Урок з предмету я у світі для 3 класу на тему "Правила поведінки в громадських місцях"

Про матеріал
Конспект уроку містить багато різноманітних видів роботи: колективних, групових та індивідуальних. Завдання підібрані з врахуванням вікових особливостей школярів. До теми уроку підібрана фізкультхвилинка, роздатковий та демонстраційний матеріал.
Перегляд файлу

                                Я у світі

Тема. Як поводитись у громадських місцях.

Мета: систематизувати й розширити знання учнів про правила поведінки в громад­ських місцях: громадському транспорті, храмі, бібліотеці; розвивати спосте­режливість; виховувати, бажання наслідувати зразки культурної поведінки, дотри­мувати правил поведінки у громадському транспорті, храмі, бібліотеці.

Обладнання: дидактична гра «Сонечко привітань», сигнальні картки, малюнки до теми, картки для самостійної роботи та роботи в групах, кольорові олівці, магнітофон та аудіо запис для фізкультхвилинки.                              

                                      

 

                                           Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Добрий день у добрий час!

Раді ми вітати вас.

Обіцяєм старанно працювати

І успіхи свої вам показати.

 

Сядьте зручно, посміхніться,

Всі на мене подивіться.

Зробим зараз перший крок –

Починаємо урок.

  • Яким ви будете на уроці, щоб показати свої успіхи?

У – уважними;

Р – розумними;

О – організованими;

К – кмітливими.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

Піднімається зранку сонечко,

Вітаються з рідними чемні синочки і донечки.

 

1.Давайте і ми з вами складемо «Сонечко привітань».

  • Якими словами вітаються зранку діти до своїх мами чи тата?

-  Як повинні вітатися чемні учні до вчителів у школі?

- Як слід вітатися, коли надворі вже темно?

- Якими словами вітаються у церкві?

- А як вітаються до стареньких людей?

- Якими словами вітають люди один одного під час Різдвяних свят, колядування?

- Яке звучить вітання під час освячення Йорданської води?

- Яке Великоднє привітання ви знаєте?

F:\DSC06721.JPG

ІНДИВІДУАЛЬНЕ  ЗАВДАННЯ  «ЯК ВІТАЮТЬСЯ У РІЗНИХ КРАЇНАХ»

 

2. Гра «Правила з помилками»

Якщо в кімнаті багато людей, голосно привітайся з усіма одразу.

До старших за віком, незнайомих людей обов'язково треба звертатися на «ти».

Чемний хлопчик завжди смикає дівчат за кіски.

Якщо ти здалеку помітив знайомого, кричи через усю вулицю або з вікна.

Увічливі діти ніколи не поступаються місцем старшим.

Чемні діти ніколи не вітаються.

Виховані діти завжди сваряться між собою.

Культурні хлопчики і дівчатка вітаються з вчителем сидячи.

 

3. Гра «Світлофор увічливості»

Позначте те, про що я читаю, є ввічливим, підніміть зелену карточку,якщо  неввічливим чер­вону.

О Під час розмови розмахувати руками.

О Голосно розмовляти, галасувати, верещати.

О Насміхатись над кимось у гурті.

О Уступати дорогу старшим і дівчаткам.

О Показувати на когось або на щось пальцем.

О Сперечатися на кожному кроці з будь-якого приводу.

О Перебивати розмову дорослих або ровесників.

О Говорити погано про відсутніх.

О Іронічно посміхатися над кимсь.

О Грюкати дверима.

О Вітатися, усміхаючись.

О Повчати і критикувати друга на людях.

О Попросити пробачення у свого товариша.

 

4. Вправа «Мікрофон»

Що таке громадські місця? (Місця, якими користується громада, тобто люди.)

Які ви знаєте громадські місця? (Магазин, ринок, театр, пошта, банк, музей, храм, транспорт...)

У яких громадських місцях вам доводилося бувати?

А чи говорили вам батьки, як потрібно там поводитися?

 

ІІІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як саме слід поводитись у громадських місцях.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Бесіда з учнями.

- То які правила поведінки в громадських місцях вам відомі від батьків?

 

2. Робота за підручником (с. 63-65)

Прочитайте текст на с. 63. Поміркуйте, чому таке прохання до відві­дувачів храму. Обговоріть, яких правил дотримують у храмі, музеї, читальні, на виставці.

 

Які з перелічених місць можна назвати громадськими, а які ні? Чому?

Бібліотека, храм, кінотеатр, спальня, автобус, метро, кухня.

Розгляньте малюнок на с. 63. Розкажіть, які правила порушили діти в бібліотеці.

 

— Прочитайте вірш Галини Малик «Королівство Ану» на с. 64-65 за осо­бами.

Поміркуйте, як мають звучати слова-звертання героїв із королівства Ану, якщо їх помістити у королівство Будьласка.

(Будь ласка, покажіть мені машинку.

Вибачте, дозвольте пройти.

Дуже дякую. Велике спасибі.)

— Розгляньте малюнок на с. 65. Розкажіть, що на ньому зображено.

 

2.Обговорення правил поведінки в громадському транспорті.

- Чи доводилось вам їхати автобусом, поїздом чи іншим громадським транспортом?

Давайте поговоримо про те, як виховані діти поводяться у транспорті.

   (Розповіді учнів).

 

3.Фізкультхвилинка  Бразильська народна пісенька «Потяг».

 

4. Самостійна робота.

Розмалюй одяг тій дитині, яка поводиться правильно.

 

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.Робота в групах.

 - На яких малюнках зображено правильну поведінку, а на яких - ні.

 

2. Обговорення ситуацій.

а)Вулицею йшли двоє перехожих: дідусь, якому виповнилось 65 років і хлопчик учень 3 класу. Дідусь ніс в руках портфель, три книжки і великий згорток. Одна книжка впала.

У вас впала книжка! закричав хлопчик, наздоганяючи дідуся.

Невже? здивувався він.

Звичайно, пояснив хлопчик. У вас було три книжки, плюс одні портфель, плюс один пакет всього п'ять речей, а залишилося чотири.

Я бачу, ти добре знаєш додавання і віднімання, сказав перехожий ледве піднімаючи книжку, що впала. Але є правила, яких ти ще не вивчив

Які це правила? (Діти висловлюють свої міркування.)

б) У дверях зіткнулися хлопчик і дівчинка. Що робити?

в) Ви запізнилися до школи на урок. Як повестися?

г) Чи можна замість слова "здрастуйте" говорити слово "привіт"?

д) Чи обов'язково вітатися, зайшовши в шкільну їдальню, бібліотеку?

е) Розмовляють двоє вчителів. Учневі треба звернутися до одного з них. Як це правильно зробити?

є) Двоє учнів йдуть вулицею. Один з них вітається зі знайомими. Чи повинен привітатися другий учень, який їх не знає?

ж)Що треба відповісти, якщо ви не в змозі виконати чиєсь прохання?

Якими словами можна підтримати товариша, якщо йому погано або в нього щось трапилося?

 

3.Робота в групах.

Складання правил поведінки в автобусі (1 група) , храмі (2 група).

 

4. Самостійна робота.

За допомогою слів для довідки допиши прави­ла ввічливої людини.

1. Говори ______________________   , не вживай  _____________________________.

2. Допомагай _________________і людям ___________________________________.

3. Поважай _____________________________________________________________.

4. Терпляче чекай _______________________________________________________.

5. Поступайся місцем у ____________________________________________________.

Слова для довідки: меншим, інших людей, своєї черги, чем­но, транспорті, похилого віку, образливі слова.

 

5. Гра «Правильно – неправильно»

Вкажіть у куточку малюнків, хто з дітей дотримується правил культурної поведінки..

 

6. Гра «Ввічливо – неввічливо».

Діти стають в коло. Вчитель, передаючи кожному сонечко, запитує:

- Поступитися місцем в автобусі?

- Привітатися при зустрічі?

- Штовхнути, не попросивши пробачення?

- Допомогти підняти річ?

- Заплатити за проїзд в автобусі?

- Кричати, вередувати в громадських місцях?

- Розмовляти під час богослужіння?

- Дотримуватися черги?

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які правила поведінки вивчили на уроці?

— Наведіть приклади правил поведінки, яких ви дотримуєте.

Які слова вживаються у разі ненавмисного порушення правил поведінки в громадських місцях?

 

Урок закінчується через 40 хвилин,

А культурна поведінка вічно триває.

Якщо ви цих правил дотримуватиметесь вдома і в школі,

Тоді вас люди поважають.

 

Будьте ласкаві, добрі і ввічливі,

Старших поважайте,

І того, що навчились на уроці,

Ніколи не забувайте.

 

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Розказати правила поведінки під час відвідування святкових виступів.

docx
Додав(-ла)
Януш Людмила
Додано
1 лютого 2020
Переглядів
4203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку