Урок з природознавства для 2 класу. Підсумковий урок по темі "Природа влітку"

Про матеріал

Урок є заключним у системі уроків даної теми. Його метою є повторити вивчений матеріал, узагальнити та систематизувати знання учнів. Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природознавства, дбайливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

               Розробка уроку з природознавства у 2 класі

Тема  Підсумковий урок по темі «Природа влітку»

Мета  Повторити вивчений матеріал; узагальнити, систематизувати та  

           перевірити знання  учнів;

           розвивати увагу, мислення, уміння висловлювати думку;

           виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природознавства,

            дбайливе ставлення до природи, почуття патріотизму.

Тип уроку  Узагальнення та контроль знань.

Жанр уроку Нестандартний урок «Телепередача»

Обладнання  комп’ютерна підтримка (презентація), ілюстрації тварин,

                        рослин, «пазлики»,  фішки для оцінювання.

Форми роботи Бесіда, робота з наочністю, робота за планом, загадки.

Методи роботи  «Мікрофон», «Проблемне питання».

                                                  Хід уроку

І     Організація класу 

  1. Перевірка готовності до уроку.

           2   Девіз уроку                                                                              (Слайд  1)                                                                           

           3  Календарик                                                                               (Слайд  2)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

            4 Бюро погоди                                                                            (Слайд   3)                                                                                                                                                                                                       

ІІ   Мотивація навчальної діяльності

    Бесіда

  • Щоб чогось досягти у житті, потрібно докласти багато зусиль.
  • Погляньте на екран.  Знайдіть і назвіть  ті  риси характеру,  які  допоможуть нам у набутті знань та досягненні  успіху.                           (Слайд 4)
  •  Запам’ятайте ці риси. Вони знадобляться нам.

    III Повідомлення теми і задач уроку.

                - Сьогодні на уроці ми пригадаємо та повторимо вивчений матеріал з

          розділу “Природа влітку”.

  •                 Також перевіримо рівень ваших знань.
  •                 Але урок наш незвичайний — ми з вами будемо учасниками телепередачі “Телепазлики”.                                                                                         (Слайд 5)                                                                                      

             Займайте місця в телестудії і почнемо нашу передачу.

    IV Відтворення та коригування знань учнів.

  1.               Обговорення “Пазликів”.

а) Перший “Пазлик”, який ми будемо обговорювати, буде про...

- А щоб дізнатись про що, відгадайте загадку                                       (Слайд 6)                                             

                                      ( Теплий, довгий-довгий день,

                                       Повна миска черешень,

                                       Достигає жовтий колос

                                       Демонструє коник голос,

                                       І суничка дозріває.

                                       То ж коли вона буває?                  (Влітку))

 

                 -Так, перший “Пазлик”- ознаки літа.

                   (Вчитель вивішує  на дошці пазлик  з написом «Ознаки літа»)

                Та спочатку давайте пригадаємо назви літніх місяців

 (червень, липень,  серпень)                                                 (Слайд 7)

 

           Може ви згадаєте від чого походять їх назви?

             -   Тепер давайте пригадаємо ознаки літа, а повторити це ви можете на сторінках 115-116, даю 1 хв..

                                                                                                               (Слайд  8)                                                                                    

  •                 Молодці! Ось ми і повторили назви літніх місяців і пригадали ознаки літа.
  •                 Можемо переходити до обговорення наступного “пазлика”. А про що цей “пазлик”, нам підкаже вірш, який написав С. Бабій

                                                                                                                  (Слайд 9)                                                                                                                                   

       А придивись, будь ласка, 

       У лісі всюди казка.

       Вона блукає лісом.

       Прислухайся, будь ласка,

       У лісі всюди казка.

  •                 Про що цей вірш?     (Про ліс)
  • То наш  другий    “пазлик”   “Рослини лісу”.

                   (Вчитель вивішує  на дошці пазлик  з написом «Рослини лісу»)

                      Повторити даний матеріал ви можете на ст. 120-122. Даю 1 хв. на повторення.

        2   Робота з наочністю.        Назва лісу:       ( - Листяний

                                                                                         - Хвойний

                                                                                         - Мішаний.)

                                                               Яруси лісу:      (- верхній- дерева;

                                                                                           середній- кущі;

                                                                                           нижній- трав’яні рослини )          

           -  Молодці! Повторили матеріал про ліс, рослини лісу.

 

       -   А наша телепередача продовжується і ми переходимо до обговорення          

      наступного “пазла”. Ну, а щоб дізнатися про що він, нам знову треба

      відгадати загадки.                                                                       (Слайд 10)                                                                                 

                                  Рудувату шубку має,

                                 По гілках вона стрибає,

                                 Хоч вона мала на зріст,

                                 Та великий має хвіст.                    (Білка)

 

            В темнім лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має,

            Їй на місці не сидиться, а зовуть її...                 (Лисиця)

            Літом наїдається, зимою відсипається              (Ведмідь))

  •                 То про кого наш наступний “пазлик”?       (Про тварин)

              (Вчитель вивішує  на дошці пазлик  з написом «Тварини  лісу»)

 

       Матеріал до цього пазлика ви можете повторити на ст. 124-126. Час на повторення - 1 хв.         

                 - То які тварини мешкають в лісі?

                                                                                                            (Слайд 11)                                                                                        

  1.               Робота за планом. (Розповідь) 

                                                                                                              (Слайд 12)                                                                                                                                                                                 

               - Гаразд. Молодці! Гарно впорались з завданням.

                Повторили тварин лісу та пригадали, як працювати за планом.

 

              Фізкультхвилинка.

       г) — Повертаємось до ефіру і обговорюємо слідуючий “пазлик”. - “Рослини і тварини луків”  (Вчитель вивішує  на дошці пазлик  з написом «Рослини і тварини луків»)

      -      То давайте пригадаємо, що таке лука?     

                                                                                                                  (Слайд 13)                                                                                                                                                                               

  •                 Які рослини ростуть на луках?
  •                 Які пташки мешкають?
  •                 Як люди використовують луки?

      Молодці!

        д) — А ще нам  сьогодні треба пригадати, яке значення має природа для

                  людей.

                  3   Метод “Мікрофон” (учні висловлюють свою думку)

                                                                                                     (Слайд 14)                                                                                                               

   е) Нам залишилось прикріпити останній “пазлик” - “Червона книга  України”    

                (Вчитель вивішує  на дошці пазлик  з написом    «Червона книга України»)                                                                 

                                                                                                          (Слайд 15)                                     

       4   -  Але у мене є до вас “Проблемне питання”

                    -Чому книзі дали саме таку назву “Червона”?

                          -Червоний колір- колір...                  (небезпеки)

                     - Які рослини і тварини заносять до  “червоної книги”?

                     -Ми вивчили матеріал про деякі рослини і тварини, що занесено до             Червоної   книги.

                            Давайте їх пригадаємо.

          (Рослини: лілія лісова, зозулині черевички, горицвіт весняний)

          (Тварини: лелека горний, беркут, зубр)

              -Діти, в мене до вас ще одне запитання:

               А чи  тільки до тих рослин і тварин, що занесені в Червону книгу, треба ставитись  дбайливо?          ( Ні, до природи взагалі  треба ставитись дбайливо)

               - Так, і підтвердженням цьому є ось цей вірш.

                                                                                                                  (Слайд 16)                                                                                                 

 

 

 V  Підсумок уроку.

  1.               Прийняли участь у телепередачі «Телепазлики»
    1.               Повторили вивчений матеріал.

             VI  Домашнє завдання 

                       Повторити  матеріал з теми.

 

 

docx
Додано
15 грудня 2018
Переглядів
2033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку