19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Урок з теми "Клас Дводольні.Родина Розові"

Про матеріал

Відкритий урок, проведений в 6 класі в рамках районного семінару вчителів природничого циклу. Урок був проведений у формі тренінгу. Його учасниками були як вчителі так і учні

Перегляд файлу

1

 

 

УРОК – ТРЕНІНГ

 

Структура тренінгу

 

І. Вступна частина:

 - зворотний зв’язок (або перевірка домашнього завдання);

 - виявлення очікувань;

 - знайомство;

 - повторення правил.

 

ІІ. Основна частина.

 

1. Теоретичний блок:

 - інтерактивні презентації;

 - інформаційні повідомлення;

 - мозкові штурми;

 - міні-лекції з елементами бесіди;

 - самонавчання і взаємонавчання;

 - відповіді на запитання;

 - опитування думок.

 

2. Практичний блок:

 - робота в групах;

 - виконання проектів;

 - аналіз історій і ситуацій;

 - рольові ігри;

 - інсценування;

 - керовані дискусії і дебати.

 

3. Допоміжні вправи:

 - об’єднання в групи;

 - вправи на зняття м’язового та психологічного напруження - руханки.

 

 

ІІІ. Заключна частина:

  • підведення підсумків;
  • зворотний зв’язок за тематикою поточного тренінгу;
  • релаксація;
  • процедури завершення тренінгу.

 

ТЕМА:  Клас Дводольні. Родина Розові.

 

МЕТА:   Ознайомити учнів з різноманітністю та

 значенням рослин родини

  Розові в природі й житті людини;

продовжувати формування навичок роботи в групах,  самостійно;

розвивати логічне мислення;

виховувати бережливе ставлення до природи.

 

НАВЧАЛЬНІ ЗАВДАННЯ:

 Наприкінці заняття учні повинні…

  • наводити приклади:
  • визначати рослини за допомогою зовнішніх ознак;
  • складати схеми, плани відповідей;
  • робити морфологічний розбір рослин;
  • значення в природі й житті людини.
  • демонструвати позитивне спілкування, активність і роботу в команді.

 

ОБЛАДНАННЯ:

  • картинки із зображенням рослин;
  • плакати „Наші очікування”, „Правила групи”;
  • аркуші паперу формату А4;
  • олівці, фломастери, маркери, картон;
  • ножиці, скотч, клей, клейкі папірці;
  • журнали і газети з ілюстраціями;
  • бейджики.

 

ЩО ПІДГОТУВАТИ ЗАЗДАЛЕГІДЬ:

  • заготовки для правил роботи на тренінгу та очікувань учасників;
  • ілюстрації, малюнки для колажу;
  • заготовки дидактичних матеріалів.

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 Опрацювати параграф 51; відповісти на запитанн.

 

ХІД  УРОКУ:

 

Вправа І.     „Знайомство”

(Мета:  самопізнання і самовираження за допомогою метафоричних засобів)

Учні називають себе назвами рослин із родин Хрестоцвітих, Бобових, Пасльонових.

Тренер.  Продовжіть фразу: „Якби я була (в) рослиною, я

 була б (був би)…”

  Робота з бейджиками.

 

Вправа ІІ.  „Правила роботи групи”

(Мета:  підтримання демократичної дисципліни).

 

Тренер.  Що б ще ви могли додати до цих правил?

  На ватмані маркером записані правила групи:

  1. Організованість.

  2. Вміння слухати.

  3. Толерантність.

  4. Взаємоповага.

  5. Не критикувати.

  6. Посмішка.

  7. Правило піднятої руки.

  8. Регламент.

  9. Не запізнюватись.

  10. Добровільність.

 

  11. Говорити по черзі.

  12. Бути активним.

 

Вправа ІІІ.   „Наші очікування”

 (Мета:  активізувати увагу групи, виявити індивідуальні очікування).

 На аркуші намальоване дерево, кущ і трава. Очікування учасників записані на клейких папірцях, які розміщенні на траві. Наприкінці тренінгу учасники аналізують, які сподівання справдилися, і переносять їх ближче до дерева.

 

Вправа ІУ.  „Мозковий штурм”

 

Учитель. Тема нашого тренінгу „Родина Розові”. Як і завжди нову тему ми починаємо вивчати із загальної характеристики (підготовлені учні розповідають про загальні ознаки родини).


 

  1. Я Розових родина, порядку Розовоцвітих, а підклас Розиди.

Є у мене сто родів, а три тисячі – це види.

Систематичне положення родини Розові.

  Відділ Покритонасінні.

  Клас Дводольні.

  Підклас Розиди.

  Родина Розові.

  Рід Розовоцвіті.

 

  1. Є дерева, і кущі, і трави похилі.

Стебло – дерев’янисте, трав’янисте.

 

  1. П’ятичленні червоні, рожеві й білі квітки,

 

Які вони милі.

Квітка – п’ятичленна.

 

 

  1. Чашолистків: раз, два, три, чотири, п’ять – будем рахувати.

Квітка -  правильної форми.

 

  1. Тичинок в андроцея – це важко сказати.

Тичинок багато (більше 11)

 

  1. Плодолистків в гінецея – є також багато.

Маточка одна (вишня) або багато (малина, шипшина).

 

  1. Соковиті плода – багатокістянки,

що звисають з під листочків , неначе приманки.

Соковитий плід – кістянка (слива, персик)

Багатокистянка  -( малина, ожина, суниця)

 

  1. Плід – яблуко на гілочці – чомусь одиноке.

Жовте, біле, зі смужками й червонощоке.

Суцвіття:   -  поодинокі квітки (айва);

  • зонтик (вишня);
  • щиток (яблуня);
  • китиця (черемха).

 

  1. Багатогорішки й коробочки –

Сухі плоди Розидів.

  Сухі плоди – багатогорішки (шипшина);

  • коробочка (бавовна).
  1. У підродині Розові – чисельність 1700 видів.

 

Вправа У.  „Біологічний аукціон”

  1. Підземний пагін в мене  є й довгоживучий.

Надземний пагін плодоносить, бо дуже квітучий.

Плоди багатокистянки – Розових родина.

Вітаміни в мене є  - я лікарська рослина.

    (Малина)

 

 2.  Я рослина лісова,  довгі вуса маю.

   Плоди корисні й смачні, це я добре знаю.

  Мої трійчасті листки,

біленькі квіточки  - ліки від застуди.

   Дуже люблять всі мене.

     Роблять чаї люди.

      (Суниця)

 

3. Декоративна я рослина

Вітамінів у мен більше в десять раз за апельсин.

Хто знає мене із вас?

Із плодів моїх багатогорішків

Виготовляють жовчогінний препарат – холосас.

   (Шипшина)

 

4.  Мої квітки до схід сонця збирають,

А потім вони запашну, цінну олію мають.

Щоб один кілограм її взяти,

Треба три тони пелюсток зібрати.

   (Троянда)

 

  1. Американського походження.

Використовують в народній медицині

Як засіб, що знижує артеріальний тиск.

Плоди чорноплідні – горобинні.

   (Чорноплідна горобина)

 

  1. Батьківщиною цієї рослини Малу Азію вважають.

У наш час вона росте в Середній Азії, Африці, Америці.

Походить вона від дикої степової

Вишні кущової.

   (Вишня)

 

Врава УІ.  „Робота в групах”

(Мета:  підвищення активності учасника і його особистого внеску).

 Тренер роздає учасникам маленькі карточки з певними рослинами. Учні об’єднуються у родини Хрестоцвіті, Бобові, Пасльонові і Розові (4 групи).

  Завдання групам.

 На столах лежать гербарні зразки. Дати морфологічну характеристику рослинам за планом:

  1. Тип кореневої системи.
  2. Стебло.
  3. Форма листків.
  4. Жилкування листків.
  5. Будова квітки.
  6. Тип суцвіття.
  7. Тип плоду.

Отже, ця рослина належить до класу….

 

  Завдання групам.

 Скласти пазли – схеми систематичного розміщення рослин:

 

 

Відділ -  клас  - родина - рід  - вид

 

 


 

Вправа УІІ. „Коллаж”

 

Тренер ділить клас на дві групи.

  

  Завдання групам.

Створити рекламний біг-борд „Господарське значення”

  1 група         ІІ група

Родина Пасльонові   Родина Розові

 

 

 


 

Вправа УІІІ. „Зворотний зв’язок”

(Мета:   чи виправдилися індивідуальні очікування).

 

Тренер.  „На цьому тренінгу я дізналась (вся)…”.

 Перехід листочків з трави ближче до дерева.

 

Вправа ІХ.  „Прощання”.

 (Мета:   емоційне завершення тренінгу).

 Стати в тісне коло, скласти праві руки одна на одну в центрі, лівою рукою обійняти за плечі сусіда. Стрибаючи на одній нозі, хором сказати:  „Хай сьогодні нам щастить, хай нам завтра пощастить, хай усім завжди щастить! Будьмо!”

 

Х.  Підсумки уроку.

 

ХІ. Домашнє завдання  51

doc
Пов’язані теми
Біологія, Інтегровані уроки
Додано
10 липня 2018
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку