В розробці розглянуті види реклами;значення реклами для ведення успішної підприємницької діяльності;формуються навички створювати рекламу;прогнозувати майбутні результати;оцінювати й усувати ризики;шукати оптимальні шляхи вирішення проблеми;брати на себе відповідальність;спілкуватися, висловлювати свою думку та захищати її..
Відділ освіти
Костянтинівської районної адміністрації
Методичний кабінет
Марківська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Розробка уроку з «Технологій»
для 10 класу
на конкурс
«Уроки з підприємницьким тлом»
Вчитель трудового навчання
Кулінченко О.Л.
2016 р.
Мета:ознайомити учнів з різними видами і засобами реклами;
визначити, які види реклами найефективніші в сучасному світі бізнесу;
продовжити формувати вміння розробляти рекламу для виготовленого виробу; формувати вміння оформлення документації,
удосконалити уміння демонстрування та опису виробу;
розвивати творчі здібності, логічне мислення, ініціативність, комунікабельність. підприємливість,;
сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів; пробуджувати почуття краси, прекрасного;
виховувати наполегливості, лідерські якості;
формувати культуру праці.
Завдання уроку:
Після закінчення уроку учень має знати:
розуміти:
вміти:
Наочність, матеріали і інструменти: маркери, ручки, олівці, аркуші А4, компьютер, презентація «Види реклами», додаток 1 - «Вимоги до рекламних носіїв», додаток 2 - конверти зі зразками графічної реклами; додаток 3 - картка оцінювання, проектор.
Тип уроку:комбінований.
Форма і методи проведення: вправа «Побажання», техніка «Асоціативний ряд», ігровий момент «Дешифратор», бесіда, дидактична гра «Кіт у мішку», робота в групах, самостійна робота, самооцінювання і взаємооцінювання, презентація роботи.
Хід уроку
Шлях до розвитку й, урешті-решт, до щастя людини пролягає через її працю.
Д. І. Менделєєв
І. Організаційна частина
Девіз уроку: Ми-художники, митці
Власної реклами творці!
У ч и т е л ь. Діти, прочитайте, будь ласка, вислів, записаний на дошці та скажіть, про що йдеться мова. (Бесіда з учнями)
II. Актуалізація опорних знань учнів
Так, дійсно, на попередніх уроках ви виготовили свої вироби, порахували їх вартість і от нарешті вони готові стати товаром для покупців і принести вам прибуток. Але на жаль в сучасному світі якісно виготовлений вироб не завжди приносить прибуток, тому про його якості покупець не може знати.
(техніка «Асоціативний ряд»).
Учні записують асоціації, які викликає у них слово «реклама» на різнокольорових аркушах.
III. Мотивація навчально-трудової діяльності.
Повідомлення теми, мети, завдань уроку
Кожен з вас, я гадаю, не одноразово бачив рекламу по телебачення, на плакатах і в журналах.
От ви сьогодні долучитися до роботи рекламного агенства і будете працівниками рекламної агенції і безпосередньо творцями реклами свого виробу, спробуєте презентувати свій вироб за допомогою реклами, щоб мати змогу продати свій вироб якнайдорожче.
А також ми з ознайомимося з з різними видами і засобами реклами, правилами створення реклами, визначимо, які види реклами найефективніші в сучасному світі бізнесу.
IV. Викладення нового матеріалу
(ігровий момент «Дешифратор»)
Урок сьогодні особливий і тому давайте почнемо з інтриги.
(Учні витягають із скринки різнокольорову картку з завдання у вигляді складів.)
Вітаю! Тепер вам відомі слова – це види графічної реклами. І ці назви будуть відтепер назвами ваших команд.
Але перед тим, як розпочати свою роботу я пропоную переглянути презентацію «Види реклами»
Проведення хвилинки відпочинку (руханки –поділу на групи за кольором карток)
По планеті крокує людина (учні крокують)
Й бачить – у світі вона не єдина:
(Прикладають долоню до очей, ніби вдивляються в далечінь)
Зліва, справа й попереду люди,
(Повертають голову направо, наліво, озираються назад)
І позаду, ну, тобто, усюди (Розводять руками)
Усміхнулася радо людина, (Усміхаються одне одному)
Через те, що вона не єдина,
Й стала впевнено знов крокувати… (Крокують на місці)
Ну а нам час настав працювати!
VІ. Практична робота. «Рекламна агенція»
Завдання: 1. Придумайте назву своєї рекламної агенції, заповніть карту оцінювання
2. Розподіліть обов’язки працівників
3. Використовуючи інформаційні картки (додаток 1), розробіть рекламу
свого виробу і підготуйтесь до презентації.
4. Презентація реклами
Для виступу кожній групі дається 1-2 хвилини. Після виступу присутні групи – майбутні споживачі можуть ставити запитання та висловлювати власну думку, оцінювати виступ агенції. Від учня, який захищає роботу своєї групи повинні бути отримані всі пояснення зі змісту, оформлення та виконання роботи. Підсумкова оцінка — рейтингова, яка включає самооцінку, середню колективну оцінку та оцінку вчителя.
V. Підсумок уроку.
Рефлексія .
Дидактична гра «Кіт у мішку».
Учням пропонується витягти картку певного кольору з малюнками (додаток 2) і визначити вид реклами, її оригінальність і ймовірну ефективність.
VІ. Підведення підсумків. Найкращі роботи. Аналіз роботи усього класу
- оцінювання роботи в групах,
- оцінювання реклами,
- оцінювання виступу – захисту,
- демонстрування кращих робіт;
- аналіз недоліків у роботи та шляхи їх усунення. (Мотивація оцінок за урок)
Любі діти, на сьогоднішньому уроці ви були працівниками рекламних агенції, підприємцями і фінансистами, дизайнерами і споживачами; проявили свої здібності у різних видах діяльності і я думаю що ви зробите правильний вибір у майбутньому. А також посядете гідне місце у суспільстві не дивлячись на складну політико-економічну ситуацію у країні.
Впевнена дехто з вас створить власні підприємства на яких будете виготовляти необхідні якісні вироби під власними брендами.
ІХ. Завдання додому.
- продовжити оформлення проектних папок, реклами
Додаток 1 «Вимоги до реклами»
Додаток 2
Картка оцінювання роботи на уроці
№ |
Критерії оцінювання |
Само оціння |
Вчитель |
1 |
Готовність до уроку, організація робочого місця на протязі уроку – 1б. |
|
|
2 |
Актуалізація опорних знань учнів 1 б. |
|
|
3 |
ігровий момент «Дешифратор»)– 1 б. |
|
|
4 |
Усне питання – 1 б. |
|
|
5 |
Гра “Так чи ні” -1б. |
|
|
6 |
Практична робота Створення реклами» - 6 б.
|
|
|
7 |
|
|
|
|
Всього |
|
|
Додаток 3 Види графічної реклами
Білборд (англ. billboard) - вид зовнішньої реклами, яку встановлюють уздовж трас, вулиць. Білборд - це закріплена на опорі рама, оббита листами оцинкованої сталі або фанери, що покриті атмосферостійкими речовинами.
З’явився цей термін у США, коли низка компаній почали вивішувати свої рекламні плакати «білли» (звідси й назва «білборд») на дерев’яних конструкціях.
Банер (англ. banner - прапор, транспарант) - графічне зображення рекламного характеру. Банери розміщують для залучення потенційних клієнтів або для формування іміджу.
Постер - рекламний продукт форматів А5 - А3, що надає спостерігачам образну й водночас точну інформацію про характер товарів і послуг, які пропонує їм виробник, індивідуальні якісні особливості, притаманні цим товарам і послугам, а також про місця та умови придбання цих товарів.
Лайт-бокс (англ. lightbox) - рекламний щит із внутрішнім підсвічуванням. Кріпиться до стовпів, стаціонарних конструкцій.
Флаєр (англ. fly - літати; flyer, flier - рекламний листок) - це невелика інформаційна листівка, часто виконана в яскравих, насичених кольорах. Використовують флаєри в основному як роздатковий матеріал у різних рекламних акціях. Нерідко флаєр є своєрідним безкоштовним пропуском, запрошенням або навіть вхідним квитком на якийсь захід.
Рекламний проспект (від лат. prospectus - вигляд, огляд) - багатосторінкове брошурне видання, що має, як правило, красиві ілюстрації.
Буклети - переважно багатокольорові аркушеві друковані видання, складені в два або кілька згинів (фальців). До такого виду друкованої продукції найчастіше звертаються туристичні агентства, виробники промислових і продовольчих товарів, організації та установи під час відзначення ювілеїв, подій чи проведення інших знакових заходів.