Розробка фрагмента уроку
з математики
(З власного досвіду роботи над проблемним питанням за напрямком: «Формування мотивації навчальної діяльності учнів на етапі актуалізації опорних знань, умінь і навичок»).
Вчитель: Є.О. Кондратенко
Дата проведення: Клас: 6
Тема: Множення звичайних дробів. Властивості множення.
Формування компетентностей:
-
предметна компетентність: повторити правила множення звичайних дробів і мішаних чисел, властивості множення; удосконалити вміння застосовувати вивчені правила та властивості до розв’язування прикладів і задач, зокрема найзручнішим способом; удосконалити вміння і навички по розв’язуванню цікавих прикладів і задач з даної теми.
-
ключові компетентності: доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію; формувати вміння працювати в групах та самостійно; розвивати логічне мислення; підвищити інтерес до предмету.
Тип уроку: удосконалення набутих знань, умінь і навичок.
Хід заходу (частини уроку)
-
Всі здобувачі класу розподіляються на 3-и або більше груп відповідно до їхнього рівня навчальних досягнень. Кожна з груп повинна виконати два різнорівневі завдання:
1) розв’язати задачу про вартість;
2) розв’язати приклад на обчислення значення виразу зручним способом.
Після цього кожна група пояснює та захищає виконані завдання. Під час захисту завдань здобувачі освіти різних груп обговорюють та перевіряють правильність виконання завдань. Наприкінці вчитель задає додаткові запитання різним групам.
Завдання для 1 групи (I рівень)
-
1 кг печива коштує грн. Чи зможе Сашко купити кг печива, якщо в нього є 5 грн. 80 коп ?
-
Обчисли значення виразу, використовуючи розподільну властивість множення: .
Завдання для 2 групи (II рівень)
-
1 кг цукерок коштує грн. Чи зможе Сергій купити кг цукерок, якщо в нього є 44 грн. 50 коп ?
-
Обчисли значення виразу, використовуючи розподільну властивість множення: .
Завдання для 3 групи (III рівень)
-
1 кг солодощів коштує грн. Чи зможе Оленка купити кг солодощів, якщо в неї є 5 грн. 65 коп ?
-
Обчисли значення виразу, використовуючи розподільну властивість множення: .
-
Додаткові запитання: 1) Скільки грошей не вистачає Сашку для покупки? (1 група); 2) Скільки залишиться грошей у Сергія після покупки? (2 група); 3) Зробіть висновок про те, яким способом легше знаходити значення виразу в 2-у завданні: по діям чи з використанням розподільної властивості множення? (3 група).
-
Підбиття підсумків заходу, оцінювання здобувачів освіти класу.