Урок з теми: Іменник. Слова, які відповідають на питання "хто?", "що?".

Про матеріал
Цей урок познайомить дітей з іменником як частиною мови, збагатить словниковий запас, сприятиме розвитку зв'язного мовлення.
Перегляд файлу

Урок
з української мови

Тема: Іменник.

Слова, які відповідають на питання «хто?», «що?»

2 клас

вчитель: Березовська Л.Ф.

 

 

Мета: Познайомити учнів з іменником як частиною мови. Навчати учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? Що?

Формувати вміння ставити питання до слів, що означають назви істот та неістот.

Поглиблювати знання учнів про слова - назви предметів.

Збагачувати словниковий запас.

Розвивати вміння будувати речення, фонематичний слух, зв’язне мовлення, вміння працювати в парах, групах.

Виховувати позитивні риси характеру, почуття дружби, взаємодопомоги.

Обладнання: картки, таблиці, схеми, сигнальні картки «Чарівні долоньки», відеозаписи, фото, записи фізкультхвилинок.


І. Хвилинка емоційного настрою

Сіли рівненько, посміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли

Подорож розпочали.

- А подорожувати ми будемо в країну слів, де був володар з незвичайним ім’ям. І як же його звали ми дізнаємось, якщо за ось цим ключем прочитаємо слово:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І

3

Е

т

и

к

о

м

н

н

ю

л

 

  •    Який перший звук? (і)
  •    Якою буквою позначається?(і)

Ідемо далі, без зупинки

До каліграфічної зупинки

II. Каліграфічна хвилинка

Іі Ім ме ни ик Іменник

  • Ну, що ж нам треба добре працювати, Щоб Іменника відшукати.
  •       От так диво-дивина

Завітав же в потрібний час і Іменник до нас

Іменник: Я Іменником називаюсь

Частиною мови вважаюсь

Предмет позначаю

Іменник любить називати

Завжди на ймення кожну річ:

Земля, країна, сонце, мати,
Краса і радість, день і ніч.

І щоб слова в моїй країні не сварились,
Вони в різних містах оселились:



- На підтвердження цього ми пограємо в гру «Чарівна долонька». Якщо слово буде позначати живий предмет - істоту, показуєте жовту долоньку, якщо неживий предмет - неістоту, показуєте синю.

Гра «Чарівна долонька»

Пташка, зірка, море, вовк, качка, парасолька, риба, груша, поле, рак.

-Та одного разу предмети переплутали міста. Давайте ми їм допоможемо повернутися.

ЇЖАК

ВІНОЧОК

лисиця

III. Самостійна робота за варіантами. Тепер долоньки запишуть.

II в.

Що?

Глечик

Віночок

  1.    Робота над деформованим реченням
  •    Але переплутались на тільки слова, а і склади.

(Біля дошки працює учениця, інші - самостійно)

лізем, На, лимки, лозотий, житьле

(На землі лежить золотий килим).

(малюнок)

  •       В якому значенні вжито слово «килим»?

(В переносному)

Пальчикова гімнастика

«На дверях висить замок

Хто б його відкрити зміг?

Потягнули, покрутили,

Постукали та й відкрили.»

  1.       Звуко-буквений аналіз

Ведмідь - 2 скл., 7 б., 6 зв.
Місто - 

Але раптом над містом нависли хмаринки, і пішов дощик.

Ну, що ж поки йде дощик, наші очка відпочинуть.

Зорова гімнастика

«Кап-кап» - дитяча пісенька Наталія Май «З любов’ю до дітей».

Дощик залишив нам краплинки з зашифровуваними словами. Ви зараз спробуєте розшифрувати, попрацювавши в парах. І до полученого слова поставити питання.

  1.       Робота в парах (за зашифрованою абеткою). Відповідають в мікрофон.

фарби

швачка

яблуня

комбайн

сорока

пензлик

шофер

слива

потяг

бджола

зошит

пекар лікар

 

корабель

тигреня черепаха веселка

(Кожна пара отримує схему)

 

  •    Серед цих слів з’явилося слово «веселка»
  •    А як можна інакше сказати? «райдуга»
  •    Ось і у нас вона з’явилася

Фізпауза «Райдуга»

VIII. Робота в групах. Доповідає (спікер, капітан, доповідач)

- А тепер ми маємо довести нашому Іменнику, що ми добре його знаємо. Він хоче, щоб ми попрацювали в групах.

(Кожна група отримує завдання)

  1.   група

Підкреслити слова, які відповідають на питання хто? Лелека, стіл, ластівка, сорока, горобець, небо, мак, дятел.

  1.    група

З’єднати слова, близькі за значенням.

поле

Вітчизна

Батьківщина

лан

ліс

ШЛЯХ

дорога

гай

 

З група

Підкреслити слова, які відповідають на питання що?

Братик, дуб, клен, онука, тополя, дівчинка, берізка, цуценя, верба.

  1.    група

Підкреслити слова, у яких звуків більше, ніж букв.

Країна, бджола, лящ, дзвоник, якір, день, юнак.


  1.    група

Записати слова за зразком

садівник – сад

моряк –

школяр –

казкар –

лісник ­­

 

  1.    група

З’єднати слова, протилежні за значенням

друг

сум

радість

ворог

любов

ворожнеча

дружба

ненависть



IX. Творча робота над віршем

- А тепер ми покажемо, що дійсно ми з іменником друзі.

Треба доповнити віршик потрібними словами

(слова даються)

На галявині зелененька __________________

В ручаї дзюрчить холодна _______________

Скаче ___________________ з гілки на гілку

Змайстрував ______________ чарівну сопілку

Кружляє _________________________ у лузі

А ми з Іменником ______________________

  •       Так як називаються всі слова, що вставили?
  •       Що вони позначають?
  •       Поставте питання до кожного вставленого і назвіть істота чи неістота.
  1.               . Робота за рядами

(Записати слова і поділити на склади для переносу)

  1. ряд - слово, яке вставити в 1 речення

тра-вич-ка

  1.    ряд - в 2 речення

во-дич-ка

  1.    ряд - в 3 речення

бі-лоч-ка

  1.               . Встановити відповідність зі звуковою моделлю

Білочка  – – о = о

Водичка = о – о – – о

Друзі – о – о – – о

  1.    Творча робота з «долоньками»
  •    Але друзі ми не тільки з іменником, а і між собою, бо між нами що існує?

(Дружба)

  •    На яке питання відповідає слово «дружба»? (що?)
  •    Напишіть це слово відповідно на синій стороні долоньки
  •    На яке питання відповідає слово «друзі»? (хто?)
  •    Напишіть це слово на жовтій стороні долоньки.
  •    А колір чого вам нагадує колір цих долоньок?

(Прапора, який нас об’єднує)

  •    Отже, якщо буде дружба між нами, то буде дружба і у всій нашій країні.
    - А тепер, вклавши тепло в свої долоньки, ми ними обміняємось і зміцнимо дружбу.
    (Діти обмінюються долоньками)
  1. . Робота над прислів’ями (Утворити прислів’я)





Гра «Сніжний ком» (Діти добавляють по одному слову)

- Які ви ще знаєте прислів’я про дружбу?

X. Підсумок

Іменник - це.....

Позначає.......

Відповідає на питання.......

До іменника можна дібрати.....

docx
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
1939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку