Урок з теми"Алгоритми та програми", практична робота №8

Про матеріал

Програмне опрацювання події у середовищі Scratch.

Мета:

навчальна: навчитись використовувати події різних видів та опрацьовувати їх у середовищі Scratch

Перегляд файлу

Практична робота №8.

Тема. Програмне опрацювання події  у середовищі Scratch.

Мета:

  • навчальна: навчитись використовувати події різних видів та опрацьовувати їх у середовищі Scratch;
  • розвивальна: озвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація.

Програмне забезпечення:  програмне середовище Scratch

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Привітання, перевірка готовності учнів до уроку, вияснити, чи всі присутні.

IІ. Необхідний теоретичний мінімум.

Подія (у середовищі Scratch) — натискання на клавішу, клацання клавішею миші на об'єкті (виконавцю або сцені), надходження повідомлення, зіткнення виконавців тощо.
При виконанні проекту виконавці можуть реагувати на події — опрацьовувати події.
Види подій:

  • події, які запускають скрипти;
  • події, які можуть запускати певні дії у скриптах;
  • набуття величинами певних значень.

Після того, як визначено, на які події повинні реагувати виконавці, потрібно продумати алгоритми опрацювання подій — описи послідовностей дій, які необхідно виконувати у випадку виникнення тієї чи іншої події. Найчастіше це реалізують шляхом запуску певних скриптів за умови появи події з використанням блоків-заголовків. Інший спосіб полягає у перевірці наявності події або значення певної величини.
Події, які запускають скрипти

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/1.png

Натискання кнопки

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/2.png

Вибір виконавця

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/3.png

Натискання клавіші на клавіатурі

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/4.png

Вибір сцени

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/5.png

Отриманя повідомлення


Події, які можуть запускати певні дії у скриптах

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/6.png

Дотик до вказаного об'єкта

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/7.png

Дотик до вказаного кольору

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/8.png

Дотик одного кольору до іншого

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/9.png

Натискання клавіші на клавіатурі

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/10.png

Натискання кнопки миші


Величини, які можна використати в означенні подій

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/11.png

Координата вказівника мишки по горизонталі

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/12.png

Координата вказівника мишки по вертикалі

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/13.png

Відстань між виконавцем та іншим об‘єктом

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/14.png

Значення таймера в секундах

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/15.png

Значення гучності відтворення звуків (1 : 100)

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/16.png

Координата виконавця по вертикалі (–240 : 240)

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/17.png

Координата виконавця по горизонталі (–180 : 180)

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/18.png

Розмір виконавця у відсотках від початкового розміру

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/19.png

Поточний номер образу виконавця

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/20.png

Темп звучання в ударах за хвилину

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/15/21.png

Гучність звуку

 

IІІ. Фізкультхвилинка.

ІV. Виконання практичної роботи.

Інструктаж з БЖ при роботі за комп’ютером.

1. Під час занять не вставайте і не ходіть по класу!!!

2. Строго виконуйте вказівки викладача.

3. Під час роботи дотримуйтесь інструкції і не відкривайте не потрібних вам файлів і програм так, щоб не змінювати макроси і шаблони.

4. Не робіть різких ударів при роботі з клавіатурою.

5. Припиняйте роботу при появі незвичайного звуку, запису або самовільного включення ПК і негайно повідомте про це викладача.

6. Після виконання завдання коректно вимкніть комп’ютер.

Завдання  Кіт та м’яч»). Створити проект, у якому Кіт слідкує за м’ячем, що рухається.  Алгоритм виконання завдання для Спрайта Кіт:

1.    Додати у проект новий Спрайт. Для цього натиснути кнопку   Образи та Імпортувати.
2.    Вибрати з теки Thing спрайт beachball1, підтвердити вибір кнопкою Гаразд.

 

3.    Перейти на закладку Скрипти і скласти програму для Спрайта beachball1:

4.    Зробити активною Сцену, перейти на закладку Фони, Імпортувати, вибрати бажаний фон з теки Outdoors.

 

  1. Запустити  программу на виконання, щоб отримати таку сцену:

Додаткове завдання. Запишіть програму, змінивши переміщення мяча по сцені та фон сцени на бажаний вами.

Вправи для очей.

V. Запитання для захисту практичної роботи.

1. Які програмні події існують у середовищі Scratch?

2. Які команди можна використати для опрацювання подій у середовищі Scratch? Де вони розміщені?

3. Чи можна в середовищі Scratch скласти кілька скриптів для одного об’єкта; різні скрипти для різних об’єктів; однакові скрипти для різних об’єктів?

 ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновки:  ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

VI. Підведення підсумків практичної роботи.

docx
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
1999
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку