Урок з теми: "Букви Г, г. Текст. Головна думка. Заголовок. Протилежні слова. Письмо малоїбукви г."

Про матеріал

Тема уроку: Букви Г, г. Текст. Головна думка. Заголовок. Протилежні слова. Письмо малоїбукви г.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Мета уроку:вправляти у написанні малої рукописної букви г та з'єднань з нею; формувати вміння читати й писати склади та слова з буквою г; удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати надруковане речення; навчити давати відповіді на запитання за змістом прочитаного тексту; визначати головну думку тексту; формувати навички правильної вимови звуків;формувати в учнів загально-навчальні вміння, культуру мовлення; розвивати вміння працювати самостійно;виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання працювати; прищеплювати вміння аналізувати, думати, висловлювати власну точку зору.

Перегляд файлу

Автор: Феськова Л.О.

Предмет: Українська мова

Клас: 1

Тема уроку: Букви Г, г. Текст. Головна думка. Заголовок. Протилежні слова. Письмо малоїбукви г.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Мета уроку:вправляти у написанні малої рукописної букви г та з’єднань з нею; формувати вміння читати й писати склади та слова з буквою г; удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати надруковане речення; навчити давати відповіді на запитання за змістом прочитаного тексту; визначати головну думку тексту; формувати навички правильної вимови звуків;формувати в учнів загально-навчальні вміння, культуру мовлення; розвивати вміння працювати самостійно;виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання працювати; прищеплювати вміння аналізувати, думати, висловлювати власну точку зору.

Види роботи:читання, письмо,списування з дошки, звуко-буквенийаналіз, робота зіскладовою таблицею.

Обладнання:мультимедійнадошка, звуковатаблиця, картки з протилежними словами.

План уроку

І.Організаційний момент(1 хв.)

ІІ.Повідомлення теми і мети уроку(2 хв.)

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності (5 хв.)

ІV. Вивчення нового матеріалу(10 хв.)

V. Узагальнення вивченого матеріалу(15 хв.)

VI. Підсумки уроку. Рефлексія(2 хв.)

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент ( 1 хв.)

- Ось дзвінок свій звук подав

До роботи нас позвав

Часу ми не гаємо

Працювати починаємо.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку ( 2 хв.)

Тема нашого уроку :Букви Г, г. Текст. Головна думка. Заголовок. Протилежні слова. Письмо малої букви г.

Метою нашого уроку є вправляння у написанні малої рукописної букви г та слів з цією буквою, робота над звуко-буквеним аналізом слів, закріплення навички читання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності ( 2 хв.)

  1. Дихальні вправи.

Перед тим, як ми перейдемо до читання тексту, щоб чітко і виразно вимовляти букви, читати і мати гарну дикцію нам необхідно виконати дихальні вправи.

- Перша вправа « Задмухни свічку».

Уявимо, що ми з вами знаходимося на Дні Народженні і перед нами святковий торт зі свічками. Давайте задуємо свічку. Повторюємо за мною.

- Наступна вправа « Подуй на кульбабку»

Уявимо, що ми з вами потрапили на галявину, яка усіяна кульбабками. Давайте візьмемо в руку кульбабку і подуємо на неї.

- Діти, яка цукерка зображена у нас на екрані?( Чупачупс)

Повторюємо за мною по складам ЧУ-ПА-ЧУПС.

- Діти, подивіться у вікно і уявіть, що налетіла хмарка і з неї почав накрапати дощик КАП-КАП-КАП . Повторюємо за мною КАП-КАП-КАП.

- А тепер на галявину завітав коник і зацокав своїми копитцями. Як копитцями цокає коник? ЦОК-ЦОК-ЦОК. Повторюємо за мною КАП-КАП-КАП.

2. Робота зі складовою таблицею.

Для того, щоб нам розчитатися і правильно вимовляти слова попрацюємо зі складовою таблицею.

Сьогодні ми з вами працюємо з буквою Г. Які звуки вона може позначати?(твердий звук [г] та м’який звук[г’]).

Прочитаємо склади з цією буквою за мною.

На минулому уроці ми вивчали буквосполучення ДЗ. Повторимо його і прочитаємо склади з цим буквосполученням.

  1. Робота над скоромовкою.

А тепер попрацюємо над скоромовкою.

- Спочатку читаю я. Слухайте уважно.

«В сіренької горлички туркотливе горлечко».

- Тепер прочитаємо скоромовку «луною».

- Тепер прочитаємо скоромовку по рядах.

Молодці діти, ми з вами розучили цю скоромовку для того, щоб читати виразно, розбірливо і чітко.

    ІV.Вивчення нового матеріалу

Опрацювання тексту «Одна голова добре, а дві -  краще»(10 хв.)

1. Робота з букварем

Діти, відкриваємо буквар на сторінці 58.

2.Читання слів «луною».

Перед нами слова записані в три колонки. Ставимо пальчик на перше слово в першій колонці і читаємо слова «луною». Нам необхідно відшукати слово – підпис до малюнка. Хто знайшов?

3.Звуко-буквений аналіз слова на дошці за допомогою фішок.

Так, це слово груша.

Давайте зробимо звуко-буквенний аналіз слова груша на дошці за допомогою фішок.

 Спочатку поділимо слово на склади. Тепер поставимо наголос у слові груша. 

Буква г позначає звук [г] – він приголосний твердий.

Буква р позначає звук [р] – він приголосний твердий.

Буква у позначає звук [`у] – він голосний, наголошений.

Буква ш позначає звук [ш] – він приголосний твердий.

Буква а позначає звук [а] – він голосний, ненаголошений.

4. Читання тексту

Діти, тепер переходимо до читання тексту.

Спочатку читаю я. Слідкуємо уважно.

Одна голова добре, а дві – краще

Жив собі Дракон. І було в Дракона дві голови. Одна голова була серйозною, інша – веселою. Одна любила книжки читати, а інша – у комп’ютерні ігри грати. Одна спала вдень, а інша – уночі.  Одна пила теплий чай, а інша – холодний .  Одна їла чорний шоколад, а інша – білий. Такі різні голови в одного Дракона. І такі дружні.

5. Словникова робота

- Діти, хто такий Дракон? ( казковий персонаж)

- А чому він казковий? ( тому що він зустрічається казках, тому що він має дві голови).

6.Читання тексту учнями

7. Робота над змістом тексту

- Про що розповідається тексті?( про Дракона, який мав дві різні голови)

- Як думаєте, чому текст має таку назву?( тому що з двома головами можна зробити більше справ)

-         Яка головна думка тексту?(заголовок відображає головну думку тексту. Одна голова добре, а дві краще тому що, з двома головами можна одночасно зробити більше справ).

- Діти, а тепер давайте знайдемо в тексті протилежні слова.

- Одна голова була серйозною, а інша якою?(веселою)

- Одна голова спала вдень,а інша коли? (уночі)

- Одна пила теплий чай, а інша який?(холодний)

- Одна любила чорний шоколад, а інша який?(теплий)

- Давайте тепер повернемося на початок і повторимо, всі пари протилежних слів.

Пари слів на дошці.

Серйозна – весела

Вдень – уночі

Теплий – холодний

Чорний – білий .

8. Рухлива фізкультхвилинка

V. Узагальнення вивченого матеріалу( 15 хв.)

Робота у  зошиті з друкованою основою

Лічилка « Зошит»

1. Письмо малої букви «г»

- За зразком вчителя на дошці

Знаходимо робочий рядок. Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії, заокруглюємо праворуч, торкаючись лінії і ведемо пряму похилу до нижньої рядкової лінії, де знову заокруглюємо праворуч. Закінчуємо букву близько середини робочого рядка.

  • Письмо в повітрі.
  • Самостійне письмо в робочому зошиті
  • Письмо буквосполучень за зразком вчителя

- Прописуємо буквосполучення  гі. Це буквосполучення має верхнє з’єднання.

- Прописуємо буквосполучення  ги. Це буквосполучення має верхнє з’єднання.

2. Зорова гімнастика

3. Продовження письма в робочому зошиті

- Прописуємо буквосполучення гу. Це буквосполучення має верхнє з’єднання.

- Прописуємо буквосполучення  ге. Це буквосполучення має середнє з’єднання.

- Прописуємо буквосполучення гл. Це буквосполучення має нижнє з’єднання.

 - Прописуємо буквосполучення гм. Це буквосполучення має нижнє з’єднання.

  • Письмо слова «гілка» за зразком вчителя на дошці.
  • Звуко-буквений аналіз слова гілка

Давайте зробимо звуко-буквенний аналіз слова гілка.

Спочатку поділимо слово на склади. Тепер поставимо наголос у слові гілка.

  • Буква г позначає звук [г] – він приголосний, м’який.
  • Буква і позначає звук [і'] – він голосний, наголошений
  • Буква л позначає звук [л] – він приголосний, твердий
  • Буква к позначає звук [к] – він приголосний, твердий
  • Буква а позначає звук [а] – він приголосний, ненаголошений.
  • Письмо слова «галка» за зразком вчителя на дошці.

VI. Підсумки уроку. Рефлексія (2 хв.)

- Яку букву ми сьогодні повторили?

- Які звуки вона позначає?

-        Як називався твір який ми сьогодні прочитали?

-       Яка головна думка цього твору?

- Діти, у вас на столах лежать лего червоного та зеленого кольору. Кому сподобався урок, підніміть червоне лего, а кому не сподобався зелене.

- Яка вправа сподобалася найбільше?

- Що не сподобалося? Чому?

docx
Додав(-ла)
Голуб Катерина
Додано
14 січня 2022
Переглядів
974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку