Урок з природознавства "Город на підвіконні" з використанням елементів STEM освіти

Про матеріал

Провідними принципами уроку є інтеграція і дослідницько-проектна діялбність.Учні вчаться бачити зв'язок між різними предметами та практичним застосуванням цих знань.

Перегляд файлу

STEM – освіта  на уроках з природознавства в 2 класі

 

Тема: Урок –дослідження «Город на підвіконні»

Мета: Розширити і поглибити знання дітей про цибулю, її значення для життя і здоров ‘я людини; ознайомити із впливом усіх факторів росту на розвиток цибулі; формувати в учнів уміння проводити дослідницьку діяльність , робити висновки , організовувати суспільно корисну справу ; виховувати працелюбність .

І етап – ПІДГОТОВЧИЙ

  • Вивчення та збирання теоретичного та методичного матеріалу з використання проектного методу.
  •  Складання плану роботи над проектом.
  • Пошукова робота з підбору ілюстрованого матеріалу, художніх творів, інформаційного матеріалу про цибулю.

ІІ етап – ОСНОВНИЙ

Хід уроку:

1.Організація класу

2.Хвилинка спостережливих

  • Яка зараз пора року?Який місяць? Який день тижня?
  • Що можете сказати про зміни в живій/неживій природі?

3. Оголошення теми уроку

  • Сьогодні у нас підсумковий урок, адже ви всі старанно готувалися до нього : залучали на допомогу батьків, використовували додаткову літературу, проводили досліди.
  • Посміхніться один одному, щоб нам було приємно працювати.

4.Доповідь учнів групи «Дослідники»

  • Родом цибуля із Азії. І досі її дикі родичі живуть в горах Уралу, Туркменії. Понад 6 тисяч років тому цибулю вирощували в Єгипті. Весь час ця рослина була оточена увагою та всілякими забобонами. В стародавньому Єгипті коли єгиптянин хотів довести, що він каже правду, клав перед собою купку цибулин і урочисто клявся ними.
  • Люди вірили, що цибуля може захистити їх від усіх хвороб. Тому, коли лютували такі страшні хвороби, як холера або чума, люди вивішували перед входом до оселі вінки цибулі, щоб відстрашити і відігнати ними хворобу. Будуючи піраміди, єгиптяни записували на їх стінах, скільки з’їли цибулі робітники. Вона додавала їм сили і здоров’я.
  • Чим же корисна цибуля? Вона містить в собі речовину – фітонцид, яка швидко випаровуючись, заходить людям у очі. Ця ж речовина, при вживанні цибулі, захищає людей від багатьох хвороб: дизентерії, тифу, респіраторних інфекцій тощо.
  • З давніх-давен цибулю та часник вживали як окрему страву, так і в салати. Щоб цибуля стала менш різкою та набула приємного смаку її можна дрібно порізати та обдати кип’ячем. Також позбавить цибулю різкого смаку оцет змішаний з холодною водою. Цією сумішшю залити цибулю на 20-30хв, потім промити.

5.Презентація учнівських проектів «Як я виростив цибулю»

  • Є кілька різних способів посадки цибулі:
  • В звичайному стаканчику, наповненному водою;
  • Інший спосіб вирощування — посадка в землю. Для вигонки зеленої цибулі на підвіконні таким способом краще віддати перевагу саме головкам цибулини, ніж насінню або пророщуванню розсади.
  • Вирощувати цибулю на перо за допомогою тирси.

Неважливо, який метод вирощування цибулі на перо було обрано, головне правильно доглядати за культурою. Вчасно здійснювати полив, захистити від протягу, забезпечення доступу світла, удобрювати. Якщо дотримуватися всі описані вище рекомендації, то позитивні результати у вигляді високого врожаю вам гарантовані.

Отже, підведемо підсумок.

  • Хоча зелену цибулю можна купити у супермаркеті взимку і влітку, але вона не зрівняється з вирощенною на власному підвіконні. По-перше, посадивши зелену цибулю в будинку, ви зможете в будь-який час нарвати необхідну кількість її для приготування їжі, а по-друге, будете впевнені, що зелень була вирощена без застосування яких-небудь шкідливих речовин і хімікатів.
  • Вправа «Асоціативний кущ»

6.Розповідь вчителя

  • Яка професія, на вашу думку, є головною на селі?
  • Агроном є важливим фахівцем в галузі сільського господарства. У його завдання входить створення нових різновидів городніх, садових і польових рослинних культур. Професійний агроном також повинен добре вміти планувати, контролювати й удосконалювати виробничий процес, що виконується робітниками, які входять в його підпорядкування. Саме агроном є головним провідником науки в сільському господарстві, який повинен вміти визначати технологію та організацію праці. В цій професії також мають бути присутні творчість, неформальний підхід до справи, любов до результатів своєї роботи. 

7.Доповідь учнів групи «Журналісти»

  • Про цибулю створено багато загадок, казок.
  • Ми ознайомимо вас з однією.
  • Василь Сухомлинський. ХРИЗАНТЕМА Й ЦИБУЛИНА

Недалеко від хати росла Хризантема. На спаді літа вона зацвіла ніжним рожевим цвітом і милувалася своєю красою. Її квіти шепотіли: "Які ми гарні..."
А поруч із Хризантемою росла Цибулина. Ну, звичайнісінька цибуля. На спаді літа Цибулина доспіла, зелене пір'я зів'яло, й від неї відгонило гострим духом. Хризантема морщила носа й казала:
— Як неприємно від тебе тхне! Дивуюся, навіщо люди таке й сіють. Мабуть, щоб відлякувати бліх.
Цибулина мовчала. Проти Хризантеми вона відчувала себе простачкою.
Та ось із хати вийшла жінка й іде прямо до Хризантеми. Ця затамувала й дух. Певно, що жінка зараз скаже: "Які гарні квіти в Хризантеми!" Жінка справді підійшла до Хризантеми й сказала:

— Які гарні квіти!..
Хризантема аж танула од утіхи. Потім жінка нахилилася, вирвала Цибулину, роздивилася й вигукнула:
  Яка гарна Цибулина!
Хризантема нічого не могла збагнути. Вона собі думала: "Невже й Цибулина може бути гарною?"

8.Релаксійна пауза

Вчитель. Сядьте рівненько, руки долоньками догори. Заплющіть очі, відчуйте, як у тіло через долоньки надходить космічна ернергія, ви набираєтеся нових сил.
Опустіть руки, розплющіть очі, усміхніться, збережіть настрій і бадьорість якомога довше.

ІІІ етап – ЗАКЛЮЧНИЙ
1. Підведення підсумків.
2. Аналіз та узагальнення результатів, отриманих в процесі пізнавально-дослідницької діяльності дітей.

 

 

1

 

docx
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
3180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку