Урок № 1.
Тема уроку: Музично - комп’ютерні технології в навчанні. Музична інформатика.
Мета уроку: Ознайомити студентів з музикально комп’ютерними технологіями, історією виникнення та адаптацією НІТ до навчального процесу. Знайомство з музичною інформатикою.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Основна форма проведення уроку: лекція.
Методи навчання: демонстрація PowerPoint.
Устаткування: Комп’ютер вчителя, комп’ютери студентів, локальна мережа, Internet.
Обладнання: ПК з операційною системою MS Windows, принтер, сканер, колонки, дротики напруги, сітьові фільтри, нормативні документи тощо.
Структура уроку:
І. Організаційний етап .
ІІ. Актуалізація опорних знань .
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Хід уроку.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ.
Бесіда за запитанням:
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ.
Розповідь викладача.
ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Розповідь викладача.
В останні роки в українській системі утворення в цілому намітився новий підхід до вивчення інформатики як фундаментальної загальноосвітньої дисципліни. Дана дисципліна сприяє формуванню в студентів цілісної інформаційної картини миру, розумінню ними спільності інформаційних основ процесів керування в природі, суспільстві й техніку.
Музично-комп'ютерні технології - швидко розвиваюча область знань. Вона перебуває на стику між технікою й мистецтвом, що надає людині постійно, що вдосконалюються інструменти, для творчості, навчання й наукових досліджень. Специфіка використання музично-комп'ютерних технологій в освіті полягає в безперервному відновленні досягнень науково-технічного прогресу в цій області. У музичній інформатиці можна виділити наступні компоненти: 1) класична теорія музики й 2) експериментальний розділ інформатики, пов'язаний з електронними або комп'ютерними технологіями синтезу, обробки, запису, передачі, тиражування, виконання, використання, вивчення звуку як такого, а також музичних добутків створених за допомогою цих технологій.
Музична інформація - це не тільки звучна музика, це цілий комплекс усього, що становить і супроводжує їй. Основою організації музичної інформації є:
1) прискорена в багато разів можливість одержання, уведення, збереження, систематизації й оперативного знаходження найкоротшим шляхом необхідних і достатніх даних по обраній тематиці;
2) збереження в певному порядку й класифікація того матеріалу, що підлягає вибірці;
3) визначення пріоритетів по важливості, цінності, може бути, унікальності одержуваної інформації.
Дослідники виділяють наступні компоненти музичної інформації:
У нашій країні на початку XX століття були створені всі передумови для розвитку музичної інформатики. В 1920 році Львом Терменом був винайдений перший у світі електронний інструмент, керований за допомогою
рухів рук у просторі й названий на честь творця "Терменвоксом".
В 1929 році Е. Шолпо створює перший у світі синтезатор "Варіофон", на якому графічне зображення переводилося у звук. В 50-і роки інженером Е.
Мурзіним був створений синтезатор АНС, названий на честь композитора А.Н. Скрябіна. На жаль, багато ідей по музичній інформатиці, що народилися в нас, не знайшли належного розвитку в СРСР, у той же час вони були підхоплені на Заході й реалізовані в найсучаснішій комп'ютерній техніці.
У професійному музичному навчанні проблема введення музичної інформатики в навчальні плани стає знову актуальної з другій половині
На сьогоднішній день в освітніх установах різного рівня реалізуються різні програми з використанням музично-комп'ютерних технологій. Як справедливо відзначає Т.В. Світова: "Інформаційні технології в музичному мистецтві й педагогіці - вимога нового часу. Інтеграція змісту музичного утворення з ресурсами нових інформаційних технологій є одним з механізмів його модернізації".
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ.
Бесіда за запитаннями:
1.Що таке музична інформатика?
2.Коли почалося активне застосування комп’ютерних технологій ?
3.Коли, ким був створений перший у нашій країні електронний інструмент?
4. В якій країні та ким був створений перший електронний синтезатор "Варіофон»?
5. Що таке музична інформатика?
V І. ПІДСУМОК УРОКУ.
Заключне слово викладача.
VІІ. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ
1. Вивчити новий матеріал.