Урок з природознавства - заочна екскурсія в природу

Про матеріал

Тема: Екскурсія в природу. Ознайомлення з розмаїттям рослинного та тваринного світу рідного краю.

Мета: ознайомити учнів з розмаїттям рослинного та тваринного світу рідного краю; розвивати уяву, спостережливість, увагу; виховувати любов до природи.

Обладнання: презентація

Тип уроку: заочна екскурсія в природу

Хід уроку:

І. Організаційна частина

  • 1.Привітання
  • -Добрий день, діти. Спочатку сідають дівчатка, а тепер хлопчики.
  • 2.Налаштування на роботу
  • -Діти, подивіться за вікно. Яка пора року настала? (весна). А чи є на вулиці сонечко? Я вам бажаю, щоб ваш настрій був таким же яскравим як наше сонечко.
  • -А з чого ми бачимо, що саме весна надворі? (з'являється трава, на деревах пуп'янки, квітнуть трави). А що відбувається з тваринами? (прокидаються, змінюють шубу).

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

  • -Діти, подивіться на екран. Розшифруйте тему нашого уроку. Ваше завдання – скласти слова з великих букв:
  • ЕраоКскурСооКаврУРаСіршІЯ В річПгнРиввовсИРсвОДолраУ
  • -Отже, яка тема нашого уроку? (Екскурсія в природу). Але вона пройде у незвичайній формі, у заочній. Не виходячи з класу, ми побуваємо у всіх куточках о. Хортиця та поза ним. О. Хортиця - Це дивовижне місце, яке нагадує Україну в мініатюрі, тут можна зустріти степи й ліси, гори й пустелі і багато різних тварин, деякі з них зустрічаються лише в цих місцях. Побачимо та дізнаємося багато цікавого про різноманітність рослинного та тваринного світу нашого рідного краю. Ми побуваємо на семи станціях, до кожної, ми будемо добиратися на різному транспорті.
  • -І першою нашою станцією, буде наше шкільне подвір'я. Перед вашою школою знаходиться багато різноманітних дерев, наприклад: береза, клен, горіх, вишня, сосна. Кущів: спірея. Квітів: троянди, Всі вони різні і мають певні свої особливості за якими ми їх розпізнаємо. Подивіться на екран. Назвіть хвойні та квіткові рослини. Спочатку хвойні. Тепер квіткові. А чи помітили ви ті рослини, які потребують захисту? (так). Які? Чому?
  • -Отже, ви добре впоралися з першою станцією нашої екскурсії. І ми йдемо до нашого транспорту, який вже чекає на нас. І це буде – автобус.
  • -Наступною нашою станцією буде зупинка біля Дніпра. Ми заочно спустимось до Дніпра. Ми можемо побачити різноманітні рослини, такі як: очерет, пирій, осокори молоді, ожина звичайна, крокуси, рябчик. Завдяки унікальним природним умовам, о. Хортиця є домівкою для сотень видів тварин.
  • -Найбільшу чисельність серед тварин на о. Хортиця складають птиці. Від звичних нам синиць і горобців, до рідкісних видів, які зустрічаються тільки тут, на Хортиці, і підлягають охороні. Птахів дуже багато, і у кожної - своя пісня.
  • -Подивіться на екран та прослухайте спів певної пташки. Потім, ми спробуємо відгадати по співу, чий він.
  • -Горобець
  • -Дятел
  • -Зозуля
  • -А вночі на острові прокидаються сови.
  • -Також на Хортиці живе дуже гарний хижак - орлан-білохвіст, одна з найбільших хижих птахів в природі. Цей птах занесена в Червону книгу України, пристосувався на Хортиці цей вид знайшов собі надійне місце проживання.
  • -А зараз перевіримо, чи запам'ятали ви співи птахів. Слухайте спів та називайте тих, хто його виконує.
  • -Хто які рослини запам'ятав? А птахів?
  • -У полях і на лугах острова Хортиця, на узліссях лісу і схилах балок часто зустрічаються зайці, фазани, ящірки, вужі. Прогулюючись вночі по острову, ви можете почути шурхіт в траві або листі - це їжак. У лісі, особливо в хвойних ви побачите швидко бігаючих по деревах білок.
  • -На Дніпрі живуть хохулі — звір, який занесений до Червоної книги України. Рукокрилі, які ведуть вечірній і нічний спосіб життя. В басейні Дніпра мешкає ставкова і водяна нічниця — занесена до Червоної книги України.
    Також живуть: річкова видра, норка, бобер, нутрія, ондатра.
  • -Діти, хто з вас яких бачив звірів, птахів саме на Хортиці?
  • -Отже, перевіримо, як ви запам'ятали звірів та рослини Хортиці. Подивіться на екран та назвіть їх.
  • -Отже, на нас вже чекає наш новий транспорт. Це повітряна куля. На ній ми відправимось до наступної нашої зупинки. І це – степ. А у степу мешкають інші тварини та рослини. А які саме, відгадайте у загадках.
  • -В лісі молодиця гуляє
  • На всі боки поглядає.
  • На ній шубка дорога
  • Вся горить, мов золота.
  • Хвіст пухнастий і м'який.
  • Що за звір такий? (Лисиця)
  • -Швидкі лапки, куций хвіст,
    Довгі вушка, чорний ніс,
    Хліба з рук бере окрайчик
    Сірий і пухнастий...
    (Зайчик)
  • -Перший раз цвіла—
    Жовтою була,
    Як дозріла—побіліла,
    Схопилася, полетіла
    Знову десь рости
    Й жовто зацвісти
    (Кульбаба)
  • -Ти солодке полюбляєшь?
    Ну тоді про мене знаєш!
    Я над квітами літаю,
    Друзів медом пригощаю.
    Не велика й не мала,
    А зовуть мене ...
    (Бджола)
  • -В ліс ми з друзями пішли,
    Диво дивне там знайшли.
    Як клубочок, ця тваринка,
    Вся в колючках в неї спинка.
    Хай собі затямить всяк,
    Зветься дивний звір ...
    (Їжак)
  • -Запалали в чистім полі,
    Наче галстуки червоні.
    То палає в полі так
    Польовий червоний...
    (Мак)
  • -На голові його корона з гілля,
    Копитця топчуть буйне зілля.
    На спинці плямки білі, наче день,
    Звірятко звати це ...
    (Олень)
  • -Діти, поряд зі степом, ми бачимо поле. Які рослини на ньому можуть рости? (культурні рослини)
  • -Які рослини ми бачимо?
  • -Отже, підсумуймо, які звірі та рослини мешкають у степу?
  • -Отже діти. Підсумуємо, на яких станціях ми були?
  • -Яких звірів ви запам'ятали? А рослин?
  • -Отже, нам час повертатись додому. Проте, ми залетимо на нашому шару на острів Хортиця, до Дніпра.

ІV. Осмислення, узагальнення, систематизація та застосування засвоєних ЗУН

  • 1. Робота з презентацією
  • -А зараз ми перевіримо, чи добре ви запам'ятали назви деяких тварин та рослин вашого краю. (на екрані зображення з неправильними назвами, діти виправляють їх)
  • 1.Робота з картками
  • -Подивіться на дошку, це Весняні легенди нашої Хортиці. Подивіться, які вони гарні та недоторканні. А зараз, послухайте одну легенду, й спробуйте відгадати, про яке квітку йде мова.

Молода дівчина пішла до весняного лісу збирати проліски. Все далі і далі йшла, найкращі квіти збирала в запашний букет. І все далі заглиблювалася, знаючи, що то лісовик сподобав її і заманює в лісові нетра.

Завів лісовий чарівник дівчину на глуху галявину, яка оточена велетенськими соснами, глибокими урвищами і височезною скелею, а з того боку, звідки прийшла дівчина, раптом виросли густі колючі терни, пройти через які годі було думати.

Стала дівчина посеред галявини, оглянулася навкруги і дуже злякалася. А лісовик тим часом, перевтілившись у молодого красеня, вийшов з-за стовбура старої сосни і став перед дівчиною, посміхаючись, сказав:

- Не бійся мене, дівчино красна. Я тобі зла не вчиню. Лише одне ти мусиш зробити: стати моєю, бо в цьому лісі я цар і повелитель, якому підвладне все.

- Ніколи в світі, - скрикнула дівчина. Вона вступила в боротьбу з лісовиком, який перевтілився у діда. Підскочило це страховисько до дівчини, вхопило її руками. З переляку вона щосили вдарила лісовика. Лісовий дух випустив дівчину. А тим часом дівчина поривалася бігти, але не могла зробити ні кроку: якась невідома сила тримала її на місці. То лісовик напустив на дівчину змору. Руки її опустилися, ноги підкосилися і вона впала, заколисана дивним сном. Вона, танула на очах, а відтак і зовсім зникла. На тім місці, де вона лежала, пробилася з-під землі гарна фіолетова квітка, підставивши свою оксамитну чашечку теплому промінню сонця.

Так розповідає легенда. Тому і сон-травою називають цю квітку. А що свіже листя її отруйне, то це від гіркоти й огиди до злосливого лісовика. А ліки цілющі, якими багате висушене листя сон-трави, - то від щедрого і доброго дівочого серця.

  • -Так про яку квітку йде мова? Чи вгадали ви її?
  • 2.Гра на увагу
  • -Діти, ви вже знаєте, що звірі маскуються для того, щоб їх ніхто не бачив. Ваше завдання буде, віднайти тих звірів, які сховалися.
  • 3.Складання пам'ятки
  • -Діти, давайте ж складемо з вами пам'ятку правил поводження людини серед природи.
  • 1)Не чіпати руками диких тварин
  • 2)не зривати квіти, рослини
  • 3)не смітити, бо це утруднює життя рослинам, тваринам
  • 4)не ламати дерева, кущі
  • 5)не лови диких тварин, та не уноси їх додому
  • 6)не розоряй пташині гнізда

VІ. Підсумок уроку

  • 1.Підсумок
  • -Що цікавого було сьогодні на уроці?
  • -Що дізналися нового?
  • -Яких рослин нашого краю ви запам'ятали?
  • -Яких тварин нашого краю ви запам'ятали?
  • -Назвіть правила поведінки серед природи.
  • -Чи справдились ваші очікування від уроку?

VІІ. Домашнє завдання

VІІІ. Оцінювання

Перегляд файлу

 

Тема: Екскурсія в природу. Ознайомлення з розмаїттям рослинного та тваринного світу рідного краю.

Мета: ознайомити учнів з розмаїттям рослинного та тваринного світу рідного краю; розвивати уяву, спостережливість, увагу; виховувати любов до природи.

Обладнання: презентація

Тип уроку: заочна екскурсія в природу

Хід уроку:

І. Організаційна частина

  1. Привітання
  • Добрий день, діти. Спочатку сідають дівчатка, а тепер хлопчики.
  1. Налаштування на роботу
  • Діти, подивіться за вікно. Яка пора року настала? (весна). А чи є на вулиці сонечко? Я вам бажаю, щоб ваш настрій був таким же яскравим як наше сонечко.
  • А з чого ми бачимо, що саме весна надворі? (з’являється трава, на деревах пуп’янки, квітнуть трави). А що відбувається з тваринами? (прокидаються, змінюють шубу).

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

  • Діти, подивіться на екран. Розшифруйте тему нашого уроку. Ваше завдання – скласти слова з великих букв:

 

ЕраоКскурСооКаврУРаСіршІЯ       В      річПгнРиввовсИРсвОДолраУ

 

  • Отже, яка тема нашого уроку? (Екскурсія в природу). Але вона пройде у незвичайній формі, у заочній. Не виходячи з класу, ми побуваємо у всіх куточках о. Хортиця та поза ним. О. Хортиця - Це дивовижне місце, яке нагадує Україну в мініатюрі, тут можна зустріти степи й ліси, гори й пустелі і багато різних тварин, деякі з них зустрічаються лише в цих місцях. Побачимо та дізнаємося багато цікавого про різноманітність рослинного та тваринного світу нашого рідного краю. Ми побуваємо на семи станціях, до кожної, ми будемо добиратися на різному транспорті.
  • І першою нашою станцією, буде наше шкільне подвір’я. Перед вашою школою знаходиться багато різноманітних дерев, наприклад: береза, клен, горіх, вишня, сосна. Кущів: спірея. Квітів: троянди,   Всі вони різні і мають певні свої особливості за якими ми їх розпізнаємо. Подивіться на екран. Назвіть хвойні та квіткові рослини. Спочатку хвойні. Тепер квіткові. А чи помітили ви ті рослини, які потребують захисту? (так). Які? Чому?
  • Отже, ви добре впоралися з першою станцією нашої екскурсії. І ми йдемо до нашого транспорту, який вже чекає на нас. І це буде – автобус.
  • Наступною нашою станцією буде зупинка біля Дніпра. Ми заочно спустимось до Дніпра. Ми можемо побачити різноманітні рослини, такі як: очерет, пирій, осокори молоді, ожина звичайна, крокуси, рябчик. Завдяки унікальним природним умовам, о. Хортиця є домівкою для сотень видів тварин.
  • Найбільшу чисельність серед тварин на о. Хортиця складають птиці. Від звичних нам синиць і горобців, до рідкісних видів, які зустрічаються тільки тут, на Хортиці, і підлягають охороні. Птахів дуже багато, і у кожної - своя пісня.
  • Подивіться на екран та прослухайте спів певної пташки. Потім, ми спробуємо відгадати по співу, чий він.
  • Горобець
  • Дятел
  • Зозуля
  • А вночі на острові прокидаються сови.
  • Також на Хортиці живе дуже гарний хижак - орлан-білохвіст, одна з найбільших хижих птахів в природі. Цей птах занесена в Червону книгу України, пристосувався на Хортиці цей вид знайшов собі надійне місце проживання.
  • А зараз перевіримо, чи запам’ятали ви співи птахів.  Слухайте спів та називайте тих, хто його виконує.
  • Хто які рослини запам’ятав? А птахів?
  • У полях і на лугах острова Хортиця, на узліссях лісу і схилах балок часто зустрічаються зайці, фазани, ящірки, вужі. Прогулюючись вночі по острову, ви можете почути шурхіт в траві або листі - це їжак. У лісі, особливо в хвойних ви побачите швидко бігаючих по деревах білок.
  • На Дніпрі живуть хохулі — звір, який занесений до Червоної книги України. Рукокрилі, які ведуть вечірній і нічний спосіб життя. В басейні Дніпра мешкає ставкова і водяна нічниця — занесена до Червоної книги України.
    Також живуть: річкова видра, норка, бобер, нутрія, ондатра.
  • Діти, хто з вас яких бачив звірів, птахів саме на Хортиці?
  • Отже, перевіримо, як ви запам’ятали звірів та рослини Хортиці. Подивіться на екран та назвіть їх.
  • Отже, на нас вже  чекає наш новий транспорт. Це повітряна куля. На ній ми відправимось до наступної нашої зупинки. І це – степ. А у степу мешкають інші тварини та рослини. А які саме, відгадайте у загадках.
  • В лісі молодиця гуляє

На всі боки поглядає.

На ній шубка дорога

Вся горить, мов золота.

 Хвіст пухнастий і м’який.

Що за звір такий? (Лисиця)

  • Швидкі лапки, куций хвіст,
    Довгі вушка, чорний ніс,
    Хліба з рук бере окрайчик
    Сірий і пухнастий...
    (Зайчик)
  • Перший раз цвіла— 
    Жовтою була,
    Як дозріла—побіліла, 
    Схопилася, полетіла 
    Знову десь рости 
    Й жовто зацвісти 
    (Кульбаба)
  • Ти солодке полюбляєшь?
    Ну тоді про мене знаєш!
    Я над квітами літаю,
    Друзів медом пригощаю.
    Не велика й не мала,
    А зовуть мене ...
    (Бджола)
  • В ліс ми з друзями пішли,
    Диво дивне там знайшли.
    Як клубочок, ця тваринка,
    Вся в колючках в неї спинка.
    Хай собі затямить всяк,
    Зветься дивний звір ...
    (Їжак)
  • Запалали в чистім полі,          
    Наче галстуки червоні.
    То палає в полі так 
    Польовий червоний... 
    (Мак)
  • На голові його корона з гілля,
    Копитця топчуть буйне зілля.
    На спинці плямки білі, наче день,
    Звірятко звати це ...
    (Олень)
  • Діти, поряд зі степом, ми бачимо поле. Які рослини на ньому можуть рости? (культурні рослини)
  • Які рослини ми бачимо?
  • Отже, підсумуймо, які звірі та рослини мешкають у степу?
  • Отже діти. Підсумуємо, на яких станціях ми були?
  • Яких звірів ви запам’ятали? А рослин?
  • Отже, нам час повертатись додому. Проте, ми залетимо на нашому шару на острів Хортиця, до Дніпра.

ІV. Осмислення, узагальнення, систематизація та застосування засвоєних ЗУН

1. Робота з презентацією

  • А зараз ми перевіримо, чи добре ви запам’ятали назви деяких тварин та рослин вашого краю.  (на екрані зображення з неправильними назвами, діти виправляють їх)
  1. Робота з картками
  • Подивіться на дошку, це Весняні легенди нашої Хортиці. Подивіться, які вони гарні та недоторканні. А зараз, послухайте одну легенду, й спробуйте відгадати, про яке квітку йде мова.

Молода дівчина пішла до весняного лісу збирати проліски. Все далі і далі йшла, найкращі квіти збирала в запашний букет. І все далі заглиблювалася, знаючи, що то лісовик сподобав її і заманює в лісові нетра.

Завів лісовий чарівник дівчину на глуху галявину, яка оточена велетенськими соснами, глибокими урвищами і височезною скелею, а з того боку, звідки прийшла дівчина, раптом виросли густі колючі терни, пройти через які годі було думати.

Стала дівчина посеред галявини, оглянулася навкруги і дуже злякалася. А лісовик тим часом, перевтілившись у молодого красеня, вийшов з-за стовбура старої сосни і став перед дівчиною, посміхаючись, сказав:

- Не бійся мене, дівчино красна. Я тобі зла не вчиню. Лише одне ти мусиш зробити: стати моєю, бо в цьому лісі я цар і повелитель, якому підвладне все.

- Ніколи в світі, - скрикнула дівчина. Вона вступила в боротьбу з лісовиком, який перевтілився у діда. Підскочило це страховисько до дівчини, вхопило її руками. З переляку  вона щосили вдарила лісовика. Лісовий дух випустив дівчину. А тим часом дівчина поривалася бігти, але не могла зробити ні кроку: якась невідома сила тримала її на місці. То лісовик напустив на дівчину змору. Руки її опустилися, ноги підкосилися і вона впала, заколисана дивним сном. Вона, танула на очах, а відтак і зовсім зникла. На тім місці, де вона лежала, пробилася з-під землі гарна фіолетова квітка, підставивши свою оксамитну чашечку теплому промінню сонця.

Так розповідає легенда. Тому і сон-травою називають цю квітку. А що свіже листя її отруйне, то це від гіркоти й огиди до злосливого лісовика. А ліки цілющі, якими багате висушене листя сон-трави, - то від щедрого і доброго дівочого серця.

  • Так про яку квітку йде мова? Чи вгадали ви її?
  1. Гра на увагу
  • Діти, ви вже знаєте, що звірі маскуються для того, щоб їх ніхто не бачив. Ваше завдання буде, віднайти тих звірів, які сховалися.

http://buruburu.gr/wp-content/uploads/masters-of-camouflage-02/impala.jpg http://www.funpics86.ru/albums/userpics/10001/najdi-kota--rastitelnost-118.jpg http://en.bcdn.biz/Images/2014/10/8/acb91ecb-5263-424d-b5c2-e4cc3a1dd9c9.jpg http://kleinburd.ru/news/wp-content/uploads/2014/09/29514.jpg http://s1.fotokto.ru/photo/full/96/960562.jpg

  1. Складання пам’ятки http://funzoo.ru/uploads/posts/2011-04/1302675057_cat002.jpg
  • Діти, давайте ж складемо з вами пам’ятку правил поводження людини серед природи. 
  1. Не чіпати руками диких тварин
  2. не зривати квіти, рослини
  3. не смітити, бо це утруднює життя рослинам, тваринам
  4. не ламати дерева, кущі
  5. не лови диких тварин, та не уноси їх додому
  6. не розоряй пташині гнізда

VІ. Підсумок уроку

  1. Підсумок
  • Що цікавого було сьогодні на уроці?
  • Що дізналися нового?
  • Яких рослин нашого краю ви запам’ятали?
  • Яких тварин нашого краю ви запам’ятали?
  • Назвіть правила поведінки серед природи.
  • Чи справдились ваші очікування від уроку?

VІІ. Домашнє завдання

VІІІ. Оцінювання

docx
Додано
2 березня 2018
Переглядів
3762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку