Урок з теми : "Літосфера"

Про матеріал

На цьому уроці учні повторюють і закріплюють отримані знання з теми «Літосфера»: розвивають увагу та інтелект, пам'ять, уяву, навички класифікації об'єктів.

Перегляд файлу

C:\Users\USER\Downloads\photo_1522080741.jpgШкапенко Олена Леонідівна,

учитель географії, вищої категорії,

Криворізької загальноосвітньої

 школи І-ІІІступеней № 90,

м Кривий Ріг, вул. Кокчетавська, 1-А,

 

 

Конспект уроку на тему: «Літосфера»

Тип уроку: урок узагальнюючого повторення

Форма: гра-змагання

Завдання уроку:

Освітня: повторити основні терміни, поняття з теми.

Розвиваючі: розвивати географічне мислення школярів, в умовах нових навчальних завдань максимально використовуючи творчі здібності дітей.

Виховна: виховувати в дітях почуття товариства; вміння працювати в колективі.

Обладнання: фізична карта півкуль, колекція гірських порід, картки, тести.

Хід уроку

На початку уроку клас ділиться на три рівні команди (можна взяти одна команда - ряд.)

1 конкурс «Розминка»

Учитель. А зараз - розминка, вона не оцінюється, але переможець першим почне змагання. Розминкою сьогодні будуть експрес-тести. Вони незвичайні. Ви повинні записати букву правильної відповіді. З цих букв треба скласти слово. Яка команда впорається швидше, та й почне конкурси.

 Отже, експрес-тести:

1. Проявом внутрішніх сил Землі є:

а) землетруси;

б) вивітрювання;

в) робота вітру.

2. Гірські системи утворюються в основному в результаті ...

г) вертикальних рухів земної кори;

д) вивітрювання;

е) зіткнення літосферних плит;

ж) землетрусів.

3. Зовнішній процес сприяє утворенню ярів?

ж) Робота вітру;

з) робота підземних вод;

и) землетрусу;

і) робота поверхневих тікучих вод.

4. Сучасна епоха гороутворення:

й) архейська;

к) байкальська;

г) герцинская;

л) альпійська.

5. Виберіть назви гірських порід, які людина використовує як паливні ресурси:

н) граніт;

o) нафта;

п) сірка;

p) кам'яне вугілля;

с) природний газ.

6. Найсильніші руйнування під час землетрусів спостерігаються ...

т) в епіцентрі;

в) в гіпоцентрі;

7. До магматичних гірських порід відноситься:

ф) граніт;

х) пісок.

Відповіді: 1 - а, 2 - е, 3 - і, 4 - л, 5 – о, р, с, 6 - т, 7 - ф. (Літосфера)

 2 конкурс «Візитна картка»

Учасники придумують назву команди, девізи. У привітанні має прозвучати ставлення команди до теми. Воно сприяє створенню доброзичливою, святкової і веселою атмосфери, але з елементами змагання.

Всі готові відповідати?

Ну, з чого б нам почати?

Поясніть, для прикладу,

Що таке літосфера?

Яка внутрішня будова Землі? (Слайд - «Внутрішня будова Землі»)

На які групи діляться гірські породи? (Слайд)

3 конкурс «Геологів»

Командам пропонуються 3 коробки із зразками гірських порід.

1 коробочка

У воді народилася,

А води боїться (сіль)

2 коробочка

Якого каменя немає в морській воді? (Сухого)

3 коробочка

Білий, як цукор, але не солодкий,

Поки руки ним не забрудниш,

Ума-розуму не наберешся (крейда)

4. Картографічний конкурс.

Нерівна поверхня, нашої планети:

Тут материк, А тут - западина, діти. А форми рельєфу в основі одні.Які види мають вони?

Очікувана відповідь: Учні говорять, що і на материках, і в Світовому океані є рівнини і гори.

         З давніх-давен гори звикли

         вести суперечки про височини

         Важко, діти, або просто

         Вам розставити їх за зростом? (Слайд - «Різниця гір за зростом»)

За допомогою карти учні називають гори, пояснюють, як користуватися

шкалою висот, і називають принципи поділу гір по висоті.

          А, тепер, друзі, порівняємо

          вид рівнин за висотою:

          Ну, якого вони забарвлення?

          Покажіть, ось указка. (Слайд - «Різниця рівнин за зростом»)

Як розрізняються рівнини за зростом?

Називаються основні низовинні рівнини, височини і плоскогір'я.

           Я даю координати.

           Пошукайте  хлопці,

           На яких материках

           вершини гір у хмарах.

 За координатами визначити гірські вершини (слайд):

62*с.ш., 150*з.д. (М Мак-Кінлі)

31*ю.ш., 70*з.д. (Г.Аконкагуа)

30*ю.ш., 38*в.д. (Кіліманджаро)

29*с.ш., 87*в.д. (Джомолунгма)

5 конкурс Робота з географічними термінами з теми.

    Я слова читаю вам,

    Ви прислухайтесь до слів.

    Може, зайві потрапили?

    Доведіть як дізналися.

Учні повинні знайти групу слів, які характеризують

поняття, і визначають зайве слово (Слайд):

1. Ядро, мантія, западина, земна кора.

2. Вершина, дюни, бархани, яр.

3. Підошва, схил, вершина, мілина.

4. Осередок, сейсмічні хвилі, епіцентр, кратер.

5. Поділ, перевал, гребінь, хребет.

6. Граніт, торф, кухонна сіль, вапняк.

 

 

 

 

6 конкурс. Виконати завдання в робочому зошиті.

Встановіть відповідність (слайд 30-31)

Гори                                Материк

Гімалаї                            Пн. Америка

Анди                                Євразія

Кордильєри                     Пд.Амеріка

Уральські

Альпи

7 конкурс Конкурс капітанів:

           Рішення задачі: Обчисліть температуру в шахті, якщо на поверхні Землі температура + 8ºС, а глибина шахти дорівнює 750 м.

8.Підведення підсумків уроку.

9. Завдання додому.

Скласти кросворд з теми «Літосфера».

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Брич Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 березня 2018
Переглядів
2310
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку