Програмне опрацювання події у середовищі Scratch.
Мета:
навчальна: навчитись використовувати події різних видів та опрацьовувати їх у середовищі Scratch
Практична робота №8.
Тема. Програмне опрацювання події у середовищі Scratch.
Мета:
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація.
Програмне забезпечення: програмне середовище Scratch
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Привітання, перевірка готовності учнів до уроку, вияснити, чи всі присутні.
IІ. Необхідний теоретичний мінімум.
Подія (у середовищі Scratch) — натискання на клавішу, клацання клавішею миші на об'єкті (виконавцю або сцені), надходження повідомлення, зіткнення виконавців тощо.
При виконанні проекту виконавці можуть реагувати на події — опрацьовувати події.
Види подій:
Після того, як визначено, на які події повинні реагувати виконавці, потрібно продумати алгоритми опрацювання подій — описи послідовностей дій, які необхідно виконувати у випадку виникнення тієї чи іншої події. Найчастіше це реалізують шляхом запуску певних скриптів за умови появи події з використанням блоків-заголовків. Інший спосіб полягає у перевірці наявності події або значення певної величини.
Події, які запускають скрипти
|
Натискання кнопки |
|
Вибір виконавця |
|
Натискання клавіші на клавіатурі |
|
Вибір сцени |
|
Отриманя повідомлення |
Події, які можуть запускати певні дії у скриптах
|
Дотик до вказаного об'єкта |
|
Дотик до вказаного кольору |
|
Дотик одного кольору до іншого |
|
Натискання клавіші на клавіатурі |
|
Натискання кнопки миші |
Величини, які можна використати в означенні подій
|
Координата вказівника мишки по горизонталі |
|
Координата вказівника мишки по вертикалі |
|
Відстань між виконавцем та іншим об‘єктом |
|
Значення таймера в секундах |
|
Значення гучності відтворення звуків (1 : 100) |
|
Координата виконавця по вертикалі (–240 : 240) |
|
Координата виконавця по горизонталі (–180 : 180) |
|
Розмір виконавця у відсотках від початкового розміру |
|
Поточний номер образу виконавця |
|
Темп звучання в ударах за хвилину |
|
Гучність звуку |
IІІ. Фізкультхвилинка.
ІV. Виконання практичної роботи.
Інструктаж з БЖ при роботі за комп’ютером.
1. Під час занять не вставайте і не ходіть по класу!!!
2. Строго виконуйте вказівки викладача.
3. Під час роботи дотримуйтесь інструкції і не відкривайте не потрібних вам файлів і програм так, щоб не змінювати макроси і шаблони.
4. Не робіть різких ударів при роботі з клавіатурою.
5. Припиняйте роботу при появі незвичайного звуку, запису або самовільного включення ПК і негайно повідомте про це викладача.
6. Після виконання завдання коректно вимкніть комп’ютер.
Завдання («Кіт та м’яч»). Створити проект, у якому Кіт слідкує за м’ячем, що рухається. Алгоритм виконання завдання для Спрайта Кіт:
1. Додати у проект новий Спрайт. Для цього натиснути кнопку Образи та Імпортувати.
2. Вибрати з теки Thing спрайт beachball1, підтвердити вибір кнопкою Гаразд.
3. Перейти на закладку Скрипти і скласти програму для Спрайта beachball1:
4. Зробити активною Сцену, перейти на закладку Фони, Імпортувати, вибрати бажаний фон з теки Outdoors.
Додаткове завдання. Запишіть програму, змінивши переміщення мяча по сцені та фон сцени на бажаний вами.
Вправи для очей.
V. Запитання для захисту практичної роботи.
1. Які програмні події існують у середовищі Scratch?
2. Які команди можна використати для опрацювання подій у середовищі Scratch? Де вони розміщені?
3. Чи можна в середовищі Scratch скласти кілька скриптів для одного об’єкта; різні скрипти для різних об’єктів; однакові скрипти для різних об’єктів?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновки: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
VI. Підведення підсумків практичної роботи.