Відділ освіти Павлоградської міської ради
Узагальнюючий урок
з теми «Кіно»
7 клас англійська мова
З досвіду роботи
вчителя англійської мови
ЗШ№9 м. Павлоград
Юровських Світлани Миколаївни
м. Павлоград
2020
Тема: «Кіно»
Підтема: « Мій улюблений фільм»
Мета уроку:
Новий матеріал: лексики і структури темі.
Засоби навчання : підручник: А. Несвіт «Англійська мова, 7 клас», картки з лексикою, із завданням для роботи в парах та групової роботи.
План уроку
Бесіда з учнями про важливість кіномистецтва.
Фонетична опрацювання висловів.
Read and translate: Учні читають і перекладають вислови.
What words and word-combinations do you associate with the word “Csnema”?
Учні запитують на дошці слова, які асоціюються зі словом “Кіно”.
Варіанти відповідей учнів:
∙movies ∙scenery ∙costumes ∙cast ∙seat
∙viewer ∙characters ∙music |
|
∙film
∙audience
∙screen
∙actors
∙camera ∙role
∙acting
∙plot
∙a sound equipment |
And now let’s repeat our words.
Учні з’єднують частини словосполучень
|
|
key |
1-3 2-5 3-7 4-1 5-2 6-4 7-6 8-9 9-8 10-12 11-10 12-11 |
Учні складають речення зі словами із таблиці.
Варіанти відповідей учнів:
с) Fill in the table.
Учні заповнюють таблицю використовуючи вивчену лекцію по темі.
Kinds of films |
The equipment of the cinema |
Verbs |
|
|
|
d) Making sentences.
Учні складають речення зі словами із таблиці, використовуючи структури:
e) Лексична гра.
Учні знаходять і обводять слова по темі “Кіно”.
Find and circle the words on the topic “Cinema”
C |
I |
N |
E |
M |
A |
S |
C |
R |
E |
E |
N |
A |
U |
D |
I |
E |
N |
C |
E |
P |
L |
O |
T |
R |
A |
C |
T |
I |
N |
G |
M |
U |
S |
I |
C |
T |
R |
O |
L |
E |
A |
C |
T |
O |
R |
E |
L |
O |
M |
O |
V |
I |
E |
S |
F |
I |
L |
M |
K |
O |
C |
A |
M |
E |
R |
A |
C |
A |
S |
T |
E |
N |
E |
Q |
U |
I |
P |
M |
E |
N |
T |
A |
T |
S |
D |
O |
C |
U |
M |
E |
N |
T |
A |
R |
Y |
7. Інтерактивна вправа “Мікрофон”
Учні відповідають на запитання “репортера”. Вони складають речення з опорою на таблиці попередніх вправ .
Варіанти відповідей учнів:
8. Рольова гра “Мій новий однокласник”
And now we have a role-play. Imagine that Max is your new classmate. Ask your questions about his attitude to the cinema.
Вчити учнів вести діалог-розпитування на тему з використанням вивченої лексики структур та інтерактивної методики.
Варіанти запитань учнів
1) Do you prefer to go to the cinema or to the theatre?
-I prefer to go the cinema.
2) How often do you go to the cinema?
-I go to the cinema twice a month. 3) What kinds of films do you know?
-I know a lot of kinds of films: a western, a comedy, a cartoon, an adventure film, a war film, a science fiction film, a love story, a horror film, a detective film, a musical comedy, a historical film, a documentary and science film, a feature film and others.
4) What is your favourite kind of films?
-I like watching cartoons and detective films.
5) What makes a cinema a popular place to visit?
-I think some special effects, good eating, splendid music, real-life situations, interesting plot make a cinema a popular place to visit.
6) Why is it good to watch a new film on a wide screen at the cinema?
-I like to watch a new film on a wide screen because the events seem to be more realistic then.
7) Why do you like to go to the cinema?
- I like to go to the cinema because films entertain, educate, inform, teach about the moral values.
8) What things do you attract in new films?
-The animation techniques and special effects make some films unforgettable.
9. Вікторина «Здогадайтеся який це жанр фільму»
Учні читають назви фільмів і називають їх жанр.
1.Shrec - (a cartoon)
2. Jumanji-(an adventure film)
3. Lara croft –(an adventure film)
4. Harry Potter – ( a fantasy film)
5. Robocop – ( an action film , a science – fiction film)
6. Van Helsing – (a horror film)
7. Indiana Jones – (an adventure film)
8. Avatar - (a fantasy film)
9. Macha and the Bear - (a cartoon)
10. Hobbit - (a fantasy film)
11. Dracula – (a horror film)
12. Madagascar – (a cartoon)
13. Gremlins – (a fantasy film)
14. The Lond of Rings – (a fantasy film)
15. Constantine – (a horror film)
16. Cinderella – (a cartoon, a love story)
17. The adventures of Sherlock Holmes – (a detective film, an adventure film)
18. Shrec – (a cartoon)
19. Barbie – (a cartoon)
20. Terminator – ( an action film , a science – fiction film)
21. Alladin – (a cartoon)
22. Mummy – (a fantasy film, an adventure film)
23. Pirates of the Caribean – (an adventure film)
24. Star wars – (a science – fiction film)
25. Jurassic Parc – (an adventure film)
26. Men in Black – (a science – fiction film)
27. Tarzan – (a cartoon)
28. The Librarian – (an adventure film)
29. Night at the Museum – (an adventure film)
30. Mask of Zorro – (an adventure film)
10. Аудіювання тексту
“My favourite film”
And now listen to the text and do the tests.
Учні слухають текст, виконують тести, відповідають на запитання.
Listening comprehension.
“My favourite film.”
My name is Sandra. I am 12 years old. I’d like to tell you about my favourite movie. I like watching movies very much, especially at the cinema. Every time a new film comes out my friends and I go to see it. We have watched many films , but my favourite one is an American film called “Jurassic World “ (29.05.2015). It is an adventure film. It is the fourth part in Jurassic park serial.
The director of the film is Colin Trevorrow. The music is composed by Michael Giacchino. The actors Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Vincent D’Onofrio , Nick Robinson, Ty Simpkins, Omar Sy, Katie Mc Grath play the leading parts. I enjoy their superb acting. The director uses animation technique and special effects to make this film a worldwide attraction.
The main characters appeared on the island at the coast of Costa-Rica. It is a real dinosaur theme park where ancient animals live. They were made by people who used blood of ancient insects. The organizers of the park wanted to demonstrate a new attraction. But it happened that the dinosaurs freed themselves. In result there were a lot of exciting adventures waiting the main heroes of the film.
I shall remember this film for a long time. If you haven’t seen this film yet, I recommend it.
Test
Key: |
1 – False 2 – False 3 – False 4 – False |
5 – False 6 – False 7 – True 8 – True |
9 – True 10 – True 11 – True 12 – True |
12. Діалогічне мовлення
And now make up dialogues about your favourite film.
Учні складають діалог про свій улюблений фільм:
Варіанти відповідей учнів.
“My favourite film”
1 Hello! Nice to meet you!
2 Nice to meet you, too!
1 What are you doing?
2 We are doing the project for the English lesson about our favourite film.
1 What do you want to tell about your favourite film?
2 Our favourite film is “Harry Potter”. This film entertains and educates, teaches us to value relationships between friends.
1 What kind of films is it?
2 It is a fantasy and adventure film.
1 Who is the director of the film?
2. The director is Chris Columbus.
1. And what about the actors?
2. The actors Danial Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson play the leading parts. I enjoy their superb acting.
1. What is this film about?
2. This film is about a young wizard Harry Potter. He goes through wonderful adventures together with his friends Hermione and Ron.
1 Why do you like this film?
2. I like this film because the plot is exciting, the scenery and costumes are rich, the acting and music are good, the camerawork is fantastic.
1. What does the director use to make this film a worldwide attraction?
2. The director uses animation technique and special effects to make this film a worldwide attraction. I recommend you to see this film.
1 – Thank you.
13. Тренувальна вправа на повторення порядку слів в питальному реченні.
Put these words in the correct order and answer this question.
Учні ставлять слова у правильному порядку і відповідають на запитання.
Your | kind | is | what | favourite | of | films ?
Like | you | go | why | do | the | to | cinema ?
Is | what | film | your | favourite ?
14. Робота з підручником.
Читання тексту про похід до кінотеатру.
Open your books, read the text, do the test, answer the questions.
15. Робота в зошиті.
Лексико-граматичні вправи на вживання неозначеного артикля(an).
16. Домашнє завдання.
Написати лист своєму другові про свій останній похід до кінотеатру, та враження про фільм.
17. Підведення підсумків уроку.