Урок української мови, 2 клас
Оніщенко Ірина Валентинівна,
учитель початкових класів,
методист міського методичного кабінету
Управління освіти Бахмутської
міської ради Донецької області
Урок 5
Тема. Написання слів з ьо та йо. Побудова усної розповіді за опорними словами.
Обладнання: цеглинки Лего; картки для ігор «Склади прислів’я», «Схованки», «Танці з буквосполученнями йо, ьо»; репродукція картини Галини Кудряшової-Табачковської «Дві рибалки».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна, природнича, мистецька.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організація класу.
Ми починаємо урок, а на уроці ми…
Уважні!
Розумні!
Організовані!
Кмітливі!
Орієнтовні слова: осінь, вересень, школа, підручник, учень, школяр, зошит, олівець, учитель, директор, слово, урок, лялька, рюкзак, літера, фарби, вірш.
а) скласти прислів’я;
б) виконати звуковий аналіз виділених слів.
Групи 1, 3.
Вік живи — |
як на світі жить. |
Книга вчить, |
вік учись. |
Групи 2,4. |
|
Не кажи — не вмію, |
побачиш більше світу. |
Здобудеш освіту — |
а кажи — навчусь! |
1 варіант:
УДКАДУАКЬОУДКАДУАК
2 варіант:
УДКАДУАКЙОУДКАДУАК
5. Каліграфічна хвилинка: йо ьо
- Пригадайте слова з буквосполученнями йо, ьо, які складаються з одного складу (льон, дзьоб, йод). Запишіть їх у наступному рядку зошита.
ІІ. Основна частина
Плів павутинку павучок –
І заболів йому бочок.
Встанем разом на хвилинку
Й проведем фізкультхвилинку.
Руки вгору, руки вниз.
Вліво, вправо повернись.
Сіли – встали, сіли – встали,
Кошенята заплигали.
У долоньки заплескали
І за парти посідали.
а) читання для друга (по 1 реченню):
- Кого по дорозі зустріла Читалочка?
- Від чого стала кольоровою галявина? Чому?
- Хто з вас бував у такому гаї?
- Яких правил слід дотримуватися, перебуваючи на природі?
б) виконання завдання:
а) виконання завдання:
1 варіант – Йосип;
2 варіант – йорж;
3 варіант – йод.
б) взаємоперевірка.
6) Гра «Допоможи Родзинці»
- Родзинка підписала малюнки. Перевірте, чи правильно вона впоралася з завданням?
- Поясни, у яких словах вона припустилася помилки.
- Запиши ці слова правильно.
- Побудуй їх звукові схеми.
7) Стратегія «Входження в картину». Складання розповіді.
- Роздивіться репродукцію картини. Кого ви на ній бачите?
- Куди прийшла дівчинка?
- Чим вона займається?
- Чи подобається їй риболовля? Обґрунтуйте власну думку.
- Як ви гадаєте, чому разом з нею прийшла кішка?
- Як вона поводиться?
- На яку рибку очікує кішка?
- Пригадайте риб, у назві яких буде буквосполучення ьо чи йо.
- Хто з вас був із батьками на риболовлі? Чи зловили ви рибку?
- Складіть розповідь за репродукцією картини.
- Доберіть назву до репродукції картини.
- Картину написала сучасна художниця Галина Кудряшова-Табачковська та називається «Дві рибалки».
ІІІ. Заключна частина