Урок з презентацією "Прийоми округлення. Розв'язування задач за коротким записом."

Про матеріал

Этапы изучения нового материала построены на основе создания проблемных ситуаций, которые стимулировали самостоятельность мышления и творческую активность учащихся.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема: Прийоми округлення. Розв'язування задач за коротким записом.

Мета: закріпити знання учнів алгоритму усного додавання чисел у межах 100 з переходом через розряд , пояснити сутність прийому округлення, вдосконалювати вміння складати і розв'язувати задачі за коротким записом, будувати прямокутник , знаходити периметр прямокутника, удосконалювати уміння працювати в парах. Розвивати увагу, пам'ять , логічне мислення , навички самоперевірки. Виховувати інтерес до вивчення математики, любов до рідного міста.

Обладнання: комп'ютер, телевізор, картки, зразок цифри, іграшковий мікрофон, підручник Ф.Рівкінда «Математика», 2 клас. - К.: Освіта, 2012, Чайковська Л.:відеоролик «Сім чудес Маріуполя» - 1/с1іау-ка@таі1.ги , фізкультхвилинка: Иі:Ір://уісіеоигокі.пеі/уіе\л/_пе\л/5.рЬр?пе\л/5ІсІ=54 Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Станьте, діти, посміхніться, Землі нашій поклоніться За радісний день вчорашній І до сонця потягніться. До сусіда поверніться. Вдачі йому побажайте Та й на місця свої сідайте. Доброго дня, діти. Сьогодні я - ваш учитель. Хочу вам побажати бути активними, працьовитими і пам'ятати, що ви - талановиті діти. Удачі вам та успіхів! Підготуємо зошити - запишемо число, класна робота.

II. Актуалізація опорних знань

  1. Хвилинка каліграфії.

7 - це магічне число. Давайте проведемо каліграфічну хвилинку: напишемо цифру 7. (діти прописують цифру сім)

  1.   Бесіда.

Щоб дізнатись, яким буде наш урок дайте відповіді на сім питань, (слайд № 2)

  1. Скільки існує нот?
  2.   Скільки козенят було у матері Кози?
  3.   Скільки днів у тижні?
  4.   Скільки людей одного не чекають?
  5.   Скільки кольорів має веселка?
  6.   Скільки разів відміряють, щоб один раз відрізати?
  7.   Скільки відомо чудес світу?

Прочитайте слово, яке відкрилось - (подорож). А подорожувати ми будемо по нашому місту, якому в цьому році виповнилося 235 років, і дізнаємось, які сім чудес є у Маріуполі.

  1.    Усний рахунок.

Пропоную вам гру «Мінус 40». Працюємо в парах. У вас на партах лежать картки з результатами обчислень. Я читатиму приклад, а ви уважно рахуйте і, якщо у вас є потрібне число, покажіть його, (слайд № 3)

Попрацювавши в парах, ми відкрили одне з чудес Маріуполя - два однакові будинки зі шпилем.

  1.   Робота з підручником (с. 52-53)

Ми знаходимось в старій частині нашого міста. Тому пропоную повторити, як додавати одноцифрове число до двоцифрового. Відкрийте підручник на сторінці 52. Прочитайте правило самостійно. - Поясніть, як знайти суму чисел 38 і 4 та закінчіть обчислення. (слайд№ 4).

Прокоментуйте і запишіть у зошит , як знайти суму чисел 27 і 7.

З цим числом пов'язана на відома споруда Маріуполя - це водонапірна башта. Її висота саме 34 метри.

  1.         Мотивація навчально-пізнавальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

Продовжуємо нашу подорож. І сьогодні на уроці ви ознайомитесь з прийомом округлення чисел. Цей прийом застосовується для усних обчислень.

  1.      Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу
    1. Бесіда.
  • Які числа називаються круглими?
  • Наведіть приклади.
    1. Гра «Вилучи зайве» (слайд № 5). Виберіть і запишіть круглі числа. Подивіться на екран і перевірте себе. Встаньте, хто виконав завдання без помилок. Підтримайте себе оплесками. Ваші оплески відкривають перед нами Драматичний театр - це ще одне з чудес Маріуполя.
  • Хто з вас запам'ятав, які числа зникли? (слайд № 6). - 32, 68
  • Яке найближче кругле число до числа 32?, 68?
  • Це і називається округленням. Щоб завжди правильно округлювати числа існує правило: якщо число закінчується цифрами 1,2,3,4, його округлюють до меншого круглого числа, а якщо закінчується цифрами 5,6,7,8,9, то округлюють до більшого.
  1. Колективне виконання № 295 (ланцюжком) Прочитайте завдання. На що треба звертати увагу.

Ми з вами опинились на сучасному стадіоні. Пропоную вам відпочити.

  1. Узагальнення і систематизація знань 1. Робота над задачею
  • А зараз ми вирушаємо в Екстірпарк - місце відпочинку маріупольців.
  • Які подарунки можна отримати в парку? Складіть задачу за коротким записом, (слайд № 7).
  • Що нам відомо в задачі? Сформулюйте питання задачі. Чи можна одразу знайти відповідь на питання задачі? Чому? Що ж будемо знаходити першою дією? А другою?

Запишіть розв'язання задачі самостійно: кому потрібно скористайтеся планом, хто може запишіть розв'язання виразом. Перевірте правильність розв'язання задачі по діях, виразом, (слайд № 8).

Аналогічне завдання ви виконаєте вдома. № 300. Будьте уважними, зверніть увагу на запитання задачі. 2. Розв 'язання рівнянь № 294

- А в естрімпарку багато атракціонів. Щоб вони працювали, треба виконати завдання - розв'язати рівняння з числом 7. Прочитати рівняння, назвати невідомий компонент, пояснити, як його знайти. Записати розв'язання за рядами. Назвати відповіді.

  1. Фізкультхвилинка
  2. Робота з геометричним матеріалом

Наша подорож добігає кінця. Я хочу нагадати вам ім'я покровителя нашого міста - це Митрополит Ігнатій . Пам'ятник йому стоїть на площі прямокутної форми. Знайдіть прямокутник, якого він кольору? (слайд № 9). Побудуйте в зошиті прямокутник зі сторонами 8м і Зсм. Що таке периметр? Як знайти периметр прямокутника? Обчисліть периметр прямокутника, який ви побудували. Чому дорівнює периметр?

 VI. Підсумок уроку

Наша остання зупинка на березі Азовського моря. Тут ми з вами підведемо підсумок нашої подорожі. Доповніть одне з речень: (слайд № 10) Сьогодні на уроці я повторив... Сьогодні на уроці я дізнався...

Щоб закріпити вміння округлювати числа, виконайте дома завдання № 299. Ви молодці, дякую вам за роботу. На згадку про сьогоднішню подорож я хочу залишити вам подарунок. Це фільм «Сім чудес Маріуполя».

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Округлення чисел. Розв'язання задач за коротким записом Математика 2 клас. Вчитель початкових класів Крапіневич Т. В.

Номер слайду 2

7 чудес Маріуполя ? днів у тижні ? нот? чудес світу? козенят у казці ? разів відміряють, щоб відрізати ? кольорів веселки? одного не чекають. ДОРОЖОП

Номер слайду 3

Усний рахунок– 40637960804570

Номер слайду 4

Закінчи обчислення 38+4 = (30+8)+4 == 30+ (8+4) = =30+12 = 27+7 =4234

Номер слайду 5

Виберіть круглі числа 327040682080

Номер слайду 6

Округлення чисел32687030

Номер слайду 7

Складіть і розв'яжіть задачу. Було – 37…Подарували – 4… і 3 … План розв'язання:1) Скільки всього … подарували? 2) Скільки … стало??

Номер слайду 8

Розв'язання задачі: 4+3 = 7 (…) – подарували всього;37+7 = 44 (…) – стало. Відповідь: стало 44 … 37+ (4+3) = 44 (…) – стало. Відповідь: стало 44 …

Номер слайду 9

Побудуй прямокутник а = 8смb = 3см. Р - ?

Номер слайду 10

Доповніть речення Сьогодні на уроці я повторив …Сьогодні на уроці я дізнався про …

Номер слайду 11

Мій подарунок

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Іванченко Юлія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гурова Оксана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
5695
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку