Тема: Контрольна робота за І семестр.
Мета: узагальнити знання учнів про будову рослинної клітини, тканини та органи рослин і їх функції, проконтролювати рівень засвоєння учнями знань, умінь та навичок; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, робити висновки, працювати з різними видами тестових завдань; виховувати уважність, зібраність, акуратність та самостійність.
Тип уроку: узагальнення, систематизації та контролю знань.
Обладнання: картки з тестовими завданнями.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
ІІ. Узагальнення, систематизація та контроль знань учнів.
І варіант
І рівень (0,5 бала)
Вкажіть правильну відповідь ( «так» чи «ні» ) :
1. Ботаніка вивчає різноманітність рослин.
2. Хлорофіл потрібен рослинній клітині для того, щоб здійснювати фотосинтез.
3. Водорості живуть тільки у воді.
Тестові завдання з однією правильною відповіддю:
4. Губки належать до:
а) одноклітинних організмів; б) колоніальних організмів; в) до багатоклітинних організмів.
5. У процесі фотосинтезу листки поглинають з повітря:
а) вуглекислий газ; б) азот; в) кисень.
6. У рослин про запас відкладається:
а) хлорофіл; б) крохмаль; в) повітря.
ІІ рівень (0,5 бала)
Доповніть незакінчене речення:
7. Група клітин, які мають подібну будову та виконують спільні функції, - це …
8. Основний прилад, за допомогою якого вивчають клітини, - це …
9. Осьовий підземний вегетативний орган рослин, який слугує для мінерального живлення та закріплення в ґрунті, - це …
Прості завдання з відкритою відповіддю:
10. Назвіть типи тканин рослин.
11. Назвіть генеративні органи рослин.
12. Як рухається амеба?
ІІІ рівень (1 бал )
Тестові завдання з кількома варіантами відповідей:
13. Транспорт речовин по стеблу здійснюють:
а) камбій; б) корок; в) судини;
г) шкірка; д) ситоподібні трубки; е) механічні волокна.
14. Вкажіть ознаки, за якими інфузорія-туфелька відрізняється від амеби:
а) нестала форма тіла; б) постійна форма тіла;
в) одна скоротлива вакуоля; г) дві скоротливі вакуолі;
д) органоїди руху – війки; е) органоїди руху – псевдоніжки;
є) два ядра; ж) одне ядро.
Дайте визначення:
15. Що таке фотосинтез?
IV рівень (3 бали)
Завдання творчого характеру (одне на вибір):
16. Яке значення відіграють бактерії в житті людини?
17. Який зв'язок існує між процесами фотосинтезу та дихання?
18. Які функції виконує ядро в клітині?
ІІ варіант
І рівень (0,5 бала)
Вкажіть правильну відповідь ( «так» чи «ні» ) :
1. Рослини можуть самостійно пересуватися в просторі.
2. Живі організми складаються з окремих клітин.
3. Серед водоростей є одноклітинні та багатоклітинні.
Тестові завдання з однією правильною відповіддю:
4. За типом живлення гриби є:
а) гетеротрофами; б) автотрофами.
5. Який газ поглинається у процесі дихання рослин:
а) вуглекислий газ; б) азот; в) кисень.
6.Дріжджі належать до:
а) бактерій; б) рослин; в) грибів.
ІІ рівень (0,5 бала)
Доповніть незакінчене речення:
7. Організми, які здатні самостійно виробляти органічні поживні речовини з неорганічних, - це …
8. Збільшення розмірів, об’єму та маси як цілого організму, так і окремих його частин, - це …
9. Бічна частина пагона, основними функціями якої є фотосинтез, дихання і випаровування води, - це...
Прості завдання з відкритою відповіддю:
10. Як рухається хламідомонада?.
11. Назвіть вегетативні органи рослин.
12. Чи можливе існування рослин у повній темряві?
ІІІ рівень (1 бал )
Тестові завдання з кількома варіантами відповідей:
13. Які функції виконує основна тканина:
а) захисну; б) провідну;
в) запасаючу; г) фотосинтезуючу.
14. Завдяки життєдіяльності бактерій:
а) утворюється гумус у ґрунті; б) повітря насичуються киснем;
в) стаються масові отруєння людей; г) відбуваються процеси бродіння;
ґ) люди хворіють на туберкульоз та ангіну; д) виготовляють кефір та йогурт.
Дайте визначення:
15. Що таке корінь?
IV рівень (3 бали)
Завдання творчого характеру (одне на вибір):
16. Для чого хламідомонаді потрібні скоротливі вакуолі?
17. Який зв'язок існує між процесами росту та розвитку рослин?
18. Чим клітини рослин відрізняються від клітин тварин?
ІІІ. Підведення підсумків уроку.