Урок з теми: "Ділення раціональних дробів"

Про матеріал
Даний урок з теми:"Ділення раціональних дробів" " для учнів 8 класу.Дає можливість удосконалити вміння розв’язувати задачі,що передбачають застосування правила ділення раціональних дробів;
Перегляд файлу

Урок №15

Формування компетентностей:

предметна компетентність:удосконалити вміння розв’язувати задачі,що передбачають застосування правила ділення раціональних дробів;

ключеві компетентності:

спілкування державною мовоюуміння грамотно висловлюватися рідною мовою,чітко ,лаконічно та зрозуміло формулювати думку;

ініціативність і підприємливість – уміння аналізувати,прогнозувати,ухвалювати оптимальні рішення;

соціальна та громадянська компетентності – уміння співпрацювати в команді,виділяти та виконувати власну роль у командній роботі.

 Тип уроку:удосконалення знань і вмінь.

Обладнання та наочність:картки,мультимедійна презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

1)    https://naurok.com.ua/uploads/files/5646/3816/3838_html/images/8-klas-docx.001.png · https://naurok.com.ua/uploads/files/5646/3816/3838_html/images/8-klas-docx.002.png ;      2) https://naurok.com.ua/uploads/files/5646/3816/3838_html/images/8-klas-docx.003.png · https://naurok.com.ua/uploads/files/5646/3816/3838_html/images/8-klas-docx.004.png ;    3)  https://naurok.com.ua/uploads/files/5646/3816/3838_html/images/8-klas-docx.005.png · 3;     4) 32 · https://naurok.com.ua/uploads/files/5646/3816/3838_html/images/8-klas-docx.006.png ;    5)  https://naurok.com.ua/uploads/files/5646/3816/3838_html/images/8-klas-docx.007.png : https://naurok.com.ua/uploads/files/5646/3816/3838_html/images/8-klas-docx.008.png ;     6) 5 : https://naurok.com.ua/uploads/files/5646/3816/3838_html/images/8-klas-docx.009.png.

 

 Навчальний рік 2020/2021 прийнято Роком                          математичної освіти.

C:\Users\Admin\Desktop\1583487826-5728.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Вчені про математику.jpg
 

Привітання з учнями. Бажаю вам бути позитивними: тут і зараз;

Точними, адже точність – це ввічливість королів;

Толерантними, бо толерантність – це повага, у першу чергу, до самого себе;

Зібраними , тому що найдорогоцінніше, що в нас є – це час. 

 

Розпочнімо урок з гарним настроєм і отримаємо  від нього задоволення і гарні результати.

 

 

        Девіз уроку:  »Розкажи – і я забуду

                                                                                             Покажи – і я згадаю

              А як спробую – запам'ятаю»

ІІ.Перевірка домашнього завдання.(доклад відповідальних)

ІІІ.Формування теми й завдань уроку,мотивація навчальної діяльності учнів.

Невідомо хто, коли, але хтось сказав слова, які передаються нам і які передаємо ми своїм нащадкам: «Намагайтеся кожного дня для кожної справи знайти якийсь позитивний початок, оскільки від того настрою, з яким ви вступаєте в день, або в справу, залежать ваші успіхи, а можливо і невдачі».

Знання збираються по краплині,як вода в долині.                      Прислівя.

 

До сьогоднішнього уроку ви збирали по краплині знання з теми «Множення раціональних дробів»,засвоїли їх властивості,найпростіші перетворення.На минулому уроці розпочали збирати знання з теми «Ділення раціональних дробів» Попереду на вас чекають ше багато цікавих і дуже потрібних знань з цієї теми.А для того щоб іти далі давайте разом з вами повторимо і узагальнимо все те,що нам відомо на сьогодні і потрібно для подальшої роботи.

Повідомлення теми та мети уроку. На цьому уроці ми закріпимо знання основних алгоритмів ділення раціональних дробів.

ІV.Актуалізація опорних знань.

 

1.Асоціативний кущ.

http://player.myshared.ru/17/1164934/slides/slide_4.jpg     http://player.myshared.ru/17/1164934/slides/slide_5.jpg 

 

  • Ділення раціональних дробів

 

 

 

 

http://player.myshared.ru/17/1164934/slides/slide_6.jpg     http://player.myshared.ru/17/1164934/slides/slide_6.jpg        

 

2.           C:\Users\Admin\Desktop\201013005.jpg

 

 

3.      C:\Users\Admin\Desktop\201013005.jpg

 

4.Розкласти вираз на множники ( І в. непарні, ІІ в. парні)

   Перевіряють консультанти.

 

1) 2m – 2n   2) 2m – 4n   3) 4m + 8mn   4) m2 + mn   5) m2 – n2  6) 4 - m2

 

7) 25 -10m + m2    8 ) m2 + 2mn +n2    9)  m3 – 8   10) m3+n3

 

V.Удосконалення знань,умінь і навиків.

І варіант а) і г)     ІІ варіант  б) і в)

1.Звірити відповіді із записами розв’язків завдань на дошці.

 

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\thumb_6.jpg

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\thumb_8.jpg

 

 

 

 

2.Розвязки завдань учні виконують на дошці з коментуванням  всіх контрольних моментів.

Групи різнорівневі

ІІ група а),б),в)    І група г),д),е)  

 

    C:\Users\Admin\Desktop\thumb_7.jpg

 

   3.Колективний  розв’язок  завдання на дошці.

 

C:\Users\Admin\Desktop\thumb_9.jpg

     

VІ. Самостійна робота (робота в групах)

Робота за картками.  Розв'язавши наступні завдання ви отримаєте ім'я першого викладача математики.

1. : ;  2)   ;   3) 6x :  ;   4)  :  ;   5)   :

  Х     А      С       М        Е        Д           І

https://naurok.com.ua/uploads/files/5646/3816/3838_html/images/8-klas-docx.025.png
 

  Отже, ви отримали слово:  АХМЕС 

 

Історична довідка

Самим першим викладачем математики, чиє ім'я збереглося в історії, був єгипетський писар Ахмес, який жив у XVII столітті до нашої ери. Близько 1650 до н. е. Ахмес склав математичний підручник, в який входили 84 типові задачі з докладним розбором методів рішення. Папірус Ахмеса (іноді званий папірусом Ринда по імені першого власника) являє собою сувій близько 30 см і шириною більше 5 метрів в довжину

Містяться в сувої завдання відносяться до геометрії (знаходження площ трикутників, чотирикутників і кругових секторів), арифметичні дії з цілими числами і дробами, пропорції, прогресії) та алгебри (рішення рівнянь першого ступеня і деяких випадків квадратних рівнянь). Відомий тільки один математичний документ старше папірусу Ахмеса (так званий Московський папірус) — він також носить навчальний характер, але його авторство не встановлено.

 

https://fc.vseosvita.ua/002ia5-b9df/012.jpg

.Рефлексія  ( Відкритий мікрофон).
C:\Users\Admin\Desktop\13.jpg 

 

 

VІІ. Домашнє завдання .

C:\Users\Admin\Desktop\thumb_14.jpg

4.  п. 5,  № 159(2,4,8),161(2)

 

VІІ.Підсумок уроку.

 

Я прочитаю вам притчу, а ви, повинні визначити хто ви в цій притчі.

Йшов мудрець, а на зустріч йому три чоловіки, які везли візки з камінням для будівництва храму. Мудрець запитав у кожного: «Що ти робив цілий день?

Перший з усмішкою відповів, що цілий день він возив ці прокляті каміння.

Другий відповів: «Я сумлінно виконував свою роботу»

Третій посміхнувся, обличчя його заблищало радісно і із задоволенням: «А я брав участь у будівництві храму…»

Всі вони виконували однакову роботу та думали про неї, а тому й виконували її по-різному.

Тому хто ви із цієї притчі? Якщо перший – підніміть праву руку, якщо другий – підніміть ліву руку, а якщо ж третій то підніміть обидві руки і поплескайте в долоні.

 

Дякую за урок! Ви були молодці! До побачення!

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 1. Раціональні вирази
Додано
29 січня 2021
Переглядів
481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку