Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок з теми: Музично - комп’ютерні технології в навчанні. Музична інформатика.

Про матеріал
В останні роки в українській системі утворення в цілому намітився новий підхід до вивчення інформатики як фундаментальної загальноосвітньої дисципліни. Дана дисципліна сприяє формуванню в студентів цілісної інформаційної картини миру, розумінню ними спільності інформаційних основ процесів керування в природі, суспільстві й техніку.
Перегляд файлу

Урок № 1.

Тема уроку: Музично - комп’ютерні технології в навчанні. Музична інформатика.

Мета уроку: Ознайомити студентів з музикально комп’ютерними технологіями, історією виникнення та адаптацією НІТ до навчального процесу. Знайомство з музичною інформатикою.

Тип уроку:  урок вивчення нового матеріалу.

Основна форма проведення  уроку: лекція.

Методи навчання: демонстрація PowerPoint.

Устаткування: Комп’ютер вчителя, комп’ютери студентів, локальна мережа, Internet.

Обладнання: ПК з операційною системою MS Windows, принтер, сканер, колонки, дротики напруги, сітьові фільтри, нормативні документи тощо.

Структура уроку:

І. Організаційний етап .

ІІ. Актуалізація опорних знань .

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

ІV. Підсумки уроку.

V. Домашнє завдання.

Хід уроку.

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ.

     Бесіда за запитанням:

  1. Які музичні редактори використовуються в навчанні музиці?
  2. Назвіть переваги і недоліки цих музичних редакторів.
  3. Які спільні риси існують у цих музичних редакторах?
  4. Для чого вони використовуються?
  5. Які редактори можна використовувати для роботи з музичними файлами?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ.

     Розповідь  викладача.

ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

     Розповідь викладача.

В останні роки в українській системі утворення в цілому намітився новий підхід до вивчення інформатики як фундаментальної загальноосвітньої дисципліни. Дана дисципліна сприяє формуванню в студентів цілісної інформаційної картини миру, розумінню ними спільності інформаційних основ процесів керування в природі, суспільстві й техніку.

Музично-комп'ютерні технології -  швидко розвиваюча  область знань. Вона перебуває на стику між технікою й мистецтвом, що надає людині постійно, що вдосконалюються інструменти, для творчості, навчання й наукових досліджень. Специфіка використання музично-комп'ютерних технологій в освіті полягає в  безперервному відновленні досягнень науково-технічного прогресу в цій області. У музичній інформатиці можна виділити наступні компоненти: 1) класична теорія музики й 2) експериментальний розділ інформатики, пов'язаний з електронними або комп'ютерними технологіями синтезу, обробки, запису, передачі, тиражування, виконання, використання, вивчення звуку як такого, а також музичних добутків створених за допомогою цих технологій.

Музична інформація - це не тільки звучна музика, це цілий комплекс усього, що становить і супроводжує їй. Основою організації музичної інформації є:

1) прискорена в багато разів можливість одержання, уведення, збереження, систематизації й оперативного знаходження найкоротшим шляхом необхідних і достатніх даних по обраній тематиці;

2) збереження в певному порядку й класифікація того матеріалу, що підлягає вибірці;

3) визначення пріоритетів по важливості, цінності, може бути, унікальності одержуваної інформації.

Дослідники виділяють наступні компоненти музичної інформації:

  • звучна музична тканина в електронному (аналоговому) або цифровому втіленні, всі типи й формати з й упакованих музичних файлів: WAV, MІ, WFP, MPEG й ін;
  • темброві компоненти, обумовлені хвильовим синтезом звуку (банки тембрів, ритмів, стильових, і деяких інших особливостей музичної тканини);
  • відеодані, або, як ще їх називають, відеоряди, що несуть візуалізацію видимих процесів музичної практики: виконання, диригування, імпровізація, навчальний процес, майстри-класи викладачів і т.д. ;
  • звичайні текстові дані, що відбивають теоретичні й практичні аспекти методики виконавства, а також різні тексти-схеми, що характеризують компоненти музичної форми, тексти схемо символів (наприклад, аналіз гармонійних послідовностей;
  • музична думка, що зберігає у вигляді нотного тексту, закріпленого у файлі нотним редактором c можливістю бути відтвореної в "твердої", тобто  надрукованої на папері формі для безпосереднього виконання або у вигляді звукового файлу, що програє безпосередньо комп'ютером.

У нашій країні на початку XX століття були створені всі передумови для розвитку музичної інформатики. В 1920 році Львом Терменом був винайдений перший у світі електронний інструмент, керований за допомогою

рухів рук у просторі й названий на честь творця "Терменвоксом".

В 1929 році Е. Шолпо створює перший у світі синтезатор "Варіофон", на якому графічне зображення переводилося у звук.  В 50-і роки інженером Е.

Мурзіним був створений синтезатор АНС, названий на честь композитора А.Н. Скрябіна. На жаль, багато ідей по музичній інформатиці, що народилися в нас, не знайшли належного розвитку в СРСР, у той же час вони були підхоплені на Заході й реалізовані в найсучаснішій комп'ютерній техніці.

У професійному музичному навчанні проблема введення музичної інформатики в навчальні плани стає знову актуальної з другій половині

На сьогоднішній день в освітніх установах різного рівня реалізуються різні програми з використанням музично-комп'ютерних технологій. Як справедливо відзначає Т.В. Світова: "Інформаційні технології в музичному мистецтві й педагогіці - вимога нового часу. Інтеграція змісту музичного утворення з ресурсами нових інформаційних технологій є одним з механізмів його модернізації".

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ.

 

  Бесіда за запитаннями:

 

1.Що таке музична інформатика?

2.Коли почалося активне застосування  комп’ютерних технологій ?

3.Коли,  ким був створений перший у нашій країні електронний інструмент?

4. В якій країні та ким був створений перший електронний синтезатор "Варіофон»?

5. Що таке музична інформатика?

V І. ПІДСУМОК УРОКУ.

Заключне слово викладача.

 

VІІ. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ

 

1. Вивчити новий матеріал.

 

 

 

 

docx
Додано
7 грудня 2019
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку