Урок з предмету "Я у світі" для учні 3 класу " Символи України як держави"

Про матеріал

Я у світі

3 клас

Тема. Символи України як держави.

Мета . Розширити знання учнів про державні символи України : Державний Герб України, Державний Прапор України, Державний Гімн України, вчити поводитися на урочистостях. Розвивати вміння користуватися додатковою літературою. Виховувати патріотичні почуття, повагу до символів держави.

Обладнання. Підручник « Я у світі» (автори Тагліна О.В., Іванова Г.Ж.), презентація «Державні символи України», аудіозапис Гімну України, кросворд, картки для роботи в групах.

Перегляд файлу

                                                                   Я у світі

3 клас

Тема. Символи України як держави.

Мета . Розширити  знання учнів  про державні  символи  України :  Державний Герб  України, Державний Прапор України, Державний Гімн України, вчити поводитися на урочистостях.  Розвивати вміння користуватися додатковою літературою. Виховувати патріотичні почуття, повагу до символів держави.

Обладнання. Підручник « Я у світі»  (автори Тагліна О.В., Іванова Г.Ж.), презентація «Державні символи України»,  аудіозапис Гімну України, тлумачні словники, кросворд, картки для роботи в групах.

Тип уроку . Урок формування знань, умінь та навичок

Хід уроку

І. Організаційна частина уроку. Створення відповідної емоційної атмосфери уроку. Перевірка готовності учнів до уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів .

  1. Перевірка домашнього завдання .                       Метод «Ланцюжковий контроль»
  • Що ви знаєте  про свою Батьківщину ?  Кого ми називаємо громадянами України ? (люди, які постійно проживають на території  України). Чи можна вас назвати громадянами України ? ( так, бо ми проживаємо постійно тут проживаємо).  Яку назву має основний закон нашої держави ? (Конституція).    Чи повинні громадяни дотримуватись закону ? Чому? ( Щоб у країні був лад, громадяни повинні виконувати прийняті закони). 

 

  • Що ви знаєте про свої права ?                                                                    Метод «Мікрофон»

 

  • Для виконання наступного завдання прошу вас об’єднатися в групи.

 

2 Доповни рядки вірша                                                                     Метод «Робота в групах»

                                               Знаєш ти, що таке Батьківщина ?

Батьківщина – це …. осінній,

Це ….  твоя , і школа,

І гаряче сонячне  …. .

Батьківщина - це ... і свято

Батьківщина - це ... й ...

Це твої найщиріші …… ,

І ….  у веснянім лузі.

Батьківщина - це рідна  ….  ,

Це дотримане чесне …. .  

  • Виразно прочитати рядки вірша.

 

3. Запишіть, якими іншими словами можна замінити слово Батьківщина. ( діти записують слова)

 

в ) Знайти зайву букву у кожному рядку, скласти ще один вислів.

 

с

с

с

0

с

с

с

с

с

с

г

т

г

г

г

г

г

г

г

г

н

н

н

н

н

ч

н

н

н

н

л

л

л

л

а

л

л

л

л

л

в

в

в

з

в

в

в

в

в

В

є

є

є

є

є

є

е

є

є

є

л

л

л

л

л

м

л

л

л

л

а

а

л

а

а

а

а

а

а

а

р

р

р

р

я

р

р

р

р

р

Отча земля

  • Отож про Батьківщину ми можемо  сказати – отча земля.  Як ви розумієте ці слова ?  Чи доводилось вам їх чути раніше ?

 

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.                 1. Прочитати зашифроване прислів’я і пояснити його значення

Та

що

мила

народила

земля

мати

(Та земля мила, що мати народила)

 

  • Як ви розумієте це прислів’я?  Які кольори ви бачите  на картках? Де ще ви бачили такі кольори? Що вони означають?

 

  • У кожній держави є свої Державні символи. І сьогодні тема нашого уроку                              « Символи України як держави».

 

ІУ. Сприймання та осмислення матеріалу уроку.

  1. Вправа «Очікування»
  • Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку ? ( Я очікую, що наша група буде найкраще працювати.  Я очікую, що наша група виконає правильно всі завдання. Я хочу дізнатися багато нового та корисного . Я очікую, що на уроці буде цікаво) .

 

  • Я сподіваюсь, що ви всі будете злагоджено працювати в групах, кожен з вас буде уважно слухати та  правильно виконувати всі завдання.

 

  1. Гра «Шифрувальник»              (Учні працюють на картках, заштриховуючи  слова)        
  • Відшукай заховані слова, які називають народні і державні символи. Що вони означають?

к

п

р

а

п

о

р

я

с

т

о

у

г

і

м

н

в

т

р

и

з

у

б

н

е

і

к

а

л

и

н

а

р

у

ш

н

и

к

м

е

б

а

р

в

і

н

о

к

а

с

ж

и

т

о

я

л

                                        Прапор, гімн, тризуб, верба, калина, барвінок, жито, рушник.

Що ми віднесемо до державних символів, а що до народних (серед малюнків із символами діти групують окремо-народні, окремо -державні)

 

  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди  вчителя, що супроводжується презентацією.

Кожна країна світу обов’язково має свої символи.  Символ – це знак, умовне позначення якогось предмета, явища . Символіка - своєрідна візитна картка країни. Історично склалося так, що кожна країна має свої державні та народні символи .  Державний символ – знак, зображення або мелодія, які відображають якісь суттєві прикмети певної держави.

             Державна символіка України формувалася не одне сторіччя. В її основі лежать традиції, культура та історія нашої держави. У статті 20 Конституції записано, що державними символами України є Державний Прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України. 

Герб – знак роду, міста, держави. У перекладі з німецької слово означає «спадщина».

 

 

  1. Інформаційне повідомлення учнів про Герб, Прапор та Гімн  України.
  1. Державний Герб України
  2. Тризуб - герб України.  Тризуб символізує трійцю життєтворчих енергій, тобто Мудрість, Знання і Любов (або Вогонь, Воду і Життя). Саме тому тризуб ми можемо зустріти на цеглі Десятинної церкви, що знаходиться у м. Києві, на плитах Успенської церкви. Якщо уважно розглянути його форму, можна прочитати слово «воля».

 

  1.  Вправа «Вчимося малювати Герб України»

https://pp.vk.me/c618719/v618719318/215bf/HZRENrxLcJ8.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                (Діти самостійно обирають один із способів та малюють Тризуб)

 

  1. Прапор України

Прапор України складається з двох смуг: блакитної і жовтої.  Жовта - багатство України — хліб, золотий степ, залитий сонячним промінням; блакитний - чисте небо.

 

  1. Гімн України.

Національним гімном України є вірш Павла Чубинського «Ще не вмерла Україна».  Вірш було написано у 1862 році, а вперше він був надрукований у журналі «Мета» 1863 року. Отримавши популярність на Західній Україні, патріотичний вірш не пройшов повз увагу і релігійних діячів того часу. Один з них отець Михайло (Вербицький), ще також знаний композитор свого часу, захоплений віршем Павла Чубинського, написав музику до нього. Вперше цей твір було використано як Державний Гімн у 1917 році.

               Верховною Радою України ухвалено рішення затвердити Державним Гімном Національний Гімн зі словами лише першого куплету і приспіву.  Конституцією України встановлено, що всі урочисті збори загальнодержавного значення розпочинаються і закінчуються Державним Гімном України.

 

  1. Слухання Державного Гімну України.

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота з підручником. Ст. 86- 88.  (Самостійне опрацювання матеріалу підручника)

— Порівняйте українські прапори різних часів.

— Порівняйте Малий Герб України з гербами Київських князів Володимира і Ярослава.

 

                                                                                                                     Метод «Робота в групі»

Разом зі своїми товаришами знайдіть відповідь на запитання: «Як виник Герб України?». Ви станете учасником команди, яка працюватиме над проектом. Детально як працювати над проектом ви прочитаєте в підручнику на ст. 89.

Запам’ятайте ! До державних символів потрібно  ставитися з пошаною.

 

Фізкультхвилинка

 

  1. Робота в зошитах.

- А зараз відкрийте зошит на с.36 і виконайте завдання 1, 2 самостійно.

                                                                              ( Взаємоперевірка виконаного завдання )

  1. Розгадування кросворду                                                     Метод «Робота в парах»

 

  1.               Наш символ. На нього кладуть хліб та сіль, коли зустрічають гостей
  2.               Чим прикрашають голову українських дівчат ?
  3.               Державний символ , має жовто- синій колір .
  4.               Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються на великі свята.
  5.               Столиця України
  6.               Найбільша річка України.
  7.               Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди
  • Що ви прочитала у виділених клітинках?  (Україна) . Що для кожного з вас означає це слово ? (Батьківщина).

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  1. Створення асоціативного куща                                            Метод «Асоціації»
  • Засяяло  сонечко в нашому класі. Мирне сонце, яке щодня дарують нам захисники нашої Вітчизни, мужні оборонці рубежів нашої держави.
  • Напишіть на промінчиках з чим асоціюється для вас слово Батьківщина.

(Учні зачитують асоціації)

 

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

— Які ви знаєте державні символи України?

  — Яку назву має Гімн України?

  — Як потрібно ставитися до державних символів України?

 

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати статтю в підручнику на с.86-89.

Знайти цікаву інформацію або вірш про Герб, Прапор, Гімн України.

docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
16721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку