Урок з теми : "Обробка кишені-портфель у жакеті"

Про матеріал
Подано розгорнутий план-конспект уроку з теми "Обробка кишені -портфель у жакеті"
Перегляд файлу

ДНЗ «Подільський центр ПТО »

Відділення промисловості та ІТК

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект

 

уроку виробничого навчання

на тему:

 

«Обробка кишень у жакеті»

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконала:

Маліновська Н.В.,

майстер в\н

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Камянець – Подільський, 2015р.

План уроку виробничого навчання

Група: Ф -10.

Курс: другий.

Тема програми: Виготовлення швейних виробів за індивідуальними замовленнями.

Тема уроку: Обробка кишень у жакеті.

Мета уроку:

навчальна: навчити учнів правильним прийомам обробки кишені –портфель; закріпити попередньо отримані знання і уміння щодо обробки вже відомих кишень; навчити учнів самостійно працювати з технічною документацією, використовувати інформацію на електронних носіях з теми, що вивчається; виробити в учнів навики самоконтролю та взаємоконтролю, навчити розпізнавати та попереджати можливі дефекти, вказати на способи їх усунення;

розвиваюча: розвивати художньо - професійне мислення, заохочувати прояв творчого підходу до виконання завдання; розвивати увагу в спостереженні за виконанням трудових прийомів і операцій;

виховна: виховувати свідому дисципліну, привчати учнів до планування своєї праці, дружні відносини в колективі, взаємодопомогу.

Тип уроку: урок формування первинних умінь.

Вид уроку: комбінований.

Матеріально-технічне і дидактичне забезпечення уроку: персональний комп'ютер, мультимедійний проектор, екран, швейне обладнання, інструменти, інструкційно-технологічні карти «Обробка накладної кишені - портфель», зразки поетапної обробки кишені - портфель, зразки художньо -оформлених кишень, мультимедійна презентація до уроку.

Міжпредметні зв’язки: матеріалознавство, технологія, охорона праці, конструювання.

Методи навчання: випереджувадьні домашні завдання, бесіда, демонстрація мультимедійних презентацій, гра «У калейдоскопі кишень», демонстрація відеороликів, роздатковий матеріал, гра «Ланцюжок», мозковий штурм, «Бліц-турнір», особистий показ тощо.

Список основної і додаткової літератури:

  1. ЧижиковаЛ.П. Кружок конструирования и моделирования одежды.-М. : Просвещение,1990.-143с.
  2. Н.В.Батраченко,В.П.Головінов,Н.М.Каменєва 2000р., «Вікторія» Київ. «Технологія виготовлення жіночого одягу»

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина

1. Привітання з учнями.

Майстер виробничого навчання

- Доброго ранку! Бачу, що до проведення уроку підготувалися.

2. Перевірка відсутніх на уроці учнів по журналу.

Майстер виробничого навчання

- Хто черговий? Назвіть,  будь-ласка, відсутніх на уроці.

3. Перевірка зовнішнього вигляду учнів, готовність робочих місць до початку уроку.

 

ІІ. Вступний інструктаж

  1. Актуалізація знань

На дошці записана тема уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

Майстер виробничого навчання

 

Ми з вами продовжуємо вивчати велику тему «Виготовлення швейних виробів за індивідуальним замовленням», а тема сьогоднішнього уроку: «Обробка кишень у жакеті». Запишіть, будь-ласка, тему уроку у зошит.

На  нашому уроці ми розглянемо і навчимося виконувати практично кишеню-портфель, якісно і охайно.( Слайд2)  В допомозі  вам стануть інструкційно-технологічні карти, що є  на робочих місцях.

Як ви знаєте, останнім часом більше уваги приділяється творчості, креативності в усіх сферах життя: чи то рекламний бізнес, чи просто доставка хліба до споживача. Давайте задумаємося, чому так цінується творче, нестандартне мислення?

Людина-розумна трансформувалася в людину-творчу. І сьогодні на уроці ми спробуємо розкрити свої творчі потенціали, розвинути художньо-естетичне мислення, а головне отримати позитивний настрій від самого процесу – «думати», «створювати». Адже наші маленькі перемоги, досягнення підвищують нашу самооцінку, дозволяють самовиразитись через творчі знахідки. Спробуємо на нашому уроці відтворити атмосферу «Творчої майстерні»

Навчальні питання, на які дамо відповідь на уроці ви можете прочитати на дошці.( Слайд3)

Оцінювання відповідей буде здійснюватися за допомогою мотиваційних карток. Одна картка - один бал. Оцінка за виконання практичного завдання і додані бали за теоретичні відповіді складають оцінку за урок. Отже, будьте активними на уроці і отримаєте більше балів.

Бесіда

  1. Які тканини запропонували б ви замовнику для пошиття жакета жіночого на підкладці? (Костюмні, шерстяні, атласні, кашемир)

Відчуй себе в оправі з кашемиру

Ту ніжність і тепло,

Ту мякість волокна,

Що нам дарує щедро

Природа гірних кіз,

Що поблизу Кашмир.

Кашмир- це провінція на кордоні Індії та Пакистану.

Дійсно, це тканина тепла і популярна, хоча і дорога. Нові технології дозволяють виготовляти тканину, схожу за своїми властивостями на натуральний кашемир. От саме з неї і пошиваємо жакети, напівпальто, пальто.

2. Але чи можемо ми пропонувати тканину, не знаючи, яку модель обирає для себе замовник? (- Ні)

3. А що ми маємо враховувати, пропонуючи тканини для тієї чи іншої моделі? ( - Вік, статуру, сезон, призначення одягу)

Майстер виробничого навчання

До вашої уваги презентація моделей жіночих жакетів.

Ваше завдання дати відповіді на такі питання:

  1. Яка деталь одягу є спільною для поданих моделей?
  2. Які моделі відносяться до виробів легкого одягу ( показати указкою), а які до верхнього одягу? Обгрунтувати свою відповідь.

 

Демонстрація мультимедійної презентації:  « Моделі жіночих жакетів»

 

Майстер виробничого навчання

Так, дійсно, всі ці моделі об’єднують кишені об’ємної форми, серед них і кишені - «портфель».

Вам цікаво дізнатися, коли зявилися кишені?

 

Підготувала відповідь на це запитання учениця Горбаченко Вікторія

Майстер виробничого навчання

Кишеня - це деталь одягу призначена для зберігання дрібних речей та для оздоблення одягу. Дійсно, кишені під час виникнення в одязі, мали лише функціональне призначення. З часом вони стали елементом, без якого важко уявити такий одяг, як спортивний, джинсовий, дитячий, домашній і навіть святковий.

Демонстрація мультимедійної презентації: « Історія кишені»

                                                       Майстер виробничого навчання

Зверніть увагу на маникени. Ви бачите моделі історчного одягу. І дійсно, в них відсутні кишені. Хочу зазначити, що це є дипломні роботи учнів.

Дякуємо учениці за цікаву інформацію, а зараз до вашої уваги пропоную наступне творче завдання.

Погляньте на дошку, подивіться скільки різноманітних кишень: вони не лише барвисті , але й різні за видами та способами обробки. Такий собі «Калейдоскоп кишень».

                                      Гра «У калейдоскопі кишень

На столі хаотично розкладені  види кишень – зразки-еталони. C:\Users\8523~1\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.942\IMG_20151029_154539.jpg

Ваше завдання: погрупувати кишені за видами і дати коротку характеристику даної кишені. (Прорізні, накладні, в швах)

Характеристика має містити наступні відповіді на питання:

  1. Деталі крою кишені?
  2. Скількома лініями намічається кишеня?
  3. Як перевірити якість пришивання деталей кишені?
  4. Характерні особливості обробки данної кишені.
  5. Вказати на творчу «родзинку» у певній групі кишень.

Майстер виробничого навчання

Ви вже маєте знання з обробки різних видів кишень як у легкому одязі так і у верхньому. Звичайно, виготовлення кишень вимагає глибокої уваги, уважності і охайності, адже виправити дефекти при обробці кишень, особливо прорізних, здебільшого неможливо.

Вивчаючи обробку однієї кишені під час тренувального періоду ми витрачаємо від 3 до 6 академічних годин. А скільки часу витрачають на виготовлення кишені на фабриці? Наші учні постійно проходять практику на колективному підприємстві «Швейна фабрика» і зараз ми переглянемо відеоролік з обробки кишені в промислових умовах.

Регіональний компонент. Демонстрація відеоролика

 

2. Викладення нового матеріалу

Майстер виробничого навчання

Ми з вами на уроці розглянемо обробку кишені, послідовність якої не подається у стандартному підручнику. Розібратися в послідовності обробки такої кишені, навчитися її виконувати і буде нашим творчим завданням на сьогодні.

Для обробки цієї кишені нам потрібні такі деталі крою:

Основна деталь

Деталь накладної кишені

Поздовжник

Обшивка- смужка

Підкладка кишені

Клейова прокладка

Отже, розпочинаємо обробку кишені - портфель з позначення місця розташування кишені. Намічаємо місце розташування кишені-портфель на основній деталі з лицьового боку чотирма лініями по лекалу.

Наступним кроком буде з’єднання поздовжника з основною деталлю. Прикладаємо клейовий поздовжник з виворотного боку основної деталі так, щоб середина поздовжника співпадала з лінією входу в кишеню та перекривав поперечні лінії на 1,5-2 см., приклеюємо поздовжник.

А тепер необхідно продублювати припуск на обробку верхнього краю кишені-портфель з виворотної сторони дотримуючись вже відомих вам технологічних умов.

Складаємо верхній зріз кишені та підкладку кишені лицьовими сторонами всередину та зшиваємо шириною шва 1 см., залишивши незшитим отвір посередині 3-4 см.

Шов запрасовуємо в сторону підкладки.

Смужку складаємо вздовж навпіл, лицьовою стороною всередину і застрочуємо від згину на 0,2 см., підігнувши кінці смужки на початку і в кінці строчки на 1 см.

Складаємо смужку та кишеню лицьовими сторонами всередину, край смужки має доходити до наміченої лінії перегину верхнього краю кишені та скріплюємо булавками.

Зріз смужки пришиваємо до бічних та нижніх зрізів  кишені - портфель, склавши їх лицьовою стороною всередину, при цьому в кутиках кишені виконуємо на припуску смужки надсічки.

Перегинаємо кишеню по лінії перегину верхнього краю кишені виворотною стороною догори. Обшиваємо верхні кути кишені, одночасно пришиваючи підкладку кишені по бічних  та нижньому зрізам шириною шва 0,5 – 0,7 см.

Висікаємо кутики, вивертаємо через залишений отвір кишеню. Підшиваємо отвір потайними стібками.

Обметуємо вільний зріз смужки та заметуємо його на виворотну сторону смужки на 0,7-0,9 см., припрасовуємо.

Накладаємо кишеню на пілочку до намічених ліній, наметуємо і настрочуємо її шириною шва 0,2 см.

У верхніх кутиках закладаємо з смужки складочки і настрочуємо їх, тобто робимо закріпки. Закріпки можна виконати як на універсальній машині так і на спецмашині машині 25 кл.

Готову кишеню припрасовуємо через вологий пропрасувальник.

Інструктаж з питань охорони праці

  Перед початком практичного виконання кишені - портфель давайте повторимо правила з охорони праці для працюючих в учбових  виробничих майстернях.

Гра « Ланцюжок»

Учні по черзі відповідають на запитання майстра в/н щодо певної інструкції з охорони праці: при виконанні ручних робіт, при роботі на універсальних машинах, при роботі з електропрасками, пожежної безпеки. Поки один учень відповідає, інші уважно слухають, наступний учень доповнює і продовжує відповідати .

3. Закріплення вивченого матеріалу

Мозковий штурм

  • Як намітити місце розташування   кишені- портфель?
  • Як заготовити смужку для кишені- портфель ?
  • Як пришити смужку до кишені-портфель?
  • Як настрочити кишеню- портфель?
  • Як виконати  закріпки в кутах  кишені?
  1. Показ нових прийомів трудової діяльності

Видання завдань для самостійної роботи учнів та пояснення порядку їх виконання

Показати учням як підготувати та пришити смужку до деталі кишені- портфель, як перевірити якість пришивання смужки та готової кишені.

ІІІ. Поточний інструктаж

Видання завдань для самостійної роботи учнів та пояснення порядку їх виконання

Показати учням як підготувати та пришити смужку до деталі кишені- портфель, як перевірити якість пришивання смужки та готової кишені.

Учні діляться на підгрупи і поки одна група стежить за роботою майстра біля машини, інші закріплюють вивчений матеріал шляхом роботи з інструкційно- технологічними картами (Додаток2) (самостійно записують послідовність виконання  кишені у зошит) готують деталі крою.

Самостійна робота учнів

При виконанні практичної роботи учні користуються власними  записами, інструкційно-технологічними картами (в яких є зразки послідовної обробки кишені) і допомогою майстра.

Майстер виробничого навчання здійснює обходи робочих місць учнів з метою:

- перевірки правильної організації робочого місця і своєчасним початком роботи;

- перевірки дотримання учнями правил з охорони праці;

- перевірки раціонального використання робочого часу;

- перевірки правильності виконання прийомів робіт і дотримання ТУ виконання технологічних операцій;

- корекції вмінь учнів на робочих місцях

- проведення  додаткового інструктування невстигаючих учнів

- перевірки прибраності робочих місць по завершенню роботи

ІV.Заключний інструктаж:

З’ясування рівня засвоєння нового матеріалу учнями.

Дати відповіді на запитання:

«Бліц-турнір» - швидкі відповіді на запитання.

Відповідає той,хто першим підніме руку.

1.Чи сподобався вам урок?

2.А чим саме?(що пройшов у творчій атмосфері, дізнались спосіб обробки кишені-портфель)

3.До якої групи кишень належить кишеня-портфель?( накладних)

4.Як заготовити смужку для кишені-портфель?( запрасувати вдвоє та застрочити на 0,2 см від згину)

5.Як намітити місце розташування кишені-портфель?( по лекалу)

6.Якою шириною шва пришивають смужку до кишені?(0,5-0,7см.)

7.Якою шириною шва настрочують смужку до основної деталі?(0,2см)

8.Як виконати закріпки у верхніх кутах кишені?(на універсальній машині чи спецмашині)

9.Чи є актуальними кишені-портфель сьогодні? У якому одязі ви зустрічали їх найбільше? (так,  у формі нацгвардії та ЗСУ, спецодязі)

- Аналіз виконаних учнями робіт.

- Аналіз якості виконаних робіт.

- Демонстрація кращих робіт.

- Розбір типових помилок, недоліків, шляхи їх попередження та способи усунення.

- Аналіз дотримання правил з охорони праці та раціонального використання робочого часу.

- Оцінювання роботи учнів за заняття, а саме: усні відповіді, домашнє завдання (доповіді учнів), активність на уроці, пошиття вузлів.

Підбиття підсумків поточного інструктажу

Майстер виробничого навчання

Сьогодні на уроці ми ознайомились з обробкою кишені- портфель.

Вивчили технічні умови виконання даної кишені.

На практиці закріпили свої знання – обробили вузол кишені- портфель.

Домашнє завдання

Написати висновки по практичній роботі в зошиті. (Дефекти, які були допущені при виготовленні кишені, причини їх виникнення, шляхи усунення).

 

doc
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку