Урок з теми "Множення десяткових дробів"

Про матеріал
Конспект уроку з математики у 5 класі з теми "Множення десяткових дробів".
Перегляд файлу

Тема уроку: Множення десяткових дробів.

Мета уроку:

  • навчальна: удосконалити навички виконання множення десяткових дробів, вміння застосовувати набуті знання під час розв’язування прикладних задач;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять, уяву; математичне мислення й обчислювальні навички; вміння грамотно формулювати власні думки, аналізувати й узагальнювати інформацію;
  • виховна: виховувати культуру математичних записів, доброзичливість; навчити поєднувати математичну та нематематичну інформацію; прищеплювати інтерес до математики; виховувати в учнів упевненість у своїх силах, дисциплінованість.

Тип уроку: удосконалення знань, вмінь та навичок.

Обладнання: підручник О. С. Істер Математика 5 кл  2018.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Ми з вами вже багато уроків поспіль вивчаємо десяткові дроби! Ви вже накопичили багато знань про десяткові дроби! Ви вже навчилися їх додавати, віднімати, множити, на наступних уроках навчимося ще й ділити десяткові дроби. Але чи хтось із вас замислювався, навіщо взагалі потрібно вивчати десяткові дроби? Давайте поміркуємо! Де в житті вони використовуються?

Медицина – склад ліків. Кухар – скільки тих чи інших продуктів потрібно до страви.

Магазини – покупці та продавці. Бухгалтера - розрахунки. Задачі на рух – швидкість транспорту, час руху, шлях.

Як бачимо, десяткові дроби використовуються майже в усіх сферах життя. Без них ми не можемо. Знання про них допомагають людям в житті.

Сьогодні пропоную вам ще краще вдосконалити вміння виконувати дії з десятковими дробами.

В роботі нам сьогодні допоможе вислів давньогрецького  вченого Аристотеля, який вважав, що:

 „Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання”.  

Нехай цей вислів і буде девізом сьогоднішнього уроку.                                                                        

Загадка:

На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш,

Їх не зважиш на терезах, і ціни не підбереш           (Знання)

Кажуть розум ні за які гроші не купиш. Тому кожен із вас повинен здобувати знання, бо саме знання дозволять вам оволодіти всіма багатствами світу, створеними людьми впродовж тисячоліття.

Отже, беремо з собою знання і вирушаємо в дорогу.

   IV.  Актуалізація опорних знань.

 Усні вправи

1. Обчисліть

1,4 + 2,8

      ∙ 2

       - 2,3

       ∙100

3,75 ∙ 10

        - 2,5

       ∙ 0,1

         + 4,3

 

2.  Задачі за готовими рисунками.

Яка фігура зайва? Чому? Знайдіть периметр і площу фігур, зображених на рисунку. В яких одиницях вимірюється периметр фігури? Площа фігури?

 

 

 

V. Удосконалення вмінь та навичок.

З першою загадкою ви впорались, а ось чи зможете відгадати другу?

                      Вона – особа граматична,

але і до обчислень звична.

Із дробом десятковим дружить.

І знаком розділовим служить.

Вам усім вона відома,

А зоветься вона…      (Кома)

Молодці!!! Кома потрібна для запису десяткових дробів.

Вже декілька тисячоліть людство користується дробовими числами, а от записувати їх зручними десятковими знаками воно здогадалось значно пізніше. Деякі вчені ці­лу частину відокремлювали вертикальною рискою або писали її іншим кольо­ром, деякі надписували над цифрами назви розрядів, дехто пропонував дробову частину підкреслювати і записувати її  вище рядка цілої частини числа. І лише в кінці XVI ст. думка відокремлювати дробову частину від цілої комою спала відомому математику, прізвище якого ви дізнаєтесь, розв’язавши наступні завдання.

Завдання: Обчисліть, розташуйте відповіді у порядку зростання та відгадайте прізвище  математика.

1) 1,8·26;   2)  3,4 · 1,2;  3) 6,8 ·0,32;   4) 47,6·0,9;  5) 67,25·4;  6) 0,085·0,46.

269

2,176

21,6

4,08

0,0391

46,8

42,84

26,9

Р

Е

М

П

К

Е

Л

О

Відповідь (КЕПЛЕР)

Так, це був Йоганн Ке́плер (1571 - 1630)

Саме він  першим запропонував сучасний запис десяткових дробів, тобто відокремлення цілої частини комою.  Згодом в  1617 р. цю ідею підтримав і шотландський математик Джон Непер, який  також запропонував відокремлювати десяткові знаки від цілого числа або комою, або крапкою. Доречі, в країнах, де розмовляють англійською (Англія, США, Канада та ін.), і зараз замість коми пишуть крапку.

Кажуть, що математика – це гімнастика розуму. Мозок ми вже трошки розім’яли, тепер розімнемо і тіло.

http://rpod.ru/personal/pictures/00/00/03/01/59/0000000001.jpgФізкультхвилинка

Раз, два - всі присіли, (присісти)

Потім вгору підлетіли  (підстрибнути)

Три, чотири - нахилились,

 (нахиляння тулуба вперед)

Із струмочка гарно вмились     

(імітація умивання)

П'ять, шість - всі веселі

Крутимось на каруселі, (покрутитися)

Сім, вісім - в поїзд сіли,

Ніжками затупотіли  (затупотіти)

Дев'ять, десять - відпочили

І за парти дружно сіли.

 

На початку уроку ми з вами з’ясували, що знання десяткових дробів дуже потрібні в житті людини. Зараз ми з вами зможемо ще раз  в цьому переконатися.

 Робота з підручником

Задача № 1350 с. 226

Підлога у класі має форму прямокутника, розміри якого 4,5 м і 5,8 м. Для фарбування 1 м2 підлоги потрібно 0,2 кг фарби, а 1 кг фарби коштує 48 грн. Скільки грошей витратять на фарбу, щоб пофарбувати підлогу в цьому класі?

Спочатку прочитайте задачу кожен самостійно. Перевірте, будь ласка, чи правильно записана умова до цієї задачі на дошці? 

Аналіз задачі: Чи можемо ми дати відповідь на питання задачі? Чому?

Щоб дізнатися скільки витратили фарби, що потрібно спочатку знати?

Форму якої фігури має підлога у класі?

Що треба знати, щоб знайти площу підлоги, тобто площу прямокутника?

Чи відомі нам довжина і ширина підлоги?

Як знайти площу прямокутника?

Отже, ми знайдемо площу підлоги. Знаючи площу підлоги, що тепер можна дізнатись?

А знаючи, скільки фарби було витрачено, ми зможемо дати відповідь на питання задачі? Як саме?

Отже, що ми будемо знаходити в першій дії…? В другій?... Якою буде третя дія? 

Розв’язання:

  1. 4,5 ∙ 5,8 = 26,1 (м2) – площа підлоги.
  2. 26,1 ∙ 0,2 = 5,22 (кг) фарби потрібно для фарбування підлоги.
  3. 5,22 ∙48 = 250,56 (грн) витратять на фарбу.

Відповідь: 250,56 грн.

VI. Підсумок уроку.

Рефлексія: Закінчіть речення :

На уроці я

  • дізнався...
  • зрозумів...
  • навчився...
  • найбільші труднощі я відчув...
  • я не вмів, а тепер умію...

Хто з вас вважає, що досяг мети, поставленої на початку уроку, підніміть руки! Я бажаю вам завжди досягати поставленої мети і пам´ятати:

Для досягнення мети необхідно працювати;
Став мету, яка не зашкодить іншим, бо «Що посієш, те й пожнеш»;
На шляху досягнення мети, допомагай завжди іншим.

VII. Домашнє завдання.  пов. §38 – 39, № 1328 (2),  № 1344, пов. № 1344

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Johannes_Kepler_1610.jpgЙоганн Кеплер

 (1571 - 1630)

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
16 лютого 2022
Переглядів
375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку