Урок з теми : "Літосфера"

Про матеріал

На цьому уроці учні повторюють і закріплюють отримані знання з теми «Літосфера»: розвивають увагу та інтелект, пам'ять, уяву, навички класифікації об'єктів.

Перегляд файлу

C:\Users\USER\Downloads\photo_1522080741.jpgШкапенко Олена Леонідівна,

учитель географії, вищої категорії,

Криворізької загальноосвітньої

 школи І-ІІІступеней № 90,

м Кривий Ріг, вул. Кокчетавська, 1-А,

 

 

Конспект уроку на тему: «Літосфера»

Тип уроку: урок узагальнюючого повторення

Форма: гра-змагання

Завдання уроку:

Освітня: повторити основні терміни, поняття з теми.

Розвиваючі: розвивати географічне мислення школярів, в умовах нових навчальних завдань максимально використовуючи творчі здібності дітей.

Виховна: виховувати в дітях почуття товариства; вміння працювати в колективі.

Обладнання: фізична карта півкуль, колекція гірських порід, картки, тести.

Хід уроку

На початку уроку клас ділиться на три рівні команди (можна взяти одна команда - ряд.)

1 конкурс «Розминка»

Учитель. А зараз - розминка, вона не оцінюється, але переможець першим почне змагання. Розминкою сьогодні будуть експрес-тести. Вони незвичайні. Ви повинні записати букву правильної відповіді. З цих букв треба скласти слово. Яка команда впорається швидше, та й почне конкурси.

 Отже, експрес-тести:

1. Проявом внутрішніх сил Землі є:

а) землетруси;

б) вивітрювання;

в) робота вітру.

2. Гірські системи утворюються в основному в результаті ...

г) вертикальних рухів земної кори;

д) вивітрювання;

е) зіткнення літосферних плит;

ж) землетрусів.

3. Зовнішній процес сприяє утворенню ярів?

ж) Робота вітру;

з) робота підземних вод;

и) землетрусу;

і) робота поверхневих тікучих вод.

4. Сучасна епоха гороутворення:

й) архейська;

к) байкальська;

г) герцинская;

л) альпійська.

5. Виберіть назви гірських порід, які людина використовує як паливні ресурси:

н) граніт;

o) нафта;

п) сірка;

p) кам'яне вугілля;

с) природний газ.

6. Найсильніші руйнування під час землетрусів спостерігаються ...

т) в епіцентрі;

в) в гіпоцентрі;

7. До магматичних гірських порід відноситься:

ф) граніт;

х) пісок.

Відповіді: 1 - а, 2 - е, 3 - і, 4 - л, 5 – о, р, с, 6 - т, 7 - ф. (Літосфера)

 2 конкурс «Візитна картка»

Учасники придумують назву команди, девізи. У привітанні має прозвучати ставлення команди до теми. Воно сприяє створенню доброзичливою, святкової і веселою атмосфери, але з елементами змагання.

Всі готові відповідати?

Ну, з чого б нам почати?

Поясніть, для прикладу,

Що таке літосфера?

Яка внутрішня будова Землі? (Слайд - «Внутрішня будова Землі»)

На які групи діляться гірські породи? (Слайд)

3 конкурс «Геологів»

Командам пропонуються 3 коробки із зразками гірських порід.

1 коробочка

У воді народилася,

А води боїться (сіль)

2 коробочка

Якого каменя немає в морській воді? (Сухого)

3 коробочка

Білий, як цукор, але не солодкий,

Поки руки ним не забрудниш,

Ума-розуму не наберешся (крейда)

4. Картографічний конкурс.

Нерівна поверхня, нашої планети:

Тут материк, А тут - западина, діти. А форми рельєфу в основі одні.Які види мають вони?

Очікувана відповідь: Учні говорять, що і на материках, і в Світовому океані є рівнини і гори.

         З давніх-давен гори звикли

         вести суперечки про височини

         Важко, діти, або просто

         Вам розставити їх за зростом? (Слайд - «Різниця гір за зростом»)

За допомогою карти учні називають гори, пояснюють, як користуватися

шкалою висот, і називають принципи поділу гір по висоті.

          А, тепер, друзі, порівняємо

          вид рівнин за висотою:

          Ну, якого вони забарвлення?

          Покажіть, ось указка. (Слайд - «Різниця рівнин за зростом»)

Як розрізняються рівнини за зростом?

Називаються основні низовинні рівнини, височини і плоскогір'я.

           Я даю координати.

           Пошукайте  хлопці,

           На яких материках

           вершини гір у хмарах.

 За координатами визначити гірські вершини (слайд):

62*с.ш., 150*з.д. (М Мак-Кінлі)

31*ю.ш., 70*з.д. (Г.Аконкагуа)

30*ю.ш., 38*в.д. (Кіліманджаро)

29*с.ш., 87*в.д. (Джомолунгма)

5 конкурс Робота з географічними термінами з теми.

    Я слова читаю вам,

    Ви прислухайтесь до слів.

    Може, зайві потрапили?

    Доведіть як дізналися.

Учні повинні знайти групу слів, які характеризують

поняття, і визначають зайве слово (Слайд):

1. Ядро, мантія, западина, земна кора.

2. Вершина, дюни, бархани, яр.

3. Підошва, схил, вершина, мілина.

4. Осередок, сейсмічні хвилі, епіцентр, кратер.

5. Поділ, перевал, гребінь, хребет.

6. Граніт, торф, кухонна сіль, вапняк.

 

 

 

 

6 конкурс. Виконати завдання в робочому зошиті.

Встановіть відповідність (слайд 30-31)

Гори                                Материк

Гімалаї                            Пн. Америка

Анди                                Євразія

Кордильєри                     Пд.Амеріка

Уральські

Альпи

7 конкурс Конкурс капітанів:

           Рішення задачі: Обчисліть температуру в шахті, якщо на поверхні Землі температура + 8ºС, а глибина шахти дорівнює 750 м.

8.Підведення підсумків уроку.

9. Завдання додому.

Скласти кросворд з теми «Літосфера».

 

 

docx
Додано
31 березня 2018
Переглядів
2294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку