22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Інтегрований урок "Тореадори з Васюківки в Країні раціональних чисел"

Про матеріал
Інтегрований урок, призваний підвищувати активність, цікавість з предметів математика і українська література. Містить інтерактивні форми роботи, елементи усної лічби, інсценування та інші цікаві форми роботи. Автори - вчитель математики і інформатики Родіонова Лада Миколаївна та вчитель української мови і літератури Кобазєва Наталія Іванівна, Рубіжанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 7
Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики та української літератури, 6 клас

 

 

Тема. Тореадори з Васюківки в країні раціональних чисел.

(Тема уроку  математики – «Всі дії з раціональними числами».

Тема уроку з української літератури – «Повість В. Нестайка «Тореадори з Васюківки»»)

Мета: дидактична: розвивати і закріплювати навички виконання дій з раціональними числами, навички усної лічби;

вміти аналізувати образи повісті, переказувати уривки,   підтверджуючи свою відповідь прикладами з тексту.

Розвивальна: розвивати увагу, спостережливість, пам’ять, аналітичні здібності;

Виховна: виховувати цікавість до математики, цілеспрямованість в досягненні мети, працелюбність;

виховувати доброту, вміння дружити, приходити на допомогу в складних ситуаціях, розвивати почуття гумору.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок.

Обладнання: малюнки дітей, роздатковий матеріал, мультимедійний проектор, презентації, зошити з математики і зошити з української літератури, підручники з математики і української літератури.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент  (1 хв.).

     ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв.).

 

Вчитель математики. Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Разом з героями нещодавно вивченого вами твору ми побуваємо в країні раціональних чисел. Для того щоб вгадати прізвище автора цього твору, нам з вами необхідно розв’язати декілька невеличких вправ. Розв’язавши які, ми зможемо розшифрувати  прізвище автора.

0,2*(-3) = -0,6 

-1,5-3,7 = -5,2

5-(-8,3) = 13,3

1,2-5,8 = -4,6

-12: (-0,4) = 30

-2,7+6,3 = 3,6

3,5*(-0,3) = -1,05

5,6: (-0,7) = -8

 

3,6

- 4,6

-5,2

- 1,05

30

- 8

- 0,6

13,3

Й

Т

Е

К

А

О

Н

С

 (Вправи спроектовано на екран, а таблиця заздалегідь записана на дошці. Робота проводиться усно, відповіді записує вчитель математики на дошці. Крім того, правильна таблиця також є в презентації, після закінчення роботи учнів вчитель показує їм потрібний слайд, щоб підтвердити їх відповіді. Після виконання завдання на екрані з’являється портрет В. Нестайка). (Додаток 1).

Вчитель літератури. Давайте пригадаємо з вами, який твір Всеволода Нестайка ми вивчали на уроках літератури? (Відповідь: «Тореадори з Васюківки»).

  • Який це твір за жанром? (Відповідь: пригодницька повість).
  • Який твір називається пригодницькою повістю? (Відповідь: пригодницька повість – це повість, у якій з героями відбуваються різні пригоди).
  • Як звуть головних героїв твору? (Відповідь: Ява і Павлуша).
  • Звідки взялося таке незвичайне ім’я – Ява? (Відповідь: учень зачитує уривок із підручника, підтверджуючи відповідь, стор. 149).

 

ІІІ. Перевірка здобутих знань у процесі практичної роботи (36 хв.).

 

Вчитель літератури. З нашими героями повісті Нестайка відбувається багато незвичайних пригод, вони потрапляють в комічні ситуації. Яка ж перша пригода трапилася з ними? (Відповідь: будували метро під свинарником).

Вчитель літератури. Перекажіть уривок з тексту, у якому розповідається про цю «визначну» подію. (Учні переказують чи інсценують уривок твору).

Вчитель математики. Ідея хлопців збудувати метро у Васюківці була дуже благородною, але вона потерпіла фіаско. Чому ж так трапилося? Мабуть, тому, що хлопці не зробили як слід розрахунки до того, як почали будувати метро? А тоді давайте допоможемо виправити хлопцям їх помилки і, можливо, колись у Васюківці з’явиться метро, про яке вони так мріяли?

(На екрані за допомогою проектора показані приклади з відповідями, деякі з яких є неправильними. Вчитель пропонує дітям підняти руки, хто згоден з відповідями, а якщо ні, то обґрунтувати чому).

  1. 10-25=-15  (правильна відповідь).
  2. 100: (-10)=10 (неправильна відповідь).
  3. -71+30=41 (неправильна відповідь).
  4. 0+(-12)=-12 (правильна відповідь).
  5. -24* 2 =-48 (правильна відповідь).
  6. -12+ (-19)=31 (неправильна відповідь).

(Біля правильних відповідей на дошці поряд з екраном учитель ставить «+», біля неправильних «-», можна згадати правила).  (Додаток 2).

Вчитель літератури. Молодці, будемо сподіватися, що не все так погано було у хлопців, адже деякі вправи вони розв’язали правильно. Але чому ж  тоді вчителька математики розсердилася на них? (Відповідь: хлопці хотіли, щоб за проїзд в метро вона платила більше за усіх інших – 5 копійок).

(Поки вчитель літератури розмовляє з дітьми, учитель математики пише на дошці завдання).

Вчитель літератури. Розсердившись, вчителька математики дала хлопцям додаткове завдання на уроці, з яким вони впоратися не змогли. Давайте допоможемо Яві та Павлуші?

Вчитель математики. Напишіть в зошитах число і класна робота, а також ось цей приклад. Хто бажає розв’язати приклад на дошці на оцінку?

(1 - 3,6) : (- 2 + 4) * (-2,6) 

Розв’язання:

  1. 1 - 3,6 = 1 - 3 =1 - 3 = - 2 =- 1=- 1;

 

2) - 2+4=2= 1= 1;

 

3) - 1 = - : = - = - = - 1,5;

 

4) – 1,5*(-2,6) = 3,9.

Відповідь: 3,9.

Вчитель літератури. Хлопці дуже втомилися: метро закапували, від діда ховалися, задачу розв’язували. Треба їм відпочити, згодні? Але ж ми допомагали хлопцям, то й нам також час відпочити, бо ми теж втомилися.

Вчитель математики проводить фізкультхвилинку: якщо відповідь додатня, то треба підняти руки вгору й стиснути кулаки стільки разів, скільки становить модуль відповіді. Якщо відповідь від’ємна, то руки треба розвести в боки, водночас можна тихенько крокувати на місці, щоб розім’яти ноги.

(Вчитель показує завдання на аркушах, а діти виконують фізкультурні вправи).

-2 + 5 = 3; -1-4 = -5; -2 * (-3)=-8;  8:(-2) = -4  

Вчитель літератури. «Головне – це тренування і спритність. Розумієш? Уперше в історії Васюківки. Гості з’їжджаються  з усієї України. Трансляція по радіо і по телевізору. Навіть у Жмеринці видно буде». Про яку пригоду хлопців сказано в цьому уривку? (Відповідь: про бажання Яви та Павлуші влаштувати бій биків).

Вчитель літератури. А чи не хочете ви подивитися, як хлопці готувалися до такої великої події?

(Далі йде інсценування даного уривку).

 

Вчитель літератури. Чим же закінчився у хлопців бій з биками? (Відповідь:  хлопці були змушені втікати від корови в ставок).

 

Вчитель математики. А чи цікаво вам дізнатися, з якою ж швидкістю втікали хлопці від Контрибуції? Ми зможемо з’ясувати це, якщо розв’яжемо таке рівняння:

 ׀х – 2,5׀ + 5 = 11. 

Розв’язання:

=11 – 5;   = 6;  х – 2,5 = 6  або  х – 2,5 = -6, звідки х=8,5 або х=-3,5.

Відповідь: 8,5; -3,5.

 

 

Вчитель літератури. Ява і Павлуша не тільки бешкетники, але й сміливі та добрі хлопчики. Які епізоди з твору свідчать про це? (Відповідь: хлопці врятували цуцика та допомогли людям під час повені).

А які ще риси характеру мають хлопці? (Міркування дітей про риси характеру хлопців: доброта, вміння дружити, почуття гумору, винахідливість та інші). А ось чому ж навчає нас цей твір ми дізнаємося, коли виконаємо завдання з математики.

 

 

Вчитель математики. На кожній парті лежать завдання, у яких пропущені деякі числа. Ви повинні вставити туди ці числа так, щоб рівності були правильними. Для кожної правильної відповіді існує код – буква. Таблиці з кодами також є на ваших партах. Якщо ви правильно розв’яжете завдання, то зможете скласти потрібні слова.

Перша парта, яка буде готова назвати слово, отримає оцінку. Працюємо в парах, так само як Ява і Павлуша.

 

 

1 ряд                                              2 ряд                                           3 ряд

 

7 -…=-6                                      …-(-9)=8                                     6 -…=8

4-…=9                                        …-12=-5                                      -4+…=7

-8-…=-5                                     0 - …=10                                      3 - …= -6

-3-…= -7                                  -2 -…= - 2                                      8 + …=5

- 8 +…= - 10                            -5 - …= - 7                                      10 - … = 6

 

13

-5

-3

4

-2

З

Р

Д

І

У

-1

7

-10

0

2

О

Б

Р

Д

О

 

-2

11

9

-3

4

М

Р

У

О

Г

 

(Додаток 3).

 

 

ІV. Підсумок уроку та оцінювання  (2 хв.).

Вчитель літератури. Так чому ж навчає нас цей твір?   (Відповідь: доброті, дружбі, почуттю гумору та інше).

Вчитель математики. Але ж не забудьте, щоб все виходило добре і дід Варава не лаявся, треба ретельно вчити математику і знати як виконувати дії з раціональними числами. А сьогодні ви отримали такі оцінки: …..

Вчитель літератури. А з літератури ви отримали наступні оцінки: ……

 

V.  Домашнє завдання (1 хв.).

 

Вчитель математики. Щоб як слід підготуватися до контрольної роботи, повторіть розділ 4 підручника математики і розгляньте завдання в тестовій формі на сторінці 230.

Вчитель літератури. На наступний урок підготуйте, будь ласка, відповіді на запитання на стор. 161.

Дякуємо! Урок закінчено. 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготували:

вчитель математики

Родіонова Л. М.

вчитель української мови

та літератури

Кобазєва Н. І.

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
80
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку