Урок з природознавства і трудового навчання у 2 класі "Колообіг води в природі. Опади. Згинання і складання паперу. Виготовлення аплікації «Дощик»"

Про матеріал

Інтегрований урок з природознавства і трудового навчання у 2 класі

Тема. Колообіг води в природі. Опади. Згинання і складання паперу. Виготовлення аплікації «Дощик»

Мета. Формування предметних компетентностей: поглибити знання школярів про явища природи, властивості води; формувати в учнів уявлення про випаровування води та конденсацію водяної пари, утворення хмар та випадання дощу, роль води в природі; формувати потребу в пізнанні природи; розвивати спостережливість, мислення, творчі здібності; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до води.

Формування ключових компетентностей: уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший, виділяти під час читання та слухання важливі за змістом слова, нове, незрозуміле, виконувати творчі завдання, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;

соціальної: удосконалювати вміння проявляти ініціативу і продуктивно працювати в колективі, активно долучатися до обговорення питань, само організовуватися для виконання різних видів навчальної діяльності в групі, вільно висловлюватися, результативно використовувати власні знання під час спілкування.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з природознавства і трудового навчання у 2 класі

Тема. Колообіг води в природі. Опади.

Згинання і складання паперу. Виготовлення аплікації «Дощик»

Мета.

Формування предметних компетентностей: поглибити знання школярів про явища природи, властивості води; формувати в учнів уявлення про випаровування води та конденсацію водяної пари, утворення хмар та випадання дощу, роль води в природі; формувати потребу в пізнанні природи; розвивати спостережливість, мислення, творчі здібності; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до води.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший, виділяти під час читання та слухання важливі за змістом слова, нове, незрозуміле, виконувати творчі завдання, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;

соціальної: удосконалювати вміння проявляти ініціативу і продуктивно працювати в колективі, активно долучатися до обговорення питань, само організовуватися для виконання різних видів навчальної діяльності в групі, вільно висловлюватися, результативно використовувати власні знання під час спілкування.

Тип уроку: інтегрований.

Міжпредметні зв’язки: трудове навчання, літературне читання.

Обладнання: матеріали та інструменти для проведення дослідів (склянки з водою, кольорова клейка стрічка, миска з льодом, посудина з водою, спиртівка), таблиця «Колообіг води в природі»; матеріали та інструменти для аплікації (кольоровий картон, кольоровий папір, клей, ножиці, вата, нитки, зразки готових виробів).

 

Хід уроку

І. Вступна частина 

1. Організація класу

1) Рефлексія емоційного стану.

-Прекрасні осінні кольори впливають на емоційний стан людини. Якого кольору ваш настрій сьогодні?

2) Вправа «Хвилинка синоптика».

-Яка зараз пора року?

-Який місяць?

-Яке число?

-Тепло чи холодно надворі?

-Який стан неба?

-Яка температура повітря?

-Чи були сьогодні протягом дня опади?

-Що ще цікавого ви помітили?

3) Перевірка домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань

1) Калейдоскоп загадок.

-Ми кажемо: вона тече;

Ми кажемо: вона виблискує;

Вона біжить завжди вперед,

Але нікуди не тікає. (Вода)

-У морях і річках живе,

Але часто по небу літає.

А як набридне їй літати,

На землю знову осідає. (Вода)

Без рук, без ніг, а цілий світ пройде. (Вода)

2) Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».

-Де в природі ми бачимо воду?

 

 

 

 

 

 

 

3. Повідомлення теми та мети уроку

-Сьогодні ми будемо говорити про воду.

-Доведемо, що вода – чарівниця.

-Доведемо, що вода – мандрівниця .

-Дізнаємося, що таке коло обіг.

-Проаналізуємо, як відбувається колообіг води в природі.

ІІ. Основна частина

1. Опрацювання матеріалу уроку

1) Розповідь учителя.

-Вода належить до неживої природи, але люди, розуміючи, що без води не буде життя на планеті, вважають воду живою.

Жива вода

Жива вода дає життя

Всьому живому в світі,

Якщо живе жива вода.

Тоді – земля у квіті.

                                                   Л. Забашта

…Вода! У тебе нема ані смаку, ані запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуєшся, не відаючи, що ти таке. Не скажеш, що ти необхідна для життя: ти – саме життя. Ти – найбільше багатство на Землі, але й найвибагливіше… (Антуан де Сент Екзюпері)

-Без води в природі життя неможливе, найбільше дерево і найменша комашка, людина і пташка загинуть, якщо на планеті зникне вода. У води є свої закони, на них людина повинна зважати, адже вода може приносити не лише користь. Вода ще має велику руйнівну силу: може бути бурхливою, стрімкою, грізною і надзвичайно небезпечною. Люди розуміють, що вода – це наш безцінний скарб. Із 70% усієї води на планеті лише 1% придатний до вживання. Питну воду необхідно берегти.

 -З давніх-давен люди до води ставилися дуже шанобливо, вони оберігали джерельця, з повагою ставилися до води в колодязях.

2) Ознайомлення із прислів’ями про воду. Гра «Закінчи речення».

-Не плюй у криницю, бо доведеться ще з неї (води напитися).

-Без води і не туди, (і не сюди).

-Де вода, там і (верба).

-Вода камінь (точить).

-Будь мудрий, як земля, а чистий, (як вода).

-Яка криниця, (такий і господар).

-Не знали ціни водиці, доки (не висохла криниця).

3) Технологія «Мікрофон».

-Де живе вода? (На землі, під землею, у повітрі, в океанах, ріках, морях, ставках, озерах, джерелах, струмках. У рослинах і тваринах. Люди на 70% складаються з води.)

4) «Мозковий штурм».

-Спробуємо довести, що вода – чарівниця. Відгадайте загадки.

-У вогні не горить, у воді не тоне. (Лід)

-Мене просять і чекають,

А як покажусь – тікають. (Дощ)

-«Що це? Що це? – всі кричать. – Білі мухи он летять.» (Сніг)

-Зоря-зірниця, красна дівиця,

По небу гуляла, плакала-ридала,

Місяць бачив – не підняв,

Сонце встало – підібрало. (Роса)

-Росте вона вниз головою,

Не в літню пору, а зимою.

І тільки сонечко зігріє –

Вона заплаче й швидко гине. (Бурулька)

-Сидить дід за подушками

І стріляє галушками. (Град)

-Відповіді до загадок напишемо на дошці.

-Який висновок можемо зробити?

Висновок. Вода – справжня чарівниця, тому що вона може перетворитися на сніг, на туман, ставати росою на траві, веселкою на небі, інеєм на деревах, бурулькою на даху. Коли вода перетворюється на пару, вона вміє літати, вона може бути різною, ось чому вона – чарівниця.

-Доведемо, що вода – мандрівниця.

 Вода з’явилася на Землі дуже давно, завдяки воді зародилося життя на нашій планеті,і весь цей час вода нікуди не зникає.

 Як це відбувається?

 Вона постійно мандрує: із водойм у хмари, із хмар – у вигляді опадів на землю.

 З чого ще випаровується вода? Із грунту, рослин, і навіть із нас – людей. Багато води на планеті, йдуть дощі, тануть сніги, розтають льоди, утворюються струмки, несуть воду в річки, а річки прямують до морів.

 -Чому моря не переповнюються і не виходять з берегів?

5) Дослід 1 (заздалегідь підготовлений).

C:\Users\USER\Desktop\фото колообіг\20171114_093751.jpg

-За кілька днів до уроку ми заповнили до половини водою дві склянки. Рівень води в них був однаковим, ми позначили його кольоровою клейкою стрічкою. Одну зі склянок щільно закрили фольгою, а іншу залишили відкритою. Обидві поставили в тепле місце. Перевіримо наші склянки!

-Чи однаковий рівень води в обох склянках?

-У якій зі склянок води стало менше?

-Чому так сталося?

Висновок. Під дією тепла вода випаровується. У накритій склянці їй ніде було дітися. А з відкритої склянки вона потрапила у повітря.

6) Робота з підручником (с. 24)

-Що таке випаровування?

-Як відбувається випаровування у природі?

7) Бесіда з елементами розповіді.

-Важка чи легка водяна пара?

-Як вона рухається, коли кипить чайник?

-Чи має вона колір?

-Який висновок ми можемо зробити? (Водяна пара легка, прозора, безбарвна. Вона піднімається над землею.)

-Що з парою відбувається далі?

8) Дослід 2.

-Потримаємо холодну тарілку з льодом над водою, яку нагріваємо.

-Що ви бачите на тарілці?

-Звідки взялися краплини води на тарілці?

9) Робота з підручником (с. 25)

-Прочитайте, як називається перехід водяної пари у рідкий стан.

Висновок. Вода під дією сонця, що її нагріває, випаровується (перетворюється на пару). Пара від зіткнення з холодним повітрям, знову перетворюється на воду. Отже, вода ходить по колу, цей процес називається колообігом води у природі. Він є безперервним: вода випаровується і повертається у вигляді опадів.

З роси, з морів, річок і плес

Вода, як перейде у пару,

Одразу ж лине до небес,

Щоб утворити в небі хмари.

І впасти з хмар на ниви

Як сніг, як град, як злива.

Знов перейти у пару

І повернутись в хмару,

І впасти з хмар на ниви

Як сніг, як град, як злива.

Цей шлях, що вона робить,

І зветься колообіг.

2. Закріплення й узагальнення вивченого

1) Робота в групах.

1 група «Цікава водиця».

Вибрати властивості води (безбарвна, текуча, має забарвлення, прозора, текуча, без запаху, газоподібна, тверда, має запах, не прозора).

2 група «Водиця-чарівниця».

Поділити ілюстрації на три групи, відповідно до стану води: твердий, рідкий, газоподібний.

3 група «Водиця-мандрівниця».

C:\Users\USER\Desktop\фото колообіг\20171114_093904.jpgРозповісти за таблицею про колообіг води.

2) Розв’язування практичних задач.

-Коли швидше висихають калюжі: влітку

C:\Users\USER\Desktop\фото колообіг\20171114_094644.jpgчи взимку? Чому?

-Куди зникає вода з випраної білизни?

-Ми помили дошку. Чому вона стала суха?

-Чому влітку йде дощ, а взимку - сніг?

C:\Users\USER\Desktop\фото колообіг\20171114_100521.jpg3) Виготовлення аплікації «Дощик»

  • Розгляд зразка виробу.
  • Технологія виготовлення виробу.
  • Планування наступних трудових дій.
  •  Відбір матеріалів та інструментів.
  • Правила ТБ та гігієни праці.
  • Самостійна робота учнів.
  • Виставка робіт.

ІІІ. Заключна частина

1. Рефлексія навчальної діяльності

-Де в житті нам стануть у пригоді знання про колообіг води в природі?

-Чому вода нікуди не зникає з нашої планети?

-Чи можуть висохнути моря?

-Де утворюються дощ і сніг?

2. Домашнє завдання

Прочитати статтю підручника (с. 24-25).

Спостерігати за погодою.

Завдання за вибором учнів

  • Замалювати схему коло обігу води у природі.
  • Намалювати малюнок на одну із тем: «Вода-чарівниця»; «Вода-мандрівниця».
docx
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
1540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку