Урок з теми "Написання великої букви Р. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами. Розвиток зв’язного мовлення (Посуд)"

Про матеріал
Конспект уроку з предмету «Навчання грамоти» за темою «Написання великої букви Р. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами. Розвиток зв’язного мовлення (Посуд)» розроблено відповідно до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), створеної під керівництвом О.Я. Савченко. Використано матеріали підручника «Українська мова. Буквар. 1 клас» К.І. Пономарьової (видавництво «Оріон», 2018).
Перегляд файлу

Навчання грамоти, 1 клас

 

Оніщенко Ірина Валентинівна,

 учитель початкових класів, методист міського методичного кабінету Управління освіти Бахмутської міської ради Донецької області, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

 

Урок 84

 

Тема. Написання великої букви Р. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами. Розвиток зв’язного мовлення (Посуд).

Мета: ознайомити учнів з великою рукописною буквою Р, навчити писати її; формувати вміння писати склади і слова з великою буквою Р; удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати речення, вести діалог, складати розповідь за малюнком; розвивати спостережливість; виховувати охайність, прагнення до чистоти, бажання допомагати дорослим формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну і громадянську;у домашніх справах.

Обладнання: картки для роботи в групах,  контейнери із манною крупою, фотографії міст Рим та Рівне, малюнки із зображенням каструлі.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна.

 

Хід уроку:

І. Вступна частина

1. Організація класу

 Продзвенів уже дзвінок,

починається урок.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались?

Молодці!

  1. Робота над чистомовкою:

Ра-ра-ра: Дуже рада дітвора.
Ар-ар-ар: Ми поїдем в зоопарк.
Ро-ро-ро: Доберемось на метро.
Ру-ру-ру: В зоопарку кенгуру.
Ру-ру-ру: Риє кріт собі нору.
Ру-ру-ру: Заєць обдира кору.
Ра-ра-ра: Закінчилася в нас гра.

  •         Який звук чули найчастіше?
  •         Яких тварин зустріли діти в зоопарку?
  •         Хто з вас був і зоопарку? Які тварини сподобалися вам? Чому?
  •         З якою тваринкою ви познайомилися на уроці читання?
  •         Як звали крокодила?
  1. Робота в групах. Гра «Відшукай слова».

(учні об’єднуються у три групи)

Завдання: з’єднати склади так, щоб утворилися слова. Дібрати до слова малюнок.

C:\Users\IraOni\Desktop\55.gif

  • Назвіть слова, які утворилися.
  • Що це за слова? (це імена дітей та кличка собаки)
  • З якої букви напишемо ці слова? (з великої)

ІІІ. Основна частина.

  1. Робота за сторінкою зошита (с. 48)
  1.     Бесіда за малюнком:
  •         Кого ви бачите на малюнку?
  •         Де знаходяться діти?
  •         Чим вони зайняті?
  •         А де відпочивали цього року?  Поділіться спогадами.
  •         Придумайте дітям, які знаходяться у воді, імена на букву  Р?
  •         Що треба пам’ятати, щоб правильно писати ці імена? (знати, що імена пишуться з великої букви, і  вміти писати велику букву Р).
  •         C:\Users\IraOni\Desktop\66.gifСьогодні на уроці ми будемо вчитися писати велику букву Р, склади та слова з нею.
  1.          Аналіз елементів,  з якої складається велика рукописна буква Р. Розгляд її зразка на плашці вгорі сторінки.
  2.          Письмо елементів на малюнку олівцем (спочатку перший елемент, а потім другий).
  3.          Письмо  великої рукописної літери Р:
  • у контейнері з манною крупою;
  • у повітрі;
  • у робочих рядках зошита.
  1.          Вправляння в письмі:
  •   письмо складів та слів з великою буквою Р (звернути увагу на поєднання букв у словах):
  • Чи знайомі вам слова Рим і Рівне.
  • Що вони означають? (назви міст)
  • З якої букви пишемо?

 

C:\Users\IraOni\Desktop\d78b3feb1692.jpg         C:\Users\IraOni\Desktop\colosseum-skip-the-line-tickets-and-ancient-rome-walking-tour_header-19831-794x476.jpeg

 

  •   списування речення:
  •       Прочитайте перше речення.
  •       Хто відпочиває на морі?
  •       З якої букви запишемо імена дітей?
  •       Що поставимо у кінці речення?
  •       Спишіть речення.
  •       Прочитайте друге речення.
  •       Де відпочивала Ірина? (у Римі)
  •       Місто Рим – столиця Італії, має свою багатовікову історією. Дуже цікаве місто з пам’ятками архітектури, справжній музей під відкритим небом. Привалює туристів з усіх куточків світу. 
  •       Які слова в реченні писатимемо з великої букви? Чому?
  •       Спишіть речення.
  1. Фізхвилинка «Весела прогулянка»
  • Демонструйте те, що я скажу.

Ми в зоопарку…

Ви маленькі тигренята, які щойно прокинулися. Тож потягніться, випустіть кігтики…

А зараз тягніться вгору, як жирафи…

Пострибайте, як кенгуру, щоб стати спритними та сильними…

Уявіть, що перед нами машина часу… Нас перенесено до Риму…

Ми обережно, із зацікавленістю крокуємо вулицями Риму…

А на клумбах Рівного дуже багато квітів. Присідаємо, нюхаємо їх…

Сідаємо у літак… Ми пілоти, які сидять за його штурвалом. Полетіли…

Ми в дома… Ось наш клас… Сідаємо за парти, щоб здобувати знання.

  1. Продовження роботи за сторінкою зошита.

 1). Робота за малюнком:

  •                   Роздивіться малюнок. Як ви гадаєте, чому від букви «ер» відходять стрілочки до малюнків? (бо в назвах зображених на малюнках предметів є буква «ер»)
  •                   Чому стрілочка проведена до аркуша паперу? (бо там треба намалювати предмет, у назві якого також є буква «ер»)
  •                   Доберіть слова – назви транспорту, у яких є буква «ер» (катер, моторолер, ракета та ін.).
  •                   Намалюйте один із названих предметів простим олівцем на плашці.
  •                   Складіть речення за власним малюнком.

4. Розвиток зв’язного мовлення за темою «Посуд» (с.49).

  • Відгадування загадок:
  • Сама не їм,
    А всіх годую. (ложка)
  • Біля тулуба два вуха,
    А голови немає. (каструля)
  • Наче паровоз гуде,
    Шумить, гуде і пара йде.
    Смачний заварює нам чай.
    Хто ж він такий? От відгадай. (чайник)
  • Буваю глибока,буваю мілка,
    Буваю велика,буваю мала,
    То борщику,то кашки повна. (тарілка)
  • Яким одним словом об’єднати всі слова-відгадки? (посуд)
  • Робота за малюнком.
  • Гра «У гості до Домовичка».
  • Роздивіться уважно малюнок.
  • Назвіть предмети, зображені на столі. Для чого вони призначені?
  • А що стоїть на плиті. Для чого ці предмети призначені?
  •    Хто побачив, яку шкоду  зробив Домовичок (каструлю поставив на стіл поруч із посудом для чаю, а тарілку поставив на плиту).
  •         Поясніть, чому каструля і миска не можуть стояти там, де намальовані.
  • Гра «Поясни настрій»
  • Роздивіться наступний малюнок.
  • Який настрій посуду на першому малюнку?
  •       Як ви гадаєте, чому цей посуд задоволений, веселий? (бо чистий, акуратно складений).
  •       Який настрій посуду на другому малюнку?
  •       Чому посуд має поганий настрій? (тому, що він валяється в раковині брудний)
  •       Яким чином можна підняти настрій нашій посуді?
  • Пальчикова гімнастика «Помічник»

Посуд миє наш Антошка.
(Потирати долоні один від одного)

Миє вилку, чашку, ложку.
(Розгинати пальці з кулачка, починаючи з мізинця)

Вимив блюдце і склянку.
І закрив міцніше кран.
(Імітує рух кистю руки).

  •        Робота  в парах «Розкажи…» (учні повинні розказати один одному, чи миють вони посуд удома, як часто це роблять, як реагують на це дорослі члени сім’ї)

ІІІ. Заключна частина.

1. Бесіда:

- Пригадайте, яку букву ви навчилися писати сьогодні на уроці?

- Для чого потрібно вчитися писати велику букву Р? (щоб записувати імена, прізвища, клички тварин, назви країн, перше слово в реченні).

- Назвіть слова, які починаються з великої букви Р.

2. Рефлексія «Чарівна каструля»

  •       C:\Users\IraOni\Desktop\9c1e23d994831ca58be34c53ce772d78.jpgНанесіть на каструлю візерунок зеленим кольором, якщо ви задоволені  уроком, він був корисним для вас.
  •       Жовтим кольором - якщо урок був цікавим, корисним, ви брали активну участь у ньому, змогли виконати багато завдань.
  •    Нанесіть на каструлі візерунок червоним кольором,  якщо користі від уроку ви отримали мало.

- Дякую за роботу.

 

Завдання для цікавої перерви

Дидактична гра «Розстав чашки на блюдця»

– Підберіть до кожного блюдця чашку і ложечку з однаковим візерунком.

 

C:\Users\IraOni\Desktop\653ecbf7b6e4490f7e6cf9cee0b66d8c.jpgC:\Users\IraOni\Desktop\463ece56536cb1452b7a5a6e698d30ef.jpg 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мырза Катюша
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 травня 2019
Переглядів
7589
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку