Урок з природознавства для 2-го класу на тему: "Що таке гномон. Практична робота"

Про матеріал

Цей урок навчить учнів вимірювати довжину тіні та знати , що таке гномон;розширити уявлення учнів про висоту Сонця на небосхилі, про значення світла і тепла в природі; навчити встановлювати залежність між висотою Сонця на небосхилі і довжини тіні від гномона, між висотою Сонця і кількістю тепла, яке воно посилає на землю; формувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки в природі; виховувати бажання бачити її красу й охороняти, примножувати природні багатства.

Перегляд файлу

Тема :Що таке гномон. Практична робота.Вимірювання довжини тіні від гномоната планування регулярних (1–2 рази на місяць)спостережень за висотою сонця опівдні.

 

Мета: навчити учнів вимірювати довжину тіні та знати , що таке гномон;розширити уявлення учнів про висоту Сонця на небосхилі, про значення світла і тепла в природі; навчити встановлювати залежність між висотою Сонця на небосхилі і довжини тіні від гномона, між висотою Сонця і кількістю тепла, яке воно посилає на землю; формувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки в природі; виховувати бажання бачити її красу й охороняти, примножувати природні багатства.

 

Обладнання:підручник, комп’ютер, малюнок гномона, таблиці вимірювання висоти сонця, малюнки сонячних часів.

 

Тип уроку: комбінований

 

Очікувальні результати:

Початковий рівень:

пригадує залежність довжини тіні предмета від висоти джерела світла;знає призначення гномона; знає, як встановлюють гномон під час спостережень за довжиною тіні; знає, в яку погоду можна використовувати гномон;

 

Середній рівень:

розуміє  взаємозалежність довжини тіні від гномона і висоти Сонця на небосхилі;

 

Достатній рівень:

вимірює довжину тіні від гномона;дотримується інструкцій і правил техніки безпеки під час виконання практичної роботи;

 

Високий рівень:

 - порівнює результати вимірювання і робить відповідні висновки;

- встановлює взаємозв’язки між висотою Сонця на небосхилі і довжиною тіні     від гномона;                             

встановлює відповідність між схемами  довжини тіні від гномона та висотою Сонця опівдні  і назвами пір року;

- планує регулярні спостереження за видимим рухом Сонця на небі.


                                                            Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання
— Відгадайте загадку.
 Красиве, хороше, на всіх людей дивиться,
А людям на себе дивитися не дозволяє. (Сонце)
— Що відбувається при обертанні Землі навколо Сонця?

 


— Скільки триває рік?
— Чому влітку день триває довше?
— Чому взимку холодно?
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, як спостерігати за видимим рухом Сонця на небі. Давайте зараз переглянемо відео сюжет.

http://informat.in.ua/images/Paint.Paint_9B19/1_rastr16e02e20512df455896b485cce2080d75.jpghttp://www.olivie.com.ua/images/upload/solnyshko.jpgIV. Вивчення нового матеріалу

У чарівника з Країни Сонячних Зайчиків – прилад для вимірювання довжини тіні. Розгадайте ребус і визначте назву цього приладу і тему нашого уроку

01.jpg330026694634_05-jul.-15-22.51.gif,,,

images (1).jpg    

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

1. Робота за підручником (с. 11–14)
— Розгляньте малюнок на с. 11. Одним з найдавніших винаходів людства є гномон. Це вертикально встановлена жердина. За допомогою гномона у давнину визначали висоту Сонця над горизонтом. У ясний сонячний день жердина відкидає тінь, довжина якої від сходу Сонця до полудня (12 год) зменшується, а від полудня до заходу сонця — збільшується. Для точності вимірювання важливе значення має висота гномона — чим він вищий, тим довша тінь. Нині гномон як астрономічний інструмент уже не використовують.

http://os1.i.ua/3/1/1514067_53ff91b2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота. Вимірювання довжини тіні від гномона та планування регулярних (1–2 рази на місяць) спостережень за висотою сонця опівдні

Розгляньте зображення. Позначте знаком «+» те, на якому довжина тіні від гномона буде найдовшою. Поясніть свій вибір.

 

 

 

 

 

 

 

 

Встановіть відповідність між  висотою Сонця на небосхилі і довжиною тіні від гномона опівдні з назвами пір року:

 

 

 

 А 

                                                                  1. Весна

 

                                                                            2. Літо

 Б    

                                                                           3. Осінь

                                                                  4. Зима 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 В

 

 

 

 

             Г

 

 

 Встанови жердину заввишки 1 м на шкільному подвір’ї чи біля свого будинку.
— Вимірюй довжину тіні в різний час доби.
— Що ти помітив? Як змінюється довжина тіні впродовж дня?
— Записуй свої спостереження у зошит.
— Проводь такі спостереження 1–2 рази у місяць.
— Регулярно веди записи. Вони тобі знадобляться під час вивчення інших
тем та проведення спостережень.
Перевір себе
— Що таке гномон?
— Які спостереження можна проводити за допомогою гномона?
— Як змінюється висота Сонця над горизонтом упродовж дня?

Для допитливих
Сонячний годинник — прилад для визначення часу за напрямком тіні від
гномона та її руху по циферблату. Недоліком сонячних годинників було те, що вони працювали тільки за ясної погоди й зовсім не працювали вночі.
— Розгляньте малюнки. В Україні у багатьох містах є сонячні годинники. У столиці держави — місті Києві — є декілька сонячних годинників.

2. Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце, (потягування)

http://konstdop.ucoz.ua/_si/0/11870919.jpgЗазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,(присідання)

Сонечко розвеселяти.

Встали-сіли, встали-сіли.

Бачите, як звеселили.

Стало сонце танцювати, (танцювальні рухи)

http://2.bp.blogspot.com/-ccIxcaEx3K4/T6L3LyPTsuI/AAAAAAAAABE/8xhizXG0E4Q/s1600/%D1%81%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%87%D0%BA%D0%BE.jpgНас до танцю закликати:

Нумо разом, нумо всі

Потанцюєм по росі
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Тестування
1) День настає тому, що:
а) на небі з’явилося Сонце;
б) Земля обертається навколо Сонця;
в) Земля обертається навколо своєї осі;
г) Місяця і зірок немає на небі.
2) На Землі змінюються пори року тому, що:
а) Земля обертається навколо Сонця;
б) змінюється відстань від Землі до Сонця;
в) Земля обертається навколо своєї осі.
2. Робота над загадками про Сонце
 Серед моря-моря стоїть золота комора.
 Що сходить без насіння?
 На блакитній тарелі золоте яблуко катається.
 За горами, за лісами золотий кружок встає.
 Удень сяє, вночі зникає.
 Його не сіють, а воно кожного дня сходить.
 Кругленьке, ясненьке півсвіту освічує.
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Коли сонце гріє сильніше: уранці, вдень або ввечері?
— Що таке гномон?
VII. Домашнє завдання.
Опрацювати в підручник ст.11–13. Скласти віршик про сонечко.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
2 січня
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку