Тема. Множення і ділення звичайних дробів
Мета: удосконалити вміння та навички учнів розв’язувати вправи на всі дії з дробами; розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів, культуру математичного мовлення; виховувати учнів справжніми громадянами своєї країни.
Обладнання: портрет Лесі Українки, хронологічна таблиця, різноманітний роздатковий матеріал, мікрофон
Поезія є влада, хоч не всякий її бачить
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учні обмінюються зошитами та здійснюють взаємоперевірку домашнього завдання за записаними на дошці заздалегідь розв’язаннями. Обговорюються проблемні моменти.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Вчитель читає вірш.
На шлях я вийшла ранньою весною
І тихий спів несмілий заспівала,
А хто стрічався на шляху зо мною,
Того я щирим серденьком вітала:
«Самій не довго збитися з путі,
Та трудно з неї збитися у гурті».
Хто автор цих рядків ви дізнаєтесь, розмістивши відповіді до дій вправ домашнього завдання у порядку спадання.
№ 552 (а)
№ 557 (д)
|
№ 571
№ 574
|
Ключ-відповідь
Відповідь:
Вчитель. За допомогою технології «Мікрофон» повторимо правила, якими ви користувалися при розв’язуванні домашніх вправ.
ІV. Оголошення теми та мети уроку
Вчитель. Сьогодні урок буде незвичайним. Його мета – удосконалювати вміння та навички виконання дій з дробами, але всі математичні дії ви будете виконувати, повторюючи і закріплюючи відомості про життя та творчість геніальної доньки українського народу – Лесі Українки.
V. Узагальнення та систематизація знань та вмінь
Вчитель читає вірш.
Ні долі, ні волі в мене нема,
Зосталась тільки надія одна;
Надія вернутись ще раз на Вкраїну,
Поглянути іще раз на рідну країну,
Поглянути іще раз на синій Дніпро, -
Там жити чи вмерти, мені все їдно;…
Правильно виконавши наступні завдання, ви дізнаєтесь назву вірша, з якого прочитано уривок.
Ключ-відповідь
О |
А |
І |
Н |
Д |
Е |
Я |
|
|
|
|
|
|
6 |
Відповідь: «Надія»
Вчитель. Це перший вірш, який написала Леся Українка.
Скільки ж тоді було їй років, якщо цього числа дорівнює 6? (9 років)
Вчитель. У кожного на парті лежить таблиця «Цікаво знати». Вам треба заповнити пропуски числами, які ви знайдете, коли розв’яжете наступні вправи.
Цікаво знати
Леся Українка в …. роки вправно читала. Коли дівчинці було … років мати, порадившись з дочкою, добирає їй псевдонім Українка.
Леся була талановитою перекладачкою, бо знала … мов.
Вчитель. А зараз ми проведемо гру «Хто перший?» Вам буде запропоновано вісім завдань, відповідь кожного з них треба записати по черзі в клітинки таблички:
|
|
|
|
|
|
|
|
Кожне отримане число відповідає номеру букви алфавіту. Хто ж першим прочитає слово?
Завдання гри «Хто перший?»
Вчитель. Вірш «КОНВАЛІЯ» з’явився у журналі «Зоря», коли Лесі було 12 років.
Наступним завданням буде приклад на всі дії із звичайними та десятковими дробами.
(42)
З чим у біографії поетеси пов’язане це число? (Кількість років, які прожила Леся Українка)
А тепер пропоную гру «Ерудит»
Запитання до гри
VІ. Підсумки уроку
Збираються зошити для перевірки. Учні кладуть в них жетони, отримані в ході уроку.
Вчитель. Один з відомих письменників сказав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник – те хороше, що про цю людину думають інші. Бажаю усім, щоб щастя додавалось, а горе віднімалось, щоб достаток множився, а любов ділилася.
VІІ. Домашнє завдання
Повторити §§ 14-15, 17-18; розв’язати індивідуальні завдання.