14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Урок з предмету " Я досліджую світ" на тему " Винаходи, які придумали діти"

Про матеріал
Урок складається з ранкової зустрічі та конспекту, який складений за програмою О. Я. Савченко на основі нового Державного стандарту почпткової освіти НУШ. Урок дуже цікавий та захоплюючий.
Перегляд файлу

Я досліджую світ                       

Тема: Винаходи, які придумали діти

Мета:пояснити дітям відмінність між «дослідом» і  «винаходом»; ознайомити учнів з винаходами, які придумали діти; розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість, логічне мислення, фантазію; виховувати організованість, відповідальність, цікавість до пізнання нового.

Обладнання: комп’ютер,презентація, малюнки винаходів, іграшки, ліхтарик, надпис, Портрет Бенджаміна Франкліна, маркери.

Ранкова зустріч      День 5 Тема: « Чи можна бути винахідником у наш час?»

  1. Вітання

В цьому класі друзі всі
Я і ти, і ми, і ви.
Ми - одна сім'я.
Привітайся з тим, хто зліва   ( Тиснуть один одному руки , зліва)
Привітайся з тим , хто справа. ( Тиснуть один одному руки, хто справа)

В цьому класі друзі всі
Я і ти, і ми, і ви.
Ми - одна сім'я.
Посміхнись тому, хто зліва ( Всміхаються вліво)
Посміхнись тому, хто справа. ( Всміхаються вправо)

В цьому класі друзі всі
Я і ти, і ми, і ви.
Ми - одна сім'я.
Обнімися з тим, хто зліва ( Обнімаються)

Обнімися з тим, хто справа ( Обнімаються)
2. Щоденні новини.

  • Яка зараз пора року?
  • Яку погоду спостерігали, коли йшли до школи?
  • Який день тижня?
  • Яке число?
  • Яка тема нашого тижня?

3.Обмін інформацією. Тема дня « Чи можна бути винахідником у наш час?»

  • Ми оточені речами, якими повсякчас користуємося, не замислюючись, звідки вони взялися, хто їх винайшов, і як вони змінили на краще життя людей.

Ми з вами проводили досліди, адже дослід-це те, що можна дослідити, виміряти, проекспериментувати будь-який предмет чи його властивості. А винахід – це те, про що ніхто не знав і він має практичне застосування.)

Які ви знаєте предмети, що винайшли люди? (  комп’ютер, праска, папір, мобільний телефон, інтернет, велосипед…)

  •  Навіть у звичайному шкільному класі можна побачити чимало винаходів.

     Один давньоримський учитель додумався виготовити дошку і поставити її в класі. А наштовхнули його на цю думку тодішні звичаї. Виявляється, у Давньому Римі дозволено було писати й малювати на... стінах. І римляни охоче це робили. Перехожі з їхніх написів дізнавалися багато цікавого, як ми сьогодні — з газет і журналів. Ці помальовані та обписані стіни й підказали вчителеві зробити в класі дошку, на якій писатимуть школярі...

   Але ж яка зручна річ — дошка! Написав — стер, написав... І помилку легше виправити, ніж у зошиті! Проте ця зручність для школярів не влаштовує вчителів. І вони продовжують винаходити... дошку.

    Уже створено дошку, що має вигляд книжки: скільки в ній сторінок — стільки й учнів пишуть на дошці. А біля дошки з рухомих секцій (кожна з них повертається під будь-яким кутом, підіймається та опускається) може відповідати півкласу.

  1. Групове заняття

Вправа « Побажання по колу»(  Софія, я тобі бажаю…)

 5. Вправа «Я обираю настрій ...»

- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (чіпляють прищепки до смайликів- квітів).

Хід уроку

I Організаційний момент. Перевірка готовності до уроку.

II Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На ранкових зустрічах ми з вами дізналися, хто такий дослідник та винахідник і чим вони займаються. Сьогодні дізнаємося про винаходи, які придумали  діти, адже 17 січня ми відзначали День дитячих винаходів. Цю дату обрали не випадково, а на честь дня народження відомого винахідника Бенджаміна Франкліна.Можливо, в майбутньому ви зможете те ж щось винайти.

III Вивчення нового матеріалу. Робота з підручником і зошитом.

  1. Робота з підручником
  • Розглянемо малюнки на с. 20-21 ( Вчитель разом з дітьми обговорює дитячі винаходи).
  • Який винахід вас вразив найбільше? Чому?( Відповіді дітей)
  1. Розповідь учителя

Вчитель показує і розповідає про інші винаходи дітей.

  • Чи знаєте ви, що пластилін винайшла школярка? Внучка відомого виробника засобу для чищення шпалер від вугільного пилу. Дівчинка запропонувала використовувати цей засіб для гри. З його складу прибрали шкідливий вміст, додали мигдалеву олію та барвники.plastilin
  • Ідея створення хутряних навушників для захисту від холоду належить 15-річному американцеві Честеру, який любив кататися на ковзанах і водночас слухати музику.https://pedpresa.ua/wp-content/uploads/2016/10/T1SDmwXnRUXXb.NsU__105629-e1477568219314-150x150.jpg
  • Автор ідеї створення снігоходу  - 15-річний канадець Джозеф. Для цього хлопчик пожертвував автомобілем, подарованим йому батьком на день народження в 1922 році. Стареньке авто було повністю розібрано і вивчено, а вже через тиждень машина  отримала полози замість коліс. Захоплення

хлопчика переросло у справу всього його життя.Картинки по запросу малюнок снігоходу

  • Киянин Владислав Клебінський  придумав “розумний” безпілотний літак для потреб українських прикордонників.

Безпілотник самостійно патрулює державний кордон та відстежує пересування ворожої техніки.

https://fakty.com.ua/wp-content/uploads/2017/01/17/1-tZYl_hIWg_eMC3gPNg2U5w.jpeg

Музична руханка

  1. Робота з зошитом.

Виконання завдання 1 с. 7 ( зліва)

  • Розгляньте світлину. Поміркуйте, який спосіб малювання винайшли діти                                ( малювання по контуру за допомогою тіні.)
  • Тіні яких тварин ви бачите? ( Кінь, динозавр, жираф, кенгуру, слон).

Проведення досліду. ( Вчитель за допомогою ліхтарика, на маркерній дошці показує фігури тварин, а діти відгадують). Потім беруть маркер і обводять самостійно тварин.

IVЗакріплення вивченого

Робота з зошитом.

    Виконання завдання 2 с.7 ( справа)

Учні виконують завдання в зошиті.

V Підсумок уроку

  1. Перегляд презентації « Відгадай тваринку»
  2. Робота в групах

Гра « Склади малюнок»  ( З розрізаних частин діти складають малюнок)

  • Діти, як ви вважаєте, чи все вже у світі винайдено до нас? ( Відповіді дітей)
  • На цьому наш урок закінчений, а у ваших щоденниках вражень ви зможете намалювати той винахід, який вам найбільше запам’ятався.

 

docx
Додав(-ла)
Лєщенко Олена
Додано
18 березня 2019
Переглядів
4132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку