Урок №15
Формування компетентностей:
предметна компетентність:удосконалити вміння розв’язувати задачі,що передбачають застосування правила ділення раціональних дробів;
ключеві компетентності:
спілкування державною мовою – уміння грамотно висловлюватися рідною мовою,чітко ,лаконічно та зрозуміло формулювати думку;
ініціативність і підприємливість – уміння аналізувати,прогнозувати,ухвалювати оптимальні рішення;
соціальна та громадянська компетентності – уміння співпрацювати в команді,виділяти та виконувати власну роль у командній роботі.
Тип уроку:удосконалення знань і вмінь.
Обладнання та наочність:картки,мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
1) · ; 2) · ; 3) · 3; 4) 32 · ; 5) : ; 6) 5 : .
Навчальний рік 2020/2021 прийнято Роком математичної освіти.
Привітання з учнями. Бажаю вам бути позитивними: тут і зараз;
Точними, адже точність – це ввічливість королів;
Толерантними, бо толерантність – це повага, у першу чергу, до самого себе;
Зібраними , тому що найдорогоцінніше, що в нас є – це час.
Розпочнімо урок з гарним настроєм і отримаємо від нього задоволення і гарні результати.
Девіз уроку: »Розкажи – і я забуду
Покажи – і я згадаю
А як спробую – запам'ятаю»
ІІ.Перевірка домашнього завдання.(доклад відповідальних)
ІІІ.Формування теми й завдань уроку,мотивація навчальної діяльності учнів.
Невідомо хто, коли, але хтось сказав слова, які передаються нам і які передаємо ми своїм нащадкам: «Намагайтеся кожного дня для кожної справи знайти якийсь позитивний початок, оскільки від того настрою, з яким ви вступаєте в день, або в справу, залежать ваші успіхи, а можливо і невдачі».
Знання збираються по краплині,як вода в долині. Прислівя.
До сьогоднішнього уроку ви збирали по краплині знання з теми «Множення раціональних дробів»,засвоїли їх властивості,найпростіші перетворення.На минулому уроці розпочали збирати знання з теми «Ділення раціональних дробів» Попереду на вас чекають ше багато цікавих і дуже потрібних знань з цієї теми.А для того щоб іти далі давайте разом з вами повторимо і узагальнимо все те,що нам відомо на сьогодні і потрібно для подальшої роботи.
Повідомлення теми та мети уроку. На цьому уроці ми закріпимо знання основних алгоритмів ділення раціональних дробів.
ІV.Актуалізація опорних знань.
1.Асоціативний кущ.
2.
3.
4.Розкласти вираз на множники ( І в. непарні, ІІ в. парні)
Перевіряють консультанти.
1) 2m – 2n 2) 2m – 4n 3) 4m + 8mn 4) m2 + mn 5) m2 – n2 6) 4 - m2
7) 25 -10m + m2 8 ) m2 + 2mn +n2 9) m3 – 8 10) m3+n3
V.Удосконалення знань,умінь і навиків.
І варіант а) і г) ІІ варіант б) і в)
1.Звірити відповіді із записами розв’язків завдань на дошці.
2.Розвязки завдань учні виконують на дошці з коментуванням всіх контрольних моментів.
Групи різнорівневі
ІІ група а),б),в) І група г),д),е)
3.Колективний розв’язок завдання на дошці.
VІ. Самостійна робота (робота в групах)
Робота за картками. Розв'язавши наступні завдання ви отримаєте ім'я першого викладача математики.
1. : ; 2) ; 3) 6x : ; 4) : ; 5) :
Х А С М Е Д І
|
Отже, ви отримали слово: АХМЕС
Історична довідка
Самим першим викладачем математики, чиє ім'я збереглося в історії, був єгипетський писар Ахмес, який жив у XVII столітті до нашої ери. Близько 1650 до н. е. Ахмес склав математичний підручник, в який входили 84 типові задачі з докладним розбором методів рішення. Папірус Ахмеса (іноді званий папірусом Ринда по імені першого власника) являє собою сувій близько 30 см і шириною більше 5 метрів в довжину
Містяться в сувої завдання відносяться до геометрії (знаходження площ трикутників, чотирикутників і кругових секторів), арифметичні дії з цілими числами і дробами, пропорції, прогресії) та алгебри (рішення рівнянь першого ступеня і деяких випадків квадратних рівнянь). Відомий тільки один математичний документ старше папірусу Ахмеса (так званий Московський папірус) — він також носить навчальний характер, але його авторство не встановлено.
VІ .Рефлексія ( Відкритий мікрофон).
VІІ. Домашнє завдання .
4. п. 5, № 159(2,4,8),161(2)
VІІ.Підсумок уроку.
Я прочитаю вам притчу, а ви, повинні визначити хто ви в цій притчі.
Йшов мудрець, а на зустріч йому три чоловіки, які везли візки з камінням для будівництва храму. Мудрець запитав у кожного: «Що ти робив цілий день?
Перший з усмішкою відповів, що цілий день він возив ці прокляті каміння.
Другий відповів: «Я сумлінно виконував свою роботу»
Третій посміхнувся, обличчя його заблищало радісно і із задоволенням: «А я брав участь у будівництві храму…»
Всі вони виконували однакову роботу та думали про неї, а тому й виконували її по-різному.
Тому хто ви із цієї притчі? Якщо перший – підніміть праву руку, якщо другий – підніміть ліву руку, а якщо ж третій то підніміть обидві руки і поплескайте в долоні.
Дякую за урок! Ви були молодці! До побачення!