Тема уроку:
Розв’язування задач
на обчислення площі поверхні многогранників
Мета уроку:
Обладнання: мультимедійний проектор, дошка
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу
Методи і прийоми: «Робота в малих групах», гра «Хрестики-нолики», «Мікрофон»
Очікувані результати: після уроку учні зможуть:
• дати означення:
• розв’язувати задачі на знаходження площі бічної та повної поверхні многогранників.
Хід уроку
І Організаційний момент (3 хв.)
Вступне слово.
- Добрий день. Сідайте, будь ласка. Поки ви готуєтесь до уроку, налаштовуєтесь на роботу, я відмічу відсутніх. Чергові будь ласка, перевірте готовність дошки до роботи.
- Тема нашого уроку «Розв’язування задач на обчислення площі поверхні многогранників». Мета уроку: навчитися застосовувати набуті знання при розв’язуванні різних задач.
Після уроку ви зможете:
• дати означення:
• розв’язувати задачі на знаходження площі бічної та повної поверхні многогранників.
- І першим етапом уроку буде перевірки домашнього завдання.
ІІ Перевірка домашнього завдання (7 хв.)
- Домашнім завданням було:
Домашнє завдання |
1. повторити • означення:
2. розв’язати вправи: №№ 938, 950* стор. 227
|
- Для перевірки письмового завдання запрошую до дошки двох учнів.
- Для решти учнів я пропоную гру «Хрестики-ноликик». Ви поділяєтесь на 2 команди. Я зачитую запитання. Та команда, яка першою дає правильну відповідь, на ігровому полі ставить хрестик або нолик (відповідно до знаку своєї команди). Якщо на запитання команда відповідає неправильно, то у іншої команди є можливість дати правильну відповідь і поставити свій знак на ігровому полі. Увага!
Запитання до гри:
- І так, перемогла команда…. Кожен учень цієї команди отримує 4 бали. Протягом уроку ми будете мати можливість отримати додаткові бали і в кінці уроку отримати оцінку.
- Зверніть, будь ласка, увагу на дошку. Які є запитання щодо розв’язків задач домашнього завдання?
ІІІ Актуалізація вивченого матеріалу (9 хв.)
- А зараз я прошу вас подивись на слайд. Перед вами формули. Запитання наступне: для чого використовується дана формула? Учень, який знає правильну відповідь, піднімає руку і відповідає. За кожну правильну відповідь 1 бал.
Для чого використовується та чи інша формула? |
1. 2. 3. 4. |
- Ваші відповіді говорять про те, що теоретичний матеріал кожен з вас знає на достатньому рівні.
- У нас є учень, який виявив бажання приготувати презентацію по темі «Многогранники навколо нас». Давайте послухаємо.
- А зараз перевіримо, наскільки добре ви вмієте розв’язувати задачі, працюючи в невеликих групах.
ІV Закріплення та осмислення вивченого матеріалу (11 хв.)
«Робота в малих групах»
- Прошу вас об’єднатися в групи по 4 чол. Таким чином з усіх учнів ми утворюємо «3 малі групи».
- Перед тим, як кожна група отримає завдання, пригадайте, як працювати в «малих групах» (див. пам’ятку) і розподіліть ролі.
- Увага! Кожна група отримує модель многогранника.
Ваше завдання: зробити відповідні виміри і обчислити площу повної поверхні многогранника.
- На виконання завдання відводиться 5 хвилин.
- Час вичерпаний. Запрошую до дошки доповідача з першої групи.
- Поясни, будь ласка, як ваша група розв’язувала задачу? Які формули ви використовували?
- Доповідь другої групи
- Доповідь третьої групи
Колективна робота (10 хв.)
Слово вчителя:
- Наступну задачу будемо розв’язувати письмово
Задача. Основою піраміди є паралелограм, сторони якого 3см і 7см, а одна із діагоналей 6см. Висота піраміди проходить через точку перетину діагоналей і дорівнює 4см. Знайдіть бічне ребро піраміди.
Розв’язання.
Оскільки SO(ABC), то SOAC, SOBD. За властивістю діагоналей паралелограма АО=ОС, ВО=ОD; ВО=½·ВD, ВО=3 см.
Оскільки SO (ABC), то SA, SB, SC, SD – похилі.
SA=SC, SB=SD як похилі, які мають рівні проекції.
З прямокутного ∆ SOD (SOD=900) за теоремою Піфагора маємо: , см, SB=SD=5см.
За властивістю паралелограма
cмv2, АС=см, см.
З прямокутного ∆ SOА (SOА=900) за теоремою Піфагора маємо:
см, SC=SA=6 cм.
Відповідь: 5 см, 6 см.
V Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку (3 хв.)
«Мікрофон»
- Чи була корисною сьогоднішня робота і чого ви навчилися
- Чи досягли ми очікуваних результатів?
- Які труднощі виникли у вас на уроці?
- А зараз будемо оцінювати роботу кожного учня на уроці (виставлення оцінок).
VІ Домашнє завдання та інструктаж до нього (2 хв.)
Домашнє завдання |
1. повторити § 29 стор. 224-226 2. розв’язати вправи №№ 939, 953* стор. 227 3*. У прямокутному паралелепіпеді сторони основи утворюють кут 300, їх довжини дорівнюють 6 м і 8 м; бічне ребро паралелепіпеда дорівнює 5 м . Знайти площу повної поверхні паралелепіпеда. |