гімнастика для зубів


- Можна для зубів робити гімнастику. Для цього часу на ринках Індії продають паличку дерева. Таку паличку очищують від кори і жують. Роздрібнені волокна ретельно очищають зуби, а сік, приємний на смак, дезінфікує і зміцнює ясна.


У нас немає такого дерева, але ми можемо його замінити, жуючи яблуко, моркву чи інші фрукти та овочі.


5.Синтез

Практична робота.

Складання інструкції «Бережіть зуби» (робота в групах)

 

Згадуємо правила роботи в групах.

1. Об’єднайтеся в групи. ( сало,шалфей,вітаміни)

2. Складіть правила догляду за ротовою порожниною і запишіть їх.

3. Зачитайте складені правила перед усім класом.

4. Обговоріть їх.

5. Внесіть доповнення, виправте помилки.


Регулярно чистити зуби.


Не зловживати солодощами.

Не гризти твердих предметів.


Не їсти гарячого після холодного і навпаки.

Робити гімнастику


3. Робота над розумінням порівнянь та висловлювань написати їх кожній групі на ватмані


● Зуби, ніби крейда.


● Тримати язик за зубами.


● Покласти зуби на полицю.


● Вивчити назубок.


● Дарованому коневі в зуби не заглядають.


● Зуби, як у коня — ...(міцні).


● Зуби, як у миші — ...(гострі).



Розв'язування задач


● У бабусі Оксани залишилось 7 зубів, а в дідуся Степана — 10 зубів. У кого залишилося більше зубів? На скільки більше зубів у дідуся, ніж у бабусі?


● Під час лікування хворому лікар вирвав 4 зуби. Після цього пацієнт, втрачаючи свідомість, ненароком вибив зуба і лікареві. Скільки зубів було втрачено всього?


● В Андрійка 4 зуби, а в Мишка — 12 зубів. Скільки всього зубів у хлопчиків?


6.Оцінка


Робота в зошитах вражень.

Гра «Казкарі» (колективне складання казки про зуби).

  •      Жили-були собі зуби в ротовій порожнині дитини...

Можливі подальші версії:

  • молочні зуби змінюються постійними;
  • на зуби напав страшний карієс;
  • зуби знайомляться з лікарем-стоматологом.



 

VII. Підсумок заняття

— У вас на столах лежать маски.

  • Обличчя у них якісь безликі, чогось бракує. (Посмішки)
  • — Давайте «оживимо» цих осіб. і намалюємо їм посмішку веселу, якщо сподобалась подорож, посмішку сумну, якщо не сподобалась подорож.
  • Отже, ваші зуби «ожили». Підніміть їх на вгору. Подивіться, як ясно і весело від ваших посмішок стало в класі!
  •  Прикріпіть їх на дошку.
  • — Назвіть головних помічників збереження здоров’я зубів.
  •  (Зубні пасти, щітки)

 — Як потрібно доглядати за зубами?

— Коли слід чистити зуби?

— Як берегти зуби?

— Яких правил догляду за зубами ви дотримуєтеся?

 Гра «П’ять речень» Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.


- Діти, чи впоралися ми із завданнями, що стояли перед нами на початку уроку?


- Що вам особливо сподобалося або не сподобалося?


- Якщо ви дотримуватимете всіх вивчених правил гігієни, то матимете чарівну, веселу, щиру, сліпучу посмішку на все життя!

 

docx
Додано
15 жовтня
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку