20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Урок з природознавства« Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей»

Про матеріал
Матеріал уроку систематизує знання дітей про живі організми на Землі, ознайомить з цікавими фактами про них.
Перегляд файлу

Черкаська ЗОШ IIII ступенів

 

 

 

 

Відкритий урок з природознавства на тему:

« Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей»

/ 3 клас /

 

Вчитель:

Плясецька С.М.

 

 

 

 

2012 рік

Мета: ознайомити учнів з різноманітністю живих організмів на Землі; формувати поняття «вид»; розвивати увагу, образне мислення, допитливість; виховувати почуття краси, любові до природи.

Обладнання: таблиці, малюнки, відеокліп «Різноманітність рослин», відеозапис

«Нікітський ботанічний сад», виставка продуктів із різних рослин

Зміст уроку

1.Організаційний момент.

Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо

Урок природознавства починаймо.

2.Хвилинка спостережень.

- Який зараз місяць?

- Які місяці зими визнаєте?

-Що ви можете сказати про тривалість дня? Ночі?

- Як змінився колір неба?

Слово надається спостерігачам погоди, нашим синоптикам.

/ Учні розповідають про погоду на протязі тижня, вчитель перевіряє календарі спостережень /

3. Актуалізація опорних знань.

- Пригадайте і скажіть, що таке природа?

- На які дві групи вона поділяється?

- Що належить до живої природи?

4. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми ознайомимось із різноманітністю живих організмів на Землі, із зеленим дивом Землі - рослинами.

5.Вивчення нового матеріалу.

А) Усі живі організми вчені поділили на 5 царств:

Рослини                                                                                                  Тварини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гриби                                    Віруси                                  Дроб̕янки

Загадки.

  • Відгадай загадочку: кину її в грядочку, водичкою поллю.

А як сонечко зійде, із землі проросте. (Рослина )

  • Літом одягається, а на зиму одежі цурається. (Дерево)
  • Уночі гуляє, а вдень спочиває,

Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова)

  • Повзун повзе, на базар голки везе. (Їжак)
  • Літом наїдається, зимою висипається. (Ведмідь)
  • Є шапка, але немає голови; є нога, але без черевика. ( гриб)
  • Коли людина високу температуру має, кашляє і недомагає?

(вірусна інфекція)

Між цими царствами існує тісний зв̕язок.

Б) Сьогодні ми завітаємо у царство «Рослини».

Проблемне запитання:

  • Чому рослин називають зеленим дивом Землі? Чи було б життя без рослин?

Еврестична бесіда.

  • Пригадайте, чим дихають усі живі істоти.
  • Звідки береться кисень у повітрі?
  • А тепер давайте пригадаємо, навіщо зелені рослини насаджують у містах, уздовж транспортних магістралей, озеленюють території заводів, фабрик. Що роблять рослини з тим вуглекислим газом, сажею та іншими шкідливими викидами транспортних засобів і промислових підприємств?
  • Так чому ж рослини називають зеленим дивом Землі?

В) Пошукова робота учнів з метою формування уявлення про значення рослин для людей.

                                    План

1.Рослини дають нам їжу, ліки, корм для свійських тварин.

Гра « Що з чого?» / групова робота /

1 група  -  зерно пшениці.

2 група – зерно кукурудзи.

3 група – насіння соняшника.

Після відповіді дітей вчитель показує  з виставки продукт, а діти відповідають з якої рослини він зроблений.

2.З рослин виготовляють різні речі ( подивіться навколо себе, на парту, на сусіда і перелічіть, що саме)Демонстрація наочності «Льон»

3. Рослини прикрашають наше життя ( кімнатні рослини, культурні рослини на клумбах; дикі рослини – всі вони чарують своєю красою) Діти розповідають про улюблені квіти своїх матерів і показують свої малюнки.

Перегляд відеозапису «Нікітський сад» .

Історична довідка: Нікітський ботанічний  сад – науково-дослідна установа, одна з найстаріших в Україні. Він заснований в 1812 році. Був імператорським садом.Розташований на Південному березі Криму ( за 7км від Ялти).

  У саду ростуть рослини зі всіх країн світу. Там зібрано 4500 видів рослин, насаджено 14 332 екземпляри: 550 сортів груш, 330 сортів яблунь, 80 сортів слив, 11о різних сортів персиків та інш. Цього року виповняється 200 років його заснування.

4. Рослини дають людям знання ( про рослин, про енергетику, лікарські рослини) Розгляд гербарію.

5. Задоволення від вирощування рослин.

Інсценування укр. нар. пісні «Ходить гарбуз по городу»

Фізкультхвилинка(музична, рухлива)

Г)Робота з підручником.

- Як розрізняють рослини?

Практична робота. Розглянь на малюнку ( с.107) рослини. Придивись до квіток і листків. Порівняй їх.

Читання та обговорення статті.

  • Які рослини розглядали?
  • Чи схожі рослини одного виду між собою?
  •  Скільки видів рослин росте на Землі? А в Україні?

Д) Розповідь учителя про різноманітність рослин у природі.

Рослини різняться будовою, розмірами, умовами життя і його тривалістю.

( Показ гербарію )

 Про це можна говорити дуже багато, дещо ми будемо з вами вивчати в цьому році, потім у старших класах.

   Найстарішим деревом в Україні вважається 1300 – річний дуб в урочищі Юзефін

Рівненської області. У селі Верхня Хортиця росте 800- річний дуб, під яким відпочивав ще Б. Хмельницький, Т.Шевченко, І.Рєпін, М.Лисенко.

Найвища рослина в Україні – це модрина в Рахові 54 метри.

Найменша квітка у водо плаваючої рослини – ряски. Діаметр її складає всього 0,5мм.

Е) Робота в зошиті ( с.22)

Відгадай загадки, відгадки розфарбуй.

Релаксація – перегляд відеокліпу  «Рослинний світ».

6.Підсумок уроку.

- Яке значення для вас мають рослини?

- Що ви повинні робити для того, щоб рослини не зникали з нашої Землі?

- Які живі організми ви знаєте?

7. Домашнє завдання.

1.Опрацювати статті с.105 -107

2.Закінчити завдання в зошиті.

3.З̕ ясувати, які рослини ростуть на нашій клумбі.

 

 

 

 

docx
Додано
3 квітня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку