ОРГАНІЗАЦІЙНА ФОРМА: робота учнів в малих групах за методикою співробітництва
СТРУКТУРА УРОКУ:
Організаційна частина
Актуалізація опорних знань учнів.
2.1. Тестування (Тест з використаннямпанелі «Форми»MSWord) – Додаток 1
2.2. Інтерактивна вправа «Поле понять БД».
3) Мотивація до застосування знань та умінь.
4) Застосування знань та умінь.Практична робота«Створення формта звітів».
5) Практичне представлення окремих етапів проекту.
6) Оцінка експертами проекту.
7) Підведення підсумку проекту.
ТЕМАТИКА:
1.Розробка бази даних «Абітурієнти».
2. Розробка бази даних «Комп’ютерні ігри»
3. Розробка бази даних «Школа».
4.. Розробка бази даних «Музика»
5. Розробка бази даних «Сучасна кіномайстерня»
6.Розробка бази даних«Євро - 2012»
7.Розробка бази даних«Товарообіг» ХІД УРОКУ
1. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА – 2 хв.
Перевірка присутності учнів
Епіграф уроку
Все, що я пізнаю, я знаю, для чого це мені
потрібно і де та як я можу ці
знання застосувати.
2. МОТИВАЦІЯ.
– Ми живемо у вік інформації. На сучасну людини обрушується дуже багато інформації: різних відомостей, матеріалів, документів. Щоб усе встигнути, якісно виконати те, що потрібно, людина повинна бути виборчим, він повинен уміти використовувати компактні, згорнуті інформаційні форми. Спеціаліст будь-якої сфери діяльності сьогодні повинен вміти згортати представлену інформацію у вигляді структурних схем, таблиць. Людина повинна володіти певним рівнем функціональної грамотності. Це одне з базових умінь в сучасному світі.
Ми вивчаємо тему, присвячену баз даних, не випадково. Вся інформація в базах даних представлена структуровано, у вигляді таблиць. Кожен елемент таблиці має своє призначення.
Таблиці - компактна і зручна форма представлення даних.
Метою нашого проекту є:
Навчитись розробляти проект бази даних та виконувати експертизу розробленого проекту.
Формувати вміння і навички представляти розроблений проект бази даних та застосовувати ці знання на практиці.
розвивати навички співробітництва, групової роботи.
Розвивати алгоритмічне мислення, сприяти формуванню поглядів на оточуючий світ, на вклад людини в структурування інформації.
Розвивати бажання до дослідження та пошуку залежностей.
Виховувати прагнення до реалізації себе у суспільстві.
МЕТА УРОКУ
Узагальнити теоретичнізнання про табличні бази даних, етапи їх створення.
Закріпити практичні уміння та навички під час створення бази даних.
Продовжити розвиток таких пізнавальних інтересів, як пам’ять, увага, сприйняття, основ комунікаційного спілкування,ключовихкомпетентностей.
Виховувати активність, самостійність, акуратність в роботі, впевненість у своїх силах.
ПЛАН УРОКУ
Актуалізація опорних знань.
Практичне виконання проекту.
Представлення проекту. Виступи експертів.
Оцінка опонентами проекту.
3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ .
3.1. Поле понять БД.
Учні працюють усно з термінами, які запропоновані в «Полі понять». Обговорюютьваріанти відповідей, узгоджують поняття та термінологію БД.(на екрані поняття).
3.2. Тестування(Тест з використаннямпанелі «Форми»MSWord) – Додаток 1
4. Застосування знань та умінь.Практична робота«Створення формта звітів».
На партах подані завдання, критерії, план захисту етапу проекту та пам’ятка ефективної командної роботи.
Зразок.
Прізвище:
Виставте кількість балів за кожен етап уроку.
«Поле понять» – (2 балів) :
Тестування (4 бали) –
Самооцінка (2 бали):
Взаємооцінка -середня ( максимальна 4 бали):
Оцінка за урок ____________
ЗАВДАННЯ ДО ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ
Створити базу даних Access у відповідності до завдання.
Описати призначення створеної бази даних.
Підготувати матеріали до захисту проекту за наданим планом
Захистити проект
Провести експертизу проекту іншої групи за наданими критеріями
Підготувати виступи експертів
ПЛАН ЗАХИСТУ ПРОЕКТУ
Дослідження предметної області. Висновки про нормалізацію відношень та схему даних.
Структура розроблених таблиць та форм.
Структура розроблених запитів та звітів.
Інструкція користувача по роботі з системою.
КРИТЕРІЇ ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРТИЗИ ПРОЕКТІВ
Відповідність розробленої системи поставленій задачі.
Працездатність системи.
Правильність виконання нормалізації відношень:
відсутність надлишковості даних;
відсутність аномалій включення нових записів;
відсутність аномалій вилучення записів.
Зручність у використанні системи.
Використання засобів автоматизації.
Естетичність та доцільність художнього оформлення.
Пропозиції по вдосконаленню системи.
Що з використаного у системі було б доцільним застосувати у проекті, яку розробляла Ваша група.
Практичне представлення окремих етапів проекту.
Захист бази даних 1 групи:
доповідь керівника проекту, яка включає знайомство із структурою бази даних, її можливостями та перевагами.
Паралельно йде демонстрація структури та можливостей на персональному комп’ютерах та екрані за допомогою мультимедійного проектора.
відповіді на запитання опонентів (відповідає будь-який член групи)
Захист бази даних 2 групи :
доповідь керівника проекту, яка включає знайомство із структурою бази даних, її можливостями та перевагами.
Паралельно йде демонстрація структури та можливостей на персональному комп’ютерах та екрані за допомогою мультимедійного проектора.
відповіді на запитання опонентів (відповідає будь-який член групи)
Оцінка експертами окремих етапів проекту.
Учні перевіряють працездатність системи, розробленої опонентами, визначають її переваги та недоліки, готують доповідь, дають пропозиції що до вдосконалення власного проекту вдалими елементами іншого...
Підведення підсумку уроку.
Учитель підводить підсумки уроку, акцентуючи увагу учнів на можливість практичного застосування набутих знань у розробці автоматичних систем обліку.
Виставлення оцінокза картками взаємооцінювання.
Оцініть свого товариша по команді (у балах від 1 до 4)
Прізвище, ім’я учасника
Виконання учасником своєї ролі в команді
Активність, висування ідей
Володіння базовим знаннями
Участь
у захисті
ДЗ.Створити інструкцію користувача по роботі з базою даних.
Використати засоби автоматизації (командні кнопки, макроси) у власній базі даних.
\
Епілог уроку
«Той, хто не дивиться вперед, опиняєтьсяпозаду.» Дж. Герберт
Додаток 1
Варіант 1
З таблицею Access можна працювати в двух режимах: в режимі таблиці та
2.Форма призначена для.
При підготовці макету таблиці використовують наступні варіанти позначення полів: .
Укажіть найбільш предпочтительный варіант.
Укажіть призначення таблиці (базового об’єкту БД).
Структурована інформація про однорідні об’єкти – це
Форма є
Поле МЕМО є
Варіант 2
Реляційна БД – це
У термінології баз даних стовпчик таблиці – це .
У термінології баз даних рядок таблиці – це .
Довжина ім’я поля БД з урахуванням пробілів може складати .
При запуску MS Access пропонується діалогове вікно з можливостями створення нової бази даних або .