Я у світі
3 клас
Тема. Символи України як держави.
Мета . Розширити знання учнів про державні символи України : Державний Герб України, Державний Прапор України, Державний Гімн України, вчити поводитися на урочистостях. Розвивати вміння користуватися додатковою літературою. Виховувати патріотичні почуття, повагу до символів держави.
Обладнання. Підручник « Я у світі» (автори Тагліна О.В., Іванова Г.Ж.), презентація «Державні символи України», аудіозапис Гімну України, кросворд, картки для роботи в групах.
Я у світі
3 клас
Тема. Символи України як держави.
Мета . Розширити знання учнів про державні символи України : Державний Герб України, Державний Прапор України, Державний Гімн України, вчити поводитися на урочистостях. Розвивати вміння користуватися додатковою літературою. Виховувати патріотичні почуття, повагу до символів держави.
Обладнання. Підручник « Я у світі» (автори Тагліна О.В., Іванова Г.Ж.), презентація «Державні символи України», аудіозапис Гімну України, тлумачні словники, кросворд, картки для роботи в групах.
Тип уроку . Урок формування знань, умінь та навичок
Хід уроку
І. Організаційна частина уроку. Створення відповідної емоційної атмосфери уроку. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів .
2 Доповни рядки вірша Метод «Робота в групах»
Знаєш ти, що таке Батьківщина ?
Батьківщина – це …. осінній,
Це …. твоя , і школа,
І гаряче сонячне …. .
Батьківщина - це ... і свято
Батьківщина - це ... й ...
Це твої найщиріші …… ,
І …. у веснянім лузі.
Батьківщина - це рідна …. ,
Це дотримане чесне …. .
3. Запишіть, якими іншими словами можна замінити слово Батьківщина. ( діти записують слова)
в ) Знайти зайву букву у кожному рядку, скласти ще один вислів.
с |
с |
с |
0 |
с |
с |
с |
с |
с |
с |
г |
т |
г |
г |
г |
г |
г |
г |
г |
г |
н |
н |
н |
н |
н |
ч |
н |
н |
н |
н |
л |
л |
л |
л |
а |
л |
л |
л |
л |
л |
в |
в |
в |
з |
в |
в |
в |
в |
в |
В |
є |
є |
є |
є |
є |
є |
е |
є |
є |
є |
л |
л |
л |
л |
л |
м |
л |
л |
л |
л |
а |
а |
л |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
р |
р |
р |
р |
я |
р |
р |
р |
р |
р |
Отча земля
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. 1. Прочитати зашифроване прислів’я і пояснити його значення
Та |
що |
мила |
народила |
земля |
мати |
(Та земля мила, що мати народила)
ІУ. Сприймання та осмислення матеріалу уроку.
к |
п |
р |
а |
п |
о |
р |
я |
с |
т |
о |
у |
г |
і |
м |
н |
в |
т |
р |
и |
з |
у |
б |
н |
е |
і |
к |
а |
л |
и |
н |
а |
р |
у |
ш |
н |
и |
к |
м |
е |
б |
а |
р |
в |
і |
н |
о |
к |
а |
с |
ж |
и |
т |
о |
я |
л |
Прапор, гімн, тризуб, верба, калина, барвінок, жито, рушник.
— Що ми віднесемо до державних символів, а що до народних (серед малюнків із символами діти групують окремо-народні, окремо -державні)
Кожна країна світу обов’язково має свої символи. Символ – це знак, умовне позначення якогось предмета, явища . Символіка - своєрідна візитна картка країни. Історично склалося так, що кожна країна має свої державні та народні символи . Державний символ – знак, зображення або мелодія, які відображають якісь суттєві прикмети певної держави.
Державна символіка України формувалася не одне сторіччя. В її основі лежать традиції, культура та історія нашої держави. У статті 20 Конституції записано, що державними символами України є Державний Прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України.
Герб – знак роду, міста, держави. У перекладі з німецької слово означає «спадщина».
(Діти самостійно обирають один із способів та малюють Тризуб)
Прапор України складається з двох смуг: блакитної і жовтої. Жовта - багатство України — хліб, золотий степ, залитий сонячним промінням; блакитний - чисте небо.
Національним гімном України є вірш Павла Чубинського «Ще не вмерла Україна». Вірш було написано у 1862 році, а вперше він був надрукований у журналі «Мета» 1863 року. Отримавши популярність на Західній Україні, патріотичний вірш не пройшов повз увагу і релігійних діячів того часу. Один з них отець Михайло (Вербицький), ще також знаний композитор свого часу, захоплений віршем Павла Чубинського, написав музику до нього. Вперше цей твір було використано як Державний Гімн у 1917 році.
Верховною Радою України ухвалено рішення затвердити Державним Гімном Національний Гімн зі словами лише першого куплету і приспіву. Конституцією України встановлено, що всі урочисті збори загальнодержавного значення розпочинаються і закінчуються Державним Гімном України.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
— Порівняйте українські прапори різних часів.
— Порівняйте Малий Герб України з гербами Київських князів Володимира і Ярослава.
Метод «Робота в групі»
— Разом зі своїми товаришами знайдіть відповідь на запитання: «Як виник Герб України?». Ви станете учасником команди, яка працюватиме над проектом. Детально як працювати над проектом ви прочитаєте в підручнику на ст. 89.
Запам’ятайте ! До державних символів потрібно ставитися з пошаною.
Фізкультхвилинка
- А зараз відкрийте зошит на с.36 і виконайте завдання 1, 2 самостійно.
( Взаємоперевірка виконаного завдання )
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
(Учні зачитують асоціації)
— Які ви знаєте державні символи України?
— Яку назву має Гімн України?
— Як потрібно ставитися до державних символів України?
VІІ. Домашнє завдання.
Опрацювати статтю в підручнику на с.86-89.
Знайти цікаву інформацію або вірш про Герб, Прапор, Гімн України.