Урок з соціально-побутового орієнтування у 5-му класі на тему: «Заварювання чаю»

Про матеріал

Конспект уроку с соціально-побутового орієнтування буде цікавий для використання корекційним педагогам та помічникам вчителів інклюзивних класів. Урок відповідає програмі з СПО для 5-го класу.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок-проект

у  5-му класі

на тему:

«Чай на нашому столі»

 

F:\відкритий урок\IMG_7560.JPG

 

 

 

 

 

Вситель СПО

Ященко Н. В.

 

Тема:  Чай на нашому столі

 

Мета:  Ознайомити учнів з властивостями і якостями чаю, з різними видами чаю та способами його упакування.

 Навчати учнів заварювати чай різними способами, дотримуватись правил роботи з гарячими рідинами.

Сприяти розвитку мислення, уваги, зв’язного мовлення, дрібної моторики рук учнів; підготовки до самостійного життя.

Виховувати інтерес до кулінарії, охайність під час приготування їжі.

 

Обладнання: чайна колекція, види заварених чаїв, види упаковок чаю, презентація, відеоінтерв’ю, аудіо запис, інструкційні картки, тести, чайний сервіз, чайник, чай, лимон, цукор, м’ята.

 

    Хід уроку.

 

1. Психолого-педагогічна підготовка учнів.

 Діти, давайте станемо у коло, візьмемось за руки, закриємо очі і повторимо такі слова: «Сьогодні на уроці я буду уважним, активним, намагатимусь запамятати всі нові знання. Адже ці знання будуть потрібні мені протягом всього мого самостійного життя».

 

2. Повторення вивченого матеріалу.

Тест

1. Які з цих пристосувань ми використовуємо під час приготування бутербродів?

а) ніж, дощечка;

б) друшляк, ложка;

в) тертка, вилка.

 

2. З яких продуктів можна приготувати бутерброди?

а) хліб, вода, сіль;

б) хліб, масло, ковбаса;

в) хліб, рис, олія.

 

3. Назвіть види бутербродів

а) закриті, відкриті;

б) твердий, м’який;

в) товстий, тонкий.

 

4. Який посуд відноситься до чайного?

а) тертка, дощечки, качалка;

б) каструля, сковорідка, миска;

в) чашка, блюдце, цукорниця.

 

3. Повідомлення нового матеріалу.

 

А). Звідки чай до нас прийшов.

Перегляд відео та інформаційне повідомлення про вирощування, збирання та переробку чаю.

 На світі багато смачних напоїв, але з чаєм не може порівнятися жоден. Його пють скрізь, цілий рік, з ранку до вечора, як ліки та для насолоди. Появі чаю на нашому столі маємо завдячувати лікарю з Китаю. Саме він у 4 столітті зібрав листя чайного куща, підсушив його, залив окропом, а потім приймав, як ліки.

 Чайна рослина – це вічнозелений чайний кущ. Чай збирають руками. Для збирання придатні лише бруньки та 1-2 молодих листочки.

Смак чаю залежить від клімату, грунту, вологи, висоти плантації над рівнем моря. Чим вище в горах ростуть чайні кущі, тим краща якість чайного листя.

Зараз чай найбільше чаю вирощують у Китаї, Індії, Африці. В Україні чайні плантації є у Криму та Карпатах.                           

Б). Значення чаю для здоровя людини.

 Щоб краще дізнатися про властивості чаю, ми вирішили звернутися до людей, які знають багато цікавої інформації. Ось послухайте, що вони нам розповіли.

  Перегляд відеоінтерв’ю з шеф-кухарем та лікарем школи.

 Ось тепер ми знаємо, що чай п’ють для того, щоб набратися сил, заспокоїтися, зняти біль, зігрітися.

 

В).  Види чаю.

Показ склянок з завареним чаєм різних сортів:  чорний, зелений, червоний, мятний, ромашковий, шипшиновий.

  • Як ви думаєте, що це у склянках?
  • А чому чай у склянках різного кольору?

В сучасному світі чай у магазині продають  різних видів і розфасовок. Готуючись до уроку, я підібрала ось таку колекцію різних видів чаю. Давайте з нею ознайомимось.

 Опрацювання колекції чаю.

Чай може бути чорний, зелений, червоний, трав’яний, з додаванням ягід чи фруктів.

Може бути крупнолистовий, дрібнолистовий, гранульований, пакетирований.

Чай  розфасовують у  паперові коробки чи пакети, металеві чи скляні банки вагою від 50 г до 500 г. Від виду і розфасовки чаю буде залежати і ціна – від 4 до 60 грн.

 

Г). Заварювання чаю.

Практична робота.

1. Ознайомлення з метою практичної роботи.

2.Послідовність заварювання чаю.

 Опрацювання інструкційних карток. Робота в зошиті.

3. Правила безпечної роботи з гарячою рідиною.

Робота з підручником стор. 58-59.

4. Виконання роботи учнями. 

 Учні діляться на дві групи при допомозі фартухів  – перша група заварює чай у пакетиках з додаванням лимону, а друга заварює дрібнолистовий чай з мятою.

5. Аналіз виконаних робіт.

 

4. Закріплення набутих знань.

 Вправа «Зєднай  речення»

- Чай – це … вічнозелена рослина, що росте у Китаї, Індії, Криму.

-  Є такі  види чаю …  чорний, зелений, травяний.

- Чай пакують у … паперові чи металеві коробки, у одноразові пакетики.

-  Чайний сервіз складається з … заварювального чайника, цукорниці, блюдець та чашок..

 Вправа « Знайди вірну послідовність»

На дошці записане речення. З поданих речень слід утворити вірну послідовність заварювання чаю.

Чай готують у такій  послідовності:

1. Закипятити воду.

2. Залити окропом чай до половини заварювального чайника.

3. Настояти 5 хв.

4. Долити заварку окропом.

 

5. Підсумок уроку. Прослуховування пісні «Малиновий чай».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ященко-Циганок Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 січня 2018
Переглядів
3132
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку