Урок з соціально-побутового орієнтування у 10-му класі на тему: «Способи наклеювання шпалер»

Про матеріал

Конспект уроку с соціально-побутового орієнтування буде цікавий для використання корекційним педагогам та помічникам вчителів інклюзивних класів. Урок відповідає програмі з СПО для 10-го класу

Перегляд файлу

 

Урок

у 10-му класі

на тему:

«Наклеювання шпалер»

 

 

 

 

 

 

 

Автор уроку:

Ященко Наталія Василівна,

вчитель соціально-побутового орієнтування

КНЗ «Бердичівська спеціальна загальноосвітня школа - інтернат

Бердичівського району

 

 

 

 

 

Тема:   Способи  наклеювання шпалер

 

Мета:  Сприяти закріпленню і розширенню знань учнів про види сучасних шпалер та їх призначення. Ознайомити учнів зі способами наклеювання шпалер; з інструментом, що використовується під час наклеювання шпалер.

Навчати учнів користуватися друкованою інструкцією на шпалерах; самостійно добирати спосіб наклеювання з огляду на вид шпалер.

 Сприяти розвитку зорового і тактильного аналізаторів, уваги, пам’яті, логічного мислення.

   Виховувати інтерес до оточуючого,  естетичний смак, бажання робити самостійно дрібний ремонт.

 

Обладнання: відеофільм, мультимедійна презентація, друковані інструкції, колекція шпалер, друковані інструкції,  клей, інструменти для наклеювання шпалер.

 

    Хід уроку.

 

1. Психолого-педагогічна підготовка учнів.

Перед кожним, хто збирається розпочати ремонт у своїй квартирі, встає неминуче питання: як вибрати правильно  шпалери? Для того, щоб краще ознайомитись з цим питанням, ми відвідали спеціалізований магазин шпалер. Перегляд фото.  

 

2. Актуалізація знань учнів.

- Для чого призначені шпалери?

Шпалери призначені для декоративного покриття стін, стелі і перегородок. Вони   підбираються індивідуально для кожної окремої кімнати, в залежності від її призначення.

- Які є види шпалер?
   Шпалери бувають паперові вінілові, флізелінові, під фарбування, з напиленням, миючі, з натуральних матеріалів (бамбукові, з пробкового дерева), текстильні, фотошпалери.

- Від чого залежить вибір виду шпалер?

Вид шпалер визначається призначенням кімнати, у яку вони будуть наклеюватись.  Від виду залежить і розмір рулонів. До шпалер добирають і кант, яким оздоблюють після наклеювання.

- Вправляння учнів у підборі шпалер згідно призначення кімнати.

 

3. Повідомлення нового матеріалу.

А). Шпалери і приміщення. Мультимедійна презентація.

Правильний вибір шпалер може підкоригувати окремі недоліки приміщень. Якщо ваш житловий простір занадто низький - його можна візуально зробити більш високим, якщо вибрати для нього шпалери однотонні або з вертикальними смужками. У низькому приміщенні стеля повинна бути світліше стін. Дуже високе приміщення здаватиметься нижче, якщо вибрати шпалери з дуже великим малюнком або горизонтальними смугами. Маленьке приміщення здаватиметься більш просторим, якщо підібрати шпалери однотонні - світлих «легких» тонів або шпалери з дуже дрібним візурунком чи малюнком. Велике приміщення буде здаватиметься затишним, якщо обрати шпалери з крупним малюнком або темних тонів. Можна обклеїти все приміщення кімнати одними шпалерами, можна комбінуючи декілька видів шпалер – «дзеркалами», панелями, картинами.

 

Б). Друковані інструкції на рулонах.

При виборі кольору та малюнка шпалер слід уважно ознайомитися з маркуванням, яке обов’язково має бути на упаковці. Це маркування дає максимум інформації про товар: водостійкість, стійкість до світла, зносостійкість тощо.Також треба звернути увагу на номер шпалер. На всіх рулонах він повинен бути однаковий, інакше можуть з’явитися розбіжності у кольорі.

 

В). Інструменти для наклеювання шпалер. Ознайомлення учнів з інструментами.

 Для цього виду робіт необхідно мати – ємкість для клею, ножиці, ніж малярний, щітку-макловицю,  щітку-пензель,  висок, рулетку, валик, шпатель гумовий, ганчірку.

 

Г). Підготовка поверхонь під наклеювання шпалер та приготування клею. Мультимедійна презентація.

 Підготовка поверхні під наклеювання шпалер полягає у видаленні старих шпалер і безпосередньо в підготовці стін. Не варто клеїти нові шпалери на старі, на стіни покриті фарбою чи побілені.  Клеїти шпалери можна тільки на очищені сухі поверхні і після того, як тріщини та нерівності на стінах заштукатурені або зашпакльовані. Безпосередньо перед наклеюванням стіни ґрунтують. Клей підбирають згідно виду шпалер. Сухий клей розводять теплою водою і добре розмішують. Приготований клей має бути досить в’язким і без грудочок.

Д). Способи наклеювання шпалер. Перегляд відеофільму.

 Після того як шар ґрунтовки повністю висохне, беруться до наклеювання шпалер.Спосіб  наклеювання шпалер залежить від виду шпалер, від рекомендацій на друкованих інструкціях, від особливостей кімнати, яку будуть обклеювати..  Шпалери наклеюють в стик або накладаючи одне полотнище на друге на 1-2 мм. Клей наносять на поверхню та на самі шпалери. При наклеюванні флізелінових шпалер клей наносять лише на шпалери. Першу полосу шпалер слід наклеїти дуже рівно, щоб потім не скосилися всі інші полоси. Для цього використовують рівень. Клеять шпалери від кутка до входу у кімнату. В кімнаті не повинно бути протягів та різких змін температури. Всі вікна і двері потрібно закрити до повного висихання шпалер. Показати 2 зразки: еталонний та бракований (через неякісне приклеювання шпалер).

 

Е). Практична робота.

  1. Ознайомлення з метою практичної роботи.
  2. Повторення правил безпечної роботи з хімічними речовинами та інструментом.
  3. Розподіл на групи.
  4. Опрацювання друкованих інструкцій.
  5. Підбір потрібного виду шпалер та інструменту.
  6. Наклеювання шпалер.

     7). Аналіз виконаних робіт.

 

4). Підсумок уроку.

 

  

 

 

 

         

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 січня 2018
Переглядів
1949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку