Урок є заключним у системі уроків даної теми. Його метою є повторити вивчений матеріал, узагальнити та систематизувати знання учнів. Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природознавства, дбайливе ставлення до природи.
Розробка уроку з природознавства у 2 класі
Тема Підсумковий урок по темі «Природа влітку»
Мета Повторити вивчений матеріал; узагальнити, систематизувати та
перевірити знання учнів;
розвивати увагу, мислення, уміння висловлювати думку;
виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природознавства,
дбайливе ставлення до природи, почуття патріотизму.
Тип уроку Узагальнення та контроль знань.
Жанр уроку Нестандартний урок «Телепередача»
Обладнання комп’ютерна підтримка (презентація), ілюстрації тварин,
рослин, «пазлики», фішки для оцінювання.
Форми роботи Бесіда, робота з наочністю, робота за планом, загадки.
Методи роботи «Мікрофон», «Проблемне питання».
Хід уроку
І Організація класу
2 Девіз уроку (Слайд 1)
3 Календарик (Слайд 2)
4 Бюро погоди (Слайд 3)
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Бесіда
III Повідомлення теми і задач уроку.
- Сьогодні на уроці ми пригадаємо та повторимо вивчений матеріал з
розділу “Природа влітку”.
Займайте місця в телестудії і почнемо нашу передачу.
IV Відтворення та коригування знань учнів.
а) Перший “Пазлик”, який ми будемо обговорювати, буде про...
- А щоб дізнатись про що, відгадайте загадку (Слайд 6)
( Теплий, довгий-довгий день,
Повна миска черешень,
Достигає жовтий колос
Демонструє коник голос,
І суничка дозріває.
То ж коли вона буває? (Влітку))
-Так, перший “Пазлик”- ознаки літа.
(Вчитель вивішує на дошці пазлик з написом «Ознаки літа»)
Та спочатку давайте пригадаємо назви літніх місяців
(червень, липень, серпень) (Слайд 7)
Може ви згадаєте від чого походять їх назви?
- Тепер давайте пригадаємо ознаки літа, а повторити це ви можете на сторінках 115-116, даю 1 хв..
(Слайд 8)
(Слайд 9)
А придивись, будь ласка,
У лісі всюди казка.
Вона блукає лісом.
Прислухайся, будь ласка,
У лісі всюди казка.
(Вчитель вивішує на дошці пазлик з написом «Рослини лісу»)
Повторити даний матеріал ви можете на ст. 120-122. Даю 1 хв. на повторення.
2 Робота з наочністю. Назва лісу: ( - Листяний
- Хвойний
- Мішаний.)
Яруси лісу: (- верхній- дерева;
середній- кущі;
нижній- трав’яні рослини )
- Молодці! Повторили матеріал про ліс, рослини лісу.
- А наша телепередача продовжується і ми переходимо до обговорення
наступного “пазла”. Ну, а щоб дізнатися про що він, нам знову треба
відгадати загадки. (Слайд 10)
Рудувату шубку має,
По гілках вона стрибає,
Хоч вона мала на зріст,
Та великий має хвіст. (Білка)
В темнім лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має,
Їй на місці не сидиться, а зовуть її... (Лисиця)
Літом наїдається, зимою відсипається (Ведмідь))
(Вчитель вивішує на дошці пазлик з написом «Тварини лісу»)
Матеріал до цього пазлика ви можете повторити на ст. 124-126. Час на повторення - 1 хв.
- То які тварини мешкають в лісі?
(Слайд 11)
(Слайд 12)
- Гаразд. Молодці! Гарно впорались з завданням.
Повторили тварин лісу та пригадали, як працювати за планом.
Фізкультхвилинка.
г) — Повертаємось до ефіру і обговорюємо слідуючий “пазлик”. - “Рослини і тварини луків” (Вчитель вивішує на дошці пазлик з написом «Рослини і тварини луків»)
- То давайте пригадаємо, що таке лука?
(Слайд 13)
Молодці!
д) — А ще нам сьогодні треба пригадати, яке значення має природа для
людей.
3 Метод “Мікрофон” (учні висловлюють свою думку)
(Слайд 14)
е) Нам залишилось прикріпити останній “пазлик” - “Червона книга України”
(Вчитель вивішує на дошці пазлик з написом «Червона книга України»)
(Слайд 15)
4 - Але у мене є до вас “Проблемне питання”
-Чому книзі дали саме таку назву “Червона”?
-Червоний колір- колір... (небезпеки)
- Які рослини і тварини заносять до “червоної книги”?
-Ми вивчили матеріал про деякі рослини і тварини, що занесено до Червоної книги.
Давайте їх пригадаємо.
(Рослини: лілія лісова, зозулині черевички, горицвіт весняний)
(Тварини: лелека горний, беркут, зубр)
-Діти, в мене до вас ще одне запитання:
А чи тільки до тих рослин і тварин, що занесені в Червону книгу, треба ставитись дбайливо? ( Ні, до природи взагалі треба ставитись дбайливо)
- Так, і підтвердженням цьому є ось цей вірш.
(Слайд 16)
V Підсумок уроку.
VI Домашнє завдання
Повторити матеріал з теми.