Урок з теми "Множення і ділення звичайних дробів"

Про матеріал
Мета: удосконалити вміння та навички учнів розв’язувати вправи на всі дії з дробами; розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів, культуру математичного мовлення; виховувати учнів справжніми громадянами своєї країни.
Перегляд файлу

Тема. Множення і ділення звичайних дробів

Мета: удосконалити вміння та навички учнів розв’язувати  вправи на всі дії з дробами; розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів, культуру математичного мовлення; виховувати учнів справжніми громадянами своєї країни.

Обладнання: портрет Лесі Українки, хронологічна таблиця, різноманітний роздатковий матеріал, мікрофон

Поезія є влада, хоч не всякий її бачить

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання.
  • Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Учні обмінюються зошитами та здійснюють взаємоперевірку домашнього завдання за записаними на дошці заздалегідь розв’язаннями. Обговорюються проблемні моменти.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Вчитель читає вірш.

На шлях я вийшла ранньою весною

І тихий спів несмілий заспівала,

А хто стрічався на шляху зо мною,

Того я щирим серденьком вітала:

«Самій не довго збитися з путі,

Та трудно з неї збитися у гурті».

Хто автор цих рядків ви дізнаєтесь, розмістивши відповіді до дій вправ домашнього завдання у порядку спадання.

№ 552 (а)

№ 557 (д)

№ 571

№ 574

 

Ключ-відповідь

Відповідь:

Вчитель. За допомогою технології «Мікрофон» повторимо правила, якими ви користувалися при розв’язуванні домашніх вправ.

ІV. Оголошення теми та мети уроку

Вчитель. Сьогодні урок буде незвичайним. Його мета – удосконалювати вміння та навички виконання дій з дробами, але всі математичні дії ви будете виконувати, повторюючи і закріплюючи відомості про життя та творчість геніальної доньки українського народу – Лесі Українки.

V. Узагальнення та систематизація знань та вмінь

Вчитель читає вірш.

Ні долі, ні волі в мене нема,

Зосталась тільки надія одна;

Надія вернутись ще раз на Вкраїну,

Поглянути іще раз на рідну країну,

Поглянути іще раз на синій Дніпро, -

Там жити чи вмерти, мені все їдно;…

Правильно виконавши наступні завдання, ви дізнаєтесь назву вірша, з якого прочитано уривок.

  1.               Обчислити: .
  2.               Розв’язати рівняння: 

Ключ-відповідь

О

А

І

Н

Д

Е

Я

6

Відповідь: «Надія»

 

Вчитель. Це перший вірш, який написала Леся Українка.

Скільки ж тоді було їй років, якщо цього числа дорівнює 6? (9 років)

Вчитель. У кожного на парті лежить таблиця «Цікаво знати». Вам треба заповнити пропуски числами, які ви знайдете, коли розв’яжете наступні вправи.

  1.               Виконати дії:

  1.               Знайти значення виразу

  1.               Розв’язати рівняння:

Цікаво знати

Леся Українка в …. роки вправно читала. Коли дівчинці було … років мати, порадившись з дочкою, добирає їй псевдонім Українка.

Леся була талановитою перекладачкою, бо знала … мов.

Вчитель. А зараз ми проведемо гру «Хто перший?» Вам буде запропоновано вісім завдань, відповідь кожного з них треба записати по черзі в клітинки таблички:

 

 

 

 

 

 

 

 

Кожне отримане число відповідає номеру букви алфавіту. Хто ж першим прочитає слово?

Завдання гри «Хто перший?»

  1.               Знайти число, якого дорівнює 10.    (15)
  2.               У книжці 76 сторінок. Леся прочитала 25% книжки. Скільки сторінок вона прочитала?   (19)
  3.               Знайти числа 72.     (18)
  4.               Обчислити .         (3)
  5.               Розв’язати рівняння:          (1)
  6.               Розв’яжіть рівняння:       (16)
  7.               Яке число обернене до числа ?
  8.               Синові 6 років, що становить віку батька. Скільки років батькові?  (33)

Вчитель. Вірш «КОНВАЛІЯ» з’явився у журналі «Зоря», коли Лесі було 12 років.

Наступним завданням буде приклад на всі дії із звичайними та десятковими дробами.

              (42)

З чим у біографії поетеси пов’язане це число? (Кількість років, які прожила Леся Українка)

А тепер пропоную гру «Ерудит»

Запитання до гри

  1.     Хто говорив Лесі «Поезія є всюди, хоч не всякий її бачить…»?  (мати)
  2.     Знайди число, якого дорівнює 10.    (16)
  3.     Скільки було дітей у родині Косачів?  (6)
  4.     Знайди від числа 8.   (6)
  5.     З ким із дітей найбільше товаришувала Леся? (Михайлом, молодшим братом)
  6.     Чому дорівнює півтори третіх від 100?  (50)
  7.     Як називалася перша книжка Лесі Українки?   («На крилах пісень»)
  8.     Поділи 300 на третину.   (900)
  9.     Найталановитіша перлина Лесі Українки це?  («Лісова пісня»)

VІ. Підсумки уроку

Збираються зошити для перевірки. Учні кладуть в них жетони, отримані в ході уроку.

Вчитель. Один з відомих письменників сказав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник – те хороше, що про цю людину думають інші. Бажаю усім, щоб щастя додавалось, а горе віднімалось, щоб достаток множився, а любов ділилася.

VІІ. Домашнє завдання

Повторити §§ 14-15, 17-18; розв’язати індивідуальні завдання.

doc
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку