Тема уроку: Букви Г, г. Текст. Головна думка. Заголовок. Протилежні слова. Письмо малоїбукви г.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Мета уроку:вправляти у написанні малої рукописної букви г та з'єднань з нею; формувати вміння читати й писати склади та слова з буквою г; удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати надруковане речення; навчити давати відповіді на запитання за змістом прочитаного тексту; визначати головну думку тексту; формувати навички правильної вимови звуків;формувати в учнів загально-навчальні вміння, культуру мовлення; розвивати вміння працювати самостійно;виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання працювати; прищеплювати вміння аналізувати, думати, висловлювати власну точку зору.
Автор: Феськова Л.О.
Предмет: Українська мова
Клас: 1
Тема уроку: Букви Г, г. Текст. Головна думка. Заголовок. Протилежні слова. Письмо малоїбукви г.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Мета уроку:вправляти у написанні малої рукописної букви г та з’єднань з нею; формувати вміння читати й писати склади та слова з буквою г; удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати надруковане речення; навчити давати відповіді на запитання за змістом прочитаного тексту; визначати головну думку тексту; формувати навички правильної вимови звуків;формувати в учнів загально-навчальні вміння, культуру мовлення; розвивати вміння працювати самостійно;виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання працювати; прищеплювати вміння аналізувати, думати, висловлювати власну точку зору.
Види роботи:читання, письмо,списування з дошки, звуко-буквенийаналіз, робота зіскладовою таблицею.
Обладнання:мультимедійнадошка, звуковатаблиця, картки з протилежними словами.
План уроку
І.Організаційний момент(1 хв.)
ІІ.Повідомлення теми і мети уроку(2 хв.)
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності (5 хв.)
ІV. Вивчення нового матеріалу(10 хв.)
V. Узагальнення вивченого матеріалу(15 хв.)
VI. Підсумки уроку. Рефлексія(2 хв.)
Хід уроку
І. Організаційний момент ( 1 хв.)
- Ось дзвінок свій звук подав
До роботи нас позвав
Часу ми не гаємо
Працювати починаємо.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку ( 2 хв.)
Тема нашого уроку :Букви Г, г. Текст. Головна думка. Заголовок. Протилежні слова. Письмо малої букви г.
Метою нашого уроку є вправляння у написанні малої рукописної букви г та слів з цією буквою, робота над звуко-буквеним аналізом слів, закріплення навички читання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності ( 2 хв.)
Перед тим, як ми перейдемо до читання тексту, щоб чітко і виразно вимовляти букви, читати і мати гарну дикцію нам необхідно виконати дихальні вправи.
- Перша вправа « Задмухни свічку».
Уявимо, що ми з вами знаходимося на Дні Народженні і перед нами святковий торт зі свічками. Давайте задуємо свічку. Повторюємо за мною.
- Наступна вправа « Подуй на кульбабку»
Уявимо, що ми з вами потрапили на галявину, яка усіяна кульбабками. Давайте візьмемо в руку кульбабку і подуємо на неї.
- Діти, яка цукерка зображена у нас на екрані?( Чупачупс)
Повторюємо за мною по складам ЧУ-ПА-ЧУПС.
- Діти, подивіться у вікно і уявіть, що налетіла хмарка і з неї почав накрапати дощик КАП-КАП-КАП . Повторюємо за мною КАП-КАП-КАП.
- А тепер на галявину завітав коник і зацокав своїми копитцями. Як копитцями цокає коник? ЦОК-ЦОК-ЦОК. Повторюємо за мною КАП-КАП-КАП.
2. Робота зі складовою таблицею.
Для того, щоб нам розчитатися і правильно вимовляти слова попрацюємо зі складовою таблицею.
Сьогодні ми з вами працюємо з буквою Г. Які звуки вона може позначати?(твердий звук [г] та м’який звук[г’]).
Прочитаємо склади з цією буквою за мною.
На минулому уроці ми вивчали буквосполучення ДЗ. Повторимо його і прочитаємо склади з цим буквосполученням.
А тепер попрацюємо над скоромовкою.
- Спочатку читаю я. Слухайте уважно.
«В сіренької горлички туркотливе горлечко».
- Тепер прочитаємо скоромовку «луною».
- Тепер прочитаємо скоромовку по рядах.
Молодці діти, ми з вами розучили цю скоромовку для того, щоб читати виразно, розбірливо і чітко.
ІV.Вивчення нового матеріалу
Опрацювання тексту «Одна голова добре, а дві - краще»(10 хв.)
1. Робота з букварем
Діти, відкриваємо буквар на сторінці 58.
2.Читання слів «луною».
Перед нами слова записані в три колонки. Ставимо пальчик на перше слово в першій колонці і читаємо слова «луною». Нам необхідно відшукати слово – підпис до малюнка. Хто знайшов?
3.Звуко-буквений аналіз слова на дошці за допомогою фішок.
Так, це слово груша.
Давайте зробимо звуко-буквенний аналіз слова груша на дошці за допомогою фішок.
Спочатку поділимо слово на склади. Тепер поставимо наголос у слові груша.
Буква г позначає звук [г] – він приголосний твердий.
Буква р позначає звук [р] – він приголосний твердий.
Буква у позначає звук [`у] – він голосний, наголошений.
Буква ш позначає звук [ш] – він приголосний твердий.
Буква а позначає звук [а] – він голосний, ненаголошений.
4. Читання тексту
Діти, тепер переходимо до читання тексту.
Спочатку читаю я. Слідкуємо уважно.
Одна голова добре, а дві – краще
Жив собі Дракон. І було в Дракона дві голови. Одна голова була серйозною, інша – веселою. Одна любила книжки читати, а інша – у комп’ютерні ігри грати. Одна спала вдень, а інша – уночі. Одна пила теплий чай, а інша – холодний . Одна їла чорний шоколад, а інша – білий. Такі різні голови в одного Дракона. І такі дружні.
5. Словникова робота
- Діти, хто такий Дракон? ( казковий персонаж)
- А чому він казковий? ( тому що він зустрічається казках, тому що він має дві голови).
6.Читання тексту учнями
7. Робота над змістом тексту
- Про що розповідається тексті?( про Дракона, який мав дві різні голови)
- Як думаєте, чому текст має таку назву?( тому що з двома головами можна зробити більше справ)
- Яка головна думка тексту?(заголовок відображає головну думку тексту. Одна голова добре, а дві краще тому що, з двома головами можна одночасно зробити більше справ).
- Діти, а тепер давайте знайдемо в тексті протилежні слова.
- Одна голова була серйозною, а інша якою?(веселою)
- Одна голова спала вдень,а інша коли? (уночі)
- Одна пила теплий чай, а інша який?(холодний)
- Одна любила чорний шоколад, а інша який?(теплий)
- Давайте тепер повернемося на початок і повторимо, всі пари протилежних слів.
Пари слів на дошці.
Серйозна – весела
Вдень – уночі
Теплий – холодний
Чорний – білий .
8. Рухлива фізкультхвилинка
V. Узагальнення вивченого матеріалу( 15 хв.)
Робота у зошиті з друкованою основою
Лічилка « Зошит»
1. Письмо малої букви «г»
- За зразком вчителя на дошці
Знаходимо робочий рядок. Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії, заокруглюємо праворуч, торкаючись лінії і ведемо пряму похилу до нижньої рядкової лінії, де знову заокруглюємо праворуч. Закінчуємо букву близько середини робочого рядка.
- Прописуємо буквосполучення гі. Це буквосполучення має верхнє з’єднання.
- Прописуємо буквосполучення ги. Це буквосполучення має верхнє з’єднання.
2. Зорова гімнастика
3. Продовження письма в робочому зошиті
- Прописуємо буквосполучення гу. Це буквосполучення має верхнє з’єднання.
- Прописуємо буквосполучення ге. Це буквосполучення має середнє з’єднання.
- Прописуємо буквосполучення гл. Це буквосполучення має нижнє з’єднання.
- Прописуємо буквосполучення гм. Це буквосполучення має нижнє з’єднання.
Давайте зробимо звуко-буквенний аналіз слова гілка.
Спочатку поділимо слово на склади. Тепер поставимо наголос у слові гілка.
VI. Підсумки уроку. Рефлексія (2 хв.)
- Яку букву ми сьогодні повторили?
- Які звуки вона позначає?
- Як називався твір який ми сьогодні прочитали?
- Яка головна думка цього твору?
- Діти, у вас на столах лежать лего червоного та зеленого кольору. Кому сподобався урок, підніміть червоне лего, а кому не сподобався зелене.
- Яка вправа сподобалася найбільше?
- Що не сподобалося? Чому?